Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: Robotokról részletesebben




A mai Argum City blogbejegyzés a robotokról szól. A robotodat a játék kezdetétől tudod fejleszteni, a birtokod műhelyében. Kezdetben a legegyszerűbb modelled van meg, az őrszem. Ahogy robotod szintet lép, újabb modelleket tudsz kikutatni és megvásárolni. A robotmodelleknek 2 alapvető jellemzője van: a páncélzat (vagyis egy-egy testrész mennyi sebzést tud elviselni, mielőtt megsemmisül), és a kapacitás. Ahányas a robot kapacitása, annyi szorzót oszthatsz el a testrészek közt: ha 7-es a kapacitás, akkor megteheted, hogy pl. a test sebzéséhez és védekezéséhez 3-szoros szorzót, a karhoz és a fejhez pedig kétszeres szorzót rendelsz. A kapacitás a játék során bármikor szabadon újraosztható. A robotoknak a 3 testrészhez tartozó fegyver és pajzs slot mellett még tartozhat egy vagy két ún. vegyes slot, amibe speciális felszerelést lehet rakni. Modelltől függ, hogy van-e vegyes slot, és ha igen, mennyi. Az összes kifejlesztett és megvásárolt modellt egyszerre birtoklod. Alapvetően mindig a legerősebbet, legújabbat érdemes használni, de előfordulhat, hogy valamilyen okból elő akarsz venni egy régebbit, erre megvan a lehetőséged. A modelleket nem kell külön fejlesztgetni, ha a robotod képességeit fejleszted, az minden modelledre fog vonatkozni.

Ahogy erről már korábban is írtam, a robot 3 leglényegesebb tesztrésze a fej, a test, és a kar. Mindegyikre pontosan 1-1 fegyvert és pajzsot szerelhetsz fel. A fegyver az adott testrész sebzését határozza meg (megszorozva a hozzárendelt kapacitással), a pajzs pedig a sebzésfelfogását. A harc során a robotoknak a feje a fejet, a kar a kart, a test a testet lövi. Az okozott sebzés alapvetően támadó fegyver x kapacitás - védő pajzs x kapacitás, de ezt befolyásolja egy kis random, és van esély kritikus sebzésre és blokkolásra is, ami növelheti ill. csökkentheti a sebzést. Ha egy testrész fegyvere megsemmisíti a neki megfelelő ellenséges testrészt, akkor utána már nem fog a többi testrészre tüzelni. Ha egy robotnak 2 testrésze megsemmisült, akkor harcképtelenné válik, elvesztette a csatát.

Lehetőséged van képességeket fejleszteni a robotod számára. Ezek a támadás (minden fegyver sebzését növeli), a páncélzat (minden testrész „életpontját” növeli), védekezés (növeli a testrészek pajzsát, vagyis csökkenti a kapott sebzést), kritikus lövés (nő az esélye, hogy nagyobb sebzést okozol), blokkolás (nő az esélye, hogy a pajzsot több sebzést fog fel), és a riposzt (csökkenti az ellenfél kritikusának és blokkolásának az esélyét). A szakértelmek maximuma a műhely szintje (ami nem lehet nagyobb, mint a kúriád szintje, ami pedig nem haladhatja meg a karaktered szintjét). A képességeket energiából fejleszted. Mind a 6 képességet azonban igen költséges mindig maximumon tartani, ugyanis a 3. és 4. legnagyobb képesség fejlesztése már dupla, az 5. és 6. képességé pedig négyszeres energiába kerül. Tehát vagy nagyon ráfekszel az energiatermelésre (energiát adó céges épületek, regenerációt növelő szakértelmek és alkalmazottak), vagy pedig eldöntöd, mik a legfontosabbak, és azokra fókuszálsz.

A robot szintlépésével nemcsak új modellek, hanem új felszerelések is jelennek meg. Ezeket mindig ki kell kutatni kutatáspontért, és ezután meg lehet venni kreditért és kommóniumért. Kommónium ércet a robot arénában való harcért kapsz jutalmul, de kisebb mennyiségben lehet máshol is szerezni (pl. még a kertben is ültethetsz olyan növényt, amiből kommóniumot nyerhetsz ki). Az elavult felszereléseket el tudod adni, és így visszaszerezheted a kommónium egy részét. Vannak ritkább robotfelszerelések is, ezek argariumból készülnek. Ezt jóval ritkábban lehet találni, de szerencsére 5 kommóniumot át tudsz váltani egy argariumra. Állítólag léteznek olyan robotfelszerelések is, amelyekhez raritium vagy a legendás epikórium szükséges, de ezekről csak az igazán profi robotépítők álmodozhatnak.

A sebzés és sebzéscsökkentés mellett bizonyos robotfelszerelések egyéb jellemzőkkel is felruházhatják a robotot: a kábítás kis eséllyel ugyan, de rövid időre teljesen harcképtelenné teheti az ellenséges robotot; persze van ez ellen védő technológia is; bizonyos hárító eszköz lehetővé tudja tenni, hogy a robot egyes lövéseket teljesen kikerüljön; és van olyan, ami növeli a robot páncélzatát, sőt olyan is, ami intelligens áramkörök révén a szerzett tapasztalati pontot.

Szerencsére, a műhelyed nagyon jól felszerelt, ha szét is lövik a robotodat, a felszerelése nem semmisül meg, és amint a következő csatát kezded, már a páncélzatát is pótolják, így minden csatában maximális „életpontról” indul.

A játék indulásakor a robotod tesztelésére két lehetőséged lesz: az egyik a heti bajnokság, ahol más játékosok robotjaival csatázhatsz. A harc maga automatikusan zajlik, a kezdeményezés után a robotok testrészei addig lövik egymást, amíg az egyik harcképtelen nem lesz. A győzelemért pontokat kapsz, és az ellenfelet mindig a hozzád hasonló pontszámúak közül választhatod. A győztes csatákért a robotod tapasztalati pontot és érceket kap, naponta tízszer tudsz támadni. A heti bajnokságnak hetente lesz eredményhirdetése, ekkor a résztvevők helyezéstől függően kapnak érceket. A taktikázásban nyilván kulcsfontosságú, hogy információd legyen az ellenfelek kapacitás beállításáról: hiszen egy veled azonos erősségű robottal harcolsz, akinek 3-3-3 a kapacitásbeállítása, azt egy 4-4-1-es beállítással le fogod győzni.

A másik robotcsata lehetőség a kihívás. Itt egyre erősebb gépi ellenfelekkel kell megküzdened, ez kvázi a más játékokból ismert végtelenített szörnyaréna megfelelője, jó mérőszám arra, mennyire is erős a robotod. Itt jutalmat csak akkor kapsz a csatáért, ha egy egy új ellenfelet először győzöl le. Viszont a rangodért egyfajta „életjáradék” jár: ha pl. legyőzted az első 3 ellenfelet, attól kezdve minden nap kapsz 3 kommónium jutalmat a belépéskor.

Hosszabb távon tervezünk majd óriásrobot elleni csatát is, ahol több játékos összefogása szükséges (akárcsak az elfajzott kedvencnél) de erre a fejlesztésre már csak jóval a játék indulása után kerülhet sor. És egészen biztosak vagyunk benne, hogy nektek is számos fejlesztési javaslatotok lesz, hogy mit lehet még a robotokkal kezdeni :)

Tihor Miklós

Kövess minket a Facebook-on!

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Nézet:
A KG nekem kimaradt, utólag sajnálom.

Igen, mindig újítotok a játékokban. Várható, hogy sok érdekesség lesz, bár amíg az ŐV-t nem viszem végig, addig nem kezdek el másikat, így is sok idő.

A legelső képen, ahol a Beholderes rendszámú autó van, ott van pár "lepke-macska" hibrid. Ezek gondolom a "cuki" lények.

A szövegből úgy tűnik, hogy ezek nem agresszívak. Most "tápolás szempontból" mire lehet használni ezeket a lényeket? Talán valami "szépségversenyre" mehetnek vagy a spec. képességeik miatt lesznek jók valamire?

A képen hátul látszik egy óriás macska.
Az egy félresikerült kísérlet vagy valami ellenség?
 
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?

Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?


Igen, valahogy így, ráéreztél a lényegre

De a játékot nem hasonlítanám a KG-hez, se semmi máshoz. Bár rengeteg elem lesz benne, ami innen-onnan ismerős lehet, a játék egészként egy új élményt jelent majd. Bővebben hamarosan!
 
A felvetések jók, én nem sem bánnám ha a KG-ból pár koncepció megmaradna hisz sokan szerettük azt a játékot is és ugyanaz már ne legyen de ott is remek dolgok voltak amik működhetnek az Argumban is.

Nevethar: a karaktered neve , a korában írtakból úgy érzem Stark lesz
 
Köszi!

A történet, kalandok, tárgyak, aréna az eddigi játékok alapján biztosan rendben lesz. Ezért is rögtön az újdonságot kérdezem.

A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?

Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?
 
A céged elsődleges célja pusztán az, hogy erőforrásokat termel, de erről írok majd részletesen is. De az ötletek, amiket írsz, jók
 
Esetleg lehet általánosabban fogalmazni...

Pl. médiacég: minden esetben amikor hírnevet kapok, többet kapok

vagy robot fegyver cég: minden robot fegyver olcsóbb nekem

vagy építőipari cég: a szövetségi város esetében nagyobb hatékonysággal építkezem

vagy ilyesmi
 
A karakterek cégeinek lesz valami gazdasági vagy kereskedelmi szerepe?

Pl. az enyém "elsősegélycsomagot" gyárt, így akciós áron szerezhetem be.

Vagy, ha mások is vesznek "elsősegélycsomagot", akkor a más karakterek vásárlásai után kapok valami bevételt.

Vagy bérelhetek fel 20 kémet, akit ráküldök valami "rivális" cégre, ahol szabotázst hajtanak végre.

Vagy lehet "egyezséget" kötni más játékossal, így ő is olcsóbban jut hozzá ahhoz, amit én gyártok.
 
Ezt a világot nehéz lenne a Túlélők Földjéhez vagy a Végzetúrhoz kötni, nem, ez nem ugyanaz a világ, inkább a mi világunkéhoz hasonló, azzal párhuzamos világ, ahol pár dolog másképp működik, és egy picit előrébb van a jövőben
 
A játék ugyanabban a "világban" fog játszódni, mint a többi? Ez az "ultramodern" környezet engem a "Moa" HKK leírásokra emlékeztet...
 
Akkor mostmar nem hivhatom csillamponi-neveldenek? sniff
 
Sok sikert és jó munkát a fejlesztéshez.
 
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

Létrehozás: 2019. január 30. 09:23:58
Utolsó frissítés: 2019. január 30. 10:32:07
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.