Argum City: Az időbeosztás
Az Argum City időbeosztása a játék elsőként kitalált jellemzői közé tartozik, ott volt a sok-sok éve írt legelső doksi első oldaldain, és a megvalósítás nem változott sokat az eredeti ötlethez képest.
|
A dolog lényege, hogy meghatározhatjuk, a karakterünk mivel tölti a napját, és attól függően, hogy milyen tevékenységeket végez, történnek vele különböző dolgok. A 24 óra 2 órás szakaszokra van bontja. Minden egyes 2 órás szakaszra megadhatjuk, a karakterünk mit csinál akkor. Tehát nem kell 24 órát át a gép előtt ülni, egyszer beállítjuk, mikor mit csinálunk, és azzal készen is vagyunk. A játéknak ez a része tényleg csak néhány kattintást igényel, de persze nem mindegy, hogy mit állítunk be, érdemes azért átgondolni a dolgot. Az előző nap beállított időbeosztásért járó jutalmakat, fejlődést, stat módosulásokat mindig másnap, az első belépéskor kapjuk meg. Miután átvettük a hűségbónuszt és a napi jutalmakat, áttekinthetjük, mit is kaptunk, ezután beállíthatunk új időbeosztást, sőt, ha akarjuk, változatlanul hagyhatjuk (véglegesítés ekkor is szükséges), és akkor ugyanaz marad a napi rutinunk a mai napra.
|
|
A 24 órát három 8 órás szakaszra bontottunk: pihenés, szabadidő és munka. Mindegyik szakaszhoz más-más tevékenységeket rendelhetünk. A pihenés szakaszban mindenképpen választanunk kell egyet a 4 óra, a 6 óra és a 8 óra alvás közül. A 8 óra alvás mellé értelemszerűen nem fér más, viszont ez +3 egészséggel jár, tökéletesen kipihenjük magunkat. A kevesebb alvásnak ára van: a 6 órásnál 5-tel, a 4 órásnál 20-szal csökken az egészségünk. (100-as egészség a maximum fitt, 80 alatt van esély, hogy megbetegszünk, minél alacsonyabb, annál több.) A kevesebb alvással „nyert” 2-4 órát extra tevékenységekkel tölthetjük, pl. olvasás (szakértelempontokat ad), éjszakai buli (hírnevet és boldogságot növel), de akár dolgozhatunk is éjszaka (+erőforrások), pókerezhetünk (+szerencse, kredit), vagy meditálhatunk (mélyalvás szakértelem fejlesztése). A 4 órás alvást nyilván nem lehet hosszútávon fenntartani, de a 6 óra egészségvesztését lehet kompenzálni más, egészséget növelő tevékenységekkel.
Nagyon sok olyan tevékenységünk van, amelyekkel egy adott szakértelmet fejleszthetünk. Arról korábban már írtam, hogy szintenként mindig 3 szakértelmet kapunk, és ezek közül egyet tudunk mindig aktívvá tenni. Az időbeosztásban ezt az aktívnak kiválasztott szakértelmet fejleszthetjük. Pl. a bányalátogatás az aktív bánya szakértelmünket, a katonai kiképzés a sebző alkalmazott szakértelmek közül az aktívat, az autóversenyzés az aktív autós szakértelmünket stb. A szakértelmeket emellett szakértelempontokból tudjuk fejleszteni, ami annál drágább, minél magasabb a szakértelem. Az időbeosztásból történő szakértelemfejlesztés óriási előnye ezzel szemben, hogy a szakértelem szintjétől független a fejlődés, tehát az 1. meg az 50. szintű szakértelmen is hasonló százalékot fejleszt, ezért különösen hatékony. Vannak szakértelmek, amelyeket munkaidőben (pl. bányalátogatás), másokat szabadidőben (autóversenyzés) tudunk fejleszteni. Egy-egy szakértelemfejlesztés többször is kiválasztható, akár teljes munkaidőben látogathatjuk a bányát, és akkor négyszeres lesz a fejlődés.
A 8 órás munkaidő ciklusban a szakértelem fejlesztések mellett végezhetünk munkahelyi tornát (+boldogság és egészség), végezhetünk megfeszített munkát (+kredit, -egészség), lehet kávézni (+boldogság, energia), de fókuszálhatunk a kutatásra is. Szabadidős tevékenység lehet olvasás, sport, tv-nézés, masszázs, táncóra, ivás a haverokkal stb, mind ad valamilyen bónuszt, fejlődést, és van, amelyik valami mást pedig csökkent. A játék elején még nem áll rendelkezésedre az összes tevékenység, ahogy a karaktered szintet lép, egyre újabbak fognak megnyílni.
Amint látjátok, itt óriási kombinációs lehetőség van, nyilván a legjobb stratégia az, hogyha úgy válogatod össze a tevékenységeket, hogy az egészséged, boldogságod és szerencséd elfogadható szinten maradjon, és eközben azokat az erőforrásokat, fejlesztéseket kapd, amelyekre a legnagyobb szükséged van, és persze a lehető legtöbbet ezekből.
|
|
|
Ha a karakter boldogsága nagyon lecsökken, akkor negatív módosítót kap a szakértelmeire, ezért fontos a boldogságra odafigyelni. Szerencsére, ha nagyon lezuhan pl. hosszú inaktivitás miatt, akkor valamennyi zen elköltésével vissza tudod tornászni 60-as szintre. Ha az egészség 80 alá zuhan, van 80-egészség % esély, hogy megbetegszel. A betegség alatt az időbeosztásban használható tevékenységek erősen korlátozottak, pl. munkaidő alatt az egyetlen végezhető „tevékenység” a 8 órás betegség, ami -10 boldogságot ad, ezért érdemes mihamarabb kilábalni. Szerencsére, vannak speciális, ilyenkor használható tevékenységek (munkaidőben kórházi kezelés, szabadidőben gyógykezelés) aminek ugyan van költsége, de jelentősen növelik az egészséget. Illetve lehet antibiotikumot is vásárolni, ami azonnali gyógyulást eredményez, de ennek nagyon masszív költsége van.
|
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
Az emailben, és a hírben is leírtam, hogy ios verzió nincs még... A játékot PC-re optimalizáltuk, de androidról is játszható. iosról egyelőre nem. |
iOS app nincs?
Húzd a képernyöt felfelé?
Három másodpercenként?? |
A lentiek Firefox-ban voltak. Chrome alatt próbálva egyből beléptetett és feldobta a szakma választást. Kiválasztottam a vendéglátóst, alul elkezdett pörögni a kis piros valami. Pörgött kb. 1 percig, F5 és már bent is vagyok. |
Sajnos már a regisztrációnál elakadok. A Regisztráció gombra kattintva három lehetőség van, Google sign in, Facebook, egyéb email cím megadás. Ha a Google sign in-t választom vagy dob egy elég hosszú hibát egy külön böngésző ablakban vagy többszöri nyomkodás után feldobja a gmail account választó boxot ahol kiválasztottam a béta alatt használt gmail-es címet. One moment please, aztán ablak bezárul és nem történik semmi. Facebook regisztrációt választva az alábbi hiba jön fel: App not set up: This app is still in development mode, and you don't have access to it. Switch to a registered test user or ask an app admin for permissions. Ha csak simán regisztrálnám az email címemet, ott meg már kiírja, hogy ez az email cím már használatban van.
A fórumra egyelőre nem tudok írni, gondolom mert nem vagyok regisztrálva. Illetve az utolsó blog bejegyzésről sajnos megint nem jött email, a béta indításáról viszont igen. |
Reg ablak nem értesített a sikeres regisztrációrol.. ezért rányomtam mégegyszer ekkor már szólt h ez a mail cím használatban van. |
Nem tudok a forumba irni csak egy nagy ures feher kepernyot rak ki, ha valaszolok egy hozzaszolasra.
PC/Firefox |
Nagyszerü, jött mail.
Regisztrálni nemtom milyen telóról lehet, iPhone-al nem sikerült a fenti problémákon kívül a tovább gomb képernyön kívül kerül megjelenítésre |
A bétába azokat szeretnénk csak meghívni, akik nyomon követték a játék fejlesztését, és van már valami fogalmuk arról, mi is ez az egész. Ajánlási rendszer egyelőre még nincs, és úgy gondoltuk, rögtön a legelején még nincs is szükség rá, volt ezer fontosabb dolog, de rajta van egyébként a fejlesztendő dolgok listáján. |
Lehet majd meghivni ismerosoket a betaba vagy szigoruan csak az vehet reszt, aki itt a blogon jelentkezett?
Egyebkent van a jatekban ajanlas bonusz? Ha igen, milyen formaban? |
Korrigáltuk a dolgot, köszi, hogy jelezted! |
Eddig minden blog bejegyzésről kaptam emailt, a most szerdairól valamiért nem. Remélem a jövő heti béta tesztes megjön majd. |
Az alfa teszt már egy hónapja meg, a játéknak nagyon sok aspektusa van, és ez rengeteg javítást, finomítást, tökéletesítést igényel, sokkal többet, mint eredetileg gondoltuk! A jó hír viszont, hogy akik most játszanak, azoknak tetszik a játék, tolják ezerrel. Szóval még egy pici türelmet kérünk! A béta tesztet szeptemberre ígértük, reméljük, azt sikerül betartani, ha nem is a hónap elején. |
Még egy hét eltelt Béta nélkül. |
Mar szeptember van, a beta meg sehol |
Nagyon remelem, hogy lesz IOS-re, nem akarok uj telot venni.
Az iphone-omrol kuldve. |
Egyelőre engedélyezés alatt van, nem volt vele különösebb probléma. IOS verzió lehet mégis lesz, many thx to Erynome |
ios verzio nem lesz, csak andoroid? |
Nem hinném, hogy attól, mert böngészős app, ne engedélyeznék, több ilyen is fut a telefonomon. |
Igy "lassan" július közepén lehet tudni vmit?
tesztelésre jelentkezés, kezdés... |
Akkor ha jol szamolok, 2 het alfa, 3 het bugfix, azaz beta az julius kozepe, az eles jatek meg kb szeptember? |
Ez a topik egyébként az Argum Citynek és az azzal kapcsolatos kérdéseknek van fenntartva, az egyéb témába vágó kérdéseket légyszi a megfelelő topikba! Mivel látom, hogy a HKK és TF online még mindig sokakat foglalkoztat, ezzel kapcsolatban írtam a múlt heti cikket, aminek saját, külön topikja van. |
Az eddigi játékaink többségére (Túlélők Földje, Ősök Városa, Végzetúr, HKK) nem az volt a jellemző, hogy fél év után érdeklődés hiányában megszűntek. A TF 27 éve, a HKK 24 éve, a VU 11 éve működik sikeresen. Az Ősök Városa több mint 20 évet ért meg, és a többi, profitot nem hozó játékaink is üzemelnek a mai napig, végig lehet őket játszani, a szervereket fenntartjuk. A KG az egyetlen játék, ami kikerült a szárnyaink alól, mert valaki megvásárolta.
Egy éve egyébként még nem is volt publikus, hogy fejlesztjük a játékot, ez a blog júliusban indult, de akkor is legkorábbi indulásra az év végét jelöltük meg. És nincs semmiféle határidő, csak és kizárólag az számít, hogy a játék jó legyen. Ha már beletettük 5 évet a játékba, nem fogjuk a kelleténél néhány hónappal hamarabb elindítani, csak azért, mert az első blogban azt írtam, hogy ha minden jól megy, év végére megleszünk. |
Lassan egy éve "majdnem kész", sajnos ez nagyon ismerős a TFonline, HKKonline után.
Az meg a másik fele, hogy nem látom értelmét elkezdeni játszani valami MMO szerűséggel, ha fél év után szevasz lesz neki érdeklődés hiányában vagy mert a saját fenntartását se termeli ki... |
Van azért abban valami, hogy talán túl korán kezdték el a bejelentést, lassan elkezd belefáradni az ember a várakozásba. Eleinte még én is nagy elánnal vártam a dolgot, de ma már egyre ritkábban nézek rá a fórumra. |
Ja, én csak újraregeltem a TF online miatt, 10 év alatt elfelejtettem a jelszót. |
Ez már a sokadik alkalom, hogy előkerül a „miért nincs online HKK” kérdés valamilyen formában, akár itt, akár máshol, függetlenül attól, hogy mennyire offtopic a felvetés, ezért megígérem, hogy hamarosan egy terjedelmesebb írásban körüljárjuk majd a témát! |
Sokkal jobb lenne, meg logikusabb is, hogy olyan szekeret kell tolni ami megy. Olyat tolni ami talán megy talán nem. HKK-n van még mit kiaknázni pláne ha egy online verziót nézünk.
Applikációban kell gondolkozni nem webes mutyin. |
Én is jobban örülnék, ha hemzsegnének a hozzászólások. De a helyzet az, hogy a játék még nem indult el, a játékkal nem játszott senki még, nyilván kevés dolgot lehet azon kívül kérdezni, hogy mikor indul el már végre A százeres "gagyi" (tőkeerős nemzetközi cégek által fejlesztett) mobiljátékok azért elég szép pénzt elköltenek a reklámra, természetesen mi is fogunk reklámozni, de csak az induláskor, erőnkhöz mérten.
Ennek a blognak az egyetlen célja, hogy azoknak, akik a honlapunkat látogatják, előzetes infókat adjon a játékról. És azért jönnek az emberek (bár sokan nem írnak semmit), de látod, te is nem sokkal ezelőtt regisztráltál be, és gondolom nem pusztán azért, hogy egy negatív megjegyzést tegyél.
Az indulásról / csúszásról stb, ahogy írtam többször, gyakorlatilag készen vagyunk, jelenleg még a hibákat javítgatjuk, a grafikát csiszoljuk, szóval semmiképpen sem kell attól tartani, hogy az lesz, mint a TFO-val. | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2019. február 20. 11:29:34 | Utolsó frissítés: 2019. február 20. 13:34:56 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |