Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: Miért lehet fizetni a játékban


Az Argum City a mai játékok túlnyomó többségéhez hasonlóan alapvetően ingyenes, de aki akar, az vásárolhat extra dolgokat a játékban. Ez minden játékban sarkalatos pont, hiszen ez az, amiből a játék fenntartja magát, ha senki sem látja értelmét, hogy költsön, akkor a játék csődbe megy, ha viszont az üzemeltető kapzsik, az visszatetszést kelt, ugyanúgy nem lesznek játékosok. Az alapszabályok, amiket ezzel kapcsolatban lefektettünk:
  • ha elkezdesz játszani, nem fogunk az orrod alá dörgölni mindenféle akciókat, prémium funkciókat és hasonlókat. Játssz, döntsd el, tetszik-e a játék, és utána, ha akarod, támogathatod a játékot.
  • nem akarjuk a manapság játékokban oly divatos (és egyre több helyen már tiltott) lehúzást, a „gatcha”-t, vagyis mindenféle lootboxot, amiket pénzért veszel, és fogalmad sincs, hogy mi van bennük.
  • nem lesz „korlátlan pénzért korlátlan előny”.

  • Vagyis alapvetően az eddigi játékainkban megszokott rendszert követjük, egyrészt lesz prémium tagság, ami kényelmi funkciókat ad, és apró előnyöket; lesznek a boltban olyan tárgyak (robotfelszerelés, alkalmazott felszerelés, autók, kertmagok stb), amelyeket argumért lehet megvenni; és lesz néhány egyéb funkció, amit argumért (is) meg lehet venni, pl. tulajdonságpontok újraelosztása, extra kedvenc slot, extra minijáték lehetőség stb.

    Ami újítás, hogy a prémium tagságért nem kell külön fizetni, ha veszel argumot, mert ilyenkor automatikusan jár mellé. A játékban a VÚ-hoz megszokott módon lehet kedvezményt kapni úgy, hogy kiégett argumot szerezhetsz, és vásárláskor ezek átváltoznak valódivá. Ráadásul számos módon lehet ingyen argumot szerezni a játékban, pl. küldetésekért, célokért, aukciós házban, szövetségedben, sőt akár a kertedben is termeszthetsz argumot. Szóval azokat a tárgyakat, amiket a boltban argumért árulnak, is meg tud vásárolni az, aki nem fizetett. Tehát mindent el tud érni egy ingyenes játékos is, de persze van, amit lassabban.

    Egyik fejlesztőnk, Zoli egyben lelkes tesztelőnk is, és mellesleg notórius free-to-play játékos, most az ő vendégcikkén keresztül mutatjuk be, hogyan lehet argum nélkül boldogulni.
    Szinte a játék fejlesztésének legelején létrehoztam egy karaktert, csak és kizárólag azzal a céllal, hogy megnézzem, ingyenes karakterként játszható-e a játék. Kíváncsi voltam, meddig jutok elakadás nélkül, mik azok az opciók, amikre szívesen költenék, tanácsokkal láttam el Miklóst, és úgy hiszem, sok olyan dolog került be a játékba, amit ti is kértetek volna nem sokkal a játék indulása után.
    Szóval így született „Blody Marry”, a cikk írásakor 3 éve és 177 napja fejlődik folyamatosan. A karakter teszt karakter, nem mérvadó a fejlődésének a tempója, sok modul jóval az indulása után került be a játékba, sok dolog csak hónapokkal később nyerte el végső formáját, menet közben változtak a képletek, stb. A világ, ahol tesztelem gyakorlatilag egy üres világ, néha lépked 1-2 munkatárs, és az NPC karakterek segítenek a fejlődésben, ettől eltekintve tejhatalmú ura az 1-es Világnak.
    Ingyenes karakterként argumot szerezni nem könnyű, ezért nagyon meg kell gondolni, mikor mire költ az ember. Az első, amit megvettem, a cégnél az építési sor volt. Nem emlékszem mennyibe került, de tudom, hogy vért izzadtam, nem volt még kert, nem volt szövetség, csak és kizárólag küldetésekből jött össze. Enélkül viszont nehéz haladni. A cég termeli az erőforrást, ami mindenhez kell, de ha nem állítasz be telefonon emlékeztetőt, mikor jár le, nagyon lassan termelődnek a dolgok, ami miatt még lassabban haladsz… Egyszóval ez amolyan „Musthave!!!444” dolog. Lehet élni nélküle, de minek. A második építési sor már inkább a luxuskategória. Ha van, mindenre van erőforrásod, nem nagyon kell foglalkozz a menedzselésével. Ha nincs, picit jobban előre kell gondolkodni: mikor lép szintet a robot, oda mennyi kutatáspont kell majd, lép-e szintet pl. a bánya is, mert akkor semmire nincs energia, akkor a kertben csak paradicsomot szabad ültetni… Matekozni kell picit, vagy bosszankodik az ember, hogy 2-3 napot csúszik minden fejlődés.

    A második dolog amit megvettem, az az extra kedvenc hely volt. Ekkor még nem volt sok modul kész, nem éreztem szükségességét a második építési sornak, nem került sokba, és amúgy is 4 alkalmazottam lehet kezdésből, akkor miért csak 3 kedvencem? Jusson mindenkinek egy kis kedvenc! (lehet adni az alkalmazottaknak kedvencet, ami minimálisan erősíti őket a harcban.) Ügyes marketing fogás, aki nem olvassa ezt a cikket, tuti beugrik a csőbe, mint én. Igazság szerint a szövetségi háborún kívül nincs nagy jelentősége, hogy hány állatod van, nem került sokba, és szép a szimmetria. :)

    A harmadik dolog, amit megvettem az extra alkalmazott volt. Ekkor már láttam, hogy állat helyett ezt is vehettem volna. Az alkalmazottak viszont nagyon sokat számítanak a szakértelem bónusz miatt. Ez az a része a játéknak, amikor horror mennyiségű argumot el lehet költeni a megfelelő alkalmazott kiválasztására. Jelenleg 5 alkalmazottam van, nem kis idő volt (kb két év), míg összeválogattam a csak csajokból álló, legfontosabb szakértelmekkel bíró, ütős harci képességekkel rendelkező csapatot. Van egy lista, akiket egy „fejvadász cég” javasol, ezt a listát 6 óránként frissítheted, vagy argumért. 60 féle kinézetű alkalmazott jelentkezik, 54 féle szakértelemmel és 20-25 -féle harci képességgel. És mindezt véletlen generálja, szóval míg összejön egy igazán jó alkalmazott, az sok idő. Később persze meg lehet változtatni az alkalmazott szakértelmét, de ez sem egyszerű feladat.
    Alkalmazottaknál még fontos a fegyver, ami a kezében van. Nem is a tulajdonságbónuszok miatt, hanem a harci képességek miatt. És az igazán ütős képességek a prémium tárgyakban vannak. Szégyen szemre 32. szinten még mindig a 17. szintű lángszóróval rohangál a legerősebb alkalmazottam. A többieknél már 27-28. szintű rakétavető és lézerpuska van, de tömegoszlatásra még mindig a lángszóró a legjobb fegyver.
    Volt építésem, volt alkalmazottam, ami nagyon hiányzott még, az egy ütőképes robot. Egy hibás képlet miatt viszonylag hamar elértem a robottal az 50. szintet, ahol bejön a szintlimit és az Odin felszerelés szett, igen borsos áron. Mivel a szintlimit miatt úgysem fejlődött tovább a robotom több, mint egy évig, gondoltam ideje kimaxolni a dolgot. Ekkor már csöpögés helyett szinte csordogált az argum, jött a kertből, jött a szövetségből akár több helyen, jött a küldetések/célok teljesítéséből, lehetett aukciós házban venni, napi ajánlat közt is van havi egyszer… Ugyanakkor ez is olyan dolog, hogy nem szükséges, hogy legyen, de ha van, sokkal gyorsabban fejlődsz. Tulajdonképpen akkora bónuszt adnak, hogy hosszú ideig nincs értelme lecserélni, ha van egyáltalán értelme. Miheztartás végett, az Odin szett előtt 24. szintig jutottam a robotaréna kihívásán, a 25. szinten Goliat már nem ment. Mióta megvan a szett, eljutottam az 50. szintig, és szólnom kellett, hogy elfogyott az ellenfél, tegyenek be újat. :)
    Hasonlóképpen voltam az autóversenyzéssel is. Egyfajta nyűg volt, mert hiába volt a legjobb, legfejlettebb autóm, 260 km/h sebességnél úgy rongyoltam a falba, hogy rossz volt nézni. Egy igen hosszú projekt végén sikerült megszereztem az Argumo Nova-t, és te jó ég! Mint ha nem is ugyanaz a játék lenne. A csillagok nem férnek ki egy sorban az autó mellett, 322 km/h-t simán viszi, turbóval még több! Az autóversenyzés táp szempontjából egy teljesen „haszontalan” része a játéknak, sajnáltam is rá az argumot (küldetés miatt feltétlen szükség volt rá), de amióta megvan a kocsi, a napi belépés után az az első, hogy vezetek egy picit. A pályák úgy vannak generálva, hogy minden héten ugyanaz, és péntekre a legnehezebb pályán, már tudom melyik kanyarban jön az a fránya motoros, aki nem néz hátra, csak előzi a kamiont, én pedig beleszáguldok 320-al. Nagyon retró, de imádom!

    2018 ősze körül bekerültek a relikviák is a játékba, ami közül azért van pár kötelező. Itt nem szeretnék spoilerezni, mindenesetre fél év gyűjtögetés után most úgy érzem, minden szükséges tárgy megvan.

    Végre „anyagilag független” vagyok. Leszámítva pár küldetéshez szükséges tárgyat, másra eddig nem költöttem. Tapasztalatom szerint 65-70 szint körül már képes termelni a karakter annyi argumot, hogy a prémium tagság is folyamatos legyen, de akkor nem jut másra. Az ingyen játszás egy más mentalitást kíván. Nem gyorsítok építkezést, hanem kivárom, nem kell Legó a kedvenceknek, elég a kisautó is, célokat tűzök ki magam elé, és nem a toplista élén akarok lenni. A játék önmagában kellően sok küldetést/célt állít a játékos elé, így nagyon élvezetes annak is, aki nem akar fizetni érte. 3 év és 177 nap játék után közel 250 célt sikerült elérnem a 400-ból, és a java még csak most jön!

    Kovács Zoltán és Tihor Miklós

    Kövess minket a Facebook-on!

     | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
    Nézet:
    Cgi film? Csak nem egy intro? Na erre kíváncsi vagyok!
     
    Boulder Dash, eletem elso jateka. Na azt tuti ki fogom parszor probalni.
     
    Köszi, erre nem is gondoltunk!
     
    A Memóriajátékhoz javaslat: a megtalált párok tűnjenek el a képernyőről, mert nagyon zavaró, ha ott maradnak. Az asztali verzióban és bármely webes verzióban is eltűnnek (asztalinál elvesszük a párokat).
     
    Bizony a képeket elnézve Zelenák Anikó óriási veszteség, Isten nyugosztalja szegényt, nagyon szerettem a képeit már HKK-ban is, és ezek is magukért beszélnek.
    Szintén a HKK-ból már nagyon jó emlékek Gőgös Károly és Lipták László képei, nekem nincs túl jó szemem a művészethez, de benne voltak azon 5 grafikusotokban, akikkel dolgoztatok, akiknek a képeit ránézésre tudtam mindig azonosítani, meg volt az az egyéni, különleges és nagyszerű stílusuk. (Ilyen volt még Fischer Tamás képei is, gondolom az ő kissé mesésebb stílusa nem passzol a játékhoz, de azért muszáj volt megemlítenem, na. Mondjuk... Hörcher Lászéó képei is könnyen felismerhetőek, csak... na azt mondtad csak jót ).

    Mindenesetre ahogy most eszembe jutottak a legelső HKK-s lapok, azért érződik (nagyon helyesen), hogy profibb a szellemiség az eltelt évek alatt, azért már a nagy lelkesedés nem megy apróbb dolgok rovására, amikor már minden jónak és szépnek látszik, hanem valóban odafigyelést érezni 100%-ig az előkészületekben, ez pedig jó jel a játék egészére nézve is. Csak indulna már el, mostanra nagyon kíváncsivá tettetek. :P
     
    Ket kerdes:
    - Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
    - A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)?


    A játék jelenlegi állása szerint ezt úgy tudod elérni, hogy csatázol egyet az illetővel, és akkor látod a kapacitás beállításait. Az, hogy csak rákattintasz és megnézed, túl triviális lenne, így viszont vagy erőforrást kell áldozni (kockáztatok egy vesztes csatát, hogy utána nagyobb eséllyel nyerjek, vagy inkább egy gyengébb ellenfelet támadok kevesebb pontért) vagy információt kell cserélni más játékosokkal, ez növeli az interaktivitás lehetőségét. A játékban meg lehet látogatni más birtokát is, és ott akár bemehetsz a műhelybe, de a kapacitást ott sem írjuk ki.
    A bajnokság úgy néz ki, hogy van napi 10 támadásod, te döntöd el, mikor, kire adod le. Mindig pontszámban hozzád közel esőt tudsz támadni. Az ellenféllel a gép "játszik", tehát neki nem kell a gép előtt lennie, amikor támadod.
     
    Miklós korábbi válasza: Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk.
     
    Vagy a beta teszt?
     
    Hogy all a jatek? Mikorra varhato az indulas?
     
    kapacitas, nem katalizator, de remelem ertheto
     
    Kommonium, raritium es epikium... Hatalmas nevek Kesobb majd be fog jonni a legendorium is, ugye?


    Ket kerdes:
    - Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
    - A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)?
     
    igen.
     
    Telefonon elérhető lesz a játék, android app?
     
    Inaktív alkalmazott képesség:

    A karakternek vannak minden szinten szakértelmei pl. 2. szinten termelékenység (+kredit), meggyőzőkészség (+zen), tudomány (+kutatáspont). Ezek közül mindig egyet választhatsz ki, az lesz az aktív, pl. ha kiválasztod a termelékenységet, akkor arra fogsz bónuszt kapni, a többire nem (akkor se, ha költöttél rájuk).

    Az alkalmazottak nem harci képességei a szakértelmekre adnak bónuszt. Ha a képessége pont olyan szakértelemre adna bónuszt, ami egyébként nem aktív, akkor jelenik meg az "inaktív" felirat.

    Itt jegyzem meg, hogy az inaktív szakértelmek a kaland próbákban azért számítanak.

    Egy grafikussal összeállhatnál már

    Haha, értem, mire gondolsz A játék grafikáján 8 grafikus plusz két stúdió dolgozott / dolgozik, de sajnos vannak grafikák, amikkel én sem vagyok elégedett. Volt pl, ami önmagukban megjelenve még elfogadhatónak tűnt, de így, hogy a dolgok a végükhöz közelednek, eléggé kilóg. Szívem szerint több dolgot is újrarajzoltatnék, de ezek nagy részére valószínűleg csak a játék indulása után fog sor kerülni. Viszont azért sok dolog van, ami jól sikerült, a robotok grafikája, a csatahátterek, a birtok, a design elemek és egy sor egyéb amivel elégedettek vagyunk. Ha gondoljátok, esetleg rászánhatunk majd egy blogbejegyzést arra, hogy grafikusok szerint végigvesszük az elemeket, és megmondjátok, mi tetszik, mi nem.

    Ja, és ha bárki ismer jó számítógépes grafikust, tudunk neki munkát adni
     
    Biztosan szuperhősök mennek le a bajbajutott emberekért, és hozzák felszínre őket.
     
    Egy grafikussal összeállhatnál már
    Egyébként jónak tűnik a játék.
     
    Vagy csak én vagyok vak, vagy nem láttam még rá választ, de az alkalmazottakhoz lenne egy kérdésem:
    Ugyebár két képességük van, egy harci és egy nem harci. Láttam a bemutató videóban, hogy a paneljén azt írta a nem harci képességére, hogy inaktív. Tehát a kérdés:
    Azért inaktív, mert harcoló csapatba van választva? Vagy bizonyos szint után nyílik meg? Erősödnek ezek a képességek az alkalmazott szintlépésével? Vagy elég megvennem egyszer az illetőt ha tetszik a nem harcija, ledekkoltatni a vendégházba és csocsi, állandó bónusz? Netán az ugyanolyan típusú összeadódik két alkalmazottól?

    (Igen, kezd határozottan érdekelni a cucc így előre is, kezdem átnézni a megjelent dolgokat most már (leendő) játékos szemmel. )

    Köszi előre is a választ.
     
    Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk.
     
    Mikor is indul? Lehet volt már valahol csak én maradtam le
     
    A cég panelen, az infók résznél van, hogy a cégednek max. hány épülete lehet, ez ha jól emlékszem cégszint*5. Egy adott épületre ezen túl nincs korlátozás, de a magasabb szintű épületek többet termelnek még kisebb szinten is, ezért érdemes a régi épületeket idővel elbontani, hogy legyen hely az újaknak. Azt hogy mikor mit érdemes fejleszteni, pl. érdemes-e valamit 4-es minőségről 5-re felfejleszteni vagy inkább az új épületre cserélni ami 1-es minőségű, ezt a játékosok nálam úgyis tuti jobban ki fogják számolni
     
    A labor, gyogyszertar, stb epuletekbol mennyi lehet? Szamomra nem derult ki a videobol.

    Egyebkent beta indulas idopont?
     
    Egy kis rejtély mindenhova kell!
    Nagyon ígéretesnek tűnik a játék! Már alig várom!
     
    Más játékokhoz hasonlóan, a karakterek itt sem halnak meg, csak elájulnak, a harc végén magukhoz térnek, szóval nem kell félteni őket, nem veszhet el a rengeteg hűségpont, felszerelés meg egyéb erőforrás, amit rájuk költesz (maximum ha véletlenül rákattintasz az "elbocsátom" meg utána az "egész biztos" gombokra )

    Egyébként ezen néha én is elgondolkodom, tegyük fel, a csapat lemegy a föld mélyére, átverekszi magát ezer csapdán és szörnyetegen, és a végén bumm, valami betalál, mind "elájulnak". Utána ki menti meg őket? hogy kerülnek vissza a bázisra? Erről minden játék mélyen hallgat
     
    Ha meghalnak az alkalmazottaink akkor felélednek vagy újak kellenek?
     
    Ultralisk...
     
    Igen Szerzek akkor egy példányt én is belőle, ha megjelent!

    Elkészült az ígért videó, most rakjuk fel.
     
    Miklós, most látom a PC Guruban van veled egy interjú.
     
    Jól hangzik!
     
    Nincs semmilyen késleltetés, végig tudod nyomkodni hamar, és utána is tudsz egy csomó dolgot csinálni.
     
    Jol hangzik ez a tutorial, jol belerangat az egeszbe es raultet az arra, hogy sodorjon tovabb.
    Egyebkent kb mennyi ido maga a tutorial? Vegig lehet nyomkodni negyed ora alatt vagy van benne kesleltetes (orak/napok) amit ki kell varni?
     
    Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

    Létrehozás: 2019. március 26. 15:27:40
    Utolsó frissítés: 2019. március 27. 09:32:05
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.