Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Solisar aurája
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
Solisar druida nagyhatalmú varázslata egy szikrázó aurát von elmondója teste köré. Ez a mágikus képződmény még a legvédtelenebb mágustanoncokat is képes megvédeni bárkitől.
Nézz szét a galériában!
Legendák Viadala fontos tudnivalók
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47085)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8137)
Legendák Viadala (41)
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (9)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)
Lapötletek (64958)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ...
Nézet:
Rengeteg dolgot írtál párra válaszolok.

Amatőrség: egyetértek. Nulla promóció, nulla fejlesztés, lapok és ötletek végtelen újrafelhasználása minden évben egy VP-vel kevesebbért. Ezen könnyen lehetne változtatni 3-4 szakképzett munkatárssal.

Hirdetések a fórumon: egyrészt igazad van mert ha lenne egy fórumadmin itt (amatőrség) nem lenne 12 ELADÓ LAPOK nevű topik és nem garázdálkodnának nyilvánvaló csalók 3-4 hétig egy regisztrációval. Másrészről nincs igazad, mert a CTRL+F funkcióval bármilyen lapot meg tudsz találni az eladó lapok között, főleg ha 300 üzenetre állítod oldalanként.

Kártyák szövegezése: itt nincs szerintem igazad, mert bár biztos hogy több alkalmazottal ki lehetne szűrni a hibák majdnem teljes egészét, azért mégis emberek vagyunk. Olykor összejön egy broken lap, logikai bukfenc, helyesírási hiba vagy félregépelés amit 3 szerkesztő sem vesz észre egymás után. Shit happens.

Játék fejlődése, versenyek:
ízlések és pofonok. Nektek a gyűjtőjátékos mentorból lett elegetek, valaki másnak az ősök városás galetkikből és torzszülöttekből, valakinek az anti-mágiától és megint másoknak Rhatt megjelenéséből. Nem kéne ennyire keményen fogalmazni, mindenkinek más jön be. Profi versenyen meg azért megy mindenki 3-4 (bár mostanság sokkal több versenyerős koncepció van) kiforrott paklival mert nyerni akar. Ha egy jót akar játszani a kedvenc legfőbb követős kombó paklijával vagy a kedvenc etnikumával akkor leül az ember a haverokkal zsugázni. Ha versenyt akar nyerni akkor kőkeményen összerakja a Csatamezőt, Sokszínt vagy Molluszkot. Ennyi, nem kell összemosni a kettőt.
 
A HKK sajnos ma már nem játék, csak verseny, s aki nem versenyzik, az már nem is játszik...


Én erre a mondatodra reagáltam, bocs nem volt egyértelmű. De utólag te is rácáfoltál erre azzal hogy a baráti játék egész jól megy felétek is, szóval most már még jobban nem értem mire fel írtad ezt

Amúgy egyetértek, nem attól jó egy lap (szerintem) hogy 6 dolgot tud, vagy egy bika erős feltételes dolgot, de ha ez a feltétel nem teljesül rajta van egy áramlása... Pl Sárkánykígyó meg Tömegbájolás, ha összespórolsz rájuk 5-6 manát és létre is jönnek valahogy akkor valszeg nyertél. Ha meg nem tudod kijátszani akkor eláramoltatod és szintén jól jártál.
Nekem sokkal jobban bejönnek a Vízionár, Óriás denevér és hasonló ötletes, hangulatos lapok.
 
Én vidéki vagyok és már abbahagytam a játékot, igaz már kb 10 éve, de az okok és körülmények azóta is (gondolom) változatlanok.

A barátaimmal összedobtuk a lapjainkat, és azokkal azért nagy ritkán (~félévente) szoktunk 'kupacos' (nincs saját pakli) játékkot játszani, egy kis vérfrissítés érdekében pedig visszatértem ide a fórumra, hogy cserélgessek. Íme néhány ok amiért abbahagytam, meg néhány dolog amiket mostanában tapasztaltam.

Úgy általában az egész oldalról, és a cegről sugárzik az amatőrség. Ilyen tunya hozzáálást állami cégnél is ritkán látni, az igényesség szikráit is alig látni.
Az impresszumban háromfős szerkesztőség szerepel, plusz két dizájner. Hát ez nem igazán látszik az oldalon.

- a hírlevél hipergagyin néz ki

- az előző egy-két hsz-ben szerepelt többek között az 'áramlás', hol is van ez a honlapon lévő 'teljes' szabálykönyvben (sok más képességgel egyetemben)?

- szeretnék bepillantani abba, hogyan is zajlik egy játék, esetleg egy verseny döntője. Jó volna valami egyszerű (pl javascript alapú) rendszert, ami csak annyit tudna, hogy lenne néhány néhány terület (őrposzt, tartalék, pakli...) meg számláló (vp, ép...) és egy akciósorozat, ahogyan az adott meccs zajlik, pl: P1 kap Y vp-t, P1 lapot X húz... A rendszer meg ez alapján ide-oda pakolgatná/forgatná a lapokat, én meg gombnyomásra léptethetném az eseményeket, az egeret a lap fölé húzva meg láthatnám nagyban. Az elmúlt 15 év kevés volt egy ilyen óriási fejlesztéshez?!

- nap mint nap telefossák (már bocs a kifejezésért) a fórumot a játékosok a hirdetéseikkel, ez nem tűnt fel senkinek? Van vagy 10 adok-veszek topik, ezekbe 2-3 naponta ugyanazok a játékosok ugyanazokat a többoldalas listákat másolják be. Ha esetleg akad köztük egy 'értelmes' hirdetés is, akkor az sem tűnik fel senkinek, mert 4 PgDn nyomással lehet egyetlen hirdetést átlapozni. Meddig tartana egy olyan rendszert fejleszteni, hogy pl a lapkeresőben minden egyes lap mellett bejelölhetem, hogy nekem mennyi van fölösben, vagy mennyire lenne szükségem, és egyszerű halmazművelettel kiköpné a gép, hogy kivel lenne érdemes cserélnem, vagy csak egyszerűen felsorolná a lap mellett azt is, hogy kinek van fölösben, vagy kinek kellene olyan lap, és akkor kapcsolatba lehetne lépni vele. Persze ha azt gondoljuk, hogy ez egy olyan kártyajáték, amit kizárólag a dungeonban szabad játszani, akkor erre semmi szükség, mert ott személyesen át lehet nézni a sokezres keresletet/kínálatot, nincs szükség ilyen megoldásokra.

- a gyakran használt fórummotorokban van olyan funkció, hogy automatikusan linkké alakít szövegeket. A lapkeresőben a kiegészítő megjegyzések is ilyenek (bár az lehet manuális módon készül). Nem volna rossz ugyanez a funkció a fórummotorba, hogy ha valaki véletlenül helyesen beírja egy lap nevét, akkor az linkel a lapra.



A kártyák szövegezése.

- A játék fejlesztéséhez alapvetően logikai és matematikai érzékre van szükség, feltételezem a fejlesztők/tesztelők jelentős többsége is hasonló területen tanul/dolgozik, pl programozók/matematikusok. Az ilyen tipusú emberek pedig általában rendszerszemlélettel rendelkeznek, nem szokták ugyanazt a funkciót különbözőképpen megfogalmazni.
-- egyszerűen nem értem hogy miért nincsenek szinkronban a lapok, pl miért is írták azt a szöveget ORDÍTÓ stílusban az íjászatra a jól bevált 'ezt a képességet csak a saját körödben használhatod, körönként egyszer' helyett
-- nehéz lenne a lapokra az ellenfél helyett a 'célpont ellenfél' vagy 'minden ellenfeled' szöveget írni? Többszemélyes játékban nem mindegy.

- a mai napig viták vannak a lapokkal kapcsolatban, annyi tapasztalat összegyűlhetett volna akár, hogy külön jelzik, hogy mi spec képesség, és mi hátrány

- következetlenül adnak ki lapokat '(új)' jelzéssel, mi köze is van pl a régi trollfának vagy ongóliantnak az újhoz? Kevés a fantázia egy új név kitalálásához? Értem én hogy a földanya amulettjéből háromféle is van, és nem kéne egy versenyen gyakorlatilag 9 azonos lappal játszani, de itt szó sincs ilyenről és még a grafika sem egyezik.



Lehetne a behonak egy lapcsere akciója. Ez elég sok adminisztrációt igényelne, és nem igazán lehetne nyereségesen működtetni, mindenesetre nemes gesztus lenne ha a játékosok a drága, de elhasználódott lapjaikat újakra cserélhetnék. Hasonlóan akár az újra kiadott lapok régi megfelelőjét lehetne az újra lecserélni. Gondolom nem ritka a több százezer forintot érő mappa, az ebben lévő lapok töbssége folyamatosan értékelődik le az új, és erősebb lapok megjelenésével. Legalább az állaguk megőrzéséért lehetne tenni, ha már ennyi pénzt kifizetett a tulaj.


És akkor némi tapasztalat a régebbi időkről.

Vidéki játékosként sokkal kevesebb cserelehetőség volt a kisebb közösség miatt, most már talán (többek között az internet miatt) több lehetőség lenne távolról megoldani, de ehhez a beho nem ad segítséget, lásd feljebb. Ezáltal persze volt némi, hátrány egy-egy versenyen, de nem mondanám jelentősnek. Szerintem mondjuk nem lenne rossz néha olyan verseny, ahol lehetne fénymásolt lapokkal indulni. Ez persze elsőre úgy tűnik mintha erősen sértené a beho érdekeit, de így bárki indulhatna 'autóárú' bizonyított versenypaklikkal is, kedvet kaphatnának a 'passzív játékosok' is a versenyzéshez. Amikor pestre felmentünk a 'cápák' rutinosan kiszúrták a gumicsizmát a lábunkon, és olyan pofátlan csereajánlatokat tettek, hogy majd leesett az állunk. Gondolom ez még most is jellemző, gyakorlatilag pénzről van szó, és ilyenkor nincs barátság, de azért nem ártana egy kis önmérséklet a játékosok részéről sem. A versenyekre alapvetően azért jártunk, mert egy vidéki kis közösségben mindenki ismert mindenkit, és gondoltuk egy versenyen nagyobb a változatosság. Hát egy fenét, míg otthon mindenkinek teljesen más paklija volt, és mindíg új koncepciókkal próbálkoztak, addig egy pesti versenyen a játékosok 80%-a kb háromféle paklival nyomult minimális eltérésekkel. A kreativitás teljes hiánya jellemezte a versenyeket, ráadásul felkészületlenül mentünk, így pl közvetlenül az áldozós lapok megjelenése után kétféle pakli volt a versenyen (nothermanti-óriáspatkány-ördögi mentor, nagylényes áldozós), ami egyrészt többnyire letarolta a paklinkat, másrészt veszettül unalmas volt. Nem igazán játszani mennek az emberek egy versenyre, inkább nyerni, de azért az hogy szinte senkinek ne legyen saját ötlete, az elég kiábrándító. Az áldozós lapokkal egyébként olyan fordulat következett be a játékban, ami nekünk egyáltalán nem tetszett, és gyakorlatilag szinte egyszerre halt ki a játék az egész városban. A játék gyorsítása azóta is folyamatosan zajlik és szerintem nem tesz jót a játéknak. Rengeteg új 'szabály-képességet' (áramlás, izom, blokkolás...) találtak ki azóta, és elég kreatív egyedi képességeik is vannak a lapoknak, ezekkel nagyon finoman lehetne hangolni egy lap erősségét közel egyensúlyban tartani őket, mégis rengeteg variációt biztosítani, ennek ellenére inkább az erősítés irányába mennek.
 
Félr éerted én egy szóval sem írtam hogy a vereseny felesleges. De a biciglis példádnál maradva engem az igen csak felingerelne ha csak versenybicigliket lehetne kapni. Teszem hozzá anyám ezer ezer éves roncs bringájával még mindig lehet menni a boltba mint mikor űj volt és egy 30 éves versenybicigli is igen gyorsan hasit. Ha olyan iramban fejlödtek volna a kerékpárok mint ahogy a HKK lapok erősödtek már az autopályra is fel lehetne velük menni és leelözhetnénk a BMWket.
 
Persze a példám kicsit tulzó volt ,de minden sportágban vannak versenyek .Ha nekem nincs kedvem egy kerékpár versenyre benevezni ,befizetni a nevezési dijat ,attol még jokat tudok bicajozni.De nem mondom hogy fölösleges dolog a kerékpár verseny és kár jobbnál jobb bicajokat gyártani.Nekem ez a véleményem ,de ne feledjük egy oldalon állunk!
Én azért néha betévedek egy versenyre ,és szerintem is erős az áramlás ,de nem eltulzott.Egy versenyen általában egyszer -kétszer találkozok vele vagy használom én.
 
Már nem azért de a fici vb és az olimpia létezésének az egyetlen oka hogy valakik hajlandóak fizetni azért hogy lássák őket. Arról nem is szólva, hogy megnézném, hogy a vb-hány játékos fizetett azért hogy játszhasson, ez inkább fordítva működik tudtommal.
A hkk versenyek díjai meg egy vidéki játékos esetében az utikölség árát sem érik el, már akkor, ha más városból menne mint ahol a verseny van. Esetleg itt csinálhatná a beho hogy akik mésziről mennek azoknak engednek a nevezési díjból vagy ilyesmi
Az áramlás szerintem túlságosan bevált . Egyet értek azzal hogy olyan lapokra mint pl A hadur szav új ráteszik de a legtöbb esetben csak a lap tovább turbózása miatt kerül fel ami viszont nem jó.
 
Hát már bocs ,de ezzel a gondokodás móddal sose lenne Olimpia meg Foci VB. Minek fizessünk azért hogy futkározzunk? ,mikor otthon ingyen is lehet.
Vannak régebbi lapok ,4-5 ezer abbol levesszük az általad kifogásolt százat még akkor is marad baráti játékra jócskán lap.Nagyon jó otthon játszani és akit nem fog meg a versenyek hangulata ,játszon otthon. De a versenyen nyerni is lehet,mármint díjat.
Az áramlásrol még annyit, hogy egy uj képességnél egyáltalán nem biztos hogy beváltja a hozzá füzött reményt.Néhány képesség már teljesen feledésbe merült ,senki se használja. Az áramlással kapot apródolgok nem boritják fel a játékot.
 
Szia

A te véleményedre mindig is adtam .Sztm meghatározó része vagy a HKK-s csapatnak.
A lapok erősödése nézőpont kérdése.Az átlag játékos szemszögével nézve,tény hogy bizonyos lapok erősödnek ,pl a lények.Ez nem azért zavar valakit (mondjuk engem nem zavar),mert egy versenyen elverik majd egy felujitott Korgo Szikrával. Hanem ahogy Gabesz is írta,egy idő után nincs hova erősíteni a lényeket,ez összeadodva a játékosok csökkenésével (vgazdasági válság stb) ,aggodalomra ad okot.
Sztm a Megic teljesen más mint a HKK, hiába adnak ingyen dekket,nekem is van egy csomo magicem még sem játszom.
Na elérkeztünk a lapfelujításhoz egyszer tényleg kiváncsi lennék rá hogy csak a grafika az oka ,hogy ujra kiadják a lapokat .Tehát ez az egy oka van hogy így" ingyen van" a rajz? Persze az ilyen Orzag bilincse tipusu lapoknál más a helyzet ott még érthető volt hogy sokan szerették volna ujra látni játék közben ezt a lapot.
Sajnos én is úgy látom ,hogy a HKK lassan Pesti és egy két vidéki nagyváros játéka lesz.És hát ,ha igy adják ki a lapokat ,hát elfogadom .Tényleg még mindig jobb kéthavonta egy Zén ,és évente egy félig felujitos kieg mint a semmi.
 
Miben nincs igazam?

Én is játszom a barátnőmmel szabadidőmben, és néha játszom az egyik barátommal és annak barátnőjével, akik szintén nem versenyeztek még.
Attól még hogy mi a magunk körében megteszünk mindent a játék sikeréért és a hangulatos játékért, még nem teszi semmissé azt, hogy a HKK lassan szinte kipusztul Pesten kívül... Vagy ezt is csak képzelem?

