Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: Miért lehet fizetni a játékban


Az Argum City a mai játékok túlnyomó többségéhez hasonlóan alapvetően ingyenes, de aki akar, az vásárolhat extra dolgokat a játékban. Ez minden játékban sarkalatos pont, hiszen ez az, amiből a játék fenntartja magát, ha senki sem látja értelmét, hogy költsön, akkor a játék csődbe megy, ha viszont az üzemeltető kapzsik, az visszatetszést kelt, ugyanúgy nem lesznek játékosok. Az alapszabályok, amiket ezzel kapcsolatban lefektettünk:
  • ha elkezdesz játszani, nem fogunk az orrod alá dörgölni mindenféle akciókat, prémium funkciókat és hasonlókat. Játssz, döntsd el, tetszik-e a játék, és utána, ha akarod, támogathatod a játékot.
  • nem akarjuk a manapság játékokban oly divatos (és egyre több helyen már tiltott) lehúzást, a „gatcha”-t, vagyis mindenféle lootboxot, amiket pénzért veszel, és fogalmad sincs, hogy mi van bennük.
  • nem lesz „korlátlan pénzért korlátlan előny”.

  • Vagyis alapvetően az eddigi játékainkban megszokott rendszert követjük, egyrészt lesz prémium tagság, ami kényelmi funkciókat ad, és apró előnyöket; lesznek a boltban olyan tárgyak (robotfelszerelés, alkalmazott felszerelés, autók, kertmagok stb), amelyeket argumért lehet megvenni; és lesz néhány egyéb funkció, amit argumért (is) meg lehet venni, pl. tulajdonságpontok újraelosztása, extra kedvenc slot, extra minijáték lehetőség stb.

    Ami újítás, hogy a prémium tagságért nem kell külön fizetni, ha veszel argumot, mert ilyenkor automatikusan jár mellé. A játékban a VÚ-hoz megszokott módon lehet kedvezményt kapni úgy, hogy kiégett argumot szerezhetsz, és vásárláskor ezek átváltoznak valódivá. Ráadásul számos módon lehet ingyen argumot szerezni a játékban, pl. küldetésekért, célokért, aukciós házban, szövetségedben, sőt akár a kertedben is termeszthetsz argumot. Szóval azokat a tárgyakat, amiket a boltban argumért árulnak, is meg tud vásárolni az, aki nem fizetett. Tehát mindent el tud érni egy ingyenes játékos is, de persze van, amit lassabban.

    Egyik fejlesztőnk, Zoli egyben lelkes tesztelőnk is, és mellesleg notórius free-to-play játékos, most az ő vendégcikkén keresztül mutatjuk be, hogyan lehet argum nélkül boldogulni.
    Szinte a játék fejlesztésének legelején létrehoztam egy karaktert, csak és kizárólag azzal a céllal, hogy megnézzem, ingyenes karakterként játszható-e a játék. Kíváncsi voltam, meddig jutok elakadás nélkül, mik azok az opciók, amikre szívesen költenék, tanácsokkal láttam el Miklóst, és úgy hiszem, sok olyan dolog került be a játékba, amit ti is kértetek volna nem sokkal a játék indulása után.
    Szóval így született „Blody Marry”, a cikk írásakor 3 éve és 177 napja fejlődik folyamatosan. A karakter teszt karakter, nem mérvadó a fejlődésének a tempója, sok modul jóval az indulása után került be a játékba, sok dolog csak hónapokkal később nyerte el végső formáját, menet közben változtak a képletek, stb. A világ, ahol tesztelem gyakorlatilag egy üres világ, néha lépked 1-2 munkatárs, és az NPC karakterek segítenek a fejlődésben, ettől eltekintve tejhatalmú ura az 1-es Világnak.
    Ingyenes karakterként argumot szerezni nem könnyű, ezért nagyon meg kell gondolni, mikor mire költ az ember. Az első, amit megvettem, a cégnél az építési sor volt. Nem emlékszem mennyibe került, de tudom, hogy vért izzadtam, nem volt még kert, nem volt szövetség, csak és kizárólag küldetésekből jött össze. Enélkül viszont nehéz haladni. A cég termeli az erőforrást, ami mindenhez kell, de ha nem állítasz be telefonon emlékeztetőt, mikor jár le, nagyon lassan termelődnek a dolgok, ami miatt még lassabban haladsz… Egyszóval ez amolyan „Musthave!!!444” dolog. Lehet élni nélküle, de minek. A második építési sor már inkább a luxuskategória. Ha van, mindenre van erőforrásod, nem nagyon kell foglalkozz a menedzselésével. Ha nincs, picit jobban előre kell gondolkodni: mikor lép szintet a robot, oda mennyi kutatáspont kell majd, lép-e szintet pl. a bánya is, mert akkor semmire nincs energia, akkor a kertben csak paradicsomot szabad ültetni… Matekozni kell picit, vagy bosszankodik az ember, hogy 2-3 napot csúszik minden fejlődés.

    A második dolog amit megvettem, az az extra kedvenc hely volt. Ekkor még nem volt sok modul kész, nem éreztem szükségességét a második építési sornak, nem került sokba, és amúgy is 4 alkalmazottam lehet kezdésből, akkor miért csak 3 kedvencem? Jusson mindenkinek egy kis kedvenc! (lehet adni az alkalmazottaknak kedvencet, ami minimálisan erősíti őket a harcban.) Ügyes marketing fogás, aki nem olvassa ezt a cikket, tuti beugrik a csőbe, mint én. Igazság szerint a szövetségi háborún kívül nincs nagy jelentősége, hogy hány állatod van, nem került sokba, és szép a szimmetria. :)

    A harmadik dolog, amit megvettem az extra alkalmazott volt. Ekkor már láttam, hogy állat helyett ezt is vehettem volna. Az alkalmazottak viszont nagyon sokat számítanak a szakértelem bónusz miatt. Ez az a része a játéknak, amikor horror mennyiségű argumot el lehet költeni a megfelelő alkalmazott kiválasztására. Jelenleg 5 alkalmazottam van, nem kis idő volt (kb két év), míg összeválogattam a csak csajokból álló, legfontosabb szakértelmekkel bíró, ütős harci képességekkel rendelkező csapatot. Van egy lista, akiket egy „fejvadász cég” javasol, ezt a listát 6 óránként frissítheted, vagy argumért. 60 féle kinézetű alkalmazott jelentkezik, 54 féle szakértelemmel és 20-25 -féle harci képességgel. És mindezt véletlen generálja, szóval míg összejön egy igazán jó alkalmazott, az sok idő. Később persze meg lehet változtatni az alkalmazott szakértelmét, de ez sem egyszerű feladat.
    Alkalmazottaknál még fontos a fegyver, ami a kezében van. Nem is a tulajdonságbónuszok miatt, hanem a harci képességek miatt. És az igazán ütős képességek a prémium tárgyakban vannak. Szégyen szemre 32. szinten még mindig a 17. szintű lángszóróval rohangál a legerősebb alkalmazottam. A többieknél már 27-28. szintű rakétavető és lézerpuska van, de tömegoszlatásra még mindig a lángszóró a legjobb fegyver.
    Volt építésem, volt alkalmazottam, ami nagyon hiányzott még, az egy ütőképes robot. Egy hibás képlet miatt viszonylag hamar elértem a robottal az 50. szintet, ahol bejön a szintlimit és az Odin felszerelés szett, igen borsos áron. Mivel a szintlimit miatt úgysem fejlődött tovább a robotom több, mint egy évig, gondoltam ideje kimaxolni a dolgot. Ekkor már csöpögés helyett szinte csordogált az argum, jött a kertből, jött a szövetségből akár több helyen, jött a küldetések/célok teljesítéséből, lehetett aukciós házban venni, napi ajánlat közt is van havi egyszer… Ugyanakkor ez is olyan dolog, hogy nem szükséges, hogy legyen, de ha van, sokkal gyorsabban fejlődsz. Tulajdonképpen akkora bónuszt adnak, hogy hosszú ideig nincs értelme lecserélni, ha van egyáltalán értelme. Miheztartás végett, az Odin szett előtt 24. szintig jutottam a robotaréna kihívásán, a 25. szinten Goliat már nem ment. Mióta megvan a szett, eljutottam az 50. szintig, és szólnom kellett, hogy elfogyott az ellenfél, tegyenek be újat. :)
    Hasonlóképpen voltam az autóversenyzéssel is. Egyfajta nyűg volt, mert hiába volt a legjobb, legfejlettebb autóm, 260 km/h sebességnél úgy rongyoltam a falba, hogy rossz volt nézni. Egy igen hosszú projekt végén sikerült megszereztem az Argumo Nova-t, és te jó ég! Mint ha nem is ugyanaz a játék lenne. A csillagok nem férnek ki egy sorban az autó mellett, 322 km/h-t simán viszi, turbóval még több! Az autóversenyzés táp szempontjából egy teljesen „haszontalan” része a játéknak, sajnáltam is rá az argumot (küldetés miatt feltétlen szükség volt rá), de amióta megvan a kocsi, a napi belépés után az az első, hogy vezetek egy picit. A pályák úgy vannak generálva, hogy minden héten ugyanaz, és péntekre a legnehezebb pályán, már tudom melyik kanyarban jön az a fránya motoros, aki nem néz hátra, csak előzi a kamiont, én pedig beleszáguldok 320-al. Nagyon retró, de imádom!

    2018 ősze körül bekerültek a relikviák is a játékba, ami közül azért van pár kötelező. Itt nem szeretnék spoilerezni, mindenesetre fél év gyűjtögetés után most úgy érzem, minden szükséges tárgy megvan.

    Végre „anyagilag független” vagyok. Leszámítva pár küldetéshez szükséges tárgyat, másra eddig nem költöttem. Tapasztalatom szerint 65-70 szint körül már képes termelni a karakter annyi argumot, hogy a prémium tagság is folyamatos legyen, de akkor nem jut másra. Az ingyen játszás egy más mentalitást kíván. Nem gyorsítok építkezést, hanem kivárom, nem kell Legó a kedvenceknek, elég a kisautó is, célokat tűzök ki magam elé, és nem a toplista élén akarok lenni. A játék önmagában kellően sok küldetést/célt állít a játékos elé, így nagyon élvezetes annak is, aki nem akar fizetni érte. 3 év és 177 nap játék után közel 250 célt sikerült elérnem a 400-ból, és a java még csak most jön!

    Kovács Zoltán és Tihor Miklós

    Kövess minket a Facebook-on!

     | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
    Nézet:
    A KG nekem kimaradt, utólag sajnálom.

    Igen, mindig újítotok a játékokban. Várható, hogy sok érdekesség lesz, bár amíg az ŐV-t nem viszem végig, addig nem kezdek el másikat, így is sok idő.

    A legelső képen, ahol a Beholderes rendszámú autó van, ott van pár "lepke-macska" hibrid. Ezek gondolom a "cuki" lények.

    A szövegből úgy tűnik, hogy ezek nem agresszívak. Most "tápolás szempontból" mire lehet használni ezeket a lényeket? Talán valami "szépségversenyre" mehetnek vagy a spec. képességeik miatt lesznek jók valamire?

    A képen hátul látszik egy óriás macska.
    Az egy félresikerült kísérlet vagy valami ellenség?
     
    A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?

    Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?


    Igen, valahogy így, ráéreztél a lényegre

    De a játékot nem hasonlítanám a KG-hez, se semmi máshoz. Bár rengeteg elem lesz benne, ami innen-onnan ismerős lehet, a játék egészként egy új élményt jelent majd. Bővebben hamarosan!
     
    A felvetések jók, én nem sem bánnám ha a KG-ból pár koncepció megmaradna hisz sokan szerettük azt a játékot is és ugyanaz már ne legyen de ott is remek dolgok voltak amik működhetnek az Argumban is.

    Nevethar: a karaktered neve , a korában írtakból úgy érzem Stark lesz
     
    Köszi!

    A történet, kalandok, tárgyak, aréna az eddigi játékok alapján biztosan rendben lesz. Ezért is rögtön az újdonságot kérdezem.

    A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?

    Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?
     
    A céged elsődleges célja pusztán az, hogy erőforrásokat termel, de erről írok majd részletesen is. De az ötletek, amiket írsz, jók
     
    Esetleg lehet általánosabban fogalmazni...

    Pl. médiacég: minden esetben amikor hírnevet kapok, többet kapok

    vagy robot fegyver cég: minden robot fegyver olcsóbb nekem

    vagy építőipari cég: a szövetségi város esetében nagyobb hatékonysággal építkezem

    vagy ilyesmi
     
    A karakterek cégeinek lesz valami gazdasági vagy kereskedelmi szerepe?

    Pl. az enyém "elsősegélycsomagot" gyárt, így akciós áron szerezhetem be.

    Vagy, ha mások is vesznek "elsősegélycsomagot", akkor a más karakterek vásárlásai után kapok valami bevételt.

    Vagy bérelhetek fel 20 kémet, akit ráküldök valami "rivális" cégre, ahol szabotázst hajtanak végre.

    Vagy lehet "egyezséget" kötni más játékossal, így ő is olcsóbban jut hozzá ahhoz, amit én gyártok.
     
    Ezt a világot nehéz lenne a Túlélők Földjéhez vagy a Végzetúrhoz kötni, nem, ez nem ugyanaz a világ, inkább a mi világunkéhoz hasonló, azzal párhuzamos világ, ahol pár dolog másképp működik, és egy picit előrébb van a jövőben
     
    A játék ugyanabban a "világban" fog játszódni, mint a többi? Ez az "ultramodern" környezet engem a "Moa" HKK leírásokra emlékeztet...
     
    Akkor mostmar nem hivhatom csillamponi-neveldenek? sniff
     
    Sok sikert és jó munkát a fejlesztéshez.
     
    Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

    Létrehozás: 2019. március 26. 15:27:40
    Utolsó frissítés: 2019. március 27. 09:32:05
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.