Vissza a Főoldalra

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek
Argum City
Szavazások
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Argum City kvíz eredmények
Argum City: Kvíz
Argum City: Mi kell még az induláshoz?
Argum City: chipek

A lista folytatása...
Argum City: Kvíz

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 


Argum City: A játék erőforrásai


A modern játékok egyik fontos eleme az erőforrás menedzsment. Vagyis, hogy milyen erőforrások találhatóak a játékban, azokat hogyan lehet megszerezni, hogyan lehet felhasználni. Ezeket a dolgokat fontos előre megtervezni, hiszen az sem jó, ha egy erőforrás beszerezhetetlen, de az sem, ha túl sok van belőle, és nincs mire költeni. Az Argum City tervezése során óriási excel táblázatokat csináltam, amelyekben több évre előre próbáltam lemodellezni, a játék melyik elemét hová lehet fejleszteni, milyen erős lesz, és milyen hatással lesz ez a többi játékelemre. Persze minél több a befolyásoló tényező, annál nehezebb ezeket kiszámítani, és új fejlesztések, valamit a játékosok leleményessége is boríthatja az aprólékos terveket. Emlékezzetek vissza csak az Öszvér érkezésére Asimov Alapítványába, borultak a Hari Sheldon által felállított pszichohistória előrejelzései...

  • Alapvető erőforrások. A játék 4 alapvető erőforrása a kredit, kutatáspont, energia és zen. Ezekről részletesebben olvashattál már a Cégről szóló bejegyésben. Ezeknek az erőforrásoknak közös jellemzője, hogy bár alapvetően és folyamatosan a cég termeli őket, de rengeteg más módon is beszerezhetők, számos esemény jutalmaként, növények terméseként is hozzájuthatsz, sőt korlátozott mértékben még a boltban is megveheted. És hasonlóképp, mindegyiket számos dologras költheted. Épp ezért ezeknél az erőforrásoknál szinte lehetetlen belőni, hogy pont annyit lehessen találni, amennyire szükség van. Így ezeknél az erőforrásoknál inkább arra törekedtünk, hogy a játékos tudja konfigurálni, melyikből mennyit szerez. Ha tehát több kreditet termelsz, mint amennyire szükség van, viszont túl kevés a kutatáspontod, akkor egyszerűen lebonthatsz egy kreditet termelő épületet, és felhúzhatsz helyette egy kutatólabort. Vagy a termelékenység specializáció helyett átválthatsz a kutatás specializációra. Vagy a kredittermelésre bónuszt adó alkalmazott helyett felvehetsz egy kutatáspontra bónuszt adót, vagy akár meg is változthathatod a bónuszképességét. A kertedben pedig tudsz kutatáspontot adó növényeket ültetni a kreditet adók helyett. Tehát az alapvető erőforrások feletti kontroll a te kezedben vannak.
    A játéknak van még egy alapvető erőforrása: az argum. Az argum az egyetlen dolog, amit valódi pénzért is meg lehet vásárolni, de emellett számos módon hozzá tudsz jutni: kalandok jutalmaként, akár kertben termesztve, szövetséged boltjából, a szövetséged rezidenciáján konvertálva stb. Emellett a Végzetúrból ismert kiégett őskövekhez hasonlóan, itt is lesz kiégett argum, amely valódi argummá tud változni. Az argumért persze számos dolog lesz megvásárolható, pl. kényelmi funkciók, különleges kinézetű ruhák, autók, műtárgyak.

  • Célzott erőforrások. A célzott erőforrások csakis egy dologra használhatók fel. A hőspontokkal növelni tudod a siker esélyét egy kalandpróbában, a hűségpontokkal növelheted alkalmazottad hűségét, a dexlingekkel a képésségének a szintjét. A szakértelempontokat a szakértelmek fejlesztésére használod, a kommóniumból robot felszerelést veszel, a metániummal az alkalmazottak felszerelését fejleszted, az ízesítőből speciális ételeket készítesz kedvencednek, az autó fejlesztő tárgyakból az autóid adott képességeit növeled. Az aranydukátból az aukciós házban, az argumdukátból a szövetségi kincstárban licitálsz. Beszerezni ezek legtöbbjét többféleképpen meg lehet szerezni, de elkölteni csak egyféleképp. A konfigurálásra is jóval kevesebb lehetőséged van, de a kertben ezek legtöbbje is „termeszthető”, tehát amiből kevés van, abból szert tehetsz némi extrára. A célzott erőforrásokat sokkal jobban be lehet lőni, hogy pont annyi legyen belőlük, amennyire szükség van rá.


  • Speciális erőforrások. Természetesen itt is lesz néhány speciális erőforrás, amit csak korlátozott mértékben, egyetlen módon lehet beszerezni, és elkölteni is csak egyféle dologra lehet. Ide tartozik pl. a sikerpont. A játékban sok száz „cél” van (más játékokban „achievement”-nek hívják), ezek kvázi bármikor teljesíthető küldetések. Ezek egy részéért különleges gyűjtemény-tárgyak járnak, festmények, szobrok, ékszerek, HKK lapok. Ezek azon kívül, hogy ékes díszei a birtokodnak, sikerpontokat is adnak. A sikerpontokat a relikviák fejlesztésére költheted el. Ld. részletesebben a Célok és gyűjtemények blogbejegyzésben.

  • A játékban egy fontos célunk volt, hogy ne kelljen egy korlátozott inventory-val vacakolni. Sok játék a kezdekben csak minimális tárgyhelyet ad, aztán vagy dobálsz el mindent, vagy pénzért vehetsz plusz zsákhelyet. Itt ezzel egyáltalán nem kell foglalkoznod, korlátlan mértékben gyűjthetsz bármilyen tárgyat, és nem kell egy 1000 oldalas inventoryt rendezgetned, keresgélni benne, minden tárgy ott jelenik meg, ahol szükség van rá. Hiába van tehát számos erőforrás és egyéb tárgy a játékban, ezek menedzselése, nyilvántartása nem fog semmilyen gondot okozni neked.

    A következő héten, szombaton lesz a szokásos féléves Beholder találkozónk. Reményeink szerint itt fogunk egy Argum City bemutatót tartani, ahol már élőben bemutatjuk a konkrét játékmenetet. A bemutató tervezett időpontja 11:30. A játékmenet bemutatása mellett természetesen lehet a játékkal kapcsolatos kérdéseket feltenni, és kipróbálhatjátok a játékhoz tartozó autóversenyt is. Az élő bemutató a jövő heti blogbejegyzés helyett lesz, tehát a következő blogbejegyzést csak két hét múlva fogjuk kirakni.

    Tihor Miklós

    Kövess minket a Facebook-on!

     | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
    Nézet:
    Igen, nagyjából így!
     
    Akkor ha jol szamolok, 2 het alfa, 3 het bugfix, azaz beta az julius kozepe, az eles jatek meg kb szeptember?
     
    Ez a topik egyébként az Argum Citynek és az azzal kapcsolatos kérdéseknek van fenntartva, az egyéb témába vágó kérdéseket légyszi a megfelelő topikba! Mivel látom, hogy a HKK és TF online még mindig sokakat foglalkoztat, ezzel kapcsolatban írtam a múlt heti cikket, aminek saját, külön topikja van.
     
    Az eddigi játékaink többségére (Túlélők Földje, Ősök Városa, Végzetúr, HKK) nem az volt a jellemző, hogy fél év után érdeklődés hiányában megszűntek. A TF 27 éve, a HKK 24 éve, a VU 11 éve működik sikeresen. Az Ősök Városa több mint 20 évet ért meg, és a többi, profitot nem hozó játékaink is üzemelnek a mai napig, végig lehet őket játszani, a szervereket fenntartjuk. A KG az egyetlen játék, ami kikerült a szárnyaink alól, mert valaki megvásárolta.

    Egy éve egyébként még nem is volt publikus, hogy fejlesztjük a játékot, ez a blog júliusban indult, de akkor is legkorábbi indulásra az év végét jelöltük meg. És nincs semmiféle határidő, csak és kizárólag az számít, hogy a játék jó legyen. Ha már beletettük 5 évet a játékba, nem fogjuk a kelleténél néhány hónappal hamarabb elindítani, csak azért, mert az első blogban azt írtam, hogy ha minden jól megy, év végére megleszünk.
     
    Lassan egy éve "majdnem kész", sajnos ez nagyon ismerős a TFonline, HKKonline után.
    Az meg a másik fele, hogy nem látom értelmét elkezdeni játszani valami MMO szerűséggel, ha fél év után szevasz lesz neki érdeklődés hiányában vagy mert a saját fenntartását se termeli ki...
     
    Van azért abban valami, hogy talán túl korán kezdték el a bejelentést, lassan elkezd belefáradni az ember a várakozásba. Eleinte még én is nagy elánnal vártam a dolgot, de ma már egyre ritkábban nézek rá a fórumra.
     
    Ja, én csak újraregeltem a TF online miatt, 10 év alatt elfelejtettem a jelszót.
     
    Ez már a sokadik alkalom, hogy előkerül a „miért nincs online HKK” kérdés valamilyen formában, akár itt, akár máshol, függetlenül attól, hogy mennyire offtopic a felvetés, ezért megígérem, hogy hamarosan egy terjedelmesebb írásban körüljárjuk majd a témát!
     
    Sokkal jobb lenne, meg logikusabb is, hogy olyan szekeret kell tolni ami megy. Olyat tolni ami talán megy talán nem. HKK-n van még mit kiaknázni pláne ha egy online verziót nézünk.
    Applikációban kell gondolkozni nem webes mutyin.
     
    Én is jobban örülnék, ha hemzsegnének a hozzászólások. De a helyzet az, hogy a játék még nem indult el, a játékkal nem játszott senki még, nyilván kevés dolgot lehet azon kívül kérdezni, hogy mikor indul el már végre A százeres "gagyi" (tőkeerős nemzetközi cégek által fejlesztett) mobiljátékok azért elég szép pénzt elköltenek a reklámra, természetesen mi is fogunk reklámozni, de csak az induláskor, erőnkhöz mérten.
    Ennek a blognak az egyetlen célja, hogy azoknak, akik a honlapunkat látogatják, előzetes infókat adjon a játékról. És azért jönnek az emberek (bár sokan nem írnak semmit), de látod, te is nem sokkal ezelőtt regisztráltál be, és gondolom nem pusztán azért, hogy egy negatív megjegyzést tegyél.
    Az indulásról / csúszásról stb, ahogy írtam többször, gyakorlatilag készen vagyunk, jelenleg még a hibákat javítgatjuk, a grafikát csiszoljuk, szóval semmiképpen sem kell attól tartani, hogy az lesz, mint a TFO-val.
     
    Mondjuk az egy hozzászólás 3 naponta, meg a 70 facebook like is sokat sejtet...
    Gagyi mobilos játékokon is van 100.000
     
    Ha ez is annyit késik, mint a TF Online az jó lesz?
     
    Támogatom!
     
    A HKK online sajnos a régi rendszer flashben készült, amit ma már nem támogatnak a böngészők, ezért újraindítani nem lehet, viszont erről volt már szó korábbi fórumokon is, van esély egy teljes újraírásra, van egy csapat, aki ezt szívesen vállalná.
     
    Azért mennyivel frankóbb lenn a hkk online-t folytatni, mint ezt!
     
    Kiégett argum "viszonylag" könnyen szerezhető, kapsz szintlépésnél, küldetésért, napi belépésért, ültethető kertben, stb. Kell hogy legyen belőle, hogy aki argumot vásárol be tudja váltani.

    Ami csöpög, az a valódi argum, ez is szintén több helyről szerezhető, de jóval kevesebb, mint a kiégetettből.

    Az aukciós ház szerintem január közepén került be a játékba. Itt mindenféle van, de nem a játékosok tesznek föl dolgokat, hanem egy lista pörög körbe, mint a VÚ-ban. Vannak egyszer megvehető relikviák, és ismétlődő apróságok (pl.: ebben a pillanatban pont van 100 szakértelempont). Spoiler nélkül nem tudok többet mondani, ha Miklós úgy gondolja, ír erről is egy bejegyzést.

    A játékban (jelenleg ) nincs tárgy átadásra lehetőség, ilyen jellegű rabszolgázás szerintem nem lesz. Ugyanakkor nagyon sok interakció van, amihez "barátok" kellenek. Például ha egy barátod kertjében kiszárad egy növény te ingyen megöntözheted, nő a barátság szint. A tulajdonosnak kreditbe kerül ugyanez. Vagy megkérsz valakit, vagy fönntartasz egy "kertészt", vagy benyeled azt a pár kredit locsolási költséget.
    Én az elmúlt 3,5 év tesztelés során gyakorlatilag szólóban játszottam, volt hogy éreztem a barátok hiányát (néhány küldetés erre épül), de nem létszükséglet. Ugyanakkor a játék tervezésekor az egyik fő szempont a "közösség kovácsoló" élmény kialakítása volt.
     
    Ezek a csopogo argumok ezek valodi argumok vagy kiegettek? Ha valodiak akkor a kiegetteket hogy lehet beszereni?

    Az aukcioshazrol eddig nem volt szo (vagy csak nem figyeltem). Oda miket lehet felpakolni? Nem lesz ebbol rabszolgazas?
     
    Nagyon jó ötlet volt a szerepcsere Charlize Theron is elég menő volt az Atomszőkében
     
    Nagyon jó kérdés, annyira jó, hogy megér egy teljes blogbejegyzést! A következő anyag már kész van, de vagy a jövő hetiben vagy az azutániban részletesen írok erről is. Köszi a kérdést!
     
    Lehet mar kerdezte vki, nem olvastam at az osszes hsz-t, de megvan mar a lista, hogy milyen elonyokhoz lehet jutni valos penzbol? Fel tudnad sorolni, hogy mindenki jol eldontse magaban, h f2p vagy p2w?
     
    Csináltunk TF játékot is... Két játékot fejlesztettünk az elmúlt években, az egyik az Argum City, a másik a TF online volt. Az utóbbi sajnos azért nem készült el, mert a programozó feladta a dolgot, többévnyi fejlesztés után. Hidd el, én bánom a legjobban, irdatlan tömegű grafikát csináltattam hozzá, és a fejlesztésbe is rengeteg pénzt öltünk bele.

    Az eredeti TF egyébként működik most is, folyamatosan fejlesztjük, ha megnézed, nemrégiben készült el hozzá egy olyan automatikus feldolgozó rendszer, amiben bármikor tudsz UL-t küldeni. De persze egy teljesen online verzió sokkal frankóbb lenne.
     
    miért nem TF vagy ÖV? hatalmas csalódás........elsők között játszottunk a TF-el.....évtizedek óta várunk egy TF játékot.....erre jön ez a vicc..........
     
    A manapság megszokott módon tudsz a játékra regisztrálni facebook, google accounttal, és email címmel is. PC-n, és telefonon is be tudsz jelentkezni mindhárommal, tehát a játékot tetszőleges különböző eszközről fogod tudni használni, az adatok a központi szerveren lesznek tárolva.
     
    A böngészős és a telefonos account össze lesz hangolva?
     
    A béta, azt akkor szoktuk indítani, amikor szerintünk a játék kész és hibamentes. Az várhatóan 3 hétig fog tartani, és utána éles indulás.
     
    A 2-3 honap alatt a beta indulasat erted vagy az eleset?
     
    Ez nagyon szuper!
     
    Vannak csaták, ahol ez nehezebben megoldható (pl. arénában elkezdesz egy harcot, akkor nem lockolhatod be végtelenségig, hiszen a másik játékos változtathat a csapaton, támadhatja más is stb), van, ahol ennek nincs akadálya (pl. kaland csaták). Egyébként ilyenkor sem vesztesz vagy ilyesmi, egyszerűen csak az AI választ képességet helyetted, mint auto-attacknál. De az abszolút megoldható, hogy a türelmi idő sokkal hosszabb legyen ilyenkor is.
     
    Eleg osszetettnek tunnek a harci statok, nagyon sok befolyasolo tenyezo van, nalam ez igen nagy bonusz egy jateknal. Kivancsi leszek mit lehet kihozni belole.

    Anno lattam a videoban, hogy a harcban kijelolheto tevekenysegekre idokeret van (szamolt vissza). Lesz lehetoseg, hogy ezt kivegyuk es vegtelen ido legyen minden korben? A munkaidoben jatekra vetemulok nagy problemaja lesz, ha nem tudjak pause-alni a jatekot
     
    Igen, ez szuper ötlet, mi is gondolkodunk ilyesmiben, pl. írtam, hogy a játékban gyűjthetsz HKK lapokat is, na lesz olyan, amit igaziból megcsinálunk, és ha a játékban megszerzed, akkor a valódit is megkapod
     
    Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

    Létrehozás: 2018. november 14. 12:43:51Utolsó frissítés: 2018. november 14. 12:59:24 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2019
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.