Argum City: Grafikusokról
A mai cikk az Argum City grafikáiról fog szólni, a grafikákat most nem játékrészek, hanem grafikusok szerint fogom bemutatni.
A játék gyönyörű nyitóképét az időközben tragikusan elhunyt Zelenák Anikó készítette. Az első, általam rajzolt és bescannelt terv alapján Anikó hihetetlenül sok munka árán életre keltette Argum City-t, a végső verziója a képnek pontosan olyan lett, mint amilyennek megálmodtam, minden részletében - ez a játék részben emléket is fog állítani Anikó munkásságának. Anikó emellett kalandképeket és alkalmazott felszereléseket is rajzolt a játékhoz, de végül a munkát nem tudta folytatni betegsége miatt.
A második grafikusunk Ruzsinszki Zsolt volt, ő szinte indulásunk kezdete óta készít számunkra grafikákat, sok száz HKK illusztráció és számos könyvborító kötődik a nevéhez, emellett minden játékunk grafikáinak elkészítésében részt vett, pl. a Végzetúr fejlécét is ő csinálta, a játékban levő fókuszkristályokat, és a Mágia Mesterei grafikáinak jelentős részét is. Kevés olyan grafikus van, aki nemcsak állóképeket, de animációkat is tud csinálni, ő ilyen. Az animációt igénylő robotok és szörnyek a játékban az ő munkáját dícsérik. Emellett ő készítette a robot fegyvereket és az alkalmazott felszerelések egy részét is.
A harmadik grafikusunk Pénzes Szabolcs. Az első munka, amely során megismerkedtünk, a TF online volt, amely sajnos végül nem készült el, de nem a grafikákon múlt: Szabolcs többek között egy gyönyörű borítóképet csinált a játékhoz. Munkakapcsolatunk megmaradt, ő rajzolta az Argum City csataháttereit, a harcoló alkalmazottak animációit, az összes gyűjtemény relikviát, bizonyos alkalmazott felszereléseket, a szökőkutat, az autókat, a chipeket, sőt még egy minijátékot is.
A negyedik grafikusunk Szügyi Gábor, egy régi, visszatérő HKK illusztrátor. Az alkalmazottak képének egy részét, és a céges épületeket rajzolta ő.
A kedvencek grafikáit és a vakondvadászatot Mazán Enikő készítette, őt szintén ismerhetitek már HKK képei alapján.
A birtok és a szövetség játéktér grafikáit, a kertet, több minijátékot, a bányát és néhány céges épületet egy indonéz grafikai stúdió grafikusai rajzolták, őket a Devianarts-on találtuk, amikor grafikus hiányban szenvedtünk.
Ashantye szintén egy régi HKK illusztrátorunk, számos alkalmazott profilt rajzolt, a robot és alkalmazott páncélokat, és egy minijáték grafikát is ő csinált. Emellett a robotok skinnelésében is segített, a Ruzsy által készített alapmodellekből variációkat csinált, hogy többféle ellenfelünk legyen, és a karakterek által viselt ruhák legtöbbjét is ő rajzolta.
Gőgös Károly rajzolta legtöbb kalandképünket. És ezekből tényleg sokra volt szükség, hiszen több mint száz egyedi történetű és grafikájú kaland van már a játékban.
A végére maradt az, aki talán a lefontosabb munkát végezte: Lipták László, aki a játék grafikai design-ját csinálta. Az ő munkáját nehéz screenshotokban bemutatni, hiszen, bár mindenhol ott van, neki kellett a meglévő grafikai elemeket „összerántani” és szinkronizálni a programmal, és az általunk elképzelt kinézettel. Munkájat határtalan lelkesedéssel végzi és mindig túl is teljesíti, gyakran kapunk rögtön több verziót is ikonokból, grafikákból, hogy válasszuk ki, melyiket szeretnénk. Abszolút maximalista, sokszor nemcsak a designt csinálja meg, hanem a grafikákat is újrarajzolja (jogosan!).
Az abszolút teljesség kedvéért, van még egy partnerünk, egy stúdió, akik a játékhoz tartozó CGI filmet készítik, ebből azonban talán még túl korai lenne részleteket mutatni.
A cikkhez szívesen látunk kommenteket arról, hogy melyik grafika a kedvenced, melyik tetszik a legjobban - a negatív kritikát most viszont kérjük, mellőzzétek! A grafikák az én válogatásaim, nem feltétlenül vettem ki a legjobbakat és a felbontás sem az igazi. Az összes grafikus, akivel együtt dolgozunk, lelkiismeretesen, régóta dolgozik nekünk, ha valami nem lett tökéletes, az alapvetően amúgy is az én hibám, hiszen én hagyom jóvá, hogy mi az, ami jó lesz. Privát üzenetben persze írhattok bármit, szívesen látok bármilyen észrevételt.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
Cgi film? Csak nem egy intro? Na erre kíváncsi vagyok! |
Boulder Dash, eletem elso jateka. Na azt tuti ki fogom parszor probalni. |
Köszi, erre nem is gondoltunk! |
A Memóriajátékhoz javaslat: a megtalált párok tűnjenek el a képernyőről, mert nagyon zavaró, ha ott maradnak. Az asztali verzióban és bármely webes verzióban is eltűnnek (asztalinál elvesszük a párokat). |
Bizony a képeket elnézve Zelenák Anikó óriási veszteség, Isten nyugosztalja szegényt, nagyon szerettem a képeit már HKK-ban is, és ezek is magukért beszélnek.
Szintén a HKK-ból már nagyon jó emlékek Gőgös Károly és Lipták László képei, nekem nincs túl jó szemem a művészethez, de benne voltak azon 5 grafikusotokban, akikkel dolgoztatok, akiknek a képeit ránézésre tudtam mindig azonosítani, meg volt az az egyéni, különleges és nagyszerű stílusuk. (Ilyen volt még Fischer Tamás képei is, gondolom az ő kissé mesésebb stílusa nem passzol a játékhoz, de azért muszáj volt megemlítenem, na. Mondjuk... Hörcher Lászéó képei is könnyen felismerhetőek, csak... na azt mondtad csak jót ).
Mindenesetre ahogy most eszembe jutottak a legelső HKK-s lapok, azért érződik (nagyon helyesen), hogy profibb a szellemiség az eltelt évek alatt, azért már a nagy lelkesedés nem megy apróbb dolgok rovására, amikor már minden jónak és szépnek látszik, hanem valóban odafigyelést érezni 100%-ig az előkészületekben, ez pedig jó jel a játék egészére nézve is. Csak indulna már el, mostanra nagyon kíváncsivá tettetek. :P |
Ket kerdes:
- Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
- A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)?
A játék jelenlegi állása szerint ezt úgy tudod elérni, hogy csatázol egyet az illetővel, és akkor látod a kapacitás beállításait. Az, hogy csak rákattintasz és megnézed, túl triviális lenne, így viszont vagy erőforrást kell áldozni (kockáztatok egy vesztes csatát, hogy utána nagyobb eséllyel nyerjek, vagy inkább egy gyengébb ellenfelet támadok kevesebb pontért) vagy információt kell cserélni más játékosokkal, ez növeli az interaktivitás lehetőségét. A játékban meg lehet látogatni más birtokát is, és ott akár bemehetsz a műhelybe, de a kapacitást ott sem írjuk ki.
A bajnokság úgy néz ki, hogy van napi 10 támadásod, te döntöd el, mikor, kire adod le. Mindig pontszámban hozzád közel esőt tudsz támadni. Az ellenféllel a gép "játszik", tehát neki nem kell a gép előtt lennie, amikor támadod. |
Miklós korábbi válasza: Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk. |
Vagy a beta teszt? |
Hogy all a jatek? Mikorra varhato az indulas? |
kapacitas, nem katalizator, de remelem ertheto |
Kommonium, raritium es epikium... Hatalmas nevek Kesobb majd be fog jonni a legendorium is, ugye?
Ket kerdes:
- Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
- A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)? |
Telefonon elérhető lesz a játék, android app? |
Inaktív alkalmazott képesség:
A karakternek vannak minden szinten szakértelmei pl. 2. szinten termelékenység (+kredit), meggyőzőkészség (+zen), tudomány (+kutatáspont). Ezek közül mindig egyet választhatsz ki, az lesz az aktív, pl. ha kiválasztod a termelékenységet, akkor arra fogsz bónuszt kapni, a többire nem (akkor se, ha költöttél rájuk).
Az alkalmazottak nem harci képességei a szakértelmekre adnak bónuszt. Ha a képessége pont olyan szakértelemre adna bónuszt, ami egyébként nem aktív, akkor jelenik meg az "inaktív" felirat.
Itt jegyzem meg, hogy az inaktív szakértelmek a kaland próbákban azért számítanak.
Egy grafikussal összeállhatnál már
Haha, értem, mire gondolsz A játék grafikáján 8 grafikus plusz két stúdió dolgozott / dolgozik, de sajnos vannak grafikák, amikkel én sem vagyok elégedett. Volt pl, ami önmagukban megjelenve még elfogadhatónak tűnt, de így, hogy a dolgok a végükhöz közelednek, eléggé kilóg. Szívem szerint több dolgot is újrarajzoltatnék, de ezek nagy részére valószínűleg csak a játék indulása után fog sor kerülni. Viszont azért sok dolog van, ami jól sikerült, a robotok grafikája, a csatahátterek, a birtok, a design elemek és egy sor egyéb amivel elégedettek vagyunk. Ha gondoljátok, esetleg rászánhatunk majd egy blogbejegyzést arra, hogy grafikusok szerint végigvesszük az elemeket, és megmondjátok, mi tetszik, mi nem.
Ja, és ha bárki ismer jó számítógépes grafikust, tudunk neki munkát adni |
Biztosan szuperhősök mennek le a bajbajutott emberekért, és hozzák felszínre őket. |
Egy grafikussal összeállhatnál már
Egyébként jónak tűnik a játék. |
Vagy csak én vagyok vak, vagy nem láttam még rá választ, de az alkalmazottakhoz lenne egy kérdésem:
Ugyebár két képességük van, egy harci és egy nem harci. Láttam a bemutató videóban, hogy a paneljén azt írta a nem harci képességére, hogy inaktív. Tehát a kérdés:
Azért inaktív, mert harcoló csapatba van választva? Vagy bizonyos szint után nyílik meg? Erősödnek ezek a képességek az alkalmazott szintlépésével? Vagy elég megvennem egyszer az illetőt ha tetszik a nem harcija, ledekkoltatni a vendégházba és csocsi, állandó bónusz? Netán az ugyanolyan típusú összeadódik két alkalmazottól?
(Igen, kezd határozottan érdekelni a cucc így előre is, kezdem átnézni a megjelent dolgokat most már (leendő) játékos szemmel. )
Köszi előre is a választ. |
Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk. |
Mikor is indul? Lehet volt már valahol csak én maradtam le |
A cég panelen, az infók résznél van, hogy a cégednek max. hány épülete lehet, ez ha jól emlékszem cégszint*5. Egy adott épületre ezen túl nincs korlátozás, de a magasabb szintű épületek többet termelnek még kisebb szinten is, ezért érdemes a régi épületeket idővel elbontani, hogy legyen hely az újaknak. Azt hogy mikor mit érdemes fejleszteni, pl. érdemes-e valamit 4-es minőségről 5-re felfejleszteni vagy inkább az új épületre cserélni ami 1-es minőségű, ezt a játékosok nálam úgyis tuti jobban ki fogják számolni |
A labor, gyogyszertar, stb epuletekbol mennyi lehet? Szamomra nem derult ki a videobol.
Egyebkent beta indulas idopont? |
Egy kis rejtély mindenhova kell!
Nagyon ígéretesnek tűnik a játék! Már alig várom! |
Más játékokhoz hasonlóan, a karakterek itt sem halnak meg, csak elájulnak, a harc végén magukhoz térnek, szóval nem kell félteni őket, nem veszhet el a rengeteg hűségpont, felszerelés meg egyéb erőforrás, amit rájuk költesz (maximum ha véletlenül rákattintasz az "elbocsátom" meg utána az "egész biztos" gombokra )
Egyébként ezen néha én is elgondolkodom, tegyük fel, a csapat lemegy a föld mélyére, átverekszi magát ezer csapdán és szörnyetegen, és a végén bumm, valami betalál, mind "elájulnak". Utána ki menti meg őket? hogy kerülnek vissza a bázisra? Erről minden játék mélyen hallgat |
Ha meghalnak az alkalmazottaink akkor felélednek vagy újak kellenek? |
Ultralisk... |
Igen Szerzek akkor egy példányt én is belőle, ha megjelent!
Elkészült az ígért videó, most rakjuk fel. |
Miklós, most látom a PC Guruban van veled egy interjú. |
Jól hangzik! |
Nincs semmilyen késleltetés, végig tudod nyomkodni hamar, és utána is tudsz egy csomó dolgot csinálni. |
Jol hangzik ez a tutorial, jol belerangat az egeszbe es raultet az arra, hogy sodorjon tovabb.
Egyebkent kb mennyi ido maga a tutorial? Vegig lehet nyomkodni negyed ora alatt vagy van benne kesleltetes (orak/napok) amit ki kell varni? | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2019. február 6. 15:02:51 | Utolsó frissítés: 2019. február 6. 16:16:51 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |