Kényelmi funkciók az Argum City-ben
A játékok evolúciója hihetetlenül gyors, minden újabb játéknál a tervezők figyelembe veszik azokat a tapasztalatokat, amelyeket leszűrtek nemcsak a saját játékaikból, hanem más cégekéből is. Az Argum City tervezésekor igyekeztünk mi is lépést tartani, megfelelni a jelenlegi játékos elvárásoknak. Míg 10 éve kb. annyi volt az elvárás, hogy legyen egy jó sztori meg szép grafika, azóta az intenzív versenynek és a gyors evolúciónak köszönhetően rengeteg új elvárás jelent meg.
Nyitott, végtelenségig játszható, folyamatosan új célokkal bővülő játék, a monoton cselekvések automatizálása, kényelmi funkciók, korrekt verseny, lehetőség a lemaradás behozására, megfelelően sok, szórakoztató játékelem, de azért ne vegyen el túl sok időt, stb...
A „monoton cselekvések automatizálására” egy olyan rendszert találtunk ki, hogyha elég sokszor elvégzel valamit, akkor utána megkapod a lehetőséget, hogy ne kelljen már „végignyomkodnod”, egyszerűen megteheted, hogy átveszed a jutalmat. Jó példák erre a minijátékok (bár a minijátékok amúgy sem számítanak „kötelező” elemnek a játékban). Ha van kedved, játszol velük, nő tőle a kedvenceid boldogsága, és mellesleg kapsz pár apró jutalmat, kedvenc játékokat, zent. A minijátékokat igyekeztünk úgy összerakni, hogy mindenki megtalálja a kedvére valót: van drágakővadászat, memóriajáték, passziánsz, és ügyességi játékok, mint pl. ufóvadászat vagy az égő házból kiugráló kedvencek megmentése. A minijátékokkal való játékért fejlődik az adott játék szintje. Ha eléri ez a 10-et, akkor attól kezde, ha akarod, egyetlen kattintással „megnyerheted” a játékot, és megkapod az érte járó jutalmakat.
Ehhez hasonló mechanizmus van a kertek fokozását (kis bónusz a termésre) szolgáló vakondvadászatnál, és a bányában (bónusz az érckitermelésre) játszható ügyességi-logikai játéknál: ha bizonyos számú játékot lejátszottál már, akkor megjelenik az „automatikus fokozás” gomb, amivel megkapod a 36 órás bónuszt akkor is, ha a játékot nem játszod végig.
A játékban minden nap kapsz kalandpontokat, amikből küldetéseket teljesíthetsz. A kalandpontok gyors elköltésére szolgálnak az „ismételhető küldetések”: ezeket akár többször is megcsinálhatod, és lesz lehetőség arra is, hogy rögtön 3 kalandpontot költs, és háromszoros jutalmat kapj, így időt spórolva.
Másik, hasznos funkció a „kárpótlás”. A játékban lesz számos elem, ami nem „automatizálható” a fenti módon. pl. egy pvp arénában mindig szükség lesz a taktikázásra, ezt nem lehet egy gombnyomással helyettesíteni. Viszont előfordulhat, hogy egy adott napon erre nem jut időnk, vagy egyszerűen nem vagyunk otthon, nyaralunk stb. nem tudunk belépni a játékba. Ekkor kap szerepet a kárpótlás. Számon tartjuk, hogy mennyire vagy aktív játékos, és ennek arányában kárpótlás illet meg: ha nem tudsz valamivel foglalkozni, az érte járó jutalmat akkor is megkapod. pl. ha egy héten minden nap harcoltál az arénában, de vasárnap nem jut rá idő, attól még át tudod venni a jutalmat (vagy egy részét) a 7. napért akkor is, ha az adott cselekvést nem csináltad meg. Ha már hónapok óta játszol, akkor ha elmész 1-2 hétre nyaralni, akkor sem vesztesz semmit, időarányosan megkapod a jutalmat.
Az időbeosztásnál kiválaszthatod, hogy mit csináljon a karaktered a 8 óra munka, pihenés és szórakozás alatt. Ez mindig egy adott napra vonatkozik, de ha nem akarsz rajta másnap változtatni, elég egy gombnyomás a „Véglegesítés”-re, és nem kell előről végignyomkodni az egészet.
Természetesen az, hogy milyen további gyorsítási, kényelmi, „monotonitás-oldási” funkciókra lesz majd szükség, ezt elsősorban ti mondjátok meg, az aktív játéktapasztalat alapján. Tudjátok, hogy nyitottak vagyunk mindenre, és amit eddig csináltunk, az csak egy kezdeti „játszótér” amit majd ti fogtok igazán alakítani!
Jövő hétre, karácsonyi ajándékként megpróbálok még egy videót csinálni, amiben bepillantást engedünk majd az Argum City kulisszatitkaiba, és belekukkantunk az admin funkciókba és tervezői eszközökbe.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
Cgi film? Csak nem egy intro? Na erre kíváncsi vagyok! |
Boulder Dash, eletem elso jateka. Na azt tuti ki fogom parszor probalni. |
Köszi, erre nem is gondoltunk! |
A Memóriajátékhoz javaslat: a megtalált párok tűnjenek el a képernyőről, mert nagyon zavaró, ha ott maradnak. Az asztali verzióban és bármely webes verzióban is eltűnnek (asztalinál elvesszük a párokat). |
Bizony a képeket elnézve Zelenák Anikó óriási veszteség, Isten nyugosztalja szegényt, nagyon szerettem a képeit már HKK-ban is, és ezek is magukért beszélnek.
Szintén a HKK-ból már nagyon jó emlékek Gőgös Károly és Lipták László képei, nekem nincs túl jó szemem a művészethez, de benne voltak azon 5 grafikusotokban, akikkel dolgoztatok, akiknek a képeit ránézésre tudtam mindig azonosítani, meg volt az az egyéni, különleges és nagyszerű stílusuk. (Ilyen volt még Fischer Tamás képei is, gondolom az ő kissé mesésebb stílusa nem passzol a játékhoz, de azért muszáj volt megemlítenem, na. Mondjuk... Hörcher Lászéó képei is könnyen felismerhetőek, csak... na azt mondtad csak jót ).
Mindenesetre ahogy most eszembe jutottak a legelső HKK-s lapok, azért érződik (nagyon helyesen), hogy profibb a szellemiség az eltelt évek alatt, azért már a nagy lelkesedés nem megy apróbb dolgok rovására, amikor már minden jónak és szépnek látszik, hanem valóban odafigyelést érezni 100%-ig az előkészületekben, ez pedig jó jel a játék egészére nézve is. Csak indulna már el, mostanra nagyon kíváncsivá tettetek. :P |
Ket kerdes:
- Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
- A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)?
A játék jelenlegi állása szerint ezt úgy tudod elérni, hogy csatázol egyet az illetővel, és akkor látod a kapacitás beállításait. Az, hogy csak rákattintasz és megnézed, túl triviális lenne, így viszont vagy erőforrást kell áldozni (kockáztatok egy vesztes csatát, hogy utána nagyobb eséllyel nyerjek, vagy inkább egy gyengébb ellenfelet támadok kevesebb pontért) vagy információt kell cserélni más játékosokkal, ez növeli az interaktivitás lehetőségét. A játékban meg lehet látogatni más birtokát is, és ott akár bemehetsz a műhelybe, de a kapacitást ott sem írjuk ki.
A bajnokság úgy néz ki, hogy van napi 10 támadásod, te döntöd el, mikor, kire adod le. Mindig pontszámban hozzád közel esőt tudsz támadni. Az ellenféllel a gép "játszik", tehát neki nem kell a gép előtt lennie, amikor támadod. |
Miklós korábbi válasza: Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk. |
Vagy a beta teszt? |
Hogy all a jatek? Mikorra varhato az indulas? |
kapacitas, nem katalizator, de remelem ertheto |
Kommonium, raritium es epikium... Hatalmas nevek Kesobb majd be fog jonni a legendorium is, ugye?
Ket kerdes:
- Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
- A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)? |
Telefonon elérhető lesz a játék, android app? |
Inaktív alkalmazott képesség:
A karakternek vannak minden szinten szakértelmei pl. 2. szinten termelékenység (+kredit), meggyőzőkészség (+zen), tudomány (+kutatáspont). Ezek közül mindig egyet választhatsz ki, az lesz az aktív, pl. ha kiválasztod a termelékenységet, akkor arra fogsz bónuszt kapni, a többire nem (akkor se, ha költöttél rájuk).
Az alkalmazottak nem harci képességei a szakértelmekre adnak bónuszt. Ha a képessége pont olyan szakértelemre adna bónuszt, ami egyébként nem aktív, akkor jelenik meg az "inaktív" felirat.
Itt jegyzem meg, hogy az inaktív szakértelmek a kaland próbákban azért számítanak.
Egy grafikussal összeállhatnál már
Haha, értem, mire gondolsz A játék grafikáján 8 grafikus plusz két stúdió dolgozott / dolgozik, de sajnos vannak grafikák, amikkel én sem vagyok elégedett. Volt pl, ami önmagukban megjelenve még elfogadhatónak tűnt, de így, hogy a dolgok a végükhöz közelednek, eléggé kilóg. Szívem szerint több dolgot is újrarajzoltatnék, de ezek nagy részére valószínűleg csak a játék indulása után fog sor kerülni. Viszont azért sok dolog van, ami jól sikerült, a robotok grafikája, a csatahátterek, a birtok, a design elemek és egy sor egyéb amivel elégedettek vagyunk. Ha gondoljátok, esetleg rászánhatunk majd egy blogbejegyzést arra, hogy grafikusok szerint végigvesszük az elemeket, és megmondjátok, mi tetszik, mi nem.
Ja, és ha bárki ismer jó számítógépes grafikust, tudunk neki munkát adni |
Biztosan szuperhősök mennek le a bajbajutott emberekért, és hozzák felszínre őket. |
Egy grafikussal összeállhatnál már
Egyébként jónak tűnik a játék. |
Vagy csak én vagyok vak, vagy nem láttam még rá választ, de az alkalmazottakhoz lenne egy kérdésem:
Ugyebár két képességük van, egy harci és egy nem harci. Láttam a bemutató videóban, hogy a paneljén azt írta a nem harci képességére, hogy inaktív. Tehát a kérdés:
Azért inaktív, mert harcoló csapatba van választva? Vagy bizonyos szint után nyílik meg? Erősödnek ezek a képességek az alkalmazott szintlépésével? Vagy elég megvennem egyszer az illetőt ha tetszik a nem harcija, ledekkoltatni a vendégházba és csocsi, állandó bónusz? Netán az ugyanolyan típusú összeadódik két alkalmazottól?
(Igen, kezd határozottan érdekelni a cucc így előre is, kezdem átnézni a megjelent dolgokat most már (leendő) játékos szemmel. )
Köszi előre is a választ. |
Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk. |
Mikor is indul? Lehet volt már valahol csak én maradtam le |
A cég panelen, az infók résznél van, hogy a cégednek max. hány épülete lehet, ez ha jól emlékszem cégszint*5. Egy adott épületre ezen túl nincs korlátozás, de a magasabb szintű épületek többet termelnek még kisebb szinten is, ezért érdemes a régi épületeket idővel elbontani, hogy legyen hely az újaknak. Azt hogy mikor mit érdemes fejleszteni, pl. érdemes-e valamit 4-es minőségről 5-re felfejleszteni vagy inkább az új épületre cserélni ami 1-es minőségű, ezt a játékosok nálam úgyis tuti jobban ki fogják számolni |
A labor, gyogyszertar, stb epuletekbol mennyi lehet? Szamomra nem derult ki a videobol.
Egyebkent beta indulas idopont? |
Egy kis rejtély mindenhova kell!
Nagyon ígéretesnek tűnik a játék! Már alig várom! |
Más játékokhoz hasonlóan, a karakterek itt sem halnak meg, csak elájulnak, a harc végén magukhoz térnek, szóval nem kell félteni őket, nem veszhet el a rengeteg hűségpont, felszerelés meg egyéb erőforrás, amit rájuk költesz (maximum ha véletlenül rákattintasz az "elbocsátom" meg utána az "egész biztos" gombokra )
Egyébként ezen néha én is elgondolkodom, tegyük fel, a csapat lemegy a föld mélyére, átverekszi magát ezer csapdán és szörnyetegen, és a végén bumm, valami betalál, mind "elájulnak". Utána ki menti meg őket? hogy kerülnek vissza a bázisra? Erről minden játék mélyen hallgat |
Ha meghalnak az alkalmazottaink akkor felélednek vagy újak kellenek? |
Ultralisk... |
Igen Szerzek akkor egy példányt én is belőle, ha megjelent!
Elkészült az ígért videó, most rakjuk fel. |
Miklós, most látom a PC Guruban van veled egy interjú. |
Jól hangzik! |
Nincs semmilyen késleltetés, végig tudod nyomkodni hamar, és utána is tudsz egy csomó dolgot csinálni. |
Jol hangzik ez a tutorial, jol belerangat az egeszbe es raultet az arra, hogy sodorjon tovabb.
Egyebkent kb mennyi ido maga a tutorial? Vegig lehet nyomkodni negyed ora alatt vagy van benne kesleltetes (orak/napok) amit ki kell varni? | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2018. december 12. 13:37:51 | Utolsó frissítés: 2018. december 12. 14:09:15 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |