Argum City: Mi kell még az induláshoz?
Az Argum City már hajszál híján indulásra kész! Reményeink szerint 2 héten belül indítjuk a belső, alfa tesztelést, amiben a cég alkalmazottjai és néhány külsős munkatárs először nekiáll rendesen játszani a játékkal, háromszoros sebességgel. Egy ilyen teszt általában 2-3 hétig szokott tartani. Még elég sok bugra számítunk, de reményeink szerint ezeket már belátható időn belül ki fogjuk tudni javítani, és ha mindennel elégedettek vagyunk, indul a játék!
A mai cikkben végigszaladok még azon a néhány dolgon, ami hátra van, hogy ti is lássátok, milyen közel az indulás.
Először is, a játék zenéje időközben elkészült, és a játékba is beraktuk. A legtöbb modulnak, helyszínnek saját zenéje lesz, ezek külön-külön is kikapcsolhatók a beállításokból, ha valamelyik esetleg nem tetszik. Bár egy blogbejegyzésben tudnám valahogy ábrázolni vagy bemutatni, hogy mennyi munka volt vele, hogy az adott helyszínek stílusának megfelelő dallamot, hangulatot megkeressük és megkomponálják. A hangeffektekről végül egyelőre lemondtunk, de ha sok játékostól lesz igény rá, megvalósítható ez is - de az indulásig ez sajnos már nem fér bele.
Az utolsó nagyobb modul, amit még meg kellett csinálnunk, a szövetségi háború volt. Ez most már nagyjából megvan, csak azért nem tudom megmondani, mert ennék még nincs meg a grafikus designja, ha meglesz, akkor az aktuális blogbejegyzés arról fog szólni. A másik dolog, amivel azért még van munka, a játék mobil verziója. Nagyjából ez is megvan, finomhangolások vannak hátra, de úgy néz ki, dolgoznunk kell még azon, hogy a sok különböző telefon mindegyikén jól nézzen ki. Aztán jön a legnagyobb ugrás, feltöltjük a google playstore-ba, és várjuk a jóváhagyást. Sajnos, egy appból indított, de alapvetően böngészős játéknál van esély, hogy elutasítják. Ha erre nem találunk megoldást, app akkor is lesz, csak akkor azt a honlapunkról, külső forrásként kell letölteni, nem pedig a playstore-ból.
A játékban a legtöbb tartalom nagyon sok ideig, magas szintig elég, a kalandoknál kell még néhány ismételhető kalandot gyártanunk. Illetve a játék legösszetettebb része, az alkalmazott harc is még fine-tuningot igényel, az ellenfeleknek is szeretnénk egy saját MI-t csinálni. Írtam, hogy az avatárok grafikája volt az első, ami elkészült, és mostanra már kicsit idejétmúlt a grafika, a rajzolójuk, Ruzsinszki Zsolt bevállalta, hogy újrarajzolja őket, ha ez elkészül az indulásra ez is bekerül.
Emellett fordítjuk a játékot angolra, ez elég nagy munka, óriási mennyiségű szövegünk van. Az angol verziót nem fogjuk egyébként rögtön, a magyarral együtt elindítani, a magyaroknak lesz néhány hónap előnye, ezalatt lehet még az esetleges indulási problémákat orvosolni. Ha sikeres a nemzetközi verzió, később jöhetnek más nyelvek is.
Tőletek pedig annyit szeretnénk kérni, hogy terjesszétek az igét, ajánljátok a játékot, most már van játékmenet videónk, trailerünk, ezeket ér like-olni a youtube-on és megosztani :) Aki pedig feliratkozik a cikk alján „kérek emailt, ha blogbejegyzés kerül be” azok számíthatnak rá, hogy meghívót kapnak a béta tesztre!
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
Az emailben, és a hírben is leírtam, hogy ios verzió nincs még... A játékot PC-re optimalizáltuk, de androidról is játszható. iosról egyelőre nem. |
iOS app nincs?
Húzd a képernyöt felfelé?
Három másodpercenként?? |
A lentiek Firefox-ban voltak. Chrome alatt próbálva egyből beléptetett és feldobta a szakma választást. Kiválasztottam a vendéglátóst, alul elkezdett pörögni a kis piros valami. Pörgött kb. 1 percig, F5 és már bent is vagyok. |
Sajnos már a regisztrációnál elakadok. A Regisztráció gombra kattintva három lehetőség van, Google sign in, Facebook, egyéb email cím megadás. Ha a Google sign in-t választom vagy dob egy elég hosszú hibát egy külön böngésző ablakban vagy többszöri nyomkodás után feldobja a gmail account választó boxot ahol kiválasztottam a béta alatt használt gmail-es címet. One moment please, aztán ablak bezárul és nem történik semmi. Facebook regisztrációt választva az alábbi hiba jön fel: App not set up: This app is still in development mode, and you don't have access to it. Switch to a registered test user or ask an app admin for permissions. Ha csak simán regisztrálnám az email címemet, ott meg már kiírja, hogy ez az email cím már használatban van.
A fórumra egyelőre nem tudok írni, gondolom mert nem vagyok regisztrálva. Illetve az utolsó blog bejegyzésről sajnos megint nem jött email, a béta indításáról viszont igen. |
Reg ablak nem értesített a sikeres regisztrációrol.. ezért rányomtam mégegyszer ekkor már szólt h ez a mail cím használatban van. |
Nem tudok a forumba irni csak egy nagy ures feher kepernyot rak ki, ha valaszolok egy hozzaszolasra.
PC/Firefox |
Nagyszerü, jött mail.
Regisztrálni nemtom milyen telóról lehet, iPhone-al nem sikerült a fenti problémákon kívül a tovább gomb képernyön kívül kerül megjelenítésre |
A bétába azokat szeretnénk csak meghívni, akik nyomon követték a játék fejlesztését, és van már valami fogalmuk arról, mi is ez az egész. Ajánlási rendszer egyelőre még nincs, és úgy gondoltuk, rögtön a legelején még nincs is szükség rá, volt ezer fontosabb dolog, de rajta van egyébként a fejlesztendő dolgok listáján. |
Lehet majd meghivni ismerosoket a betaba vagy szigoruan csak az vehet reszt, aki itt a blogon jelentkezett?
Egyebkent van a jatekban ajanlas bonusz? Ha igen, milyen formaban? |
Korrigáltuk a dolgot, köszi, hogy jelezted! |
Eddig minden blog bejegyzésről kaptam emailt, a most szerdairól valamiért nem. Remélem a jövő heti béta tesztes megjön majd. |
Az alfa teszt már egy hónapja meg, a játéknak nagyon sok aspektusa van, és ez rengeteg javítást, finomítást, tökéletesítést igényel, sokkal többet, mint eredetileg gondoltuk! A jó hír viszont, hogy akik most játszanak, azoknak tetszik a játék, tolják ezerrel. Szóval még egy pici türelmet kérünk! A béta tesztet szeptemberre ígértük, reméljük, azt sikerül betartani, ha nem is a hónap elején. |
Még egy hét eltelt Béta nélkül. |
Mar szeptember van, a beta meg sehol |
Nagyon remelem, hogy lesz IOS-re, nem akarok uj telot venni.
Az iphone-omrol kuldve. |
Egyelőre engedélyezés alatt van, nem volt vele különösebb probléma. IOS verzió lehet mégis lesz, many thx to Erynome |
ios verzio nem lesz, csak andoroid? |
Nem hinném, hogy attól, mert böngészős app, ne engedélyeznék, több ilyen is fut a telefonomon. |
Igy "lassan" július közepén lehet tudni vmit?
tesztelésre jelentkezés, kezdés... |
Akkor ha jol szamolok, 2 het alfa, 3 het bugfix, azaz beta az julius kozepe, az eles jatek meg kb szeptember? |
Ez a topik egyébként az Argum Citynek és az azzal kapcsolatos kérdéseknek van fenntartva, az egyéb témába vágó kérdéseket légyszi a megfelelő topikba! Mivel látom, hogy a HKK és TF online még mindig sokakat foglalkoztat, ezzel kapcsolatban írtam a múlt heti cikket, aminek saját, külön topikja van. |
Az eddigi játékaink többségére (Túlélők Földje, Ősök Városa, Végzetúr, HKK) nem az volt a jellemző, hogy fél év után érdeklődés hiányában megszűntek. A TF 27 éve, a HKK 24 éve, a VU 11 éve működik sikeresen. Az Ősök Városa több mint 20 évet ért meg, és a többi, profitot nem hozó játékaink is üzemelnek a mai napig, végig lehet őket játszani, a szervereket fenntartjuk. A KG az egyetlen játék, ami kikerült a szárnyaink alól, mert valaki megvásárolta.
Egy éve egyébként még nem is volt publikus, hogy fejlesztjük a játékot, ez a blog júliusban indult, de akkor is legkorábbi indulásra az év végét jelöltük meg. És nincs semmiféle határidő, csak és kizárólag az számít, hogy a játék jó legyen. Ha már beletettük 5 évet a játékba, nem fogjuk a kelleténél néhány hónappal hamarabb elindítani, csak azért, mert az első blogban azt írtam, hogy ha minden jól megy, év végére megleszünk. |
Lassan egy éve "majdnem kész", sajnos ez nagyon ismerős a TFonline, HKKonline után.
Az meg a másik fele, hogy nem látom értelmét elkezdeni játszani valami MMO szerűséggel, ha fél év után szevasz lesz neki érdeklődés hiányában vagy mert a saját fenntartását se termeli ki... |
Van azért abban valami, hogy talán túl korán kezdték el a bejelentést, lassan elkezd belefáradni az ember a várakozásba. Eleinte még én is nagy elánnal vártam a dolgot, de ma már egyre ritkábban nézek rá a fórumra. |
Ja, én csak újraregeltem a TF online miatt, 10 év alatt elfelejtettem a jelszót. |
Ez már a sokadik alkalom, hogy előkerül a „miért nincs online HKK” kérdés valamilyen formában, akár itt, akár máshol, függetlenül attól, hogy mennyire offtopic a felvetés, ezért megígérem, hogy hamarosan egy terjedelmesebb írásban körüljárjuk majd a témát! |
Sokkal jobb lenne, meg logikusabb is, hogy olyan szekeret kell tolni ami megy. Olyat tolni ami talán megy talán nem. HKK-n van még mit kiaknázni pláne ha egy online verziót nézünk.
Applikációban kell gondolkozni nem webes mutyin. |
Én is jobban örülnék, ha hemzsegnének a hozzászólások. De a helyzet az, hogy a játék még nem indult el, a játékkal nem játszott senki még, nyilván kevés dolgot lehet azon kívül kérdezni, hogy mikor indul el már végre A százeres "gagyi" (tőkeerős nemzetközi cégek által fejlesztett) mobiljátékok azért elég szép pénzt elköltenek a reklámra, természetesen mi is fogunk reklámozni, de csak az induláskor, erőnkhöz mérten.
Ennek a blognak az egyetlen célja, hogy azoknak, akik a honlapunkat látogatják, előzetes infókat adjon a játékról. És azért jönnek az emberek (bár sokan nem írnak semmit), de látod, te is nem sokkal ezelőtt regisztráltál be, és gondolom nem pusztán azért, hogy egy negatív megjegyzést tegyél.
Az indulásról / csúszásról stb, ahogy írtam többször, gyakorlatilag készen vagyunk, jelenleg még a hibákat javítgatjuk, a grafikát csiszoljuk, szóval semmiképpen sem kell attól tartani, hogy az lesz, mint a TFO-val. | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2019. május 28. 15:22:04 | Utolsó frissítés: 2019. május 28. 15:37:19 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |