Argum City: Az időbeosztás
Az Argum City időbeosztása a játék elsőként kitalált jellemzői közé tartozik, ott volt a sok-sok éve írt legelső doksi első oldaldain, és a megvalósítás nem változott sokat az eredeti ötlethez képest.
|
A dolog lényege, hogy meghatározhatjuk, a karakterünk mivel tölti a napját, és attól függően, hogy milyen tevékenységeket végez, történnek vele különböző dolgok. A 24 óra 2 órás szakaszokra van bontja. Minden egyes 2 órás szakaszra megadhatjuk, a karakterünk mit csinál akkor. Tehát nem kell 24 órát át a gép előtt ülni, egyszer beállítjuk, mikor mit csinálunk, és azzal készen is vagyunk. A játéknak ez a része tényleg csak néhány kattintást igényel, de persze nem mindegy, hogy mit állítunk be, érdemes azért átgondolni a dolgot. Az előző nap beállított időbeosztásért járó jutalmakat, fejlődést, stat módosulásokat mindig másnap, az első belépéskor kapjuk meg. Miután átvettük a hűségbónuszt és a napi jutalmakat, áttekinthetjük, mit is kaptunk, ezután beállíthatunk új időbeosztást, sőt, ha akarjuk, változatlanul hagyhatjuk (véglegesítés ekkor is szükséges), és akkor ugyanaz marad a napi rutinunk a mai napra.
|
|
A 24 órát három 8 órás szakaszra bontottunk: pihenés, szabadidő és munka. Mindegyik szakaszhoz más-más tevékenységeket rendelhetünk. A pihenés szakaszban mindenképpen választanunk kell egyet a 4 óra, a 6 óra és a 8 óra alvás közül. A 8 óra alvás mellé értelemszerűen nem fér más, viszont ez +3 egészséggel jár, tökéletesen kipihenjük magunkat. A kevesebb alvásnak ára van: a 6 órásnál 5-tel, a 4 órásnál 20-szal csökken az egészségünk. (100-as egészség a maximum fitt, 80 alatt van esély, hogy megbetegszünk, minél alacsonyabb, annál több.) A kevesebb alvással „nyert” 2-4 órát extra tevékenységekkel tölthetjük, pl. olvasás (szakértelempontokat ad), éjszakai buli (hírnevet és boldogságot növel), de akár dolgozhatunk is éjszaka (+erőforrások), pókerezhetünk (+szerencse, kredit), vagy meditálhatunk (mélyalvás szakértelem fejlesztése). A 4 órás alvást nyilván nem lehet hosszútávon fenntartani, de a 6 óra egészségvesztését lehet kompenzálni más, egészséget növelő tevékenységekkel.
Nagyon sok olyan tevékenységünk van, amelyekkel egy adott szakértelmet fejleszthetünk. Arról korábban már írtam, hogy szintenként mindig 3 szakértelmet kapunk, és ezek közül egyet tudunk mindig aktívvá tenni. Az időbeosztásban ezt az aktívnak kiválasztott szakértelmet fejleszthetjük. Pl. a bányalátogatás az aktív bánya szakértelmünket, a katonai kiképzés a sebző alkalmazott szakértelmek közül az aktívat, az autóversenyzés az aktív autós szakértelmünket stb. A szakértelmeket emellett szakértelempontokból tudjuk fejleszteni, ami annál drágább, minél magasabb a szakértelem. Az időbeosztásból történő szakértelemfejlesztés óriási előnye ezzel szemben, hogy a szakértelem szintjétől független a fejlődés, tehát az 1. meg az 50. szintű szakértelmen is hasonló százalékot fejleszt, ezért különösen hatékony. Vannak szakértelmek, amelyeket munkaidőben (pl. bányalátogatás), másokat szabadidőben (autóversenyzés) tudunk fejleszteni. Egy-egy szakértelemfejlesztés többször is kiválasztható, akár teljes munkaidőben látogathatjuk a bányát, és akkor négyszeres lesz a fejlődés.
A 8 órás munkaidő ciklusban a szakértelem fejlesztések mellett végezhetünk munkahelyi tornát (+boldogság és egészség), végezhetünk megfeszített munkát (+kredit, -egészség), lehet kávézni (+boldogság, energia), de fókuszálhatunk a kutatásra is. Szabadidős tevékenység lehet olvasás, sport, tv-nézés, masszázs, táncóra, ivás a haverokkal stb, mind ad valamilyen bónuszt, fejlődést, és van, amelyik valami mást pedig csökkent. A játék elején még nem áll rendelkezésedre az összes tevékenység, ahogy a karaktered szintet lép, egyre újabbak fognak megnyílni.
Amint látjátok, itt óriási kombinációs lehetőség van, nyilván a legjobb stratégia az, hogyha úgy válogatod össze a tevékenységeket, hogy az egészséged, boldogságod és szerencséd elfogadható szinten maradjon, és eközben azokat az erőforrásokat, fejlesztéseket kapd, amelyekre a legnagyobb szükséged van, és persze a lehető legtöbbet ezekből.
|
|
|
Ha a karakter boldogsága nagyon lecsökken, akkor negatív módosítót kap a szakértelmeire, ezért fontos a boldogságra odafigyelni. Szerencsére, ha nagyon lezuhan pl. hosszú inaktivitás miatt, akkor valamennyi zen elköltésével vissza tudod tornászni 60-as szintre. Ha az egészség 80 alá zuhan, van 80-egészség % esély, hogy megbetegszel. A betegség alatt az időbeosztásban használható tevékenységek erősen korlátozottak, pl. munkaidő alatt az egyetlen végezhető „tevékenység” a 8 órás betegség, ami -10 boldogságot ad, ezért érdemes mihamarabb kilábalni. Szerencsére, vannak speciális, ilyenkor használható tevékenységek (munkaidőben kórházi kezelés, szabadidőben gyógykezelés) aminek ugyan van költsége, de jelentősen növelik az egészséget. Illetve lehet antibiotikumot is vásárolni, ami azonnali gyógyulást eredményez, de ennek nagyon masszív költsége van.
|
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
A KG nekem kimaradt, utólag sajnálom.
Igen, mindig újítotok a játékokban. Várható, hogy sok érdekesség lesz, bár amíg az ŐV-t nem viszem végig, addig nem kezdek el másikat, így is sok idő.
A legelső képen, ahol a Beholderes rendszámú autó van, ott van pár "lepke-macska" hibrid. Ezek gondolom a "cuki" lények.
A szövegből úgy tűnik, hogy ezek nem agresszívak. Most "tápolás szempontból" mire lehet használni ezeket a lényeket? Talán valami "szépségversenyre" mehetnek vagy a spec. képességeik miatt lesznek jók valamire?
A képen hátul látszik egy óriás macska.
Az egy félresikerült kísérlet vagy valami ellenség? |
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?
Igen, valahogy így, ráéreztél a lényegre
De a játékot nem hasonlítanám a KG-hez, se semmi máshoz. Bár rengeteg elem lesz benne, ami innen-onnan ismerős lehet, a játék egészként egy új élményt jelent majd. Bővebben hamarosan! |
A felvetések jók, én nem sem bánnám ha a KG-ból pár koncepció megmaradna hisz sokan szerettük azt a játékot is és ugyanaz már ne legyen de ott is remek dolgok voltak amik működhetnek az Argumban is.
Nevethar: a karaktered neve , a korában írtakból úgy érzem Stark lesz |
Köszi!
A történet, kalandok, tárgyak, aréna az eddigi játékok alapján biztosan rendben lesz. Ezért is rögtön az újdonságot kérdezem.
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért? |
A céged elsődleges célja pusztán az, hogy erőforrásokat termel, de erről írok majd részletesen is. De az ötletek, amiket írsz, jók |
Esetleg lehet általánosabban fogalmazni...
Pl. médiacég: minden esetben amikor hírnevet kapok, többet kapok
vagy robot fegyver cég: minden robot fegyver olcsóbb nekem
vagy építőipari cég: a szövetségi város esetében nagyobb hatékonysággal építkezem
vagy ilyesmi |
A karakterek cégeinek lesz valami gazdasági vagy kereskedelmi szerepe?
Pl. az enyém "elsősegélycsomagot" gyárt, így akciós áron szerezhetem be.
Vagy, ha mások is vesznek "elsősegélycsomagot", akkor a más karakterek vásárlásai után kapok valami bevételt.
Vagy bérelhetek fel 20 kémet, akit ráküldök valami "rivális" cégre, ahol szabotázst hajtanak végre.
Vagy lehet "egyezséget" kötni más játékossal, így ő is olcsóbban jut hozzá ahhoz, amit én gyártok. |
Ezt a világot nehéz lenne a Túlélők Földjéhez vagy a Végzetúrhoz kötni, nem, ez nem ugyanaz a világ, inkább a mi világunkéhoz hasonló, azzal párhuzamos világ, ahol pár dolog másképp működik, és egy picit előrébb van a jövőben |
A játék ugyanabban a "világban" fog játszódni, mint a többi? Ez az "ultramodern" környezet engem a "Moa" HKK leírásokra emlékeztet... |
Akkor mostmar nem hivhatom csillamponi-neveldenek? sniff |
Sok sikert és jó munkát a fejlesztéshez. | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2019. február 20. 11:29:34 | Utolsó frissítés: 2019. február 20. 13:34:56 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |