Argum City: Játék telefonról
A hétvégén, szombaton volt az 50. Beholder találkozó, ahol első ízben bemutattuk az Argum City játékot egy részletes videóban. Aki személyesen is ott volt, attól szívesen látunk itt, a fórumban kommenteket, kérdéseket! Dolgozunk egy internetre felrakható videón is, amit hamarosan szélesebb közönség is megtekinthet.
Sokan kérdezték, hogy játszható lesz-e a játék telefonról is. Örömmel jelentjük, hogy igen :) A mai játékoknál ez már elengedhetetlen, hogy telefonról is nemcsak, hogy elérhető, de kényelmesen is játszható legyen. A Végzetúrnál mindig is szívfájdalmunk volt, hogy nem tudtunk egy külön app verziót csinálni hozzá, mert így utólag már óriási munka lett volna. Az Argum City-t viszont a kezdetektől úgy építettük fel, hogy a telefonos adaptációval ne legyen probléma.
Ahogy írtam korábban, a játékot html5/css-ben írtuk, amelynek nagy előnye a hordozhatóság, gyakorlatilag bármilyen platformon futtatható, ahol egy böngésző elfut. Persze ez a dolog nem ennyire egyszerű, az érintőképernyős alkalmazások kezelése sokban eltér egy PC-s felülettől, és persze mások a méretek, arányok is. A telefonos konverzióval egy külsős fejlesztőcsapatot, az OtterWorks-öt bíztuk meg, többek közt ők írják át a css-eket úgy, hogy a különböző felbontású telefonokon is tökéletesen mutasson a játék. Az Androidos verziónk gyakorlatilag 100%-kos, az IOS telefonokkal nehezebb a helyzet, mert az Apple nem igazán támogatja egy böngészős játéknál a teljes képernyős módot. De úgy tűnik, hogy ott is találtunk egy áthidaló megoldást.
Egy telefonos játéknál persze szokatlan, hogy el kelljen indítani a böngészőt, és onnan kelljen a játékot futtatni. Épp ezért csinálunk a játékhoz egy letölthető androidos appot is, de ez igazándiból csak egy kis program lesz, ami utána futtatja a böngészőt, meghívja a webcímet és kezeli a bejelentkezést. Az, hogy ez IOS-on is megoldható lesz-e, még egyelőre bizonytalan, de a böngészőből futtatás ott is garantáltan működik.
A fejlesztés során mindig figyelembe vettük, hogy eleve olyan paneleket, kezelőfelületeket tervezzünk, amelyek használata telefonon is kényelmes legyen. Nyilván a gombok a teljes képernyőhöz képest arányaiban nagyobbak a telón, hogy könnyebben rájuk lehessen bökni, messzebb vannak egymástól stb. Különös figyelmet fordítunk a tömörítésre is, hogy a grafikák - amelyekből azért elég sok van - ne foglaljanak több gigabyte-ot, és szerényebb képességű telefonokon is futni tudjon a játék, ill. ne kelljen folyamatosan egy töltőképernyőt bámulni. Nekem amúgy is az a problémám a mai játékok többségével, hogy a játékidő jelentős részét kitölti a „loading” képernyő, az Argum Cityben ez szerencsére abszolút minimális, hiszen a technológiának köszönhetően mindig csak az épp szükséges grafikákat tölti le a program, és utána pedig a böngésző cache-éből rántja elő őket, további töltögetés nem szükséges.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
Az emailben, és a hírben is leírtam, hogy ios verzió nincs még... A játékot PC-re optimalizáltuk, de androidról is játszható. iosról egyelőre nem. |
iOS app nincs?
Húzd a képernyöt felfelé?
Három másodpercenként?? |
A lentiek Firefox-ban voltak. Chrome alatt próbálva egyből beléptetett és feldobta a szakma választást. Kiválasztottam a vendéglátóst, alul elkezdett pörögni a kis piros valami. Pörgött kb. 1 percig, F5 és már bent is vagyok. |
Sajnos már a regisztrációnál elakadok. A Regisztráció gombra kattintva három lehetőség van, Google sign in, Facebook, egyéb email cím megadás. Ha a Google sign in-t választom vagy dob egy elég hosszú hibát egy külön böngésző ablakban vagy többszöri nyomkodás után feldobja a gmail account választó boxot ahol kiválasztottam a béta alatt használt gmail-es címet. One moment please, aztán ablak bezárul és nem történik semmi. Facebook regisztrációt választva az alábbi hiba jön fel: App not set up: This app is still in development mode, and you don't have access to it. Switch to a registered test user or ask an app admin for permissions. Ha csak simán regisztrálnám az email címemet, ott meg már kiírja, hogy ez az email cím már használatban van.
A fórumra egyelőre nem tudok írni, gondolom mert nem vagyok regisztrálva. Illetve az utolsó blog bejegyzésről sajnos megint nem jött email, a béta indításáról viszont igen. |
Reg ablak nem értesített a sikeres regisztrációrol.. ezért rányomtam mégegyszer ekkor már szólt h ez a mail cím használatban van. |
Nem tudok a forumba irni csak egy nagy ures feher kepernyot rak ki, ha valaszolok egy hozzaszolasra.
PC/Firefox |
Nagyszerü, jött mail.
Regisztrálni nemtom milyen telóról lehet, iPhone-al nem sikerült a fenti problémákon kívül a tovább gomb képernyön kívül kerül megjelenítésre |
A bétába azokat szeretnénk csak meghívni, akik nyomon követték a játék fejlesztését, és van már valami fogalmuk arról, mi is ez az egész. Ajánlási rendszer egyelőre még nincs, és úgy gondoltuk, rögtön a legelején még nincs is szükség rá, volt ezer fontosabb dolog, de rajta van egyébként a fejlesztendő dolgok listáján. |
Lehet majd meghivni ismerosoket a betaba vagy szigoruan csak az vehet reszt, aki itt a blogon jelentkezett?
