Vissza a Főoldalra
 


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
(kicsit OFF) Igazából mindenki logikusan érvel és érthető is de azt hiszem az online verzióval ezek a dolgok teljesen eltünnek igy kár túl sok energiát belefektetni a gondolatokba. Tudom egy év sok idő, sok forduló, sok új lehetőség. De mivel mindenki TVP-ben és fordulóban,stb-ben gondolkozik most így ez hova vezet? Ki gondoltok valami jót aztán megy a kukába mert eltűnnek az itt felsorolt értékek és befolyásoló tényezők. tudom pesszmista vagyok és negatív. Szeretném ha megoldások születnének de azt hiszem lassan a jővőben bekövetkező változások miatt inkább az összes gondolatot formáljátok át, konvertáljátok át idő alapra... feltéve ha hozzájutott bármelyikőtök is a leendő tervekhez és rendszerhez. Szívesen olvasom az általatok leírtakat csak mivel nem tudjuk milyen lesz a leendő játék igy kicsit értékvesztettnek tünik minden értelmes gondolat. Kicsit "nesze semmi fogd meg jól" amit leírtam de én még nem tudok olyan szinten gondolkozni mint ti a játékban azonban az alapvető kérdés szerintem az, hogy változik a játék az online verzióban az itt leírt lehetőségekhez képest.
 
Röviden-Tömören:

-Ha a képességfás EF lenne 10TVP fixxen, azzal senkit nem érne hátrány, és senki sem reklamána, mert a költsége minimális.
-A legnagyobb gond hogy a fát mindenki egyként kezeli a KT-val, pedig ez nem KT specifikus, ez mindenkinek van és ugyanolyan! Nyilván sok KT-nak nincs EF segítő cucca, így rájuk nézve full igazságtalan a 10TVP/TU, amennyiben hatna rá a régi EF-TFelés.

Részemről a megoldás a 10TVP bármennyi TU, hiszen van jópár új/kis karakter, akiknek az a 10TVP is esszenciális, mikor 10TVP-ért lép, és egy körben max 160TVP-t költhet el...

Danair
 
Értem már. Szerintem rosszul kategorizálod a dolgokat, lehet hogy ezért nem értünk egyet.

A "valamire fejlődik 1 TU-t a képesség" ugyanis ingyen csinál valamit, külön TVP ráfordítás nélkül, csak a feltételnek kell teljesülnie (és hát az ilyen képességeknek nem épp lehetetlen feltételei vannak, a VB esetében pl. fordulónként egy quwarg tojásra ellőtt keltetés vagy egy teleportgömb garantálja a sikert). A fejlesztés gyümölcse meg csak akkor csinál valamit, ha EF-el a karakter (és ha nincs rá képesség, akkor a 10 TVP/TU gyakorlatilag elszállt, míg a másik esetben a TVP mindenképpen hasznosul csak az extra nem jön be). Tény, mindkettő TVP-t spórol, de nem mindegy hogyan teszi azt - az eseményre fejlődés jellegű képességek meg csak akkor durvák, ha vagy nagyon aktív a KT vagy több nagy lemaradású karakter van benne, akik gyakran lépnek, ha van 10-20 aktív karakter, akik heti 1-2-t lépnek, azt még nem érzem katasztrofálisnak.

Én inkább amellett volnék, hogy első körben a régi képességek pontértékét vizsgáljuk át alaposan, szerintem ugyanis röhej, hogy a fejlesztés gyümölcse, a mágia szeretete és az egyesített erő is egyaránt 3-3 pontos. Ugyanis:
- a mágia szeretete V és VV parancsra TF-el, nálam csak kezdeti(!) parancsokból ez 61 TVP.
- az egyesített erő meg első ránézésre a fejlesztés gyümölcse fordítva. Második ránézésre meg nem annyira, hiszen logikusan a trollok erőre használják, amire van testépítés és súlyzó, tehát a hasznosuló TVP aránya bőven 100% felett van - ezt mondjuk valamennyire ellensúlyozza az a tény, hogy a többi tulajdonság esetében nem nyer vele semmit a karakter, esetleg IQ-nál meg ügyességnél lehet próbálkozni a tárgybónuszokkal - optiri agysisak és Eldaran karkötője.
- a fejlesztés gyümölcse meg ugye 10 TVP-ért fejleszt a beállított tulajdonságba 10 TVP-t, ezen semmi sem módosít.
A lenti kettő ráadásul parancshely igényes, az első nem az.

Én a képességfa előtt egy nagyon átgondolt, játékosok bevonásával történő újrapontozással kezdtem volna - igaz, ezt már évekkel ezelőtt meg kellett volna tenni és utána gondosan utánaszámolni hogy 1-1 újabb képesség pontosan hova helyezhető, aztán ha mégis erősebb vagy gyengébb a vártnál, akkor átértékelni -, majd ha az megvan, a KT-k bónuszt vagy épp büntetést kaptak volna a fa fejlesztése során (pl. olcsóbb vagy drágább fejlesztés (pl. X KT-nak 3-mal többet érnek reálisan a képességei, akkor számára 13 TVP egy pontnyi EF, Y KT meg 5 ponttal a limit alá került, akkor nekik 5 ponttal kevesebb, ezzel még trükközni se nagyon éri meg, mert akkor valami tápról lemond a KT, nem biztos hogy a puszta TVP nyereség ezt kompenzálni tudja, pláne hogy az EF-hez TU is kell), bizonyos ágak, képességek kifejlesztése a többiekhez képest csak később/korábban történhet meg), ingyen képesség (ha pl. valamelyik KT mondjuk újrapontozás után jelentősen a max. pontérték alá kerül, választhat egy képességet, amit grátisz megkap a fa első képességének kifejlesztésekor - nyilván a választott képességgel nem lépheti át a limitet, ha meg jelentősen túllépi, le kell adjon annyit, hogy ne vagy csak max. 1-2 ponttal maradjon a limit felett).

Ez már valószínűleg így marad, ahogy van, bármennyire is károsnak tartom a dolgot. De abban egyetértünk, hogy vagy fix TVP-nek kéne lennie a fás EF-nek vagy olcsóbbnak. Viszont nem zárkózom el az elől se, hogy a régi képességek hassanak rá, csak ahhoz a fentebb vázolt dolgokat alaposan át kellene gondolni, mert lehet hogy X képességen erősíteni kellene vagy Y-on gyengíteni (a gyengítéseket soha nem támogattam és most se, inkább a hasonló de gyengébb lehetőségek erősítése mellett állok).
 
Nem akartam mindet felsorolni, de van jópár olyan képesség, ami TU-t fejleszt be az aktuális képességbe, ha valamit megcselekszel (csak két példa a saját házam tájáról: TF 1-re -> Kvazársziklák, első leölt quwarg-ra -> Vasalt Bunkók; vagy (és ez a másik variáció) az EF parancs hatására történik valami egyéb effect (jellemzően TF-elődik valamelyik tulajdonság) - fejlesztés gyümölcse, és klónjai.
Ezeket együtt olcsóbbító képességnek neveztem.
Azért kell egy kalap alá venni ezeket, mert ha az egyiket engedi a JV, akkor engednie kell mindet.
(A példákból is látszik, hogy a saját köreimben kifejezetten jól járnék minden karakteremmel, ha engedne a JV, tehát nem haza beszélek.)
Szerintem vagy egységesen kell olcsóbbítani a képességfás TU fejlesztést, vagy sehogy. Nem szeretném magamat ismételni.
//Ha még mindig nem érted az álláspontomat, olvasd vissza a korábbi kommentjeimet. //
 
Ööö, milyen olcsóbbító képességek?
 
Rendben, értem az érvelésed. A megoldás szerintem akkor sem az, hogy az egyiknek olcsóbb legyen a képességfás képességekre az EF a másiknak meg drágább. Ha ezt megengedné a játékvezetés, akkor gyakorlatilag megint ugyanott vagyunk, ahonnan indultunk, tehát mindenki kifejlesztene (becserélne) egy ilyen képességet. A következő sírás az lenne, hogy miért nem jár alapból az olcsóbbító képesség a fához, vagy miért nem lehet azt alapból az első képességként kifejleszteni... majd az következne, hogy jó, rendben, most már mindenkinek van olcsóbbító képessége, de még mindig drága, legyen még olcsóbb...

Akkor már százszor inkább legyen minden TU befejlesztése 3-5 TVP (a jelenlegi 10 helyett), vagy az EF x y parancs legyen fixen 20-30 TVP, és akármennyi TU-t betehetsz vele egy parancsból, mint hogy egy korábbi (olcsóbbító) képesség belekavarjon a képességfa fejlesztésébe. Szerintem.

Amúgy az olcsóbbító képességek nem csupán a 20 fordulónként +1/+1 -ben segítenek, hanem egy rakás olyan képességbe is, aminek a működése a befejlesztett TU mértékétől függ. tehát az olcsóbbító képességek nem haszontalanok akkor sem, ha a képességfába nem számítanak.
 
Ejnye, már megint túlzásokba estél...itt most nem arról van szó, hogy bárki is ingyen akarna bármit. A probléma ott van, hogy aki kifejlesztette a fejlesztés gyümölcsét, most annyit ér vele, hogy 20 fordulónként 300 TVP-t fejlődik valamelyik tulajdonsága. De aki azt a 3 pontot mondjuk a hasonló mágia szeretetére költötte, annak a képesség ugyanúgy működik. Na itt van a probléma gyökere. Sajnálom, ha ezt nem vagy képes (hajlandó?) megérteni .
Hasonló dolog történt, amikor berakták a tudati fétist a játékba. Kvázi minimális befektetésért adtak egy 5 pontos képességet, aki meg kifejlesztette, jól megszívta, mert kénytelen volt lecserélni. Vagy ott van a Sárkány amulettje, ami egy 8 pontos képességet ad. Igen ám, de aki kifejlesztette, nem kap semmit, míg aki más 8 pontos tápot fejlesztett, használja mindkettőt. Nagyon nincs ez így jól...
 
Pontosan ez a helyzet. Aki kifejlesztett egy ilyen képességet, az továbbra is előnyben van azzal szemben, aki meg nem. Hiszen a 20 forduló/30 befejlesztett TU szempontjából (és a többi, régi, egyéb, befejlesztett EF-re épülő képesség vonatkozásában) továbbra is előnyben van azzal szemben, aki meg nem.

Legyen elég ennyi. A képességfát mindenki ugyanolyan feltételekkel fejlesztheti. Mindenki. Pont. A képességfában lévő képességek olcsóbbak, és sokkal hasznosabbak, mint a legtöbb hagyományos. A fejlesztésük költségeit a játékvezetés már így is kb a felére csökkentette, és még a korábban felhalmozott EF-elés TU-jait is beszámította. Mégis mit akarsz még? Ingyen cca hetven KT-képességet mindenkinek?

Szerintem. Nekem meg ez a véleményem.
 
Nem értek egyet, hiszen a fejlesztés gyümölcse az eddigi EF-elős rendszerben is előnyt jelentett, aki kifejlesztette, az kifejlesztette, és nyert vele, aki nem, az meg nem, hanem mást fejlesztett, és azzal élte világát.

Nem értem, hogy az a KT, mely erre áldozta anno az EF-elt TU-jait, az most miért tartson fent egy 3 pontos képességet a 20 körönkénti 300 TVP-nyi tulajdonság- TF-ért. Igenis ez egy megfelelő ösztönzés lenne a gyorsabb fejlesztésre.

Tudom, nem kötelező megtartani a képességet, de akkor meg képletesen megint szembeköpjük magunkat, mert kénytelenek vagyunk megint lecserélni egy régi képességünket.
 
Yes, sokan biztosan így vannak vele, ahogy írtad. Én viszont a TF-et szeretem, a játékot, a játékélményt. Ragaszkodnék egy inaktív KThoz érzelmileg ugyan, de ha ebben a helyzetben lennék, váltanék... De tökmindegy, ez csak egy ötlet, lehet tényleg hüjeség, keressünk jobb megoldást, bármit, csak működjön ;)
Apropó, minden karim a Holtidőkben van, ez pont nem az "én problémám".........
 
Nézd, én abban a KT-ban szeretnék eredményt elérni, ahova beléptem. Nem egy másikban. Szentimentalizmus az optimalizáció fölött. Nem lépnék át mondjuk Holtidőbe, csak azért, mert ott nagyobb az aktivitás. Ha a KT szellemiségével nem tudok azonosulni, miért lépnék át?
Inkább az kéne, hogy olcsóbb fordulók mellett a Beholder próbálja meg felvenni a kapcsolatot az inaktívakkal és győzze meg őket (ugye ők még a titkosított című embereket is el tudják érni, én meg KT vezetőként se kaphatom meg az elérhetőségeket, hozzáteszem ezzel nincs is gond, így törvényes, csak hát ugye nem vagyok kihúzva a sz*rból).
 
Ha ennyire kevés az aktív játékos állomány a KTkban, akkor lehet előre kellene venni egy új fejlesztést : egy kalandozó egyszer "büntetés" nélkül KT-t válthat és kész.
Igen, ez sem a legjobb megoldás, hisz' néhány közös tudat akár aktív tag nélkül maradhat, de akik még vagyunk és játszunk lehet jobban tudunk érvényesülni/játszani ha egy csoportban küzdünk... ez csak egy felvetés, tele kérdésekkel és hibával, de talán ha ez is "beindul" mint a fejlesztés, ha sok aktív taggal rendelkező KTk lesznek és újra indulnak a "tudati háborúk" talán vonz még pár leszakadó/nem lépő/inaktív arcot a restarthoz !
Valamint nem mellesleg keményen meglódulhatnak a KT fás/egyéb fejlesztéses dolgok...
 
Hát igen,a jóság hátránya,a rabszolgatartás elutasítása.
 
Hello!

Én is szeretném, hogy a képesség fa-s EF parancsok kevesebb TVP-be keruljenek, az Alomorzoknel pl. ket
karakter fejleszt, lep jelen pillanatban, es nem mennek at masik KT-ba azert, hogy esetleg 4-en fejlesszenk.

Salamon
 
Szerintem is jó az emelt tvp/korlátlan eF. Esetleg a képességfás Ef tvp költség csökkentése.
 
Danairnak igaza van, legyen egy emelt tvp az EF <fa>, akár 20 (nem is merem mondani, hogy akár 30 is), de annyi TU mehessen be, amennyit a kari elbír.
Sajnos a Vasalt Bunkók is itt vannak bajban; ha 10 aktív tagot összeszámolok, lehet nagyot mondtam!
Azaz nem haladunk annak ellenére, hogy a tagok mxtu-ja magas, tehát pakolhatnánk befelé, de akkor nincs TK, labi, csatamező...
 
Én abban is benne lennék, hogy legyen fixxen 20 TVP fejleszteni bármennyi TU esetén is, ez talán mindenki számára elfogadható lenne legyen az kis vagy nagy kari...

A rendes EF amúgy is rengeteg TVP-t elvisz, és akinek amúgy is van rá képessége annak úgy fain minden ahogy van...

Danair
 
Szoval vagy meg kellene oldani, hogy mukodjon legalabb a fejlesztes gyumolcse is a kepessegfas kepessegekre vagy drasztikusan csokkenteni az EF TVP koltseget 10-rol 5 TVP-re (vagy kevesebbre).

Azon KT-knak ahol keves az aktiv tag mar az elso par kepesseget sem egyszeru kifejleszteni es ha elfogy a kedvezmeny amit most az elso 2-3-x kepessegbe kapunk, akkor drasztikusan meg fog emelkedni a fejlesztenivelo. Es tobbszaz vagy kesobb tobb ezer TU-t par karinak belerakni ugy, hogy a TVP "elveszik", hat eleg halal...
 
Bizony...
 
Sajnos mindig es mindenhol is csak akkor lehet ervenyesulni ha vki egy picit felaldozza magat a tobbi erdekeben.. Ha nincs a KT ban ki aki hajlando egy ici picivel tobbet beletenni idoben/penzben az egesz meg fog hallni. Ha nincs egy ember aki hajlando pluszban picit szervezni nem lesz olyan karakter aki beteszi a +200 TU-t vagy nem lesz az a 15-20 (jo esetben) karakter "cseszegetve" hogy lepjen es fejlesszen. Es ha nincs ez az ember akihez lehet fordulni es tamaszkodni akkor sokan demotivaltak lesznek lepni azaz lavina. Ne csak kiskarakterekrol beszeljunk hanem huzo emberekrol, stabil segitokesz emberekrol..
 
Igazad van.
 
Öööö, ez így ebben a formában egy marha nagy csúsztatás, ugyanis axiómának fogadod el, hogy adott KT-ban mindenki, de legalábbis min. a KT harmada/fele aktív. Sajnos több olyan KT is van, ahol az emberek leálltak, mert:
1, a TF kezdett számukra élvezhetetlen lenni (bugok, elfuserált fejlesztések, etc.)
2, találtak számukra jobb és legfőképpen olcsóbb szórakozást
3, az átlagos lemorzsolódást tekintve jobban érintve voltak
4, az előbbi 3 pont által gerjesztett folyamat, hogy a kisebb aktivitás miatt nincs új belépő, illetve a maradék is kilép/abbahagyja

Na, hát ott a 15 TU-s fejadag maximum azokra igaz, akik megvárják, amíg a kevés aktív tag kikaparja a gesztenyét, fejenként több száz (ezer) TU-t és ennek 10x-esét TVP-t elköltve (ráadásul mindenféle haszon nélkül, elvégre a TVP elveszik, mert nem hasznosul sehol).
Nem kell messze menjek konkrét példáért se, elég megnyitnom egy fordulómat és ránézni a karakterkapomra és a jelentésre .
 
A legtöbben arról feledkezik meg ennél a kérdéskörnél, hogy az új képességfa képességeit csak egyszer kell kifejlesztenie mindenkinek. Egyszer. Akármelyik KT-ban is vagy, akármelyik kt-ból akáremlyik másik kt-ba mégy át, egyszer. Nincs időhöz kötve, bármikor megteheted. Részletekben, egyszerre, ahogy jólesik.
Az első képességbe pl. (igaz minimálisan) kő kemény 15 TU-t kell belenyomni.
Egy-két évvel ezelőtt azt mondta volna valaki, hogy ha karakterenként beleteszel az EF parancsba 15 TU-t, és lesz egy új kt-képességed, amit ráadásul nem is kell kisütni, hanem mindig, automatikusan működik... A többség valszeg nagy, kerek szemekkel bámulva el se merte volna hinni, hogy ilyen nevetséges áron kap egy képességet.
Ez az egész sírás csak dühítő műbalhé. Sírjunk együtt! Szerintem.
 
Szerintem az már jó ideje látszik, hogy a többség vagy képességfát fejleszt, vagy végtelen megismerését. A kettő együtt nem sokaknak mehet.
 
És mit szóljon az akinek nincs?? Szért szerintam annyira nem elhanyagolható... első három képesség minimuma kedvezménnyel 15+25+35, az 750TVP azért az általában +1-2 tulajdonság...

Szerintem az lenne a korrekt ha visszavennék 5 vagy 10TVP-re és a TU mehetne korlátlanul, na az lenne a KORREKT, ha már nem igazi EF... Egy kiskarinak tiszta kínszenvedés belerakni, és még EF-eljen 30-ig a simába, ami szintén 300 TVP, elég durva ám ez...

Danair voltam (Csak most Ati címén vagyok bent sorry...)
 
A fejlesztés gyümölcse egy röhejes képesség az ugyanannyi pontot érő mágia szeretetéhez képest (és ahhoz még EF-elni sem kell, csak kezdetiből többet nyer vele a karakter, mint a f.gy.-vel). Az a +20-50 TVP, amit egy átlagos karakter nyer vele körönként, ráadásul meglehetősen speciális formában (tulajdonság TF), nem sok. Szóval tényleg érthetetlen, miért nem hat.
 
Mert akkor ezzel gyakorlatilag kötelezővé vált volna a fejlesztés gyümölcse (és klónjai) képesség kifejlesztése, ami egyrészt tovább fokozta volna az unifomriázálódást, másrészt még jobban megbonyolította volna az egyébként is bonyolult képességfát, és egyik eredmény sem volt cél.
Ha egy olcsóbbító képesség működik, akkor mindnek működnie kell, és azért ezek a beszámítom/olcsóbbítom/konvertálom képességek messze nem egyforma hatáfokúak.
Úgy mondom mindezt, hogy a mi KT-nk (Kvazársziklák) nagyon jól járt volna ezzel a kedvezménnyel. Szerintem ez zsákutca lett volna. Ez így helyes. Így mindenki egyforma hatékonysággal fejleszt, nincs semmi különbség (elvileg) a KT-k teljesítményei közt.
 
Amit monnyuk nem értek/értünk, hogy miért. De tény, hogy nem működik.
 
Mert képességfás ef-re nem müxik semmilyen képesség.
 
Csak egy kérdésem van ha ef-elek valamelyik képeség fába mért nem fejleszti a tulajdonságaimat. Bocs közbeszolásért.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.