Vissza a Főoldalra

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek
Argum City
Szavazások
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Argum City kvíz eredmények
Argum City: Kvíz
Argum City: Mi kell még az induláshoz?
Argum City: chipek

A lista folytatása...
Argum City: Kvíz

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 


Argum City születése


A játék ötlete még 2006-ban született meg, akkor készítettem róla az első dokumentációt. A játékaink fő témája szinte mindig a fantasy, a varázslatok voltak, ez volt a specialitásunk. Én nagyon régóta szerettem volna egy más témájú játékot csinálni. Egy játékot, ami napjainkban játszódik, egyfajta valóságszimulátor, mint a Sims, ahol egy sikeres üzletembert alakítasz, akinek cégbirodalma van, birtoka, luxusautói. Ahol a játékosok családot alapíthatnak, gyerekeik születhetnek, és rengeteg féle dologgal foglalkozhatnak, bármit megtehetnek. Mindezt persze úgy, hogy számos lehetőség van a karakterfejlesztésre, felfedezésre, versengésre. A játék fő célja az lett volna, hogy sikeres, gazdag és boldog legyél. Épp ezért a játék első munkaneve „Sikerjáték” lett. Az ötleteket folyamatosan gyűjtögettem és leírtam, ha valamivel elakadtam, a doksit félreraktam, aludtam rá egyet, aztán később csak beugrott a megoldást. Az elvek megvoltak már, a részleteket kellett kidolgozni. Időközben elindítottuk a Végzeturat és a Mágia Mestereit csináltuk, úgyhogy volt egyéb munka bőven, akkortájt kicsit pihent is a projekt, de nem akartam feladni. A játék nevén rengeteget rágódtunk, összeírtunk egy csomó lehetőséget, és többkörös szavazáson döntöttünk. Az utolsó pillanatban a listára az egyik kollégám felcsempészte a „Netlife” nevet, és ez elsöprő győzelmet aratott. A dolognak volt egy apró szépséghibája: a domain már természetesen foglalt volt, ezért ez a név sajnos nem volt lehetséges, de attól kezdve ezen a néven hívtuk a játékot. A végleges név csak 2 év elteltével, már a tervezési fázis után dőlt el, de erről majd később.
Az első modult 2012-ben kezdtük el csinálni. Ez lényegében a karaktergeneráló volt, Kovács Zoli programozta, és a HKK-ból jól ismert Ruzsinszki Zsolt készítette hozzá a grafikákat. A karakter nemét, kinézetét és ruházatát lehetett beállítani. Még a testalkat is változtatható volt, emiatt külön meg kellett csinálni minden ruhát a vékony, az átlagos, az izmos, a jóltáplált és a dagi karakterre is, plusz még az összeset minden színben. Itt már eldőlt, hogy a játékot meg fogjuk csinálni, ezért nekiláttam egy nagyon részletes tervezésnek. A dolog azonban nem haladt eléggé, nagyon sokszor akadtam el olyan problémákon, amelyekre napokig, hetekig nem találtam megoldást. Ekkor vontam be a tervezésbe egy régi barátomat, Borha Zolit. Ettől kezdve a tervezés felgyorsult, minden héten összefutottunk, és megbeszéltünk egy-egy modult.
Kulcskérdés volt az is, hogy a játék kliensét miben fejlesszük. Kovács Zolinak már nagy rutinja volt a Flash programozásban, de a Flash ellen a Google akkor már kereszteshadjáratot hirdetett, és mi is tudtuk, hogy nagy, összetett játékot körülményes benne programozni. Ráadásul az is nyilvánvaló volt, hogy ennek a játéknak már tökéletesen kompatibilisnek kell lennie a mobiltelefonokkal, ezért a Flash-t végül kizártuk. Felmerült az Unity, mint univerzális platform, Zoli el is töltött néhány hónapot azzal, hogy megismerje, de végül arra jutottunk, hogy a zömében statikus oldalakat használó játéknál a html5/css gyorsabb, kevésbé erőforrás igényes megoldás.
A tervezés minden egyes játékunknál egyre több időt kap, igyekszünk mindent előre leírni, táblázatokkal lemodellezni, kiszámolni. Ez a játék minden korábbi rekordot megdöntött, a tervezés közel egy évet vett igénybe úgy, hogy még komoly programozás nem történt. Igyekeztünk minden apróságot lefixálni, képernyőtervek készültek, tudni akartuk, milyen lesz a játék már előre. Az aktív kódolást 2014-ben kezdtük el. A szerver oldali részt Barati István (Baraty) csinálta részmunkaidőben, a klienst pedig Kovács Zoli.
Rögtön az elején elkezdtük a grafikákat is csináltatni, hiszen tudtuk, hogy óriási mennyiségre lesz szükség: állóképekre, hátterekte, animációkra, ellenfelekre, hatalmas mennyiségű tárgygrafikára. A projekten 8 magyar grafikus dolgozott / dolgozik, plusz egy indonéz grafikai stúdió is csinált hozzá részeket.
A játék a nevét, az Argum City-t csak másfél évvel később kapta meg, amikor a játék háttértörténetét részletesen kidolgoztam. Hogy mi az az argum, arról majd később :)


Kövess minket a Facebook-on!

Tihor Miklós

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Nézet:
Igen, nagyjából így!
 
Akkor ha jol szamolok, 2 het alfa, 3 het bugfix, azaz beta az julius kozepe, az eles jatek meg kb szeptember?
 
Ez a topik egyébként az Argum Citynek és az azzal kapcsolatos kérdéseknek van fenntartva, az egyéb témába vágó kérdéseket légyszi a megfelelő topikba! Mivel látom, hogy a HKK és TF online még mindig sokakat foglalkoztat, ezzel kapcsolatban írtam a múlt heti cikket, aminek saját, külön topikja van.
 
Az eddigi játékaink többségére (Túlélők Földje, Ősök Városa, Végzetúr, HKK) nem az volt a jellemző, hogy fél év után érdeklődés hiányában megszűntek. A TF 27 éve, a HKK 24 éve, a VU 11 éve működik sikeresen. Az Ősök Városa több mint 20 évet ért meg, és a többi, profitot nem hozó játékaink is üzemelnek a mai napig, végig lehet őket játszani, a szervereket fenntartjuk. A KG az egyetlen játék, ami kikerült a szárnyaink alól, mert valaki megvásárolta.

Egy éve egyébként még nem is volt publikus, hogy fejlesztjük a játékot, ez a blog júliusban indult, de akkor is legkorábbi indulásra az év végét jelöltük meg. És nincs semmiféle határidő, csak és kizárólag az számít, hogy a játék jó legyen. Ha már beletettük 5 évet a játékba, nem fogjuk a kelleténél néhány hónappal hamarabb elindítani, csak azért, mert az első blogban azt írtam, hogy ha minden jól megy, év végére megleszünk.
 
Lassan egy éve "majdnem kész", sajnos ez nagyon ismerős a TFonline, HKKonline után.
Az meg a másik fele, hogy nem látom értelmét elkezdeni játszani valami MMO szerűséggel, ha fél év után szevasz lesz neki érdeklődés hiányában vagy mert a saját fenntartását se termeli ki...
 
Van azért abban valami, hogy talán túl korán kezdték el a bejelentést, lassan elkezd belefáradni az ember a várakozásba. Eleinte még én is nagy elánnal vártam a dolgot, de ma már egyre ritkábban nézek rá a fórumra.
 
Ja, én csak újraregeltem a TF online miatt, 10 év alatt elfelejtettem a jelszót.
 
Ez már a sokadik alkalom, hogy előkerül a „miért nincs online HKK” kérdés valamilyen formában, akár itt, akár máshol, függetlenül attól, hogy mennyire offtopic a felvetés, ezért megígérem, hogy hamarosan egy terjedelmesebb írásban körüljárjuk majd a témát!
 
Sokkal jobb lenne, meg logikusabb is, hogy olyan szekeret kell tolni ami megy. Olyat tolni ami talán megy talán nem. HKK-n van még mit kiaknázni pláne ha egy online verziót nézünk.
Applikációban kell gondolkozni nem webes mutyin.
 
Én is jobban örülnék, ha hemzsegnének a hozzászólások. De a helyzet az, hogy a játék még nem indult el, a játékkal nem játszott senki még, nyilván kevés dolgot lehet azon kívül kérdezni, hogy mikor indul el már végre A százeres "gagyi" (tőkeerős nemzetközi cégek által fejlesztett) mobiljátékok azért elég szép pénzt elköltenek a reklámra, természetesen mi is fogunk reklámozni, de csak az induláskor, erőnkhöz mérten.
Ennek a blognak az egyetlen célja, hogy azoknak, akik a honlapunkat látogatják, előzetes infókat adjon a játékról. És azért jönnek az emberek (bár sokan nem írnak semmit), de látod, te is nem sokkal ezelőtt regisztráltál be, és gondolom nem pusztán azért, hogy egy negatív megjegyzést tegyél.
Az indulásról / csúszásról stb, ahogy írtam többször, gyakorlatilag készen vagyunk, jelenleg még a hibákat javítgatjuk, a grafikát csiszoljuk, szóval semmiképpen sem kell attól tartani, hogy az lesz, mint a TFO-val.
 
Mondjuk az egy hozzászólás 3 naponta, meg a 70 facebook like is sokat sejtet...
Gagyi mobilos játékokon is van 100.000
 
Ha ez is annyit késik, mint a TF Online az jó lesz?
 
Támogatom!
 
A HKK online sajnos a régi rendszer flashben készült, amit ma már nem támogatnak a böngészők, ezért újraindítani nem lehet, viszont erről volt már szó korábbi fórumokon is, van esély egy teljes újraírásra, van egy csapat, aki ezt szívesen vállalná.
 
Azért mennyivel frankóbb lenn a hkk online-t folytatni, mint ezt!
 
Kiégett argum "viszonylag" könnyen szerezhető, kapsz szintlépésnél, küldetésért, napi belépésért, ültethető kertben, stb. Kell hogy legyen belőle, hogy aki argumot vásárol be tudja váltani.

Ami csöpög, az a valódi argum, ez is szintén több helyről szerezhető, de jóval kevesebb, mint a kiégetettből.

Az aukciós ház szerintem január közepén került be a játékba. Itt mindenféle van, de nem a játékosok tesznek föl dolgokat, hanem egy lista pörög körbe, mint a VÚ-ban. Vannak egyszer megvehető relikviák, és ismétlődő apróságok (pl.: ebben a pillanatban pont van 100 szakértelempont). Spoiler nélkül nem tudok többet mondani, ha Miklós úgy gondolja, ír erről is egy bejegyzést.

A játékban (jelenleg ) nincs tárgy átadásra lehetőség, ilyen jellegű rabszolgázás szerintem nem lesz. Ugyanakkor nagyon sok interakció van, amihez "barátok" kellenek. Például ha egy barátod kertjében kiszárad egy növény te ingyen megöntözheted, nő a barátság szint. A tulajdonosnak kreditbe kerül ugyanez. Vagy megkérsz valakit, vagy fönntartasz egy "kertészt", vagy benyeled azt a pár kredit locsolási költséget.
Én az elmúlt 3,5 év tesztelés során gyakorlatilag szólóban játszottam, volt hogy éreztem a barátok hiányát (néhány küldetés erre épül), de nem létszükséglet. Ugyanakkor a játék tervezésekor az egyik fő szempont a "közösség kovácsoló" élmény kialakítása volt.
 
Ezek a csopogo argumok ezek valodi argumok vagy kiegettek? Ha valodiak akkor a kiegetteket hogy lehet beszereni?

Az aukcioshazrol eddig nem volt szo (vagy csak nem figyeltem). Oda miket lehet felpakolni? Nem lesz ebbol rabszolgazas?
 
Nagyon jó ötlet volt a szerepcsere Charlize Theron is elég menő volt az Atomszőkében
 
Nagyon jó kérdés, annyira jó, hogy megér egy teljes blogbejegyzést! A következő anyag már kész van, de vagy a jövő hetiben vagy az azutániban részletesen írok erről is. Köszi a kérdést!
 
Lehet mar kerdezte vki, nem olvastam at az osszes hsz-t, de megvan mar a lista, hogy milyen elonyokhoz lehet jutni valos penzbol? Fel tudnad sorolni, hogy mindenki jol eldontse magaban, h f2p vagy p2w?
 
Csináltunk TF játékot is... Két játékot fejlesztettünk az elmúlt években, az egyik az Argum City, a másik a TF online volt. Az utóbbi sajnos azért nem készült el, mert a programozó feladta a dolgot, többévnyi fejlesztés után. Hidd el, én bánom a legjobban, irdatlan tömegű grafikát csináltattam hozzá, és a fejlesztésbe is rengeteg pénzt öltünk bele.

Az eredeti TF egyébként működik most is, folyamatosan fejlesztjük, ha megnézed, nemrégiben készült el hozzá egy olyan automatikus feldolgozó rendszer, amiben bármikor tudsz UL-t küldeni. De persze egy teljesen online verzió sokkal frankóbb lenne.
 
miért nem TF vagy ÖV? hatalmas csalódás........elsők között játszottunk a TF-el.....évtizedek óta várunk egy TF játékot.....erre jön ez a vicc..........
 
A manapság megszokott módon tudsz a játékra regisztrálni facebook, google accounttal, és email címmel is. PC-n, és telefonon is be tudsz jelentkezni mindhárommal, tehát a játékot tetszőleges különböző eszközről fogod tudni használni, az adatok a központi szerveren lesznek tárolva.
 
A böngészős és a telefonos account össze lesz hangolva?
 
A béta, azt akkor szoktuk indítani, amikor szerintünk a játék kész és hibamentes. Az várhatóan 3 hétig fog tartani, és utána éles indulás.
 
A 2-3 honap alatt a beta indulasat erted vagy az eleset?
 
Ez nagyon szuper!
 
Vannak csaták, ahol ez nehezebben megoldható (pl. arénában elkezdesz egy harcot, akkor nem lockolhatod be végtelenségig, hiszen a másik játékos változtathat a csapaton, támadhatja más is stb), van, ahol ennek nincs akadálya (pl. kaland csaták). Egyébként ilyenkor sem vesztesz vagy ilyesmi, egyszerűen csak az AI választ képességet helyetted, mint auto-attacknál. De az abszolút megoldható, hogy a türelmi idő sokkal hosszabb legyen ilyenkor is.
 
Eleg osszetettnek tunnek a harci statok, nagyon sok befolyasolo tenyezo van, nalam ez igen nagy bonusz egy jateknal. Kivancsi leszek mit lehet kihozni belole.

Anno lattam a videoban, hogy a harcban kijelolheto tevekenysegekre idokeret van (szamolt vissza). Lesz lehetoseg, hogy ezt kivegyuk es vegtelen ido legyen minden korben? A munkaidoben jatekra vetemulok nagy problemaja lesz, ha nem tudjak pause-alni a jatekot
 
Igen, ez szuper ötlet, mi is gondolkodunk ilyesmiben, pl. írtam, hogy a játékban gyűjthetsz HKK lapokat is, na lesz olyan, amit igaziból megcsinálunk, és ha a játékban megszerzed, akkor a valódit is megkapod
 
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

Létrehozás: 2018. július 20. 12:56:57Utolsó frissítés: 2018. július 25. 10:14:58 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.