Egyebkent van a jatekban ajanlas bonusz? Ha igen, milyen formaban? |
Korrigáltuk a dolgot, köszi, hogy jelezted! |
Eddig minden blog bejegyzésről kaptam emailt, a most szerdairól valamiért nem. Remélem a jövő heti béta tesztes megjön majd. |
Az alfa teszt már egy hónapja meg, a játéknak nagyon sok aspektusa van, és ez rengeteg javítást, finomítást, tökéletesítést igényel, sokkal többet, mint eredetileg gondoltuk! A jó hír viszont, hogy akik most játszanak, azoknak tetszik a játék, tolják ezerrel. Szóval még egy pici türelmet kérünk! A béta tesztet szeptemberre ígértük, reméljük, azt sikerül betartani, ha nem is a hónap elején. |
Még egy hét eltelt Béta nélkül. |
Mar szeptember van, a beta meg sehol |
Nagyon remelem, hogy lesz IOS-re, nem akarok uj telot venni.
Az iphone-omrol kuldve. |
Egyelőre engedélyezés alatt van, nem volt vele különösebb probléma. IOS verzió lehet mégis lesz, many thx to Erynome |
ios verzio nem lesz, csak andoroid? |
Nem hinném, hogy attól, mert böngészős app, ne engedélyeznék, több ilyen is fut a telefonomon. |
Igy "lassan" július közepén lehet tudni vmit?
tesztelésre jelentkezés, kezdés... |
Akkor ha jol szamolok, 2 het alfa, 3 het bugfix, azaz beta az julius kozepe, az eles jatek meg kb szeptember? |
Ez a topik egyébként az Argum Citynek és az azzal kapcsolatos kérdéseknek van fenntartva, az egyéb témába vágó kérdéseket légyszi a megfelelő topikba! Mivel látom, hogy a HKK és TF online még mindig sokakat foglalkoztat, ezzel kapcsolatban írtam a múlt heti cikket, aminek saját, külön topikja van. |
Az eddigi játékaink többségére (Túlélők Földje, Ősök Városa, Végzetúr, HKK) nem az volt a jellemző, hogy fél év után érdeklődés hiányában megszűntek. A TF 27 éve, a HKK 24 éve, a VU 11 éve működik sikeresen. Az Ősök Városa több mint 20 évet ért meg, és a többi, profitot nem hozó játékaink is üzemelnek a mai napig, végig lehet őket játszani, a szervereket fenntartjuk. A KG az egyetlen játék, ami kikerült a szárnyaink alól, mert valaki megvásárolta.
Egy éve egyébként még nem is volt publikus, hogy fejlesztjük a játékot, ez a blog júliusban indult, de akkor is legkorábbi indulásra az év végét jelöltük meg. És nincs semmiféle határidő, csak és kizárólag az számít, hogy a játék jó legyen. Ha már beletettük 5 évet a játékba, nem fogjuk a kelleténél néhány hónappal hamarabb elindítani, csak azért, mert az első blogban azt írtam, hogy ha minden jól megy, év végére megleszünk. |
Lassan egy éve "majdnem kész", sajnos ez nagyon ismerős a TFonline, HKKonline után.
Az meg a másik fele, hogy nem látom értelmét elkezdeni játszani valami MMO szerűséggel, ha fél év után szevasz lesz neki érdeklődés hiányában vagy mert a saját fenntartását se termeli ki... |
Van azért abban valami, hogy talán túl korán kezdték el a bejelentést, lassan elkezd belefáradni az ember a várakozásba. Eleinte még én is nagy elánnal vártam a dolgot, de ma már egyre ritkábban nézek rá a fórumra. |
Ja, én csak újraregeltem a TF online miatt, 10 év alatt elfelejtettem a jelszót. |
Ez már a sokadik alkalom, hogy előkerül a „miért nincs online HKK” kérdés valamilyen formában, akár itt, akár máshol, függetlenül attól, hogy mennyire offtopic a felvetés, ezért megígérem, hogy hamarosan egy terjedelmesebb írásban körüljárjuk majd a témát! |
Sokkal jobb lenne, meg logikusabb is, hogy olyan szekeret kell tolni ami megy. Olyat tolni ami talán megy talán nem. HKK-n van még mit kiaknázni pláne ha egy online verziót nézünk.
Applikációban kell gondolkozni nem webes mutyin. |
Én is jobban örülnék, ha hemzsegnének a hozzászólások. De a helyzet az, hogy a játék még nem indult el, a játékkal nem játszott senki még, nyilván kevés dolgot lehet azon kívül kérdezni, hogy mikor indul el már végre A százeres "gagyi" (tőkeerős nemzetközi cégek által fejlesztett) mobiljátékok azért elég szép pénzt elköltenek a reklámra, természetesen mi is fogunk reklámozni, de csak az induláskor, erőnkhöz mérten.
Ennek a blognak az egyetlen célja, hogy azoknak, akik a honlapunkat látogatják, előzetes infókat adjon a játékról. És azért jönnek az emberek (bár sokan nem írnak semmit), de látod, te is nem sokkal ezelőtt regisztráltál be, és gondolom nem pusztán azért, hogy egy negatív megjegyzést tegyél.
Az indulásról / csúszásról stb, ahogy írtam többször, gyakorlatilag készen vagyunk, jelenleg még a hibákat javítgatjuk, a grafikát csiszoljuk, szóval semmiképpen sem kell attól tartani, hogy az lesz, mint a TFO-val. | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2018. november 27. 15:56:53 | Utolsó frissítés: 2018. november 28. 10:11:27 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |