Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: A játék erőforrásai


A modern játékok egyik fontos eleme az erőforrás menedzsment. Vagyis, hogy milyen erőforrások találhatóak a játékban, azokat hogyan lehet megszerezni, hogyan lehet felhasználni. Ezeket a dolgokat fontos előre megtervezni, hiszen az sem jó, ha egy erőforrás beszerezhetetlen, de az sem, ha túl sok van belőle, és nincs mire költeni. Az Argum City tervezése során óriási excel táblázatokat csináltam, amelyekben több évre előre próbáltam lemodellezni, a játék melyik elemét hová lehet fejleszteni, milyen erős lesz, és milyen hatással lesz ez a többi játékelemre. Persze minél több a befolyásoló tényező, annál nehezebb ezeket kiszámítani, és új fejlesztések, valamit a játékosok leleményessége is boríthatja az aprólékos terveket. Emlékezzetek vissza csak az Öszvér érkezésére Asimov Alapítványába, borultak a Hari Sheldon által felállított pszichohistória előrejelzései...

  • Alapvető erőforrások. A játék 4 alapvető erőforrása a kredit, kutatáspont, energia és zen. Ezekről részletesebben olvashattál már a Cégről szóló bejegyésben. Ezeknek az erőforrásoknak közös jellemzője, hogy bár alapvetően és folyamatosan a cég termeli őket, de rengeteg más módon is beszerezhetők, számos esemény jutalmaként, növények terméseként is hozzájuthatsz, sőt korlátozott mértékben még a boltban is megveheted. És hasonlóképp, mindegyiket számos dologras költheted. Épp ezért ezeknél az erőforrásoknál szinte lehetetlen belőni, hogy pont annyit lehessen találni, amennyire szükség van. Így ezeknél az erőforrásoknál inkább arra törekedtünk, hogy a játékos tudja konfigurálni, melyikből mennyit szerez. Ha tehát több kreditet termelsz, mint amennyire szükség van, viszont túl kevés a kutatáspontod, akkor egyszerűen lebonthatsz egy kreditet termelő épületet, és felhúzhatsz helyette egy kutatólabort. Vagy a termelékenység specializáció helyett átválthatsz a kutatás specializációra. Vagy a kredittermelésre bónuszt adó alkalmazott helyett felvehetsz egy kutatáspontra bónuszt adót, vagy akár meg is változthathatod a bónuszképességét. A kertedben pedig tudsz kutatáspontot adó növényeket ültetni a kreditet adók helyett. Tehát az alapvető erőforrások feletti kontroll a te kezedben vannak.
    A játéknak van még egy alapvető erőforrása: az argum. Az argum az egyetlen dolog, amit valódi pénzért is meg lehet vásárolni, de emellett számos módon hozzá tudsz jutni: kalandok jutalmaként, akár kertben termesztve, szövetséged boltjából, a szövetséged rezidenciáján konvertálva stb. Emellett a Végzetúrból ismert kiégett őskövekhez hasonlóan, itt is lesz kiégett argum, amely valódi argummá tud változni. Az argumért persze számos dolog lesz megvásárolható, pl. kényelmi funkciók, különleges kinézetű ruhák, autók, műtárgyak.

  • Célzott erőforrások. A célzott erőforrások csakis egy dologra használhatók fel. A hőspontokkal növelni tudod a siker esélyét egy kalandpróbában, a hűségpontokkal növelheted alkalmazottad hűségét, a dexlingekkel a képésségének a szintjét. A szakértelempontokat a szakértelmek fejlesztésére használod, a kommóniumból robot felszerelést veszel, a metániummal az alkalmazottak felszerelését fejleszted, az ízesítőből speciális ételeket készítesz kedvencednek, az autó fejlesztő tárgyakból az autóid adott képességeit növeled. Az aranydukátból az aukciós házban, az argumdukátból a szövetségi kincstárban licitálsz. Beszerezni ezek legtöbbjét többféleképpen meg lehet szerezni, de elkölteni csak egyféleképp. A konfigurálásra is jóval kevesebb lehetőséged van, de a kertben ezek legtöbbje is „termeszthető”, tehát amiből kevés van, abból szert tehetsz némi extrára. A célzott erőforrásokat sokkal jobban be lehet lőni, hogy pont annyi legyen belőlük, amennyire szükség van rá.


  • Speciális erőforrások. Természetesen itt is lesz néhány speciális erőforrás, amit csak korlátozott mértékben, egyetlen módon lehet beszerezni, és elkölteni is csak egyféle dologra lehet. Ide tartozik pl. a sikerpont. A játékban sok száz „cél” van (más játékokban „achievement”-nek hívják), ezek kvázi bármikor teljesíthető küldetések. Ezek egy részéért különleges gyűjtemény-tárgyak járnak, festmények, szobrok, ékszerek, HKK lapok. Ezek azon kívül, hogy ékes díszei a birtokodnak, sikerpontokat is adnak. A sikerpontokat a relikviák fejlesztésére költheted el. Ld. részletesebben a Célok és gyűjtemények blogbejegyzésben.

  • A játékban egy fontos célunk volt, hogy ne kelljen egy korlátozott inventory-val vacakolni. Sok játék a kezdekben csak minimális tárgyhelyet ad, aztán vagy dobálsz el mindent, vagy pénzért vehetsz plusz zsákhelyet. Itt ezzel egyáltalán nem kell foglalkoznod, korlátlan mértékben gyűjthetsz bármilyen tárgyat, és nem kell egy 1000 oldalas inventoryt rendezgetned, keresgélni benne, minden tárgy ott jelenik meg, ahol szükség van rá. Hiába van tehát számos erőforrás és egyéb tárgy a játékban, ezek menedzselése, nyilvántartása nem fog semmilyen gondot okozni neked.

    A következő héten, szombaton lesz a szokásos féléves Beholder találkozónk. Reményeink szerint itt fogunk egy Argum City bemutatót tartani, ahol már élőben bemutatjuk a konkrét játékmenetet. A bemutató tervezett időpontja 11:30. A játékmenet bemutatása mellett természetesen lehet a játékkal kapcsolatos kérdéseket feltenni, és kipróbálhatjátok a játékhoz tartozó autóversenyt is. Az élő bemutató a jövő heti blogbejegyzés helyett lesz, tehát a következő blogbejegyzést csak két hét múlva fogjuk kirakni.

    Tihor Miklós

    Kövess minket a Facebook-on!

     | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
    Nézet:
    Cgi film? Csak nem egy intro? Na erre kíváncsi vagyok!
     
    Boulder Dash, eletem elso jateka. Na azt tuti ki fogom parszor probalni.
     
    Köszi, erre nem is gondoltunk!
     
    A Memóriajátékhoz javaslat: a megtalált párok tűnjenek el a képernyőről, mert nagyon zavaró, ha ott maradnak. Az asztali verzióban és bármely webes verzióban is eltűnnek (asztalinál elvesszük a párokat).
     
    Bizony a képeket elnézve Zelenák Anikó óriási veszteség, Isten nyugosztalja szegényt, nagyon szerettem a képeit már HKK-ban is, és ezek is magukért beszélnek.
    Szintén a HKK-ból már nagyon jó emlékek Gőgös Károly és Lipták László képei, nekem nincs túl jó szemem a művészethez, de benne voltak azon 5 grafikusotokban, akikkel dolgoztatok, akiknek a képeit ránézésre tudtam mindig azonosítani, meg volt az az egyéni, különleges és nagyszerű stílusuk. (Ilyen volt még Fischer Tamás képei is, gondolom az ő kissé mesésebb stílusa nem passzol a játékhoz, de azért muszáj volt megemlítenem, na. Mondjuk... Hörcher Lászéó képei is könnyen felismerhetőek, csak... na azt mondtad csak jót ).

    Mindenesetre ahogy most eszembe jutottak a legelső HKK-s lapok, azért érződik (nagyon helyesen), hogy profibb a szellemiség az eltelt évek alatt, azért már a nagy lelkesedés nem megy apróbb dolgok rovására, amikor már minden jónak és szépnek látszik, hanem valóban odafigyelést érezni 100%-ig az előkészületekben, ez pedig jó jel a játék egészére nézve is. Csak indulna már el, mostanra nagyon kíváncsivá tettetek. :P
     
    Ket kerdes:
    - Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
    - A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)?


    A játék jelenlegi állása szerint ezt úgy tudod elérni, hogy csatázol egyet az illetővel, és akkor látod a kapacitás beállításait. Az, hogy csak rákattintasz és megnézed, túl triviális lenne, így viszont vagy erőforrást kell áldozni (kockáztatok egy vesztes csatát, hogy utána nagyobb eséllyel nyerjek, vagy inkább egy gyengébb ellenfelet támadok kevesebb pontért) vagy információt kell cserélni más játékosokkal, ez növeli az interaktivitás lehetőségét. A játékban meg lehet látogatni más birtokát is, és ott akár bemehetsz a műhelybe, de a kapacitást ott sem írjuk ki.
    A bajnokság úgy néz ki, hogy van napi 10 támadásod, te döntöd el, mikor, kire adod le. Mindig pontszámban hozzád közel esőt tudsz támadni. Az ellenféllel a gép "játszik", tehát neki nem kell a gép előtt lennie, amikor támadod.
     
    Miklós korábbi válasza: Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk.
     
    Vagy a beta teszt?
     
    Hogy all a jatek? Mikorra varhato az indulas?
     
    kapacitas, nem katalizator, de remelem ertheto
     
    Kommonium, raritium es epikium... Hatalmas nevek Kesobb majd be fog jonni a legendorium is, ugye?


    Ket kerdes:
    - Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
    - A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)?
     
    igen.
     
    Telefonon elérhető lesz a játék, android app?
     
    Inaktív alkalmazott képesség:

    A karakternek vannak minden szinten szakértelmei pl. 2. szinten termelékenység (+kredit), meggyőzőkészség (+zen), tudomány (+kutatáspont). Ezek közül mindig egyet választhatsz ki, az lesz az aktív, pl. ha kiválasztod a termelékenységet, akkor arra fogsz bónuszt kapni, a többire nem (akkor se, ha költöttél rájuk).

    Az alkalmazottak nem harci képességei a szakértelmekre adnak bónuszt. Ha a képessége pont olyan szakértelemre adna bónuszt, ami egyébként nem aktív, akkor jelenik meg az "inaktív" felirat.

    Itt jegyzem meg, hogy az inaktív szakértelmek a kaland próbákban azért számítanak.

    Egy grafikussal összeállhatnál már

    Haha, értem, mire gondolsz A játék grafikáján 8 grafikus plusz két stúdió dolgozott / dolgozik, de sajnos vannak grafikák, amikkel én sem vagyok elégedett. Volt pl, ami önmagukban megjelenve még elfogadhatónak tűnt, de így, hogy a dolgok a végükhöz közelednek, eléggé kilóg. Szívem szerint több dolgot is újrarajzoltatnék, de ezek nagy részére valószínűleg csak a játék indulása után fog sor kerülni. Viszont azért sok dolog van, ami jól sikerült, a robotok grafikája, a csatahátterek, a birtok, a design elemek és egy sor egyéb amivel elégedettek vagyunk. Ha gondoljátok, esetleg rászánhatunk majd egy blogbejegyzést arra, hogy grafikusok szerint végigvesszük az elemeket, és megmondjátok, mi tetszik, mi nem.

    Ja, és ha bárki ismer jó számítógépes grafikust, tudunk neki munkát adni
     
    Biztosan szuperhősök mennek le a bajbajutott emberekért, és hozzák felszínre őket.
     
    Egy grafikussal összeállhatnál már
    Egyébként jónak tűnik a játék.
     
    Vagy csak én vagyok vak, vagy nem láttam még rá választ, de az alkalmazottakhoz lenne egy kérdésem:
    Ugyebár két képességük van, egy harci és egy nem harci. Láttam a bemutató videóban, hogy a paneljén azt írta a nem harci képességére, hogy inaktív. Tehát a kérdés:
    Azért inaktív, mert harcoló csapatba van választva? Vagy bizonyos szint után nyílik meg? Erősödnek ezek a képességek az alkalmazott szintlépésével? Vagy elég megvennem egyszer az illetőt ha tetszik a nem harcija, ledekkoltatni a vendégházba és csocsi, állandó bónusz? Netán az ugyanolyan típusú összeadódik két alkalmazottól?

    (Igen, kezd határozottan érdekelni a cucc így előre is, kezdem átnézni a megjelent dolgokat most már (leendő) játékos szemmel. )

    Köszi előre is a választ.
     
    Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk.
     
    Mikor is indul? Lehet volt már valahol csak én maradtam le
     
    A cég panelen, az infók résznél van, hogy a cégednek max. hány épülete lehet, ez ha jól emlékszem cégszint*5. Egy adott épületre ezen túl nincs korlátozás, de a magasabb szintű épületek többet termelnek még kisebb szinten is, ezért érdemes a régi épületeket idővel elbontani, hogy legyen hely az újaknak. Azt hogy mikor mit érdemes fejleszteni, pl. érdemes-e valamit 4-es minőségről 5-re felfejleszteni vagy inkább az új épületre cserélni ami 1-es minőségű, ezt a játékosok nálam úgyis tuti jobban ki fogják számolni
     
    A labor, gyogyszertar, stb epuletekbol mennyi lehet? Szamomra nem derult ki a videobol.

    Egyebkent beta indulas idopont?
     
    Egy kis rejtély mindenhova kell!
    Nagyon ígéretesnek tűnik a játék! Már alig várom!
     
    Más játékokhoz hasonlóan, a karakterek itt sem halnak meg, csak elájulnak, a harc végén magukhoz térnek, szóval nem kell félteni őket, nem veszhet el a rengeteg hűségpont, felszerelés meg egyéb erőforrás, amit rájuk költesz (maximum ha véletlenül rákattintasz az "elbocsátom" meg utána az "egész biztos" gombokra )

    Egyébként ezen néha én is elgondolkodom, tegyük fel, a csapat lemegy a föld mélyére, átverekszi magát ezer csapdán és szörnyetegen, és a végén bumm, valami betalál, mind "elájulnak". Utána ki menti meg őket? hogy kerülnek vissza a bázisra? Erről minden játék mélyen hallgat
     
    Ha meghalnak az alkalmazottaink akkor felélednek vagy újak kellenek?
     
    Ultralisk...
     
    Igen Szerzek akkor egy példányt én is belőle, ha megjelent!

    Elkészült az ígért videó, most rakjuk fel.
     
    Miklós, most látom a PC Guruban van veled egy interjú.
     
    Jól hangzik!
     
    Nincs semmilyen késleltetés, végig tudod nyomkodni hamar, és utána is tudsz egy csomó dolgot csinálni.
     
    Jol hangzik ez a tutorial, jol belerangat az egeszbe es raultet az arra, hogy sodorjon tovabb.
    Egyebkent kb mennyi ido maga a tutorial? Vegig lehet nyomkodni negyed ora alatt vagy van benne kesleltetes (orak/napok) amit ki kell varni?
     
    Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

    Létrehozás: 2018. november 14. 12:43:51
    Utolsó frissítés: 2018. november 14. 12:59:24
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.