Argum City: A játék erőforrásai
A modern játékok egyik fontos eleme az erőforrás menedzsment. Vagyis, hogy milyen erőforrások találhatóak a játékban, azokat hogyan lehet megszerezni, hogyan lehet felhasználni. Ezeket a dolgokat fontos előre megtervezni, hiszen az sem jó, ha egy erőforrás beszerezhetetlen, de az sem, ha túl sok van belőle, és nincs mire költeni. Az Argum City tervezése során óriási excel táblázatokat csináltam, amelyekben több évre előre próbáltam lemodellezni, a játék melyik elemét hová lehet fejleszteni, milyen erős lesz, és milyen hatással lesz ez a többi játékelemre. Persze minél több a befolyásoló tényező, annál nehezebb ezeket kiszámítani, és új fejlesztések, valamit a játékosok leleményessége is boríthatja az aprólékos terveket. Emlékezzetek vissza csak az Öszvér érkezésére Asimov Alapítványába, borultak a Hari Sheldon által felállított pszichohistória előrejelzései...
Alapvető erőforrások. A játék 4 alapvető erőforrása a kredit, kutatáspont, energia és zen. Ezekről részletesebben olvashattál már a Cégről szóló bejegyésben. Ezeknek az erőforrásoknak közös jellemzője, hogy bár alapvetően és folyamatosan a cég termeli őket, de rengeteg más módon is beszerezhetők, számos esemény jutalmaként, növények terméseként is hozzájuthatsz, sőt korlátozott mértékben még a boltban is megveheted. És hasonlóképp, mindegyiket számos dologras költheted. Épp ezért ezeknél az erőforrásoknál szinte lehetetlen belőni, hogy pont annyit lehessen találni, amennyire szükség van. Így ezeknél az erőforrásoknál inkább arra törekedtünk, hogy a játékos tudja konfigurálni, melyikből mennyit szerez. Ha tehát több kreditet termelsz, mint amennyire szükség van, viszont túl kevés a kutatáspontod, akkor egyszerűen lebonthatsz egy kreditet termelő épületet, és felhúzhatsz helyette egy kutatólabort. Vagy a termelékenység specializáció helyett átválthatsz a kutatás specializációra. Vagy a kredittermelésre bónuszt adó alkalmazott helyett felvehetsz egy kutatáspontra bónuszt adót, vagy akár meg is változthathatod a bónuszképességét. A kertedben pedig tudsz kutatáspontot adó növényeket ültetni a kreditet adók helyett. Tehát az alapvető erőforrások feletti kontroll a te kezedben vannak.
A játéknak van még egy alapvető erőforrása: az argum. Az argum az egyetlen dolog, amit valódi pénzért is meg lehet vásárolni, de emellett számos módon hozzá tudsz jutni: kalandok jutalmaként, akár kertben termesztve, szövetséged boltjából, a szövetséged rezidenciáján konvertálva stb. Emellett a Végzetúrból ismert kiégett őskövekhez hasonlóan, itt is lesz kiégett argum, amely valódi argummá tud változni. Az argumért persze számos dolog lesz megvásárolható, pl. kényelmi funkciók, különleges kinézetű ruhák, autók, műtárgyak.
Célzott erőforrások. A célzott erőforrások csakis egy dologra használhatók fel. A hőspontokkal növelni tudod a siker esélyét egy kalandpróbában, a hűségpontokkal növelheted alkalmazottad hűségét, a dexlingekkel a képésségének a szintjét. A szakértelempontokat a szakértelmek fejlesztésére használod, a kommóniumból robot felszerelést veszel, a metániummal az alkalmazottak felszerelését fejleszted, az ízesítőből speciális ételeket készítesz kedvencednek, az autó fejlesztő tárgyakból az autóid adott képességeit növeled. Az aranydukátból az aukciós házban, az argumdukátból a szövetségi kincstárban licitálsz. Beszerezni ezek legtöbbjét többféleképpen meg lehet szerezni, de elkölteni csak egyféleképp. A konfigurálásra is jóval kevesebb lehetőséged van, de a kertben ezek legtöbbje is „termeszthető”, tehát amiből kevés van, abból szert tehetsz némi extrára. A célzott erőforrásokat sokkal jobban be lehet lőni, hogy pont annyi legyen belőlük, amennyire szükség van rá.
Speciális erőforrások. Természetesen itt is lesz néhány speciális erőforrás, amit csak korlátozott mértékben, egyetlen módon lehet beszerezni, és elkölteni is csak egyféle dologra lehet. Ide tartozik pl. a sikerpont. A játékban sok száz „cél” van (más játékokban „achievement”-nek hívják), ezek kvázi bármikor teljesíthető küldetések. Ezek egy részéért különleges gyűjtemény-tárgyak járnak, festmények, szobrok, ékszerek, HKK lapok. Ezek azon kívül, hogy ékes díszei a birtokodnak, sikerpontokat is adnak. A sikerpontokat a relikviák fejlesztésére költheted el. Ld. részletesebben a Célok és gyűjtemények blogbejegyzésben.
A játékban egy fontos célunk volt, hogy ne kelljen egy korlátozott inventory-val vacakolni. Sok játék a kezdekben csak minimális tárgyhelyet ad, aztán vagy dobálsz el mindent, vagy pénzért vehetsz plusz zsákhelyet. Itt ezzel egyáltalán nem kell foglalkoznod, korlátlan mértékben gyűjthetsz bármilyen tárgyat, és nem kell egy 1000 oldalas inventoryt rendezgetned, keresgélni benne, minden tárgy ott jelenik meg, ahol szükség van rá. Hiába van tehát számos erőforrás és egyéb tárgy a játékban, ezek menedzselése, nyilvántartása nem fog semmilyen gondot okozni neked.
A következő héten, szombaton lesz a szokásos féléves Beholder találkozónk. Reményeink szerint itt fogunk egy Argum City bemutatót tartani, ahol már élőben bemutatjuk a konkrét játékmenetet. A bemutató tervezett időpontja 11:30. A játékmenet bemutatása mellett természetesen lehet a játékkal kapcsolatos kérdéseket feltenni, és kipróbálhatjátok a játékhoz tartozó autóversenyt is. Az élő bemutató a jövő heti blogbejegyzés helyett lesz, tehát a következő blogbejegyzést csak két hét múlva fogjuk kirakni.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
A KG nekem kimaradt, utólag sajnálom.
Igen, mindig újítotok a játékokban. Várható, hogy sok érdekesség lesz, bár amíg az ŐV-t nem viszem végig, addig nem kezdek el másikat, így is sok idő.
A legelső képen, ahol a Beholderes rendszámú autó van, ott van pár "lepke-macska" hibrid. Ezek gondolom a "cuki" lények.
A szövegből úgy tűnik, hogy ezek nem agresszívak. Most "tápolás szempontból" mire lehet használni ezeket a lényeket? Talán valami "szépségversenyre" mehetnek vagy a spec. képességeik miatt lesznek jók valamire?
A képen hátul látszik egy óriás macska.
Az egy félresikerült kísérlet vagy valami ellenség? |
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?
Igen, valahogy így, ráéreztél a lényegre
De a játékot nem hasonlítanám a KG-hez, se semmi máshoz. Bár rengeteg elem lesz benne, ami innen-onnan ismerős lehet, a játék egészként egy új élményt jelent majd. Bővebben hamarosan! |
A felvetések jók, én nem sem bánnám ha a KG-ból pár koncepció megmaradna hisz sokan szerettük azt a játékot is és ugyanaz már ne legyen de ott is remek dolgok voltak amik működhetnek az Argumban is.
Nevethar: a karaktered neve , a korában írtakból úgy érzem Stark lesz |
Köszi!
A történet, kalandok, tárgyak, aréna az eddigi játékok alapján biztosan rendben lesz. Ezért is rögtön az újdonságot kérdezem.
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért? |
A céged elsődleges célja pusztán az, hogy erőforrásokat termel, de erről írok majd részletesen is. De az ötletek, amiket írsz, jók |
Esetleg lehet általánosabban fogalmazni...
Pl. médiacég: minden esetben amikor hírnevet kapok, többet kapok
vagy robot fegyver cég: minden robot fegyver olcsóbb nekem
vagy építőipari cég: a szövetségi város esetében nagyobb hatékonysággal építkezem
vagy ilyesmi |
A karakterek cégeinek lesz valami gazdasági vagy kereskedelmi szerepe?
Pl. az enyém "elsősegélycsomagot" gyárt, így akciós áron szerezhetem be.
Vagy, ha mások is vesznek "elsősegélycsomagot", akkor a más karakterek vásárlásai után kapok valami bevételt.
Vagy bérelhetek fel 20 kémet, akit ráküldök valami "rivális" cégre, ahol szabotázst hajtanak végre.
Vagy lehet "egyezséget" kötni más játékossal, így ő is olcsóbban jut hozzá ahhoz, amit én gyártok. |
Ezt a világot nehéz lenne a Túlélők Földjéhez vagy a Végzetúrhoz kötni, nem, ez nem ugyanaz a világ, inkább a mi világunkéhoz hasonló, azzal párhuzamos világ, ahol pár dolog másképp működik, és egy picit előrébb van a jövőben |
A játék ugyanabban a "világban" fog játszódni, mint a többi? Ez az "ultramodern" környezet engem a "Moa" HKK leírásokra emlékeztet... |
Akkor mostmar nem hivhatom csillamponi-neveldenek? sniff |
Sok sikert és jó munkát a fejlesztéshez. | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2018. november 14. 12:43:51 | Utolsó frissítés: 2018. november 14. 12:59:24 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |