Argum City: Robotokról részletesebben
A mai Argum City blogbejegyzés a robotokról szól. A robotodat a játék kezdetétől tudod fejleszteni, a birtokod műhelyében. Kezdetben a legegyszerűbb modelled van meg, az őrszem. Ahogy robotod szintet lép, újabb modelleket tudsz kikutatni és megvásárolni. A robotmodelleknek 2 alapvető jellemzője van: a páncélzat (vagyis egy-egy testrész mennyi sebzést tud elviselni, mielőtt megsemmisül), és a kapacitás. Ahányas a robot kapacitása, annyi szorzót oszthatsz el a testrészek közt: ha 7-es a kapacitás, akkor megteheted, hogy pl. a test sebzéséhez és védekezéséhez 3-szoros szorzót, a karhoz és a fejhez pedig kétszeres szorzót rendelsz. A kapacitás a játék során bármikor szabadon újraosztható. A robotoknak a 3 testrészhez tartozó fegyver és pajzs slot mellett még tartozhat egy vagy két ún. vegyes slot, amibe speciális felszerelést lehet rakni. Modelltől függ, hogy van-e vegyes slot, és ha igen, mennyi. Az összes kifejlesztett és megvásárolt modellt egyszerre birtoklod. Alapvetően mindig a legerősebbet, legújabbat érdemes használni, de előfordulhat, hogy valamilyen okból elő akarsz venni egy régebbit, erre megvan a lehetőséged. A modelleket nem kell külön fejlesztgetni, ha a robotod képességeit fejleszted, az minden modelledre fog vonatkozni.
Ahogy erről már korábban is írtam, a robot 3 leglényegesebb tesztrésze a fej, a test, és a kar. Mindegyikre pontosan 1-1 fegyvert és pajzsot szerelhetsz fel. A fegyver az adott testrész sebzését határozza meg (megszorozva a hozzárendelt kapacitással), a pajzs pedig a sebzésfelfogását. A harc során a robotoknak a feje a fejet, a kar a kart, a test a testet lövi. Az okozott sebzés alapvetően támadó fegyver x kapacitás - védő pajzs x kapacitás, de ezt befolyásolja egy kis random, és van esély kritikus sebzésre és blokkolásra is, ami növelheti ill. csökkentheti a sebzést. Ha egy testrész fegyvere megsemmisíti a neki megfelelő ellenséges testrészt, akkor utána már nem fog a többi testrészre tüzelni. Ha egy robotnak 2 testrésze megsemmisült, akkor harcképtelenné válik, elvesztette a csatát.
Lehetőséged van képességeket fejleszteni a robotod számára. Ezek a támadás (minden fegyver sebzését növeli), a páncélzat (minden testrész „életpontját” növeli), védekezés (növeli a testrészek pajzsát, vagyis csökkenti a kapott sebzést), kritikus lövés (nő az esélye, hogy nagyobb sebzést okozol), blokkolás (nő az esélye, hogy a pajzsot több sebzést fog fel), és a riposzt (csökkenti az ellenfél kritikusának és blokkolásának az esélyét). A szakértelmek maximuma a műhely szintje (ami nem lehet nagyobb, mint a kúriád szintje, ami pedig nem haladhatja meg a karaktered szintjét). A képességeket energiából fejleszted. Mind a 6 képességet azonban igen költséges mindig maximumon tartani, ugyanis a 3. és 4. legnagyobb képesség fejlesztése már dupla, az 5. és 6. képességé pedig négyszeres energiába kerül. Tehát vagy nagyon ráfekszel az energiatermelésre (energiát adó céges épületek, regenerációt növelő szakértelmek és alkalmazottak), vagy pedig eldöntöd, mik a legfontosabbak, és azokra fókuszálsz.
A robot szintlépésével nemcsak új modellek, hanem új felszerelések is jelennek meg. Ezeket mindig ki kell kutatni kutatáspontért, és ezután meg lehet venni kreditért és kommóniumért. Kommónium ércet a robot arénában való harcért kapsz jutalmul, de kisebb mennyiségben lehet máshol is szerezni (pl. még a kertben is ültethetsz olyan növényt, amiből kommóniumot nyerhetsz ki). Az elavult felszereléseket el tudod adni, és így visszaszerezheted a kommónium egy részét. Vannak ritkább robotfelszerelések is, ezek argariumból készülnek. Ezt jóval ritkábban lehet találni, de szerencsére 5 kommóniumot át tudsz váltani egy argariumra. Állítólag léteznek olyan robotfelszerelések is, amelyekhez raritium vagy a legendás epikórium szükséges, de ezekről csak az igazán profi robotépítők álmodozhatnak.
A sebzés és sebzéscsökkentés mellett bizonyos robotfelszerelések egyéb jellemzőkkel is felruházhatják a robotot: a kábítás kis eséllyel ugyan, de rövid időre teljesen harcképtelenné teheti az ellenséges robotot; persze van ez ellen védő technológia is; bizonyos hárító eszköz lehetővé tudja tenni, hogy a robot egyes lövéseket teljesen kikerüljön; és van olyan, ami növeli a robot páncélzatát, sőt olyan is, ami intelligens áramkörök révén a szerzett tapasztalati pontot.
Szerencsére, a műhelyed nagyon jól felszerelt, ha szét is lövik a robotodat, a felszerelése nem semmisül meg, és amint a következő csatát kezded, már a páncélzatát is pótolják, így minden csatában maximális „életpontról” indul.
A játék indulásakor a robotod tesztelésére két lehetőséged lesz: az egyik a heti bajnokság, ahol más játékosok robotjaival csatázhatsz. A harc maga automatikusan zajlik, a kezdeményezés után a robotok testrészei addig lövik egymást, amíg az egyik harcképtelen nem lesz. A győzelemért pontokat kapsz, és az ellenfelet mindig a hozzád hasonló pontszámúak közül választhatod. A győztes csatákért a robotod tapasztalati pontot és érceket kap, naponta tízszer tudsz támadni. A heti bajnokságnak hetente lesz eredményhirdetése, ekkor a résztvevők helyezéstől függően kapnak érceket. A taktikázásban nyilván kulcsfontosságú, hogy információd legyen az ellenfelek kapacitás beállításáról: hiszen egy veled azonos erősségű robottal harcolsz, akinek 3-3-3 a kapacitásbeállítása, azt egy 4-4-1-es beállítással le fogod győzni.
A másik robotcsata lehetőség a kihívás. Itt egyre erősebb gépi ellenfelekkel kell megküzdened, ez kvázi a más játékokból ismert végtelenített szörnyaréna megfelelője, jó mérőszám arra, mennyire is erős a robotod. Itt jutalmat csak akkor kapsz a csatáért, ha egy egy új ellenfelet először győzöl le. Viszont a rangodért egyfajta „életjáradék” jár: ha pl. legyőzted az első 3 ellenfelet, attól kezdve minden nap kapsz 3 kommónium jutalmat a belépéskor.
Hosszabb távon tervezünk majd óriásrobot elleni csatát is, ahol több játékos összefogása szükséges (akárcsak az elfajzott kedvencnél) de erre a fejlesztésre már csak jóval a játék indulása után kerülhet sor. És egészen biztosak vagyunk benne, hogy nektek is számos fejlesztési javaslatotok lesz, hogy mit lehet még a robotokkal kezdeni :)
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
Mondjuk az egy hozzászólás 3 naponta, meg a 70 facebook like is sokat sejtet...
Gagyi mobilos játékokon is van 100.000 |
Ha ez is annyit késik, mint a TF Online az jó lesz? |
Támogatom! |
A HKK online sajnos a régi rendszer flashben készült, amit ma már nem támogatnak a böngészők, ezért újraindítani nem lehet, viszont erről volt már szó korábbi fórumokon is, van esély egy teljes újraírásra, van egy csapat, aki ezt szívesen vállalná. |
Azért mennyivel frankóbb lenn a hkk online-t folytatni, mint ezt! |
Kiégett argum "viszonylag" könnyen szerezhető, kapsz szintlépésnél, küldetésért, napi belépésért, ültethető kertben, stb. Kell hogy legyen belőle, hogy aki argumot vásárol be tudja váltani.
Ami csöpög, az a valódi argum, ez is szintén több helyről szerezhető, de jóval kevesebb, mint a kiégetettből.
Az aukciós ház szerintem január közepén került be a játékba. Itt mindenféle van, de nem a játékosok tesznek föl dolgokat, hanem egy lista pörög körbe, mint a VÚ-ban. Vannak egyszer megvehető relikviák, és ismétlődő apróságok (pl.: ebben a pillanatban pont van 100 szakértelempont). Spoiler nélkül nem tudok többet mondani, ha Miklós úgy gondolja, ír erről is egy bejegyzést.
A játékban (jelenleg ) nincs tárgy átadásra lehetőség, ilyen jellegű rabszolgázás szerintem nem lesz. Ugyanakkor nagyon sok interakció van, amihez "barátok" kellenek. Például ha egy barátod kertjében kiszárad egy növény te ingyen megöntözheted, nő a barátság szint. A tulajdonosnak kreditbe kerül ugyanez. Vagy megkérsz valakit, vagy fönntartasz egy "kertészt", vagy benyeled azt a pár kredit locsolási költséget.
Én az elmúlt 3,5 év tesztelés során gyakorlatilag szólóban játszottam, volt hogy éreztem a barátok hiányát (néhány küldetés erre épül), de nem létszükséglet. Ugyanakkor a játék tervezésekor az egyik fő szempont a "közösség kovácsoló" élmény kialakítása volt. |
Ezek a csopogo argumok ezek valodi argumok vagy kiegettek? Ha valodiak akkor a kiegetteket hogy lehet beszereni?
Az aukcioshazrol eddig nem volt szo (vagy csak nem figyeltem). Oda miket lehet felpakolni? Nem lesz ebbol rabszolgazas? |
Nagyon jó ötlet volt a szerepcsere Charlize Theron is elég menő volt az Atomszőkében |
Nagyon jó kérdés, annyira jó, hogy megér egy teljes blogbejegyzést! A következő anyag már kész van, de vagy a jövő hetiben vagy az azutániban részletesen írok erről is. Köszi a kérdést! |
Lehet mar kerdezte vki, nem olvastam at az osszes hsz-t, de megvan mar a lista, hogy milyen elonyokhoz lehet jutni valos penzbol? Fel tudnad sorolni, hogy mindenki jol eldontse magaban, h f2p vagy p2w? |
Csináltunk TF játékot is... Két játékot fejlesztettünk az elmúlt években, az egyik az Argum City, a másik a TF online volt. Az utóbbi sajnos azért nem készült el, mert a programozó feladta a dolgot, többévnyi fejlesztés után. Hidd el, én bánom a legjobban, irdatlan tömegű grafikát csináltattam hozzá, és a fejlesztésbe is rengeteg pénzt öltünk bele.
Az eredeti TF egyébként működik most is, folyamatosan fejlesztjük, ha megnézed, nemrégiben készült el hozzá egy olyan automatikus feldolgozó rendszer, amiben bármikor tudsz UL-t küldeni. De persze egy teljesen online verzió sokkal frankóbb lenne. |
miért nem TF vagy ÖV? hatalmas csalódás........elsők között játszottunk a TF-el.....évtizedek óta várunk egy TF játékot.....erre jön ez a vicc.......... |
A manapság megszokott módon tudsz a játékra regisztrálni facebook, google accounttal, és email címmel is. PC-n, és telefonon is be tudsz jelentkezni mindhárommal, tehát a játékot tetszőleges különböző eszközről fogod tudni használni, az adatok a központi szerveren lesznek tárolva. |
A böngészős és a telefonos account össze lesz hangolva? |
A béta, azt akkor szoktuk indítani, amikor szerintünk a játék kész és hibamentes. Az várhatóan 3 hétig fog tartani, és utána éles indulás. |
A 2-3 honap alatt a beta indulasat erted vagy az eleset? |
Ez nagyon szuper! |
Vannak csaták, ahol ez nehezebben megoldható (pl. arénában elkezdesz egy harcot, akkor nem lockolhatod be végtelenségig, hiszen a másik játékos változtathat a csapaton, támadhatja más is stb), van, ahol ennek nincs akadálya (pl. kaland csaták). Egyébként ilyenkor sem vesztesz vagy ilyesmi, egyszerűen csak az AI választ képességet helyetted, mint auto-attacknál. De az abszolút megoldható, hogy a türelmi idő sokkal hosszabb legyen ilyenkor is. |
Eleg osszetettnek tunnek a harci statok, nagyon sok befolyasolo tenyezo van, nalam ez igen nagy bonusz egy jateknal. Kivancsi leszek mit lehet kihozni belole.
Anno lattam a videoban, hogy a harcban kijelolheto tevekenysegekre idokeret van (szamolt vissza). Lesz lehetoseg, hogy ezt kivegyuk es vegtelen ido legyen minden korben? A munkaidoben jatekra vetemulok nagy problemaja lesz, ha nem tudjak pause-alni a jatekot |
Igen, ez szuper ötlet, mi is gondolkodunk ilyesmiben, pl. írtam, hogy a játékban gyűjthetsz HKK lapokat is, na lesz olyan, amit igaziból megcsinálunk, és ha a játékban megszerzed, akkor a valódit is megkapod |
Javasolnám reklámozás és rentabilitás céljából az árukapcsolást.
A mágia mestereinél találkoztam már olyasmivel, hha elérsz x szintig akkor lehetett kapni őskövet, ez meg azt az Ősök városában.
Egy ehhez hasonló dolog könnyen kipróbálásra ösztönözhet pl végzeturas, tfes játékosokat, de vmilyen formában még akár Hkks jutalmat is el tudok képzelni pl ingyen bontott pakli egy versenynevezéskor.
Aki pedig nem játszik mással az meg kaphatna argumos jutalmat vmi tevékenységért. pl-némileg hazagondolva- ha vásárol a régi Behos könyvekből akkor kap vmit, szakértelempontot, teljes kárpótlást kreditet lézerágyút.
Ezek igazából annyira nem drága dolgok a cégnek -csak át kell gondolni h érdemes legyen a játékosnak, de ne túl táp.- pl napi rutin ugyanannyit növel minden szinten, akkor lehet későbbi ajándékvásárlásnál is körbenéz az emberfia a könyvek közt |
Van egy elég okos algoritmus, ami a szörny életpontját számolja, aktív játékosokból, játékosok szintjéből, elfajzottat ölő játékosok adataiból és hasonlókból. Szerintünk ez elég jó számítás lesz, de legrosszabb esetben ezt lehet még finomhangolni, pl. ha túl lassan ölik meg, legközelebb kevesebb ÉP-je van. |
Hogyan tudod balanszolni a szorny erejet? Honnan tudod, hogy hany jatekos fog reszt venni? Magyarul te mint jatektervezo hogy tudod kivedeni, hogy ne 3 perc alatt daraljak le a jatekosok ugyanakkor ne is legyen az, hogy sosem fogy el?
Mert hiaba van egy szerveren 10.000 jatekos, ha csak 2.000 vesz reszt a csataban. |
Ezt pontosabban akkor tudjuk megmondani, ha a saját belső alfa tesztünk lement már, de szerintem még 2-3 hónap. |
Miklós mi a várható kezdés nagyságrendileg?
Napok, hetek, hónapok? |
Természetesen, javítjuk, köszi a javaslatot! |
Semmi sem kötelező! Ha belépsz a játékba, játszol vele, akkor a szórakozás mellett a karaktered fejlődik, kapsz tápokat. Ha nem lépsz be, nem történik semmi - azt hiszem, ez minden játékra igaz -, majd belépsz másnap, vagy egy hét múlva, akkor fejlődsz, akkor kapod a tápokat... Az egyetlen dolog, amit ez a játék (sem) fog tudni megvalósítani, ha egy játékos úgy szeretne a legjobb, a legelső lenni mindenben, hogy ehhez nem kell játszania, elég néhány naponta bekukkantania.
Ez a játék nem egy verseny akar lenni, hanem csak egy puszta szórakozás. De természetesen vannak olyan aspektusai, ahol lehetőség van versenyzésre, mert van, aki ezt szereti. Ha te versenyezni szeretnél másokkal, akkor azt konkrétan 3 dolog alapján teheted meg a mai játékokban:
1. mennyire vagy okosabb náluk
2. mennyi pénzt költesz a játékra
3. mennyi időt töltesz a játékkal, mennyire ismered ki
Pusztán az 1.)-re építeni egy játékot öngyilkos vállalkozás, ez max. a sakkszövetség, hiszen a legokosabbakat kivéve senki sem játszana vele.
A 2.) szintén nem szándékunk, ilyen játék épp elég van már, mi azt szeretnénk, ha azért költenél inkább, mert élvezed a játékot.
Tehát marad a 3.)-as, aki hetente 1x akar csak belépni, az élvezze a játék nem-verseny aspektusait - vagy inkább, keressen másik játékot, amivel nem akarsz gyakran játszani, az a játék valószínűleg nem neked való.
Egyszer csináltunk egy játékot (Mágia Mesterei) ahol elég volt hetente egyszer belépni, és akkor egyben mindig el tudtad használni a felgyűlt cselekvéspontokat, de a dolog nem működött.
Egyébként van egy rendszerünk, a kompenzáció, ahol megkaphatod a dolgokat, amik kimaradtak, ha esetleg pár napig valami miatt kevesebbet tudsz játszani, de az időbeosztást, amivel ha nem akarsz vacakolni, csak egyetlen kattintást igényel, azt nem láttuk értelmét berakni ezek közé. |
Hat akkor itt az elso kotelezo lepes, ami munkava teszi a jatekot
Persze ez tulzas, de plul ezen el lehet gondolkodni, hogy valoban akarod-e azt, hogy ha vki nem tud minden nap belepni (nyaralas, utazas, munka, stb miatt), akkor lemaradjon ahhoz kepest aki minden nap ott ul a gep elott.
Esetleg egy puffer, ami par napot eltarol? |
Az időbeosztásnál kapott fejlődést csak az előző napra kapod meg, tehát ha egy nap egyáltalán be sem lépsz, akkor aznap az időbeosztásod blank volt. |
Ha egy hetig nem vagyok, akkor a kov. belepesnel egyszerre kapom meg a 7 napi jutalmat, vagy "kotelezo" lesz belepni naponta a jutalom begyujtesehez? | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2019. január 30. 09:23:58 | Utolsó frissítés: 2019. január 30. 10:32:07 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |