Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Solisar aurája
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
Solisar druida nagyhatalmú varázslata egy szikrázó aurát von elmondója teste köré. Ez a mágikus képződmény még a legvédtelenebb mágustanoncokat is képes megvédeni bárkitől.
Nézz szét a galériában!
Legendák Viadala fontos tudnivalók
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47085)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8137)
Legendák Viadala (41)
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (9)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)
Lapötletek (64958)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ...
Nézet:
Kedves János és a HKK közzösség!

Örömmel tölt el miket, hogy várjátok az online változatot, mindent elkövetünk, hogy ne okozzunk vele csalódást. Annyit ígérhetünk, hogy a Magic PC-s verziójánál jobb lesz, mert abból indultunk ki, de igyekeztün kijavítani mindent, ami nekünk ott nem tetszett. Nincs 700MiB-os kliens, nincs telepítés, nagyobb a játéktér, és ami a legfontosabb, a regisztráció a játék és a kezdőcsomag teljesen ingyenes. Ráadásul az is nagyon fontos, hogy a HKK sokkal JOBB játék mint a Magic.

De hogy a témához kapcsolódjunk, olvassuk ezt a topikot, és egyértelművé vált, hogy valamilyen megoldást kell találni a gyorsulásra vagy erősödésre, kinek hogy tetszik. Szerintünk nem az a lényeg, kinek van igaza a kérdésben, vagy hogy tényleg gyorsul vagy sem, hanem hogy mindneki megtalálja a szórakozását. Így elsőre azt találjuk egy járható útnak, hogy valamilyen módon az erősség függvényében kategorizáljuk a lapokat mondjuk hagyományos és "extrém" lapokra, és akkor lehet versenyeket és meccseket játszani csak hagyományos lapokkal vagy extrém lapokkal is. Így mindenki eldöntheti mit szeretne, elhúzódó partikat, vagy "cutting egde" HKK-t. De erről konzultálnunk kell majd a Beholderrel, ilyen kérdésekben csak ők dönthetnek és tudnak dönteni.

Kis türelmeteket kérjük még az indulásig, de hamarosan jövünk, és reméljük ez is hozzájárul majd hogy a HKK-t többen játszák és ismerjék, és nem csak hazánkban, mert nem állunk meg az országhatárokon, készül az angol, spanyol és portugál fordítás is, és később további nyelveket is tervezünk.

Addig is jelentkezhettek a beta tesztelésre a http://hkkonline.hu oldalon.

HKK Online
 
Kedves Januss!

Egy ideje figyelem a hozzászólásaidat, és nagyon kritikusan állsz hozzá a dologhoz. Mondjuk az jó ötlet, hogy ha valaki rendel akkor te is kapj utána pontokat. Vagy egy a gyűjtögetős dolog bizony nagy biznisz. Emlékszem mikor gyerek voltam, én is gyűjtögettem a rajzfilm figurákat az albumomba - tök jó volt cserélgetni. De a véleményed elmondhatnád úgy is, hogy nem sértesz meg vele másokat. Majd figyelj, kérlek.

Tisztelettel:
Kiss Zsolt Attila
 
Vidéki vagyok, tudom mi a helyzet, és milyen nehéz játékosokat találni és versenyt szervezni, megtartani. Itt Nagykanizsán úgy vannak a versenyek, hogy járnak ide Zalaegerszegről és Kaposvárról is.

Csak azt mondom, nem rinyálni kell és várni a BEHÓt hogy tegyen a dolgokért (bár értelemszerűen a BEHÓ dolga lenne). Vannak olyan szimplán presztízs dolgok, jelentéktelen marketing amivel a szart is el lehet adni. Ebben kellene fejlődni. És igen ha kell akkor nyúljunk át a MtG-hez. Pl. DCI Member Card (azaz tagkártya), rendszeresen havonta egy-egy bázison rendkívüli nyeremények szolgáltatása, Kártyajáték népszerűsítése. Esetleg Recruit a friend - akciók, hozd a barátod Ő kap egy demó paklit te meg egy fasza lapot .... Vagy ha az új srác rendel a behótol te gyűjtesz valami pontot és beválthatod. Ösztönözni kellene a játékosokat, hogy szervezzenek be. Őszintén a BEHÓ-tól ez a kezdőcsomag 600Ft-ért??? HOL ÉLÜNK???? Az MtG megtette hogy demópaklit ad, igaz szar lapok, de mégis. Ezeket kell csinálni nem sírni és az asztal alatt leszopni magadat.

Na csá!
 
Ez azért nem tetszik, mert csak rövid ideig lennének "sztárok", hidd el, az ilyenek max. 1 év után a kukában kötnek ki. Nem sok ember keresne utána, még kevesebb kezdene el komolyabban foglalkozni vele, versenyekre járni sem nagyon fognak, csak otthon játszani. Ami jó, mert ismertebb lett a játék, de nem sokra megyünk vele.
De legalább teszel valamit a HKK népszerűsítéséért és ez tetszik
 
Teljes mértékben egyetértek Jánossal. Sajnos nem egyedi a Sárkánytűz boltokban a Magic promótálása a HKK kárára, ez a helyzet sajnos Sopronban és Szolnokon is (sőt a sárkánytűz honlapja is erősen erről tanúskodik...). Esetleg fokozni lehetne ezeknek a boltoknak is az érdekeltségét a HKK eladásában és forgalmazásában azáltal, ha bizományiba adnátok nekik a paklikat (bár nem biztos, hogy ez önmagában elég).

Másfelől nagyon örülök Miklós hozzászólásának, mely szerint a HKK még ilyen hátrányos körülmények között is jobban fogy a Magicnél. Remélem így is marad, én személy szerint próbálom megtenni amit tudok, írtam a HKK-ról cikket az egyetemi lapunkba, meg most az ügyeleti üresjáratokban (már ha van olyan néha) is tanítgatok néhány orvoskollegát...

A marketinggel kapcsolatban lehet, hogy elkerülte a figyelmet a javaslatom, hogy pl. mindennapjaink üzletláncaival, pl. Coop, CBA, Privát, stb. meg lehetne állapodni abban, hogy minden 4000 Ft-os vásárlás után egy 4 lapból álló spec. kieget kapjanak a vásárlók, ami összesen 100 féle egyedi új [!!!] lapból lenne random összeválogatva. Persze a lapok "junior" bonyolultságúak lennének, csodaszép grafikával (s talán egy kis visszalépés sem ártana hozzá pl. 1 VP-ért ne 4/5-ös szörny jöjjön). Sok gyerek ki akarná gyűjteni, hetek alatt ez lenne a sulik sztárja. (pl. most volt a Sparban ez a dzsungeles lutraalbum őrület, sima természetképek voltak, de megőrültek értük a gyerekek - beindult a gyűjtési ösztön) A HKK-val meg még játszaniuk is lehetne, nem csak gyűjteni őket!

Persze lehet, hogy a sikerhez magát a játékot is felhasználóbaráttá kellene tenni, mert szinte már csak azok értik a játékot teljesen (vagy közel teljesen), akik versenyszerűen játszanak vele. Ilyen alapokra nehéz igazi tömegbázist építeni, ami pedig elengedhetetlen lenne az üzlet szempontjából.
Ha majd nagyon túlerősödtek a lapok (s túlgyorsult a játékmenet), lehet érdemes lenne egyszer bevetni a Magic trükkjét, miszerint attól az időponttól kezdve csak a legújabb (a kissé visszagyengített) lapokat lehet használni. Az erősen könnyítené az új játékosok bekapcsolódását is a játékba szerintem.
 
Nem szeretnék vitatkozni, csak néhány megjegyzést tennék hozzá a válaszaidhoz.

Tanítás/tanulás: akinek odaadsz egy paklit, hogy játsszon, elmondod neki a szabályokat, és aztán a gyeplőt a lovak közé dobod... szóval az ilyen játékos nem, vagy nagyon ritkán válik aktív játékossá.
A tanítást/tanulást úgy értettem, hogy a játékost 'ki kell nevelni'. Nem elég neki elmagyarázni a szabályokat. Segíteni, biztatni, támogatni kell. El kell vinni versenyre, segíteni a cseréknél, és emellé persze pumpálni kell a játékába, gyűjteményébe némi pénzt is. A tanítás energiát igényel. A lányomat már kb 4 éve tanítom a HKK-ra, és most ért el arra a szinte, hogy már bátran leül bármelyik profival játszani, önállóan épít versenypaklit, és vannak saját elképzelései.

A játékmenet:
Ha 10 éve mondogatják az emberek, hogy gyorsul a játék, annak talán az az oka, hogy valszeg tényleg gyorsul.
Szerintem a megoldás nem a még olcsóbb ellen-lapokban rejlik, mert minél olcsóbbak a lapok, és ellen-lapok - változatlan szabályok mellett -, egyre inkább kezdődobás- és kezdőkéz függővé lesz a játék. Vagy gyorsabb vagy az ellenfelednél, vagy rákényszerülsz a fékező/korlátozó szabálylapokra. Ez pedig kétpólusúvá teszi a játékot. A fenti két kategóriába be nem sorolható szabálylapok/lapok elsikkadnak, feleslegessé válnak, mivel nem lehet velük versenyt nyerni. Azért látsz még mindig 10-12 körig elhúzódó játékot, mert a gyorsuló játékmenet ebbe a két pólusba kényszeríti a versenyasztalokat, és ha két korlátozó szabálylap kerül egymással szembe, akkor valóban elhúzódik a játék.

Ez a folyamat, ami most megy, ugyanoda vezet, mint ami a földek - tényleg rendkívül ostoba - szabálya miatt a MTG-ban van. Egyebekben lásd az okfejtésem. Nem akarom még egyszer leírni.
Aggódom, jövőre már ott fogunk tartani, hogy már a nulladik körben is tudok majd nyerni valami trükkös szabálylap-követő kombóval, és akkor de jó vagyok... Az egyre olcsóbb lapok kontra egyre olcsóbb ellen-lapok gyorsuló örvényéből így nincs kitörés.

De hogy témánál maradjunk: a kezdő játékosok a versenyeken nincsenek erre a tempóra felkészítve. Ez csakis kudarcot okoz a számukra, és elveszi a kedvüket. A HKK-sok táborát fiatalítani kellene, hogy legyen utánpótlás.
Megoldás lehet például a versenyeken a 'junior' kategória indítása, ahol ingyen nevezhetnek a kezdő játékosok, minimális nyereményekért (UR helyett a fődíj egy-egy erősebb ritka, nagykieg csomagok helyett egy-két ZÉN), és a kezdők az elért versenyeredményeik alapján maradhatnának meg ebben a kategóriában. Ha egy kezdő relatíve sok versenyre elmegy, akkor 'feljebb' kerül az "amatőr" kategóriába, és többé már nem indulhat a juniorok között... (Ez persze csak egy kósza ötlet.)

A Magic-ről írt kommented minden mondatában helytálló. A fantasy boltokban leginkább Magic-et (és más, angol nyelvű kártyajátékokat) játszanak, mert az a "menő". Talán az angol nyelvtudás szükségessége egyfajta 'elemelkedettséget' ébreszt a kártyásokban, nem tudom.
Talán több pénz is van benne (a MTG szerintem drágább játék, mint a HKK).
A boltosok nyilván agitálják a betérő játékosokat, hogy vegyenek Magic-et, és maguk járnak elöl jó példával, emellett a 'konkurens' HKK anti-reklámját is nyomják. Hogy ez miért jó nekik, nem tudom, de saját bőrömön tapasztaltam, Kecskeméten. Gondolom a jelenség nem egyedi.

A legjobb megoldás a sokkal aktívabb HKK klubélet lenne, csakhogy ez innentől már társadalom körkép, vagy inkább kórkép. Nem várhatjuk el senkitől, hogy csodát tegyen. Én is próbáltam klubot szervezni, de felülről nem lehet klubot szervezni, csak alulról felépítve.

Amúgy én is nagyon kíváncsi vagyok az ONLINE HKK-ra... Főleg, mióta kipróbáltam a MTG PC-s verzióját.
 
ki a tököm az a jannuss?

biztos valami pesti homár, aki azt gondolja, hogy Ő a felelős azért a bizonyos "spanyol gyertya-alapanyag" felfedezéséért!
 
Biztos te is egy vagy azok közül akik a fészbúk előtt verik a nyálukat egész nap.
 
2011 - 5
2010 - 19
2009 - 7
2007 - 5
2006 - 7
...
1998 - 3

ez a múlt vasárnapi jellemek paklim évek szerinti bontása, tényleg érdekes ilyen formába nézni a "paklilistát"
 
ennyi... színvonal.
 
kemény rejtvény... tippem: a vidám libádat?
 
Hát neked bizony a ----- ------t.
 
3 műszakban dolgozik!
 
János, hadd szálljak vitába néhány "ténnyel":

"Aki próbált már HKK-ra tanítani valakit, az tudja, hogy jó pár óra aktív tanulást/tanítást igényel."
Kiállításokon, rendezvényeken szoktuk a HKK-t tanítani gyerekeknek. Nagyjából 10 perc a játék, ennyi idő alatt a játékot megtanulják. Utána félreülnek egy másik asztalhoz, és tudnak már önállóan játszani. Az alappakli, és különösen a Kezdőcsomag és a Junior úgy van összeállítva, hogy nincsenek benne spéci komplikált szabályok. A tanításnak nem úgy kell kinéznie, hogy rögtön az összes szabályt megpróbálod elmagyarázni, ez felesleges. Játszani kell, rögtön, és közben megtanulja az ember. Egyébként a Juniort épp azért "hurrogta le" a piac, mert "túl egyszerű" volt...

"3. A játékmenet gyorsul (lásd ez irányú okfejtésemet a Dungeon honlapján)."
Ezt az emberek 10 éve mondogatják. Versenybíróként jól látom, hogy a versenyeken a meccsek többsége simán elhúzódik 10 vagy több körig, és így van ez amikor versenyen kívül játszunk (de versenypaklikkal!). Igen, vannak 2-3 körös meccsek is, vagy ahol a 2-3. körre legalábbis eldől a játék, de ez a kevesebb, és ilyen volt 10 éve is. A lapok erősödnek, de az ellenlapok is. Hiába olcsóbb egy lény, ha olcsóbban le is lehet szedni. Én játszottam MTG-t, a meccsek kb. 30%-a eldől az első két körben, mert valaki nem húzott elég földet, vagy túl sokat húzott... És ott még csak nem is a gyorsulás miatt van így, egész egyszerűen a szabályok ilyen buták!

"És az a tapasztalatom, hogy a Magic-et sokan játszák továbbra is."
Mindig is a "nagy öreggel" hasonlítják a HKK-t. Én látom az eladásokat, HKK-ból sokszorta több fogy, mint MTG-ből, HKK versenyen is sokkal többen vannak. Ha bemész egy boltba, és ott MTG-t játszanak, ez azért van, mert a boltos épp azt nyomja. Nagyon sok múlik a kereskedőn, hogy mit ajánl a vevőnek. Ezen te is segíthetsz. Ha látod, hogy vki MTGt játszik, mondd meg neki, hogy a HKK olcsóbb, jobb, magyarul van, többen játsszák...

tpeti: nem szüntetünk meg semmilyen vidéki versenyt. De tudnod kell, hogy a versenyszervezést csak ideig-óráig lehet lelkesedésből csinálni, sokszor szükség van vmekkora anyagi motivációra is. Ha kevés a játékos, kevés a bevétel, a versenyszervező nem csinál több versenyt Mi rengeteg támogatást adtunk a versenyekre, volt olyan év, ahol a kiadott paklik 25%-a versenytámogatásra ment el! Kicsit a dolog a visszájára is fordult, sok ember azért nem vett paklikat, mert a versenytámogatásokból "élt". Ahhoz, hogy a játék fusson, nem elég osztogatni a paklikat, az is kell, hogy az emberek vásároljanak is. Ti annyival tudtok segíteni, hogy barátoknak megtanítjátok a játékot, elhívjátok őket rendezvényekre, versenyekre. Ha valaki azzal keresett meg minket, hogy a saját városában szórólapot akart osztani, hirdetni stb. az ilyesmiben mindig segítettünk. Ha az iskolád / műv házad stb bevállalja, hogy kirak HKK plakátot, helyt ad HKK programnak, cserébe mi is sok mindennel tudunk segíteni, weboldal reklámokkal, könyvekkel.
 
Nem téged akarlak meggyőzni ,én a lényekkel való játékra gondoltam .Lehet hogy csak én látom igy ,de a HKK-nál nyilvánvaló hogy egy lénynek mennyi a sebzése és az ép -je.És hogy mennyi az idézési költsége.
A többi tipusu lapot megérteni persze nem egyszerű.Hogy melyik asztalon maradó és melyik megy egyből a gyüjtőbe,kijátszásakor.Nekem ez nem ment először.
 
Véleményem szerint a HKK-val csak egy probléma van, ugyanaz ami minden mással ebben az országban.Minden Budapesten van.Ha nem vagy pesti, nagyjából esélyed sincs versenyekre járni, tapasztalatokat szerezni.A Behó pedig szép lassan megszünteti azokat a vidéki versenyeket, ahol nincs elég nevező.A nagy nyári Hkk találkozók valamit javítanak a helyzeten, de jobb lenne ha a Behó maga szervezne legalább évente egyszer, minden vidéki nagyvárosba, ahol van kártyás élet, egy nagyobb díjazású, legalább Dungeonos, vagy Wekerlés színvonalú versenyt.Sajnos se pénzem, se időm a pesti versenyekre járni, pedig az elmúlt egy évben indultam vagy ötször így is, és nem volt 6.-nál roszabb helyezésem.Pedig szívesen benne lennék a pesti nagy baráti tesztelgetésekben is.
 
Most is itt vagy, elég laza lehet a melód. Ennyi
 
Napi 8 órát melózom minden nap és gyakran hétvégén is, sok időm van nyafogni, köszi.
 
hmm..

Minden évben felröppen ez a téma, főleg nyáron, amikor mindenkinek olyan kurva sok ideje van nyafogni. Tessék elmenni kampányolni. Plakátolni, hírverés, ingyenes médiumok. Bemutató játék. Iskolakezdéseken ott lenni, kirakni az üzenőfalra (na nem fuckbook). Nálunk Nagykanizsán sincsenek sokan, sajnos valamiért a MAGIC népszerűbb, lazább játék. Vissza kell csalogatni a népet, de nem olyan bugyuta dolgokkal ahogy azt a BEHÓ teszi. Ha nem lesz változás pár év és annyira lecsökken a létszám, hogy csak Bp-n lesznek versenyek. Miskolc is kezd hanyatlani ... bár rég nem jártam arra, csak ezt csicsergik a madarak.

Csáó!
 
Persze, annak eleve nem bonyolult aki elkezd vele foglalkozni. Ne magadból indulj ki, vannak sokan akiknek annyi képzelőerejük sincs mint egy botnak és vannak annyira lusták hogy az ilyen dolgokat amikhez kicsit is gondolkozni kell messze elkerülik.
 
Sztm meg nem túl bonyolult ,egy csupa lényből álló paklival ,némi jegyzettel .Szinte azonnakl el lehet kezdeni játszani,lásd kezdőpakli ,HKK -társasjáték.
Egy óra játék után jöhetnek a pakliba a tárgyak bűbájok .Még egy pár játék után pedig a többi varázslat.
A másikkal egyetértek. Én nem is igazán értem hogy mit tudnak annyit nézegetni a Facebookon ,meg az ilyesmiken az emberek.Ugy látom ,kialakult egy ilyen réteg akinek ez elég hogy egymást nézegetik kibeszélik.
Egy Ó-kori filozofus írta egyszer,hogy :A primtiv emberek egymásrol és magukrol beszélgetnek .A művelt emberek a világ dolgairól.(hogy ez mennyire igaz manapság is)
 
2011: 3 db
2010: 27 db
2009: 0 db
2008: 3 db
2007: 0 db
2006: 3 db
2005: 9 db
 
Nem általánosítok. Ennél konkrétabb szerintem nem is tudtam volna lenni

Érdekesek ezek a statisztikák... Más is írhatna!
 
Arra hogy az átlagembernek túl bonyolult ez a játék csak az a megoldás hogy csinálsz egy egyszerűbb játékot ami képes eljutni a nagytömegekhez. Sokan bele sem mernek vágni, mert ha egy kisvárosban nincs egy haladó játékos sem aki taníthatná, akkor évekbe telhet megtanulni játszani a szabálykönyv alapján.

A másik meg az emberek általános passzivitása és lustasága. A legtöbben inkább lógnak egész nap a fészbúkon és verik a nyálukat miközben nem csinálnak semmit, mint hogy rendesen fizikálisan is találkozzanak, összejöjjenek egymással és valamivel eltöltsék az időt. Ez a falusi népekre is igaz tudtommal. Beszippantja őket a média.
 
Az nem jelent semmit. Nekem az egyik paklim így néz ki:

2010: 3 db
2009: 3 db
2008: 3 db
2007: 3 db
2006: 3 db
2005: 3 db
2004: 6 db
2003: 3 db
2002: 3 db
2001: 3 db
2000: 3 db
1999: 3 db
1998: 3 db
1997: 3 db

Ja és a pakli 2-3 körös, szóval ne általánosítsunk.
 
Kíváncsiságképpen megnéztem az aktuális paklimba használt lapok kiadási idejét. Ki-ki vonja le a következtetést...

2011: 2db
2010: 21 db
2009: 24 db
2008: 12 db
2007: 14 db
2006: 3 db
2005: 2 db
2004: 6 db
2003: 3 db
2002: 2 db
2001: 0 db
2000: 3 db
1999: 0 db
1998: 3 db

Ennél régebbi lap nincs benne.
 
1. Viszont azonnal látható a lény lapok ereje.Idézési költség sebzés védekezés.Ezért egy lényekből álló paklival szinte azonnal lehet játszani.

2.Erre várnék én is megoldást.

3 Ez már régi téma .nem emiatt hagyják abba az emberek.
 
Egy vitához mindig 2 oldal kell. És elég szubjektív módon ítéled meg a 2 oldalt.

Az "érvelő" oldal a jövőbe mutogat, hogy milyen problémák LESZNEK majd valamikor . Ehhez időt is adnak:1-2 évet.

De megoldást nem nagyon írnak...
Ne legyenek erősebb lapok? Az a HkK azonnali végét jelentené! De komolyan! Ki venne új kieget?

Ja és még annyit, hogy mikor elkezdtem 2005 Ben játszani, már akkor hallottam olyant, hogy ne kezdjem el, még 1 kieg, és minden játszma 1-2. Koros lesz és az a HKK végét jelenti. Igazuk lett? Te is látod, hogy nem.

És a játék egyre bonyolultabb. Össze nem tudod már vetni az 1. Kiadás szabalykonyvevel. Ezért nehezebb megtanulni, többen adják fel, ezért fogyunk. Ez tény, de megoldást az "érvelőktől" se látsz túl sokat (a vissza az alapokhoz, és a ne erősebb lapokat nem megoldás, mert nem lehetne eladni az új kieget...)

És amíg ilyent nem látok, Énis csak sírásnak tudom nevezni ami itt folyik.
 
Érdekes hogy két tábor van jelen ebben a topikban ezek szerint.

1. Azok, akik érveléssel alátámasztják az aggodalmaikat.
2. Azok, akik bicskanyitogató stílusban "rinyálást" meg "sírást" kiabálnak, nem hajlandók felfogni hogy mit mond a másik ember és valószínűleg örülnek hogy a Dungeonban mindig van elég haverjuk játszani, de az ország többi része nem érdekli őket.

Persze ha a Beholder is úgy számol mint pár kommentelő itt, hogy még 3-4 évig nyomják a játékot és aztán kiszállnak belőle, akkor érthető a felfogásuk.
 
1. A játék nehezen tanulható, és tanítható. Ez tény, kár is vele vitatkozni. Aki próbált már HKK-ra tanítani valakit, az tudja, hogy jó pár óra aktív tanulást/tanítást igényel.
2. A klubélet vidéken, néhány végvártól eltekintve, hanyatlik. Ennek több oka is van, de az első számú ok a játékosszám csökkenése.
3. A játékmenet gyorsul (lásd ez irányú okfejtésemet a Dungeon honlapján).
Sokan ezt a pontot nem ide illőnek, vagy mellékesnek tartják, de sajnos nem az. A játék fejlesztése a versenyasztalokra történik, ahol csak azok a lapok jelenhetnek meg, amelyek jobbak az előzőeknél. Ez pedig automatikusan a játékmenet gyorsulásához vezet. Ezzel a tempóval lépést kell/kellene tartania a játékosoknak, amire nem mindenki képes.
+1. A játék pénzbe kerül, és az embereknek egyre kevesebb pénze van (ez speciel a HKK-n kívül álló, azaz objektív ok). Ez azért nem igazi ok, mert akinek Magic-re van pénze, annak elvileg a HKK-ra is lehetne. És az a tapasztalatom, hogy a Magic-et sokan játszák továbbra is.

Nem vonok le konzekvenciát. Ezek csak egyszerű tények.

J.J.
 
  ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.