Vissza a Főoldalra
 


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Nézet:
"70 pontból lehetne gazdálkodni."
Puhák vagytok és ha még sokáig húzzátok, a reform inkább jószívű adakozássá silányul !
 
A támadásos képességeket túlpontozottnak érzem.
Egy közösség ereje 4 pont, ami ad 4 tám / 4 sebzést.

Egy testépítés 2 már 5, ami 4 támadás helyett 10, de sebzést meg nem ad ( ami sokkal fontosabb, mint a támadás ).

A jelenlegi TF-en rengeteg támadást össze lehet harácsolni 1-1 csatára, ha oda kell; permanensen pedig, köszönhetően a sok - sok hatásnak, amit szépen kap a karakter, nincs nagy szüksége. Régebben volt talán létjogosultsága, hogy másodlagossal is eltaláld az ellenfelet, de manapság már vagy alacsony szinten is fejleszted a másodlagost ( és harmadlagost ), vagy pedig KF végére elérsz oda, hogy lesz 100as másodlagosod ( az elsődleges fegyverszakértelmed pedig lesz 20al nagyobb - ami 500+ -os támadások + fegyver bónusza + fegyverszaki mellett lényegtelen ).
Ezek a képességek nemigen fogják túlélni a reformot ilyen pontérték mellett, ha lehet helyettük TU / VP regenerálókat választani ugyanannyi pontért, gyorsabb szakértelemfejlődést és egyebeket.

Más: lehet -e bármelyik képességet cserélni, vagy megmaradt a 'cserélhetetlen' képességek rendszere?
 
Alapból 13+3, de volt egy ilyen:

2013.05.07.
- Azok a KT-k, akiknek kevesebb mint 15 képességük van, felnövelhetik a képességeik számát 15-ig oly módon, hogy a képességfában cserét fejlesztenek - annak szabályai szerint -, de nem adnak le képességet, hanem a maradék pontjaikat elköltik régi képességre.

Vagyis 15+3, de ez persze most megint változhat.
 
Mennyi KT képessége lehet így egy KT-nak a jelen állás szerint?
13 + 3 = 16?

Az egyéb bónusz képességek ( Olimpián nyertek pl. ) erre még rájönnek, gondolom ( kérdés, hogy azzal mi van, ha Olimpián nyert képességet másolok / másoltam korábban Cserével )?
 
Félreírtam. A mágia rúnáját (179.) pontoztuk át 6 pontra 8 pontról.
 
Bocs, tudom, hogy azt kérted, hogy várjam meg, amíg a tegnap esti levelemre is válaszolsz (megjegyzem annak a felét a lentiek fényében ignorálhatod, a másik felét viszont továbbra is megfontolásra érdemesnek gondolom), de egy kérdést most muszáj a tisztánlátás kedvéért:

A mágia szeretete: Átgondoltuk. 6 pontos lett.


A leveledben a mágia rúnáját írtad, hogy lepontozzátok 6-ra, most akkor melyiket? Csak mert egyik esetben a 70 pontos keret még +2 pontnyi képességre elég lenne (ha a rúna), a másikban meg ha nem változtatunk, akkor pont elég (ha a szeretet).
 
A ZAN-os eszreveteleimre nem reagaltal, bar tudom, hogy nem irtam le minden nap utana, mint a tobbiek, de ha ezen mulik megteszem
 
Úgy látjuk, hogy nagy az ellenkezés az újrapontozással kapcsolatban, ezért újra átgondoltuk a dolgot. Főleg azok ellenzik - érthetően -, akik KT-jának túl sok pontja van az új pontszámítás szerint. Annak érdekében, hogy senkit ne érjen nagy hátrány a változással, de a ma már gyenge képességek tényleg kevés pontot érjenek, ezért tovább emelünk a KT-k ponthatárán a változás után.
Az első képességre 2 pont járna, aztán 4, majd 6 stb. Így az első 5 képességre 30 pont járna. A 6. és 7. ugye 0 pontos, utána képességenként 7 pont a 12. képességig. A 13. képességgel a 3 kötelező képesség pontértéke szintén 5 pont, így 70 pontból lehetne gazdálkodni. Ezzel elértük azt, hogy egy KT-nak sem kellene leadni képességet a pontérték miatt. Jogosnak éreztük azt a felvetést, hogy ezek a KT-k a cserék fejlesztésével megdolgoztak a képességeikért. Természetesen az újrapontozás bevezetésekor minden KT továbbra is ingyen lecserélheti minden képességét. Kérem, hogy ennek tükrében gondolják át azok, akik eddig élből elutasították a változást. Ezzel egy időben az egyes képességek pontértékeiről még lehet tovább beszélni.
Válaszolok az egyes konkrét pontozással kapcsolatos felvetésekre is.

A zsákmány kihívása gyakorlatilag csak a tudatpajzs áttöréssel működik, ez együtt 10 pont.Sok.A főnixtollakról nem is beszélve.
A zsákmány kihívása a jelen tervezetben 7 pont. Értem, hogy picit macerás használni, de ez egy olyan támadó képesség, ami a szivatás mellett még hasznot is hoz. Átgondoltuk, lepontozzuk 6-ra, annál kevesebb biztosan nem lesz.

Rózsasziromáldozás.
Az ilyen támadás-védekezés-sebzés-szerencse stb. képességeket mind a közösség erejéhez viszonyítottuk, amit 4 pontra lőttünk be. Ez ugyan TU nélkül csak 3 VÉ-t és 3 szerencsét ad, ami lényegesen gyengébb a 4 sebzés 4 támadásnál, és 10 TVP-t is kell ilyenkor költeni rá, de ebben a képességben ott a lehetőség, hogy amikor fel kell készülnöm egy konkrét szörny ellen, hogy megdobjam a mentőt, akkor ezzel szépen lehet szerencsét "turbózni", amit más módon nem nagyon lehet. 2 pontot biztosan ér, talán hármat nem.

Fülemüle harc.
0 pontos az a képesség, ami SEMMIt sem ad, csak színesítő. 1 pontosok azok a képességek, amik minimális dolgot csinálnak, pl. az illúziófegyver, ami egy leírást változtató képesség, de ad +1 támadást. A fülemüle harc azért ennél a kategóriánál jóval jobb, ezért lett 2 pontos.

Ha egy képesség bekerül a képesség fába (dvk, kőbör stb), az nem ér 10 pontot, mert csak azoknak hasznos akik még nem érték el a fát, ergo pont kis / hátrányos KT-kat segíti, ha alacsony pontszámon vannak tartva.

Ezzel nem értek egyet. A képességeket az erejük után kell pontozni. Amikor valaki kifejleszti a megfelelő fás képességet, ingyen lecseréli. Igen, ekkor előnybe kerül ahhoz képest, akinek nincsenek meg az adott képesség a fából, de a képességfa minden képessége előnyt ad azoknak a KT-knak, akiknek megvan, azokhoz képest, akiknek nincs.

A BARÁTSÁG MELEGE (155. TUDATI KÉPESSÉG)
Hatás: Barátságos találkozásnál 2 EF-enként +1 VP regeneráció, de maximum 8.
Szerintem a 6 pont is sok érte, még 3 pontért se fejleszteném ki semmilyen KT-ban.


Emellett ez a képesség még ad fixen +50 % VP-regent. Régebben csak keleten adta ezt, most megváltoztattuk, hogy nyugaton is adja. A VP-adó képességeket is egymáshoz viszonyítottuk.

A kihívás (#206) 3-ról 1 pontos lett, a zsákmány kihívása (#340) 5-ről 7 pontos?
Ez nem elírás akar lenni ?


