Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Zafír entitás
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Az asztrális tér rejtélyes utazói, brilliáns kék színnel ragyogó manifesztációk." - Encyclopedia Fantasya
Nézz szét a galériában!
Legendák Viadala fontos tudnivalók
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47085)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8137)
Legendák Viadala (41)
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (9)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)
Lapötletek (64958)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hát akkor annyi kiegészítés, hogy ebben a körbe nem áldozhatsz ÉP-t, s nem játszhatod ki, ha már áldoztál.
 
pl: "Kísétés a múltból"<azonnali><<ősmágia>>: 1VP, side-odból kijátszhatsz, akár reakcióként is, ha a lap eredetileg reakciólap, egy azonnali varázslatot, mely 1998, vagy az előtti kiadású. A lap idézési költségét nem kell kifizetni.

ja, oké, én első körben betrafózok ősmágiásan.
 
Még egy kérdés:
a familiáris teremtésével kirakhatok egy Ragadozót gyak-nemgyak versenyen? hisz a paklimban továbbra is csak gyak-nem,gyak szerepel, a side-ra meg, tudtommal nem vonatkozik a versenyszabály, csak annyiban, hogy nem rakhatok onnan be ritkát a paklimba...
 
Így is van! Teljesen igaza van Balázsnak. Azzal tudjuk legjobban segíteni a HKK fennmaradását, ha veszünk paklikat. Minden más, csak ez után jön.
Ha annyira keveset veszünk, hogy nem éri meg gyártani, akkor behal a játék.
Szóval..rendezzünk országszerte sok-sok frissen bontott versenyt! Én azokat úgyis jobban szeretem, s szerintem a mai napig ez a leginkább kiegyenlített versenyforma.

Azért még egy érdés:
Olyan lapokat, mint a familiáris teremtése azonnali/általános, bűbáj, valamint tárgyakra/épületekre nem terveztek kiadni?

pl: "Kísétés a múltból"<azonnali><<ősmágia>>: 1VP, side-odból kijátszhatsz, akár reakcióként is, ha a lap eredetileg reakciólap, egy azonnali varázslatot, mely 1998, vagy az előtti kiadású. A lap idézési költségét nem kell kifizetni.

0 SZK Ősi ládika <tárgy>: Áldozd fel: játékba rakhatsz a side-odból egy 1998-as, vaz az előtti tárgyat, mintha most játszottad volna ki.

2VP Régmúlt dicsőség <általános>: side-odból kijátszhatsz egy 1998-as, vagy annál régebbi általános varázslatot, vagy bűbájt, az idézési költség kifizetése nélkül.

0 építő, Átváltozás tornya. --II--II--

Érdekes dolgok jöhetnének ki belőle
 
Arra kernek mindenkit, hogy most novemberben-decemberben ugy tudnatok legjobban a HKK terjedeset/fennmaradasat/fejlodeset segiteni, ha vasaroltok a Zanszilankokbol, ill. kertek karacsonyra, esetleg Kezdocsomagot/Juniort vesztek ajandekba ismeros gyereknek es megtanitjatok jatszani.
( Termeszetesen a jo otletek mellett. )

Koszonet es megbecsules elore is
Mako Balazs

Es persze mindenkit friss, ropogos Zanszilankokkal varunk nov.19-en a frissen bontotton!
 
1 Junioros frissen bontott mar volt, asszem 15 induloval, az eleg mely nyomot hagyott szerintem, hogy ne probaljuk ujra. A Junior amugy is arrol szol, hogy uj jatekos: Kezdocsomag, aztan Junior (nem kell feltetlenul versenyezni ahhoz, hogy jo jatek legyen a HKK). Es ez mukodik (latom a fiam osztalyaban), csak sajnos kevesen tudnak rola/terjesztik.
A regi kiegek eselyesebbek bontottra.
 
Úgy láttam, hogy a Zu'lit kincsénél régebbi kiegészítők már nincsenek raktáron. Én nagyon örülnék egy Misztikus Erők frissen bontottnak. Nem ártana ha kicsit több lenne a batyuból, azon kívül van még benne pár ma is használható lap. Még jobb lenne egy HKK Junior, azt akciósan adni gondolom nem fájna annyira a beholdernek, meg hát BÉKÉS IZO!
 
sőt, víziókos(vagy egyéb ősrégi paklis) frissen bontottra/draftra (inkább draftra) is szívesen mennék
 
igen jönnék, amennyiben lenne hozzá extra tiltólista is
(pl. ur-ek tiltva)
 
Reagálok én is:

Salgótarjánban az új kieg megjelenése után (jan, feb) meg fogom csinálni ezt a formátumú versenyt, ez 100%.
Már mi is beszéltünk róla elég sokat.
 
Ezt egy pár hónapja beírtam én is ötletként a Vigyázz Autóra.
Sajnálom, hogy nem tudott senki időt szánni még a lehúzó kommentekre sem, nemhogy olyanokra amik belátják esetlegesen a benne rejlő lehetőségeit ezen apróságnak.

Én továbbra is kiállok mellette, szerintem ez egy tesztversenyt mindenképp megérne.
 
Jó, azt, hogy Pécsett szerveznék, azét írtam, hogy jöjjön ide lelkesen a többi szervező, hogy "igen, én is a saját versenyemen" .
 
Sztem azért hiba lenne összemosni az 1-1.5 előtti Zéneket a 2002 környékén megjelent nagykiegekkel. Utóbbiak megjelenéséből nem hinném, hogy nagy gáz lenne. Víziókban pl. van vagy 4 ritka, aminek egyáltalán ma még elgondolkodnék a használatán, de egyik sem spoiler már, gyakokból meg újra lenne néhány ork lángvető meg kétségbeesés hatalma, amiknek amúgy is irreális az ára, és ha jól sejtem, felmerül már az újrakiadásuk.
 
akkor reagálok

Egy próbát megér (és azután ellehet gondolkodni, hogy esetleg egy rendszeres alternatív formátum legyen, hiszen most már 1 év van két kieg között, és nem fél év, ami nagyobb tered enged az alternatív formátumoknak )

Az ikonos jelölésekkel viszont csínján kell bánni, mert anno a Mítoszt is újra próbálták indítani, és a szabályok és a lapok alapos tanulmányozása után is alapvető bajom volt a lapoknál, hogy az most "mit is tud???" Mert pont az ikonos "rövidítések" tették átláthatatlanná. Megj.: a HKK szerintem pont hogy ötvözi a szöveges (pl. megakadályoz, büntetés, kárpótlás) és az ikonos (pl. háló rezisztencia, őrző) megoldásokat, ami szerintem inkább segíti ezt az átláthatóságot, mintha minden csak ikonosan lenne vagy csak szövegesen
 
Én se lakom túl közel XD
 
Tovabbra is irom: a regi kiegeszitok 'elerheto aron' ertsd: bolti ar toredekeert adasa rendszeresen a versenyeken problemas lehet elsosorban a boltok miatt, figyelmetekbe ajanlom ezt a kis beszelgetest:
http://vigyazzauto.blogspot.com/2011/06/het-kerdes e_23.html#comments
 
Ha tényleg lennének, akkor én is részt vennék a régebbi (2000-2005) kiegészítős versenyeken. Számomra Debrecen, Nyíregy vagy Miskolc lenne előnyben helyszín szerint; lehet, hogy én lakom a legmesszebb Pécstől?! .
 
Engem is mindenképp érdekelne régi kiegekből draft illetve sima frissen bontott is (elérhető áron persze). Pécs kicsit kiesik nekem, de Pesten és környékén (Fehérvár, Gödöllő bármi) bárhova elmennék, ha megfelel az időpont.
 
feketeper: jol osszeszedett, ertelmes gondolatok! grat es megfontolunk mindent, amit irtal.
1 jo pont talan nekem :mint korabbi probalkozasok - pl. Elony - a köd lapok is olyanok, hogy faek-egyszeruek (VP-t termel, leszed, huz, ilyenek) + van rajtuk 1 ikon - es ettol kombinalodnak osszetette. Ha minden igaz, Miklos ellatta oket szinesito szoveggel is.

Snowman: az 1 szabaly / 1 kieg is jogos, most csak azert volt 2, mert az elozoben nem volt semmi, es meg az azt megelozoben is csak egy fel HJE.
 
SENKI sem reagalt meg erre, ugyhogy megprobalom meg egyszer:

Tobbiek, jonnenek 1 ilyen versenyre?

Ez lenne a szabaly: az X. korben minden jatekos max. X manat termelhet es max X lapot huzhat (a huzas fazison kivul).
 
Természetesen én is így gondoltam. Csak ennek van realitása.
 
A lapok szövegezésének rövidítését és ikonosítását szerintem is meg lehetne vizsgálni, egyáltalán nem elvetendő ötlet. Mi is pont a napokban beszélgettünk erről Bíró Tomival.
 
Engem a 2000-2004 évjáratú verseny érdekelne, ha lenne ilyen, vagy pedig ez amit Bubu írt.
Én egy víziók/ősi legendák draftért max 1500 ft-ot tartok reális árnak, kérdés hogy be lehet-e szerezni ilyen áron a régi kiegeket.

(nekem egyedül csak Péccsel van bajom, marha messze van )
 
(Hű, nem fért ki, ezért folytatom)
Visszamenőleg már csak korlátozott eszközökkel lehet ezen javítani. Talán majd egy HKK 2.0 újrakiadásban nem lesznek ilyen hibák. És rá lesz talán írva a szükséges lapokra, hogy lény vagy varázslat. A Királyi főszakács már kezdettől fogva bökte a szememet, hogy szörny. A Guardians kártyajátékban nekem nagyon tetszik az, hogy egy lényen jelölik, hogy apró, közepes vagy nagy méretű a valóságban. A galetkiken rajta lehetne egy-egy ikon, hogy milyen táplálkozásúak, ami nem jelentene többet, mint az úszás vagy a hegymélyi lény, de színesítené a játékot. És embernek kinéző kalandozó ne kapjon elf altípust. Apróságok ezek, de a HKK-ban mindenki mást szeret. A Beholder Kft szerezhetne vevőket ilyen apróságokkal, amik egyébként nem befolyásolják a játéktechnikát. Mivel a mai HKK-tól elhatárolt játékkörnyezetben, haverokkal játszom, ezért én is terveztem magamnak jópár lapot a többi közé. Gyakorlati tapasztalatom az, hogy a legjobbnak érzett lapjaim nem a legerősebbek, hanem azok, amelyek neve, színe, képessége és kiegészítő szövege tökéletesen összeillik. Persze az emberek hozzáállásától is függ ennek értékelése, és egy gyenge lap nem lesz ettől jó, de nincs igaza annak, aki azt mondja, hogy ilyesmi nem befolyásolja a játékélményt.

-Nem tudom, olvassa-e ezt még valaki, de mivel ritkán szólok, hosszú lesz... Még egy témakör van, amit emlegettem a HKK hiányosságaival kapcsolatban: a sok szöveg miatt nincs hely színesítő szövegre. A nagyobb baj az, hogy már nehéz tájékozódni egy lap sok képessége között. Nekem nagyon tetszett az, amikor bevezették "Megakadályoz egy varázslatot." kifejezést a hosszadalmas "Közvetlenül azután játszhatod ki ezt a lapot, amikor valaki kijátszik egy varázslatot blablabla..." helyett. Rövidítésre szükség van, így átláthatóbbá lehet tenni a lapokat. A szabályok persze híznak, hogy melyik rövidítés mit is jelent, viszont az előző példa mutatja, hogy van olyan mód, hogy ne kelljen hozzá a kezdőknek vagy ritkábban játszóknak szabálykönyvet lapozgatni. Az általam tervezett lapokra kézzel felírt szövegeknél fontos volt a rövidség. Ilyeneket használok: "clp" = "célpont", "K:" = "Sikeres kijátszásakor", "K&E" = "Sikeres kijátszásakor és minden előkészítő fázisodban", "Á" = "Áldozd fel a lapot", "Halálakor": "Ha ez a lap az asztalról a gyűjtőbe kerülne, kivéve nem kényszerített áldozástól", "1/kör" = "Körönként egyszer használhatod", "1/köröd" = "Csak a saját körödben használhatod, körönként legfeljebb egyszer". Ezek azok, amiket nem kellett soha agyonmagyaráznom a többieknek. Ikonokat is lehetne használni a szövegben, de ezzel azért óvatosan kell bánni, mivel sokan nem szeretik és a kezdőket is zavarja. De igazából csak jól kell tervezni az ikonokat. Például a VP ikonja kezdőként még egy picit zavart, a passzivizálást jelentő P betű viszont annyira adja magát, hogy elég volt egyszer elmondani, azóta sem felejtettem el. A kijátszáskori és halálkori képességek annyira gyakoriak, hogy könnyű tájékozódás miatt lehetne egy-egy ikonnal is jelölni az ilyen képességeket (pl. stilizált K és H betűk). Persze ez hosszabb szövegezésű lapoknál számítana igazán. Gyakori, hogy egy lapnak van valamiféle védelme leszedések vagy más lapok ellen, az ilyen képességek előtt lehetne egy pajzs alakú ikon, főleg ha van valami színe is. Sokat számít ez, mikor lelövik a lényemet, és én már teszem a gyűjtőbe és be sem ugrik, hogy talán volt valami védelme varázslatok ellen abban a halom szövegben... Régebben elkezdtem fejleszteni egy pusztán szimbólumokból álló nyelvet, amivel le lehet írni a HKK lapok szövegét, így nyelvfüggetlen lehetne a játék, és külföldi piacra is be lehetne törni vele egy megfelelő nyelvű szabálykönyvvel. Viszont jelentős piac veszne el amiatt, hogy sokaknak nem lenne szimpatikus egy sajátos szintaktikájú és sajátos karakterekből álló programozási nyelvhez hasonló dolog megtanulása a játékhoz. Mióta rájöttem, azóta a fiókban porosodnak a jegyzeteim.
 
Ha az embereknek nem megy jól, akkor nincs felesleges pénzük, amit szórakozásra (pl. HKK) költenének. Szerintem vergődünk még egy ideig ebben a gazdasági helyzetben, de lesz majd egy rosszabb időszak, ami el fog mosni mindent, ami jó. Előbb vagy utóbb... Egyes egyének gazdagodhatnak, de átlagban az embereknek kevesebb pénzük lesz.
Én egyike leszek azoknak, akik valamilyen formában a játék szeretete miatt megőrzik a HKK lapjait, emlékét és titkait.

Bár sötét a távoli jövő, aggódjunk inkább a jelen következményei miatt. Sírni ráérünk, ha meghalt a remény, de tenni most tudunk.

Sokan írják, hogy bajuk van a HKK-val, de kevesen írják, hogy mi. Pedig egy véleményt csak az indoklással együtt lehet értékelni. Én leírnék pár dolgot, ami értékelhető lesz, legalábbis remélem.

Soha nem tudtam megérteni, hogy egyesek szerint miért lesz rosszabb a játék attól, hogy egyre jobb lapokat adnak ki. Pedig ez a hülyeségnek tűnő vélemény számottevő, és nem csak a fórumon, hisz több olyan embertől hallottam már, aki már abbahagyta a játékot. Az új Korgó Szikra (1VP: 4/5, láthatatlan, stb.) adta meg számomra a választ: irigység.
A legújabb lapom 2008-as, és akörül döntöttem el végleg, hogy nem vásárolok, inkább a meglévőkkel játszom csakis szűk baráti társaságban. Itt a honlapon azért időről-időre követem az eseményeket. 2001-ben ismerkedtem meg a játékkal. A HKK természetét volt időm kiismerni: az újak miatt a régi lapok elavulnak. Habár könnyező szemmel lapozgatom egykoron értékes lapokat tartalmazó mappámat, tudom hogy így van ez rendjén: születünk, öregszünk majd meghalunk. A HKK egy ilyen rendszer, és ha nem ilyen lenne, már nem létezne. De Korgó Szikrán én is felhördültem, és egy pillanatra látni véltem a sokak által emlegetett VÉG közeledtét. Majd feleszméltem, és rájöttem, hogy csak irigy vagyok azokra, akik nem hagyták abba végleg, és lehet ilyen jó lapjuk... 3 év ezt teszi az emberrel. Amikor rájön, hogy neki úgysincs pénze, ideje meg energiája hogy újrakezdje, akkor inkább azokra fogja hogy ostobák, akik megtehetik hogy játszanak, és kárörvendve híreszteli, hogy "már nem sokáig". Gondolom ilyenkor sokan letudják magukban egy életre, hogy a HKK vacak játék, és többet inkább gondolni se kell rá. De én lélekben követni szeretném azt, ami történik a kedvenc játékommal, és nem állhattam meg ennyinél. Éreztem, hogy lesz itt még valami.
Akármennyire is irigység, valahogy elrettentően néz ki 1-ért 4/5 és láthatatlanság... Azt mondják, nem kell aggódni, mivel az erősebb és olcsóbb lapok mellett erősebb és olcsóbb leszedések is megjelennek. És tényleg vannak ma már 1VP-ért olyan lapok, amelyek leszedik. És akkor miért idézzek meg egy 3 vagy több VP-s lényt, ha 1-ért azt is leszedik? Legfeljebb a képességei (főleg a kijátszáskor azonnal létrejövők) miatt. És a kijátszáskori képesség lehet olyan erős, mint egy 3 VP-s varázslat... A lényt meg ingyen kapom mellé! Amelyik lénynek nincs kijátszáskori képessége vagy valamilyen védelme, annak lehetnek brutálisak a paraméterei... De tovább okoskodva csak belebonyolódunk a részletekbe. Igazából csak az tudja pontosan, mennyit zavar Korgó Szikra, aki játszik a mai lapokkal, a mai környezetben.
Ha 1 VP-ért nagy lényt tudok kijátszani, de 1 VP-ért az ellenfél könnyen meg is tudja oldani, akkor úgy tűnik, egyensúlyban van a játék. Csak így villámjáték hangulata van a HKK-nak: kihívok egy 8-ast, ha teszel rá 9-est vagy nagyobbat akkor te vitted, ha nem akkor én. Ha van leszedésed, megoldod hogy a következő körben neked legyen lehetőséged támadni; ha nincs, akkor meg be fog ütni... Sokan attól félnek, ez a legrosszabb jövő, ami várható. Szerintem ez nem a jövő, hanem a múlt és a jelen is. Mert pusztán matematikára egyszerűsítve a játékot, már régen is benne voltak ezek a vonások, csak lassabban zajlott az ütésváltás. Akik féltik a HKK-t, szerintem attól félnek, hogy megszűnik az, ami a HKK igazi ízét adja: a stratégia és az érzés, hogy mágikus hatalom van a kezünkben.
Aki egy ideje abbahagyta, az azt látja, hogy annyival erősebbek a lapok az ő idejében menő lapokhoz képest, hogy megszűnt a stratégia, mert csak minél jobb lapokat kell összehányni és bárkit el lehet verni. A tévedése abban áll, hogy mindent a saját korának lapjaihoz mér, és nem ugrik be neki, hogy a többiek is új lapokkal játszanak. Szerintem sokan ábrándultak ki a HKK-ból azért, mert a jónak hitt pakliját egy-két év múlva szétverték egy új lapokból álló paklival. A HKK Online esetében is remélem, hogy figyelnek arra, hogy ha leprogramozzák a ma már használhatatlan lapokat is, akkor lehessen játszani azokkal egy olyan játékkörnyezetben, ahol csak a kiadási évük plusz-mínusz 1-2 éves lapok szerepelnek.
A mágikus hatalom érzése nagyon is számít. Mert ha játszunk, akkor nem mindegy, hogy egy hatalmas varázslót vagy egy vécésnénit személyesítünk meg, még ha a matematikai mechanizmus és a szükséges stratégia ugyanaz is. Mégis a mágikus hatalom érzése mást jelent egy régi HKK-s számára és egy mai HKK-s számára. Régen az első körök (főleg otthoni játéknál) a kiépülésről szóltak, amikor az általunk megszemélyesített mágus előkészíti a terepet kisebb lényekkel a nagyobbak megidézése számára, amiket bűbájok, tárgyak, stb. védenek. Kevés volt a leszedés, így a legtöbb lap sokáig játékban maradt. Biztos hangulatos volt, hiszen pár oldallal ezelőtt valaki azt írta, hogy szerinte jobb a játék a régebbi lapokkal. Manapság nagyjából addig tudsz kiépülni, ameddig egy kör alatt képes vagy, mert nem sok lapod éli meg a következő kört. Viszont a lapok olcsósága miatt egy körben több lapot kirakhatsz, mint régebben, ezért egy kör alatt jó kombót össze tudsz hozni. A sok leszedés miatt gyorsan változik a játéktér, ami változatosságot hoz. A játék ezen formája is tele van izgalommal. Vajon van-e azonnali leszedése az ellenfélnek, vagy csak blöffből tartogatja a VP-it? A mágikus hatalom érzése itt abból fakad, hogy egymagukban is erős lapokat kell kiraknod és megvédened, míg beviszik a végső csapást az ellenfélnek.
Azt hiszem, ez lesz a problémának a legfőbb gyökere. Azzal, hogy egyre jobb lapokat adnak ki, nem lesz rosszabb a játék. Csak más lesz, mint amit egyesek a maguk idejében megszoktak. Ismerek pár modern társasjátékot/kártyajátékot, és teljesen más érzés egy építkezős játékkal játszani, mint egy villámjátékkal, ahol gyorsan eldől minden a kijátszott lapok alapján. Mindkettő jó - annak, aki szereti azt a műfajt. A MAGIC játékmechanizmusából kiirthatatlan a fokozatos kiépülés, ezért helyezik sokan a mai HKK elé. Mások szerint pedig a HKK jobb, mert nem kell annyit vacakolni, mire kihozol valami komolyabbat. Felmerült a MAGIC erőforrásrendszerének, a földeknek a "buta" mivolta. Ezek a földek és a random eloszlásuk lassíthatják a játékot, és a MAGIC ezért létezik még mindig: nem tudott olyan gyors játékká fejlődni, mint a HKK.


Én szeretem a HKK-t, egyik kedvenc játékom (a sok átgondolatlansági hibája ellenére is) abban a formában, ahogy játszom: a kiépülős és a villámjáték közötti átmeneti változatban, de a villámjátékhoz közelebb, néhány saját tervezésű lappal.
A lapok idézési költsége még mehet lejjebb egészen 1-ig. A lények sebzése és ÉP-je mehet feljebb egészen 20-ig. A HKK fejlesztőinek hála a játék játszható marad akkor is. De más lesz. Akik a kiépülős részét szerették, azok már kiszálltak belőle. Akik bonyolultnak találják egy villámjátékhoz képest, azok soha el nem kezdik.
A HKK-ban az a csodálatos, hogy ugyanazok a szabályok rengeteg lehetőséget biztosítanak, de csakis az új lapokkal játszva szerintem ezen lehetőségek jó része elvész.
Ha a HKK így folytatja, akkor nagyjából a jelenlegi rajongótáborát tudja megtartani. Egy szélesebb rétegnek akkor tudnák eladni, ha sokféle igényt ki tudna elégíteni. Benne vannak: villámgyors játék, jó grafikák, egyszerűség és bonyolultság, humor és komolyság. Hiányzik: kiépülős játék, szerepjátékos szemmel is értelmezhető kártyák, hangulatos kiegészítő szövegek (manapság már kevés lapra fér rá), tájékozódási pontok a lap szövegében (mettől meddig számít egy speciális képességnek; melyek a kijátszáskori, az állandó, az aktiválandó, a minden körben/körödben/előkészítő fázisodban egyszer működő, a halálkori és a védő speciális képességek, stb... pl. ikonok formájában sok szöveget lehetne megspórolni).


-Már régen volt egy jó ötletem a lassabb, kiépülős játék megvalósítására. Gondolom kevesen ismerik az Etherlords számítógépes játék erőforrásrendszerét, pedig az alapján a MAGIC rendszerének előnyeit és csakis az előnyeit bele lehetne csempészni a HKK-ba. A lényeg az Etherlordshoz képest kicsi átalakítással, hogy 0 max VP-ről indulsz és minden köröd elején kapsz +1 max VP-t, majd feltöltődsz a max VP-dre. Ez ahhoz hasonlítható, mintha MAGIC-ben minden körben kijátszanál egy földet, de nem kell rá lapot pazarolnod. Természetesen max VP változtató lapok nem működnének vagy valahogy be kellene korlátozni őket. Először szabálylapként gondoltam erre, de inkább egy új játékformátumnak kellene lennie. A mai HKK lapok mellett már nem biztos, hogy ezt jól meg lehet valósítani, mivel van 1 VP-ért 4/5-ös lény, ami ezen a formátumon talán túl erős volna. Sok tesztelést igényelne a kitiltandó lapok meghatározása, de ebben talán van némi remény, hogy az kiépülgetős játékstílus kedvelői is játszhassanak, és vásárlásaikkal hozzájáruljanak a HKK életben maradásához.

-Szerepjátékos szemmel leginkább az értelmezhetetlen, hogy egy kalandozó vagy egyéb szárnyatlan (és nem mágikus) lény repül. Érthető, hogy játéktechnikailag jópár lénynek repülni kell, viszont a HKK ízesebb játék lenne, ha már kezdetektől fogva odafigyelt volna a fejlesztő csapat, hogy talán más képesség is jelenthetné azt, hogy aktívan jön játékba a lap, vagy esetleg egy A betűt formázó ikonnal jelölték volna minden szükséges lapon (kezdők számára is könnyebbség volna). Visszamenőleg már csak korlátozott eszközökkel
 
Ha kellő kedvezménnyel lehetne hozzájutni a régi kiegekhez, akkor simán rendezgetnék Draftokat is belőle...
De 3000-et ki adna 3 régi kiegért, melyeknek a lapjai 99%-ban hazsontalanok?
Talán ha 400-500 forintért beszerezhetőek lennének...
 
És ősrégi kiegekből Frissen bontott? Én pl. Pécsett, ha kellőképpen olcsók lennének ezek a kiegészítők, víziókból vagy Ősi legendákból nagyon szívesen csinálnék ilyet. Csak kérdés, van-e ennek realitása...
 
én is szívesen rajta lennék
 
Az idő faktor mindig para, de ha lenne ilyen verseny én is szívesen mennék.
 
Igen tudom, hogy volt 2x is frissen bontott zénes (találkozó+behos ; mindkettőt nagyon élveztem), ami szerintem más kategória. Ugyanis ott nagyon sok aktuális "spoiler volt", így nyilván üzleti megfontolásból a boltok is jogosan emeltek hangot, h ezzel teljesen alá van ásva az ő üzletpolitikájuk.
Azonban itt régi/ "nem használt" kiegekről van szó, amit nem hiszem, h zsákszámra rendelnek (amennyiben igen, úgy nem hiszem, hogy előkerülnének az aktuális porblémák)...
A "cselvetés bontás" helyzete: nyilván minden kiegből előkerülne pár örök érvényű spoiler, amelyek egyszerűen játéktechnikailag előzték meg messze a korukat. Ez esetben 1 tételnek "esne a piaci ára", amit szerintem a legnagyobb őscápák is le tudnak nyelni.

Hobbi játék: Erre valószínűleg nincs megfelelő rálátásom, hogy mekkora vásárlóerőt képvisel ez a szegmens.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.