Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: A játék erőforrásai


A modern játékok egyik fontos eleme az erőforrás menedzsment. Vagyis, hogy milyen erőforrások találhatóak a játékban, azokat hogyan lehet megszerezni, hogyan lehet felhasználni. Ezeket a dolgokat fontos előre megtervezni, hiszen az sem jó, ha egy erőforrás beszerezhetetlen, de az sem, ha túl sok van belőle, és nincs mire költeni. Az Argum City tervezése során óriási excel táblázatokat csináltam, amelyekben több évre előre próbáltam lemodellezni, a játék melyik elemét hová lehet fejleszteni, milyen erős lesz, és milyen hatással lesz ez a többi játékelemre. Persze minél több a befolyásoló tényező, annál nehezebb ezeket kiszámítani, és új fejlesztések, valamit a játékosok leleményessége is boríthatja az aprólékos terveket. Emlékezzetek vissza csak az Öszvér érkezésére Asimov Alapítványába, borultak a Hari Sheldon által felállított pszichohistória előrejelzései...

  • Alapvető erőforrások. A játék 4 alapvető erőforrása a kredit, kutatáspont, energia és zen. Ezekről részletesebben olvashattál már a Cégről szóló bejegyésben. Ezeknek az erőforrásoknak közös jellemzője, hogy bár alapvetően és folyamatosan a cég termeli őket, de rengeteg más módon is beszerezhetők, számos esemény jutalmaként, növények terméseként is hozzájuthatsz, sőt korlátozott mértékben még a boltban is megveheted. És hasonlóképp, mindegyiket számos dologras költheted. Épp ezért ezeknél az erőforrásoknál szinte lehetetlen belőni, hogy pont annyit lehessen találni, amennyire szükség van. Így ezeknél az erőforrásoknál inkább arra törekedtünk, hogy a játékos tudja konfigurálni, melyikből mennyit szerez. Ha tehát több kreditet termelsz, mint amennyire szükség van, viszont túl kevés a kutatáspontod, akkor egyszerűen lebonthatsz egy kreditet termelő épületet, és felhúzhatsz helyette egy kutatólabort. Vagy a termelékenység specializáció helyett átválthatsz a kutatás specializációra. Vagy a kredittermelésre bónuszt adó alkalmazott helyett felvehetsz egy kutatáspontra bónuszt adót, vagy akár meg is változthathatod a bónuszképességét. A kertedben pedig tudsz kutatáspontot adó növényeket ültetni a kreditet adók helyett. Tehát az alapvető erőforrások feletti kontroll a te kezedben vannak.
    A játéknak van még egy alapvető erőforrása: az argum. Az argum az egyetlen dolog, amit valódi pénzért is meg lehet vásárolni, de emellett számos módon hozzá tudsz jutni: kalandok jutalmaként, akár kertben termesztve, szövetséged boltjából, a szövetséged rezidenciáján konvertálva stb. Emellett a Végzetúrból ismert kiégett őskövekhez hasonlóan, itt is lesz kiégett argum, amely valódi argummá tud változni. Az argumért persze számos dolog lesz megvásárolható, pl. kényelmi funkciók, különleges kinézetű ruhák, autók, műtárgyak.

  • Célzott erőforrások. A célzott erőforrások csakis egy dologra használhatók fel. A hőspontokkal növelni tudod a siker esélyét egy kalandpróbában, a hűségpontokkal növelheted alkalmazottad hűségét, a dexlingekkel a képésségének a szintjét. A szakértelempontokat a szakértelmek fejlesztésére használod, a kommóniumból robot felszerelést veszel, a metániummal az alkalmazottak felszerelését fejleszted, az ízesítőből speciális ételeket készítesz kedvencednek, az autó fejlesztő tárgyakból az autóid adott képességeit növeled. Az aranydukátból az aukciós házban, az argumdukátból a szövetségi kincstárban licitálsz. Beszerezni ezek legtöbbjét többféleképpen meg lehet szerezni, de elkölteni csak egyféleképp. A konfigurálásra is jóval kevesebb lehetőséged van, de a kertben ezek legtöbbje is „termeszthető”, tehát amiből kevés van, abból szert tehetsz némi extrára. A célzott erőforrásokat sokkal jobban be lehet lőni, hogy pont annyi legyen belőlük, amennyire szükség van rá.


  • Speciális erőforrások. Természetesen itt is lesz néhány speciális erőforrás, amit csak korlátozott mértékben, egyetlen módon lehet beszerezni, és elkölteni is csak egyféle dologra lehet. Ide tartozik pl. a sikerpont. A játékban sok száz „cél” van (más játékokban „achievement”-nek hívják), ezek kvázi bármikor teljesíthető küldetések. Ezek egy részéért különleges gyűjtemény-tárgyak járnak, festmények, szobrok, ékszerek, HKK lapok. Ezek azon kívül, hogy ékes díszei a birtokodnak, sikerpontokat is adnak. A sikerpontokat a relikviák fejlesztésére költheted el. Ld. részletesebben a Célok és gyűjtemények blogbejegyzésben.

  • A játékban egy fontos célunk volt, hogy ne kelljen egy korlátozott inventory-val vacakolni. Sok játék a kezdekben csak minimális tárgyhelyet ad, aztán vagy dobálsz el mindent, vagy pénzért vehetsz plusz zsákhelyet. Itt ezzel egyáltalán nem kell foglalkoznod, korlátlan mértékben gyűjthetsz bármilyen tárgyat, és nem kell egy 1000 oldalas inventoryt rendezgetned, keresgélni benne, minden tárgy ott jelenik meg, ahol szükség van rá. Hiába van tehát számos erőforrás és egyéb tárgy a játékban, ezek menedzselése, nyilvántartása nem fog semmilyen gondot okozni neked.

    A következő héten, szombaton lesz a szokásos féléves Beholder találkozónk. Reményeink szerint itt fogunk egy Argum City bemutatót tartani, ahol már élőben bemutatjuk a konkrét játékmenetet. A bemutató tervezett időpontja 11:30. A játékmenet bemutatása mellett természetesen lehet a játékkal kapcsolatos kérdéseket feltenni, és kipróbálhatjátok a játékhoz tartozó autóversenyt is. Az élő bemutató a jövő heti blogbejegyzés helyett lesz, tehát a következő blogbejegyzést csak két hét múlva fogjuk kirakni.

    Tihor Miklós

    Kövess minket a Facebook-on!

     | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
    Nézet:
    Elnézést, az év eleje kicsit nehezen indult, holnap jön a következő epizód, visszatérünk a régi kerékvágásba
     
    Amint lesz béta én már jelentkezem is!
     
    Miklós? Semmi új hír, semmi morzsa? már úgy hozzászoktam a heti cikkeknek, hogy már-már majdnem úgy vártam, mint régen a Szomszédokat
     
    Amikor már tudjuk a konkrét indulási időpontot, akkor értesítünk mindenkit, aki valaha beholderes játékkal játszott, amikor pedig elindultunk, menni fog a szokásos fizetett google / facebook kampány, úgyhogy én nagyon bízom benne, hogy játékosszámban nem lesz hiány! Legalábbis itt, Magyarországon, a külföldi verzió már keményebb dió lesz.
     
    Igen erdekes jatek kepe alakult ki az elmult honapok leirasai alapjan, viszont egy kis ketsegem tamadt azugyben, hogy lesz-e eleg jatekos. Gondolom sajat berkekben lesz majd reklamozva (vegzetur, TF, HKK), de a youtube video ketszaz egynehany megtekintese elegge azt mutatja, h kevesen olvasgatjak a blogot. Van terv a nagyobb koru nepszerusitesre vagy csak itt a honlapon lesz reklamozva?
     
    Köszi Titusz és Ery!

    Még pontos dátum nincsen, de szerintem max. 2 hónap és mehet a béta
     
    Varom mar a beta-tesztet, lehet mar latni hogy mikor indul?
     
    Nagyon jo kis jatek lesz az argum, hajra Miklos!
     
    A játékban nagyon sokféle dolgot lehet csinálni. Van, ami pontokból működik: pl. a kalandokat kalandpontokért csinálod, igen. De az arénáknál napi 10 támadásod van, minijátékból napi 4-et csinálhatsz. A cég, kert időre megy, tehát elinditod a gyártást/termelést, és amikor véget ér, akkor indíthatsz újat. És van, ahol egyszerűen csak attól függ, hogy tudod-e csinálni vagy sem, hogy van-e rá erőforrásod (pl. pénzed vagy energiád).
     
    Lehet, hogy errol mar volt szo, de a kerdesem az lenne, hogy pontokbol lehet lepni vagy mashogy fog mukodni?
     
    Igen, van a programnak van külön mobilra optimalizált verziója
     
    Mobil appot terveztek a jatekhoz kiadni vagy csak bongeszos lesz?
     
    Direktben nem lehet tárgyakat átadni egymásnak és elárverezni, sajnos a free-to-play játékok egyik hátránya, hogy ilyen esetben robotok segítségével korlátlan felhalmozásra, és így előnyre is tehetne szert aki tucatszám indít új accountokat. De azért igyekszünk minél több olyan lehetőséget berakni, ahol a játékosok egymást segíthetik.

    Azt, hogy ezután milyen játékunk lesz, még nem tudom, egyelőre ezt szeretnénk befejezni. De azért ebben is lesz elég sok sci-fi meg misztikum, hosszú távon azért majd kibomlik a történet, amiben a Föld csak egy parányi porszem
     
    Hát én sem vagyok sci-fi rajongó, de a Káosz Galaktika olyan játék volt, mellyel évekig eljátszottam volna, mert egy nagyon jól kigondolt és sok misztikummal fűszerezett játék volt! Nem terveztek majd valamikor valami hasonlót létrehozni?
     
    Lehetoseg van targyakat, alkalmazottakat adni/venni jatekosok kozott? Gondolok itt aukciora, bazarra vagy esetleg siman atadni targyakat?
     
    Persze egy video is jo lenne, latnank hogy nez ki a jatek eloben, de egy par napos/hetes jatek vegigvezetesen jobban latszodna, hogy hogyan is telik egy karakter elete, hogy fejlodik egyrol a kettore. Persze ha utobbit osszevagod egy hosszabb videoba az is tokeletes
     
    Ennél sokkal durvább dolgot is lehet, egy videót a konkrét játékmenetről. Ebben ugyan nagy gyakorlatom nincs, de egy rövid, ízelítő szintű videót valószínűleg össze fogok tudni hozni majd Ha béta infók lesznek azt azonnal kirakjuk ide.
     
    En szivesen latnek egy betekintest a jatek elejebe (Setet Patkany naploja alapjan), ahol par nap/het jatekat leirnad (keppekkel illusztralva), hogy mit es miert csinaltal.

    Beta indulas info van mar?
     
    Legfontosabb kérdés.
    bírni fogja a játék a 4Kt és a 60fps-t.

    Abszolút

    Az "arany csáklya" képe egy arany _csákányt_ ábrázol.

    Ez egy elírás volt, köszi szépen, javítjuk!
     
    Az "arany csáklya" képe egy arany _csákányt_ ábrázol.
    Bár mivel az eszköz bányászat bónuszt ad, itt gyanítom az illusztrátor van közelebb a valósághoz és aki a nevet adta az írt hülyeséget.

    Üdv: Kyb
     
    Legfontosabb kérdés.
    bírni fogja a játék a 4Kt és a 60fps-t.
     
    Abszolút megértem, amit írsz, én is így vagyok vele. Világéletemben minden a fantasy körül forgott, fantasy karakterek, sárkányok, démonok, tűzgolyók... A mai napig ez a kedvenc témám, de a játékgyártók mára olyan szinten elcsépelték már... Van 100.000 játék amiben az elején választasz a mágus, a harcos meg a még valami közül, és jönnek a patkányok, aztán az orkok, a rövid kard, az ezüst kard meg a lángoló kard. Úgyhogy én a végén kipróbáltam már más játékokat is, és jók voltak, üdítő változatosságot jelentettek úgy is, hogy nem lehetett benne varázsolni Szoktunk társasjátékokat is játszani, és meglepő módon nem a varázslós/szörnyes a király, a legjobbakban egyszerű halászokat alakít a játékos, vagy állatokat tenyészt stb. Szóval egy játék nem feltétlenül a témaválasztástól lesz jó.
     
    én biztosan kifogom próbálni de vegyes érzéseim vannak a játékkal kapcsolatban.
    Ami lehet annak tudható be hogy inkább fantazi kedvelő vagyok sokkal szívesebben derítek fel egy sötét kazamatát egy rozsdás kardal, mit lézerágyúval űrlényeket ölni.

    Tegnap melóban jutott eszemben hogy nem biztos hogy szerencsés lenne a mai politikai helyzetben elindítani a Túlélők földjét, túl sok ember vonna párhuzamot az Alanori csatorna és a Magyar határon lévő kerítés között, utána meg Borax alakjába is elkezdenének mindet belemagyarázni, hogy kiből akartok gúnyt űzni.
     
    Köszi a válaszokat!
     
    Lehet elsiklottam felette, de nagyjából mikor indul a játék?

    Ahogy Endyr írja, pontos dátum még nincs, de ahogy a dolgok most állnak (elég jól) remélhetőleg el tudjuk indítani jövő év elején. De alapvetően akkor indulunk, ha mindennel kész vagyunk, nincsenek bugok és lement a béta teszt.

    Lesznek az alkalmazottaknak nem harci képességei (pl. hekkelés, álcázás, gyógyítás), amire szükség lehet a kalandokban, vagy ezek kifejezetten csak a csatára menő kihívások?

    Az alkalmazottnak két speciális képessége van kezdetben, az egyik harci, a másik viszont nem harci, ezek lehetnek pont olyasmik, amiket írtál, és hasznosak a kalandokban, ill. bizonyos szakértelmeknél.
     
    A beta ev vegen, az eles meg varhatoan tavasszal.
     
    Lesznek az alkalmazottaknak nem harci képességei (pl. hekkelés, álcázás, gyógyítás), amire szükség lehet a kalandokban, vagy ezek kifejezetten csak a csatára menő kihívások?
     
    Lehet elsiklottam felette, de nagyjából mikor indul a játék?
     
    A játékban mindenből van egy kevés, azért, hogy szélesebb játékosközönséget vonzzanak. Lehet benne kedvenceket nevelni és kertészkedni is, ezekkel a játékelemekkel elsősorban a női játékosokat szeretnénk megcélozni

    De épp azért ennyire sokrétű a játék, hogy lehetőség szerint semmi se legyen kötelező, ha te nem akarsz, nem etetgetsz petet, hanem darálod a robotokat az arénában meg viszed a csapatot a küldetésekre. De lesz, akit pont az a része nem fogja meg a játéknak, és inkább a karakterét vagy a kedvencét öltöztetgeti.

    A célunk egyfajta "sandbox" létrehozása, egy világ, ahol eldöntheted, mivel foglalkozol.
     
    Én nem bánom a cukimuki lényeket, de ha a harc olyan lesz, mint a mágia mestereiben (és kicsit a képernyőképek erre hajaznak), azt túl egyszerűnek/monotonnak érezném. Azért szurkolok a projektnek, bármi lesz.
     
    Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

    Létrehozás: 2018. november 14. 12:43:51
    Utolsó frissítés: 2018. november 14. 12:59:24
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.