Nem elírás: A Kihívás manapság már semmit sem ér. Régen még jelentett valamit, ha valaki alacsony ÉP-vel kezdte a kört, manapság már semmit sem jelent. A Zsákmány kihívása teljesen más, mert ott meglopod az áldozatot.

TOTEMRE HÍVÁS (227. TUDATI KÉPESSÉG)
és Kedvenc táborhely (#395), ami benne van a fában is, ráadásul eléggé az elején 10 pont lett ? Ezt ki fogja kifejleszteni ?


Igen, a táborhely jobb, ezért is 10 pontos. Nyilván, akinek van táborhelye, az nem fejleszti ezt. A táborhelyszerű képességeket is egymáshoz igyekeztünk viszonyítani. Apró előnye a képességnek, hogy ezzel 2 helyre is lehet portolni (saját lerakott liget és a KT által épített totemoszlop). Ráadásul ez táborhely mellett is fejleszthető, ami igencsak megkönnyíti pl. a küldetésezést.

A Mester hívása az új pontozásnál ugyanannyiba kerül, mint a Fegyvermester. A különbség csak annyi, hogy előbbivel 1 fegyverszakértelmet lehet növelni, az utóbbival hatot. Ha megmaradna 4 pontosnak, még lehet, hogy akkor sem tartanánk meg.

Igazából abból indultunk ki, hogy a kobudera KT úgyis öklöt fejleszt, ergó nekik ez a képesség ugyanolyan hasznos, mint egy általánosabb KT-nak a másik. Jobban belegondolva azonban igazad lehet, mert egy kobudera KT is fog másodlagos/harmadlagos fegyverszakértelmet fejleszteni. Vissza mehet 4 pontra.

Valamint a hátas/gyalog-galopp és a málhás képességek 2-3 pontért is drágák. A mai TF-en a 10 lépés lehetősége nem kiváltság, így a hátas csak szerepjátékos célt szolgál. Éppen ezért javasolnám, hogy ezek a képességek 1 pontosak legyenek és a tudati fétis mintájára kerüljön be egy új tárgy, amivel erősíthetőek a lények, illetve a gyalog-galopp, az alábbiak szerint:

Mint azt a cikkben leírtam, a képességeken nem változtatunk. Nem az a cél, hogy 100 nem nagyon használt képességgel eltöltsünk egy csomó időt azzal, hogy jobbá tegyük. 1 pontos képességek sem lehetnek, mert az 1 pont az az nagyon minimális plusz. Igen, a hátasok mára nagyon elavultak. Az egyetlen értelmüket abban látom, hogy egy KT beáldoz 3 pontot (most már 70 pontból!), azért, hogy az esetleges kisebb karaktereknek, akiknek még nincs jobb hátasuk, jó legyen.

A mágia szeretete: Átgondoltuk. 6 pontos lett.
 
Vagy B megoldás, hogy legyenek 0 pontosak és a kiírás változzon. Vagyis legyen a serény múmiáknak (már ha lépne onnan bárki is) pollátora, de az csak a kiírásnál (a karlapon és a találkozásnál) legyen az, amúgy meg minden stat attól függ, hogy valójában milyen hátas, sullár, ptog, tangi óriásféreg, stb.
 
Ezzel együtt az igazi probléma most nem egy lepontozott képesség, hanem a felpontozottak. Azok közül is konkrétan a megkerülhetetlenné vált testépítés. Pontunk lenne rá, mégis vonakodom felvenni, arculatidegen. Ellenben ha az átfogó reform keretében a Kft. klónozná álomfejtés néven IQ-hoz kapcsolva... Igen, még mindig gyengébb lenne, de arra már adnék 10 pontot.
 
Kiváló levezetés a hátasról. Mi Álomőrzők ugyan leadtuk, amikor már az összes még aktív tagnak volt jobb, de most megfontoltam, hogy visszaveszem, mert csak.
 
Közben én is elkezdtem végignézni a képességeket és megjegyzéseket fűzni mindenhova, ahol nem értek egyet a pontozással.
A 315 képességből 86-nál gond nélkül egyetértek, a többit meg nézem (nyilván lesz majd néhány, ahol az új pontszám elfogadható lesz, de tartok tőle, hogy olyan is akad majd, ami a korábban említetteken kívül alul/felül van pontozva - inkább felül, ahogy néztem).

Amúgy eközben vettem észre, hogy a mágiafókuszt felhúztátok 7 pontra, a kétkezes harcot meg lehúztátok 7 pontra. Öööö, a két képesség azért távolról sem ugyanolyan erősségű. Az egyik bizonyos esetekben, bizonyos feltételek mellett adhat bizonyos varázslatoknál plusz sebzést, a másik meg minden közelharci körben ad +2 balkezes támadást. Háááát, viccnek nem rossz, de azért nem nevetek őszintén.

Valamint a hátas/gyalog-galopp és a málhás képességek 2-3 pontért is drágák. A mai TF-en a 10 lépés lehetősége nem kiváltság, így a hátas csak szerepjátékos célt szolgál. Éppen ezért javasolnám, hogy ezek a képességek 1 pontosak legyenek és a tudati fétis mintájára kerüljön be egy új tárgy, amivel erősíthetőek a lények, illetve a gyalog-galopp, az alábbiak szerint:
30 EF + maximum X koordináta SF keleti széle: H parancsra átalakul a tárgy, onnantól kezdve a hátas 11-et léphet, a málhás teherbírása 60kg-ra nő
50 EF + maximum X koordináta ryuku keleti széle: az előző stádiumban kapott új "fétis" H parancsra tovább alakul a tárgy, a max. lépésszám 12, a málhás max. 90kg-t bír
75 EF + maximum X koordináta KF keleti széle: 13 lépés, 170kg teherbírás

A példa kedvéért az Álomörzőknél így nézhetne ki (mondom példa, nincs Álomörző karakterem, szóval csak belepofázok, majd Condor kitalálja mi lenne a jó nekik ):
Kiinduló tárgy, ami mindenkinek közös: Kasztroplanáris totem
1. Tűzfőnix totem (11 lépés, +5 AC)
2. Lángfőnix totem (12 lépés, +15 AC)
3. Napfőnix totem (13 lépés, +17 AC)
4. Novafőnix totem (ez még a jövő zenéje)

A védelem értékek eggyel nagyobbak, mint az "optimális" normál hátas által adott (szőrös azuka 4, hoarián sárkánybébi 14, haragvó pegazus 16).
A lépés TVP költsége meg idővel kb. tökmindegy, a széljárás mindenkinek elérhető, aki meg nem akarja felrakni, az is le tudja vinni moa távcsővel, meg díjnyertes nyereggel).
 
Eddig az volt a divat, hogy azaltalad emlitett 2.eset TETT (igy nagybetuvel) erte, hogy oda jusson, nem a semmibol lettek azok aszakik, uh.az rendben van...
Arrol mar viszont tehetunk, hogy pl.az ujabb tapabb targyak, amik mindig is lesznek, ne legyen hasznalhatok alacsony szinten pl.
 
Pedig lehet, hogy nem kellene figyelembe venni/figyelmen kívül kellene hagyni, hogy eddig ki melyik karival hogyan használta ki a kt képességek adta lehetőségeket.
Az a múlt. Most pedig minden kt tiszta lappal állíthatja össze a képességeit (ha már a többség mindenképp reformot akar - de mi a fenének mikor éveken át senki nem bolygatta a pontértékeket és már megszoktuk őket).

A kis kt-k ettől nem lesznek aktívabbak. Ettől EL.FOGNAK MENNI játékosok nemhogy a régiek visszajönni.

Ha már reform kell akkor:
- ne legyenek 10 pontos képességek max. 9 pontosak
- kivehető legyen az 5 kötelező képesség is (így 16 szabadon választható képességhely marad ami nyugodtan lehetne 18 -------> egyedibb arculat)
- és így nyugodtan meg lehet húzni a ponthatárt 56 ponttól feljebb.

Mert a jó cél az lenne, ha egyedibb, színesebb, változatos képességekből álló kt-k lennének akiknek tagjai nem érkeznének kényszerhelyzetet és a kt-k nem csak nevükben különböznének.

Ehhez a ponthatárt ki kell tolni, a képességek darabszámát ki kell tolni, a képességekhez meg ha nem tudnak az illetékesek optimális pontokat kitalálni akkor nem kell hozzájuk nyúlni.

Így a nagy kt-kat nem éri kár, a kis kt-k meg kialakíthatják a saját arculatukat mert 18 szabadon választott képesség és 56 pont elég rá úgy, ha a képességek pontértéke a régi marad.
 
És azt se felejtsük el, hogy az se mindegy, milyen körülmények között használta a képességet 1500 fordulón keresztül.
Nem mindegy, hogy 200. fordulóban átúszott, jó esetben manakristályozó, thargodan csatamezőket túró, normál ütemben mondjuk a 800-900. fordulójára KF-en lévő régi kariról beszélünk vagy olyanról, aki a 20. fordulójában már a keleti varkaudar falvakat túrta és körönként tízezrével szórta az aranyfaló ládikóba a pénzt és 400. fordulósan már kivégezte a fürkészek kivételével a KF-et.
 
Éppen csak a Beholder Kft.-t. Minél jobban nyílik az olló, annál nehezebb az új fejlesztéseket kalibrálni és óhatatlanul játékosokat veszítenek; a szerepjátékosok is szeretnének idővel előrehaladni, a táposok meg új kihívást és egyszerre nem megy.


Pont ettől csökkenne az olló, mivel minden kisebb kt felzárkózhatna a 72 ponthoz egy idő után. Most is valami ilyesmi lenne a cél szerintem, csak éppen ajándékba kapnák a kicsik a pontokat és a képességeket, a nagyok meg kapnának baltát.
A másik pedig: szerinted egy most induló kiskarit nem érné óriási hátrány a régebbiekhez képest? Valaki pl 1500 fordulón keresztül használja a mágia szeretetét, időfolyamokat, vagy mágia rúnát, aki meg most indulna, az ebből kb 2-őt nem fog tudni használni, mert le kell adni. Akkor 1500. fordulójára szerinted közelebb került a nagyokhoz vagy távolabb???
 
Én az indokra lennék kíváncsi: miért kell most belepiszkálni valamibe, ami évek óta jól működik??


Az egyetlen érv eddig az volt hogy (a cikkből):
ízunk benne, hogy az új pontozás elnyeri a nagytöbbség tetszését, és esetleg a kevésbé „játszható” régi KT-k is felélednek.


A jelenlegi tervezet nem ezt teszi, hanem a stabilan játszó játékosállományt próbálja megnyirbáni. Az egyetlen logikus dolog - legalábbis nekem - amivel ez az egész segíti a kisebb/inaktív KT-kat, hogy nem kell képességeket fejleszteniük ahhoz hogy lecseréljék a használhatatlan képességeiket:
6. Jessy 2015.07.16. 13:40
Azt hittem arrol szol az egesz hogy segitetek a kepesseg csereberelesben a regi KTnak hogy ne kelljen minden cserehez 2x fejleszteni.


De nem!:
15. játékvezető 2015.07.17. 09:18
Valamit nagyon félreértettél. Soha nem ez volt a cél.


25. Jessy (előzmény: játékvezető 15.) 2015.07.17. 12:34
Csak kivancsisagbol, mert ugylatom mindenki felreerttett valamit. Mi is a cel?


Most már csak azt nem tudom ebből az egészből hogy mi is a célja ennek az egésznek?

Tényleg nem tudom. Mi a cél?
 
Halkan jegyzem meg, hogy ezzel a baltázással is játékosokat fognak veszíteni. Engem pl. biztosan.

Továbbá a most egekbe felpontozott képességek között van olyan, amit mindenki, még a szerepjátékosok is megszerezhetnek (pl. mágia rúnája, DVK, kőbőr, birkaszörny, stb.), meg olyan is, amin már most rajta van a korlát, ami miatt igenis tervezhető (pl. harci mágia). Főleg, hogy a mentődobáshoz is durván hozzá kellett nyúlni nem olyan régen, mert az a bizonyos tau/teo "reform" tizenpár éve olyan jól sikerült, hogy röhögve dobálták a karik a mentőket és csak mentő nélküli varázslattal lehetett érvényesülni.
 
72 azért már kicsit sok lenne, én inkább lejjebb venném a max. pontszámot, mondjuk 60 körülre (még az eredetileg felvázolt 56 is jó), DE a most túltolt képességeket (mágia rúnája, hatalom rúnája, mágiafókusz, a tolvajok képességei, meg az egyebek) is lejjebb pontoznám.

El kéne dönteni, hogy mi a változtatás célja. Mert jelen állás szerint ettől semelyik passzív KT nem fog feléledni, viszont a működők nagyobb részét tönkreteszi.
 
"Minden kt majd eldönti, hogy tápot akar vagy szerepjátékot, vagy vegyesen. Így senkit sem ér hátrány..."

Éppen csak a Beholder Kft.-t. Minél jobban nyílik az olló, annál nehezebb az új fejlesztéseket kalibrálni és óhatatlanul játékosokat veszítenek; a szerepjátékosok is szeretnének idővel előrehaladni, a táposok meg új kihívást és egyszerre nem megy.
 
A limit 72 pontra tolása nem változtatna semmit, ugyanazok a képességek maradnánk mindenkinél, csak magasabb árra címkézve. Az nem reform.
 
A limit 72 pontra tolasa egy jo megoldas lehetne. A reformnak szerintem ugy van ertelme, ha egy KT sem serul, viszont a kis/regi/inaktiv KT-k kapnanak egy kis segitseget, igy motivaciot.
Egy bunteto reform konnyen az eredeti szandek visszajara sulhet el, ez latszik az eddigi reakciok jelentos reszebol.
 
Én az indokra lennék kíváncsi: miért kell most belepiszkálni valamibe, ami évek óta jól működik?? Tény, hogy vannak elég nagy különbségek egyes kt-k között: valahol alig van "tápos" kt képesség, valahol meg több is van. És ez miért van? Mert van ahol volt rá igény és erőforrás, és áldoztak rá a tagok. Szinte bárki megtehetné ugyanezt, most már jóval kevesebb befektetéssel is. Vagy beléphet olyan kt-ba, ahol a tápos képességek vannak. Nem, ehelyett az van, hogy vegyünk el a táposoktól kb 2 db 10 pontos képességet. És ettől kinek és miért is lesz jobb??? A gnómoknak van a legmagasabb pontértékük, 72 ha minden így marad. Ám legyen. Ezentúl minden kt-nak lehessen 72 pontnyi képessége. Fejlesszen (pontérték)x(valamennyi) mennyiségű tu-t, és megkapja a kiválasztott képességet pluszban. Minden kt majd eldönti, hogy tápot akar vagy szerepjátékot, vagy vegyesen. Így senkit sem ér hátrány, és a kis kt-k is erősödhetnek ha áldoznak tu-t a fejlesztésre.
 
Na jó, túloztam, csak 6. szintig lenne meg tutira, talán 7, de ahhoz már a fás cseréket is meg kell nézzem.
 
Amúgy utánanéztem, mondjuk ha ez bekerülne úgy, hogy szintenként +3 pont és nézné a cserékbe fektetett energiát is, akkor rögtön meglenne 10-es szinten, ugyanis még a képességfa előtti időkben volt két olyan cserénk, ami nem számolódott be a képességfába (mivel lezárultak, oda meg csak az ment át, ami folyamatban volt). Az helyből 5k TU. A képességfás cseréket meg se néztem.
De szerintem se ez lesz a megoldás.
 
Erre esetleg valami reakció?

42. Yoro 2015.07.19. 17:00


A Mester hívása az új pontozásnál ugyanannyiba kerül, mint a Fegyvermester. A különbség csak annyi, hogy előbbivel 1 fegyverszakértelmet lehet növelni, az utóbbival hatot. Ha megmaradna 4 pontosnak, még lehet, hogy akkor sem tartanánk meg.
 
Nem sok konkrét vélemény érkezett az egyes képességek pontértékével kapcsolatban, de amire jött, arra válaszolok.


28-as HSZ-ben írtam pár képességről és indoklásról, lehet, hogy elkerülte a figyelmedet.

+1 : ott is leírtam, de újra ideteszem, mert ez szerintem fontos:
Ha egy képesség bekerül a képesség fába (dvk, kőbör stb), az nem ér 10 pontot, mert csak azoknak hasznos akik még nem érték el a fát, ergo pont kis / hátrányos KT-kat segíti, ha alacsony pontszámon vannak tartva.

Kicsit off hasonlat:
ha egy cég minden dolgozójának ad egy hátizsákot ajándékba, ha eléri a 2 év munkaviszonyt, akkor lehet, hogy lesznek akik eladják feketén, de ezen hátizsákok piaci értéke kevesebb lesz, ha csak azok vehetik meg, akik a cég dolgozói - hiszen 2 év után mindnekinek jár amúgy is, tehát alapból szűkül az amúgy sem terjedelmes felvevő piac. Ha drágán adjűk nem veszi meg senki.
off vége.

A kereslet-kínálathoz nem igazán lehet hasonlítani a képességek pont-értékét, de úgy látom a KFT most mégis ezt teszi - azok a képességek lettek felpontozva, azok a drágák, ami sok KT-nak van meg.
Ezek szerint ami kevés KT-nak, vagy senkinek nincs meg, keveset kellene hogy érjen, mégsem így van

Ugye, hogy megbbicskalik a levezetés, akkor viszont el kellene engedni ezt az elképzelést, hogy "azért pontoztuk fel, mert sok KT-nak van meg" és reálisan megvisgálni az adott képességek értelmét és erejét azon az 1-10 skálán.
Összehasonlítani, hogy a keményebb bicepsz tényleg ugyanannyit ér-e mint a mágia rúnűja, ami tényleg ugyannyit ér-e, mint a hatalom rúnája, ami tényleg ugyannyi, mint a DVK ?
 
Nem sok konkrét vélemény érkezett az egyes képességek pontértékével kapcsolatban, de amire jött, arra válaszolok.


Privátban is kaptál azért néhány kommentet.
 
Szerintem a jv nem egy új fa ágat szeretett volna létrehozni.
 
Nem feltétlenül kell 28 pontra kihozni, bár azért egy 10 szintes teljes fa többet ér valszeg, mint mondjuk 2 db képesség ( legyenek azok 10 pontosak ).

Viszont arra vonatkozóan nem tudok egyetérteni, hogy vannak olyan képességek, amelyeket nem lehet lecserélni.

Mi van akkor, ha belépek egy KT-ba, amelynek megvan a szupervarázserő-fejlesztő képessége, eltöltök ott 1000 fordulót, majd miután kimaxoltam / tárgyakkal kiváltottam ezeket, lelépek egy másik KT-ba, ahol ilyenek nincsenek - helyette van másik +3, 30 pontnyi egyéb képesség?
Vagy már a KT váltás is korlátozva lesz a jövőben?
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.