Amúgy meg nem a mindentudó spoilerekkel teletűzdelt többfunkciós paklikat használjuk a baráti játékban, hanem a 2002-2006 között megjelent lapokat, amik már elég erősek is az élvezetes játékhoz, de még megvan a szerep-/társasjáték-élményük... De ami elment, azt nehéz visszahozni.

Mindenesetre az jó lenne ha
1.) ha nem újrafelhasznált lapok jönnének ki a továbbiakban, hanem új nevű és grafikájú lapok (az álomfogós grafikák pedig igenis jók, s ha kell, emeljék kicsit az árakat, hiszen 2 gömb fagyi drágább már egy kiskiegnél, vagy egy mozijegy drágább a nagykiegeknél...)
2.) nem hipermegabrutál erősek, meg szupersok funkciósak, hanem egyszerűen csak ötletes és hangulatos lapok kellenének. Abban mi a hangulat, hogy egy lap hatfélét tud?!
3.) ne azoknak a véleményét vegyék már alapul a tervezők, akik szerint csak minden huszadik lap használható, a többi meg szemét...
 
Nincs igazad, én pl barátnőmmel játszogatok szabadidőmben, vettem egy csomó gyaknemgyakot meg olcsóbb ritkákat hozzá és remek szórakozás.

3 haverommal akikkel még az ezüsthajnal táján gyűjtőttük a lapokat, nemrégiben frissen bontottakat kezdtünk el játszani (elözönlés óta) és az azóta felgyűlt lapokkal van hogy 6-7 órát játszunk egyhuzamban.

Barátnőm 12 éves húga miattam szintén játszik, néha lejár a Dungeonba is.

Egyikünk sem volt még soha versenyen.
 
Teljesen egyetértek! Én pl már jópár éve játszom de nem versenyzek. Mert nem szivesen fizetek azért hogy játszhassak a saját lapjaimmal amikor játszhatok velük ingyen is. Nem egy nagyon szük rétegnek kéne csinálni a lapokat nem kellene mindennek spoilernek lennie. Komojan egy baráti játékra egy versenypakli alkalmatlan is. Nekem pl nagyon el tudja venni a kedvem a játéktól a kedvem ha elsö körben amikor én még vpt se kaptam az ellen leüt. 2 dolog ími nagyon elbasza a játékélményt az ingyen vagy nagyon olcsón jövő erős lapok ezekből jön most rengeteg a másik a sokfunkciós lapok a versenyzők másik kedvence. Komolyan enm értem miért kell manapság mindenre áramlás? Leszakad a kedves kolegák keze ha 1 lappal több van benne?
 
AZ hogy emberek abbahagyják a játékot a lapok erűsége miatt meg azt bizonyítja hogy túl erősek.Az hogy ösz leht hozni egy 150 lapos paklit nem értem miért jelentené azt hogy a lapok nem erősek. Amikor 1 év alatt átlag 60 zénes lap jön és 1 nagy kieg. ha csak az elözö kettö kiegészítőből is válogat hozzá valaki akkor is öszejön 150 értelmes lap.
 
Teljesen egyetértek!
A versenyen kívüli élet megszűnése a legnagyobb gond, és mára a játék egyértelműen csak a versenyzők elvárásaira épül.
Nem tudom melyik volt előbb, a tömegbázis megszűnése, vagy a lapok specializálódása a versenyzők igényei szerint, de az biztos, hogy az egyikből következik a másik!

Ha egy lap nem spoiler-kategória, s nincs egyszerre rengeteg funkciója, akkor a véleményalkotók szerint semmit sem ér.
Több helyen, több időben is olvastam olyan hozzászólásokat, hogy ebben meg ebben a kiegészítőben csak 1 vagy 2 lap számít, a többi felejthető, meg sem veszem a kieget, stb...
Most tényleg az ő elvárásaiknak akar megfelelni a HKK?!

Kérdezem én, a kártya- illetve szerepjátékok többsége tényleg úgy működik, hogy kibontom a dobozt és mondjuk az alsókat, meg a treff ketteseket, vagy a kevésbé erős lapokat (az egyes játékok szerint) kihajigálom belőle?

A HKK sajnos ma már nem játék, csak verseny, s aki nem versenyzik, az már nem is játszik...

A paklik ára, mondjuk ki, hogy viszonylag olcsó! Ha drágább lenne, szavunk sem lehetne! Az embereknek is van pénzük arra, hogy mindenféle lutraalbum matricákért, meg csipszes levonókért több ezer forintokat is elvásárolgassanak.
A játék akkor lenne ismét sikeres, ha sokan játszanának vele csupán szórakozásból, sokan gyűjtenék a lapokat, és lenne ismét tömegbázisa.

Csakhogy ehhez lehet hogy vissza kellene térni az alapokhoz, ami egykor sikeres volt, s a mitől már annyira eltávolodott a játék.
 
Nem igazán érzem át ezt a "túlerősödnek a lapok" problémát - ha ez valóban így lenne nem indulnának profik 100-300, néha akár 800 lapos csatamezőkkel
ha egy paklit össze lehet rakni értelmesen 150 laposra az azt jelenti, hogy a lapok nem inflálódnak, hanem nagyjából hasonló erősségűek
az elmúlt 1-2 évet leszámítva elképzelhetetlen volt az 50 laposnál nagyobb értelmes pakli

Magic valóban egyre inkább dominálni fog vidéken, sajnos túl sok játék nem fér meg egy kis városban, s magic nagyon sokat rak a promóba
Azért megjegyezném a Magic a versenyjáték, nem a HKK

Felújítósdit egy kicsit én is unalmasnak érzem, de elég árérzékeny a vásárlóközönség, hogy rettegjenek az áremeléstől (mert a grafika pénzbe kerül, s elég rég nem volt áremelés)
 
Nyilvan nem csak a versenyek mervadoak. Barati jatekban csak arra kell figyelni, hogy kb. ugyanolyan ereju lapkeszlete legyen a 2 ellenfelnek. Pl. Juniorbol jatszottunk sokat a fiammal es tok jo volt. Amikor meguntuk, beraktunk erosebb lapokat mindkettonk paklijaba, stb. Frissen bontani is nagyon jo ilyen barati jatekra.

Versenyen nyilvan mivel X 1000 lap van, nehezebb megtalalni a nyero paklit egy kezdonek (nem is szolva a jatektudasrol!) mint 15 eve. A Magic ez ellen ugy vedekezik HJT hogy csak a legutobbi nehany kieget lehet hasznalni. Ahanyszor ez felmerult a HKK-val kapcsolatban, mindig nagyon markans ellenzesre talalt a jatekosok reszerol .

A Dungeonos olcso prekoncept paklik egy nagyon jo kezdemenyezes erre, ha valaki tenyleg kezdo es tenyleg versenyezni akar, a legjobb szerintem.
 
én elhiszem,h a D-ben annyian kártyáznak, de felhívnám figyelmedet arra, hogy budapesten kívül is élnek emberek...

javaslom, tekintsd át a legjobban forgó, városokhoz/régiókhoz kötődő topicokat, illetve a versenykiírásokat. látni fogod, hogy nagy megyeszékhelyek (pl zalaegerszeg, győr, tatabánya, szombathely, stb) totál inaktívak.
 
Sot, a Dungeon-os prekoncept paklik kozott van 2000 (!) Ft-os, meg 2500 ft-os, meg 3500 ft-os is.
 
hello,

tudtam, hogy elő fog jönni ez az "ugyanannyi az idő lejárta miatt..."-dolog. ez persze jogos is lehet, viszont máris eljutottunk oda, hogy csak a versenyek mérvadóak. de szerintem ez a kiegyenlítettség is inkább akkor igaz, ha a felek kölcsönösen követik a metagame-et és felkészülnek. de jön egy új, lelkes amatőr, leül pl egy arochos/áldozós molluszk/stb. ellen, és igen hamar tudatosítják benne, hogy bár szép a rajza az éjsárkánynak vagy a ragyás burástyának, inkább csak nézegesse, ne akarjon játszani vele.

kezdőknek főleg a gyak-nemgyak és faj versenyek lehetnek ideálisak, illetve a bontottak (spec a beho épp jó úton jár e tekintetben), valamint különböző egyedi versenyek, amikkel eddig csak vidéken találkoztam. az olcsó pakli is jó kezdeményezés, de csak korlátozott környezetben

egy szó mint száz, szerintem 10 éve könnyebb volt tartósan beleszeretni ebbe a játékba, mint manapság.
 
A WoW kártya egyszerű rendszere kizárja az erőforráselőnyt, amit itt pl egy első körös epikus csinál neked. És ha yutubon rakeresel, h magic, az első 5 találat 0. Koros kombó győzelmet mutat be... Ez alapján sztem nem a sebességgel van baj...

A versenyen kívüli élet megszűnése valóban lehetne probema de mikor versenyekre kezdtem járni jópár éve, akkor is a gyengébb ritkákat kb. szarba se vették, legalábbis én ezt vettem le. És ne mondd, hogy nincs mindennap 8-12 ember a D Ben aki HkK zik! Ezt én nem tartom az élet megszűnésének...

A példázóknak: A WoW nak és a magicnek nem Mo. n kell eltartania magát. Ez nagy különbség!
 
gyak-nemgyak. oda mindenki elmehet úgy, hogy kb 5000 ft-ot fektetett az egész játékba. ennél olcsóbban semmilyen más hobbit sem lehet elkezdeni, uh erre ne mondja senki, hogy ez sok.
 
Hello,

Jatektempo felvetesre: a HKK versenyeken _pontosan_ ugyanannyi az ido lejarta miatt be nem fejezett meccs, mint 1995-ben.

Kezdoknek versenyzeshez javaslat: Olcsopaklik Vigyazz | Auto + Dungeon.
Amugy milyen versenyformara gondolsz, ami kezdoknek kedvezo?
 
Egyetértek. Sajnos azt látom hogy a beho nem tesz ez ellen sőt! Egyre másra jönnek az olyan lapok amik a mimnél gyorsabb játékmenetet hivatottal elősegíteni.
Ha ilyen tempoban erősödnek a lapok a játék 1-2 év alatt tönkreteszi magát. Vannak nem is olyan nagyon régi urek amik manapság még gyngynek se lennének erősek. Pl azt mondom nem az új.
 
valóban nem dőlhet el a játék az első körökben, ahogy a szintén népszerű WoW-kártyában sem. de ezek mögött igen komoly anyagi és szakmai háttér áll, egészen más ligában játszanak, mint a hkk.

a jelenkori hkk legfőbb problémája szerintem az irreális játéktempó, valamint az, hogy gyakorlatilag megszűnt a versenyeken kívüli élet. ha egy lap nem spoiler-kategória, akkor sem erkölcsi sem anyagi megbecsülés nem övezi. továbbá kevés a kezdők számára kedvező versenyformátum, ütős lapkészlet nélkül borítékolhatóak a vereségek, ezáltal pedig el is megy a kedvük
 
A magic egyértelmüen a jobb reklámjának köszönheti a népszerüségét. Pl aszem olyan is volt hogy ingyen paklikat osztogattak. Egyébként bár én nem megicezek de erős a gyanúm hogy ott egy mecs nem döl el az elsö körben.
 
Sajnos tényleg megváltozott a világ, a számítógép térnyerése a könyvek és a társasjátékok rovására megy. De azért csak ezzel nem magyarázható a hanyatlás.

Több ismerősöm is azért hagyta abba a HKK-t, mert inkább WoW-ozik, vagy Magic-ezik, vagy Bang-ezik helyette, illetve más kártyás-társasjátékra váltott.
Érdekes, hogy akár Szolnokon, akár Sopronban mentem be a szerepjáték és kártyaboltba, mindenhol Magic-eztek, s nem HKK-ztak. A vidéki boltok tulajdonosai többet mesélhetnének erről a nagy súlypont-áttolódásról.

Az a baj, hogy akik a versenyző HKK-os kemény magját alkotják Pesten, azok nem veszik észre, hogy a vidéki nem-versenyszerűen, hanem szórakozásból és társasjátékként HKK-zó emberektől mennyire messze távolodott ez a kártyajáték.
Ennek bizonyára megvan a maga oka.
 
Szerintem azt nem lehet elvárni hogy 1-2 lelkes ember önkéntesen fellendülése a Beho üzletét. Inkábbb a cégnek kéne keresni e az új piacokat játékboltokkal tárgyalni ilyesmi. Bemutatokat szervezni stb. Ja és nem elbaszni azzal a játékot hogy túlpörgetik a játékmenetet.
 
Nekem nem is igazán a nevezési díjjal van bajom, inkább a távolsággal. A legtöbb verseny 10 körül kezdődik, így 7 körül fel kell kelnem.
:/
 
Miről beszéltek?

Elmúlt 2 hónapban 50-50 induló volt D.-ben és Behon és rengeteg volt az új arc kezdve a 12 éves kissrácoktól az 50 évesig...

Tény, hogy vidéken nem túl nagy a lelkesedés, de ez ellen is lehetne tenni. A nagyobb vidéki városokban van legalább 1-2 régi motoros sokat tapasztalt játékos/versenyszervező. Na nekik kellene egy kicsit jobban aktivizálni magukat és terjeszteni a hkk-t. Többször tapasztaltam több városban, hogy hkk klubban társasoznak meg valami más idióta kártyajátékkal vagy szerepjátékkal játszanak, vagy a helyi versenyszervező egyszerűen elüldözi/lehúzza az ottani embereket (néhány száz vagy ezer forintos haszonért cserébe), ahelyett, hogy segítené őket.

Az sem lehet akadály, hogy nincs hkk üzlet, mert klubot lehet szervezni, fórum van, lapokat lehet cserélni/venni fórumon is/ill lehet rendelni a behotol vagy D.-ből.

Van egy olyan nagyon jelentős hkk-s réteg is akik csak otthon játszanak haverokkal/inatktívak. Őket is vissza lehetne vezetni az aktív státuszba pl különböző kedvezményekkel (lásd D.)

Sokan azért nem versenyeznek, mert nincs megfelelő lapkészletük, ami nem lehet akadály, ha vannak ismerőseid, akiktől lehet lapokat, vagy akár komplett paklit kölcsönkérni.

Lehetne a budapesti versenyekre nevezési vagy bármilyen más kedvezményt adni a vidékieknek, mert lássuk be, hogy igazából itt sokkal erősebb a mezőny, nagyobb a kihivás és sokkal jobban lehet fejlődni is és nagyobb a játékélmény is.

Egyenlőre ennyi jutott eszembe.
 
Szerintem a Hkk vizaszorulásának az oka egyértelműen a megjelent lapok túlerősítése. Gyakran szerzek be használt lapokat és idönként megkérdezem hogy miért hagyják abba a játékot és eddig szinte mindenki azt mondta hogy azért mert túl erős lapok jönnek ki és ez számukra csökkenti a játék elvezhetőséget. És igazuk van! Túl erös lapok túl alacsony Ik-val! A korgo szikra meg a vércápa és a molluszk az ehhez hasonló lapok teszik tönkre a játékot nem az internet.
 
Általában egyet szoktam érteni veled.Most is így van .
Nekem sem igazán tetszik a lapok ujra kiadása.De ettől még nem hagyom abba a HKK-t,mint ahogy akik abba hagyják azok sem emiatt.
Szerintem nem is azért mert ne lenne rá pénz.Könyvet sem azért nem olvasnak az emberek mert nem volna 2-3 ezer ft-juk egy uj könyvre,vagy néhány száz ft egy használt könyvre.Hanem mert más az irányultságuk .
Egyszerűen ilyen lett a világ ,ilyenek lettek a mai gyerekek .
Ha már így van akkor tényleg jobb ha ilyen takaréklángon megy a HKK mint ha sehogy nem menne.
Ami viszont tényleg nagy baj a vidéki közösségek megszünése.Én is figyelem a mi városunkban a HKK alakulását.És azt kell hogy mondjam ,hogy már lassan egyedül maradok.Most volt az utolsó verseny ,és mivel hogy már ketten- hárman játszunk ,ha mondjuk én nem csinálok versenyt akor vége a dalnak.
Sajnos a környékbeli városokban is problémák vannak a verszenyszervezéssel.Ugy tunik a HKK lassan Pesti játék lesz.
 
  ... | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.