Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: Játék telefonról


A hétvégén, szombaton volt az 50. Beholder találkozó, ahol első ízben bemutattuk az Argum City játékot egy részletes videóban. Aki személyesen is ott volt, attól szívesen látunk itt, a fórumban kommenteket, kérdéseket! Dolgozunk egy internetre felrakható videón is, amit hamarosan szélesebb közönség is megtekinthet.

Sokan kérdezték, hogy játszható lesz-e a játék telefonról is. Örömmel jelentjük, hogy igen :) A mai játékoknál ez már elengedhetetlen, hogy telefonról is nemcsak, hogy elérhető, de kényelmesen is játszható legyen. A Végzetúrnál mindig is szívfájdalmunk volt, hogy nem tudtunk egy külön app verziót csinálni hozzá, mert így utólag már óriási munka lett volna. Az Argum City-t viszont a kezdetektől úgy építettük fel, hogy a telefonos adaptációval ne legyen probléma.

Ahogy írtam korábban, a játékot html5/css-ben írtuk, amelynek nagy előnye a hordozhatóság, gyakorlatilag bármilyen platformon futtatható, ahol egy böngésző elfut. Persze ez a dolog nem ennyire egyszerű, az érintőképernyős alkalmazások kezelése sokban eltér egy PC-s felülettől, és persze mások a méretek, arányok is. A telefonos konverzióval egy külsős fejlesztőcsapatot, az OtterWorks-öt bíztuk meg, többek közt ők írják át a css-eket úgy, hogy a különböző felbontású telefonokon is tökéletesen mutasson a játék. Az Androidos verziónk gyakorlatilag 100%-kos, az IOS telefonokkal nehezebb a helyzet, mert az Apple nem igazán támogatja egy böngészős játéknál a teljes képernyős módot. De úgy tűnik, hogy ott is találtunk egy áthidaló megoldást.

Egy telefonos játéknál persze szokatlan, hogy el kelljen indítani a böngészőt, és onnan kelljen a játékot futtatni. Épp ezért csinálunk a játékhoz egy letölthető androidos appot is, de ez igazándiból csak egy kis program lesz, ami utána futtatja a böngészőt, meghívja a webcímet és kezeli a bejelentkezést. Az, hogy ez IOS-on is megoldható lesz-e, még egyelőre bizonytalan, de a böngészőből futtatás ott is garantáltan működik.

A fejlesztés során mindig figyelembe vettük, hogy eleve olyan paneleket, kezelőfelületeket tervezzünk, amelyek használata telefonon is kényelmes legyen. Nyilván a gombok a teljes képernyőhöz képest arányaiban nagyobbak a telón, hogy könnyebben rájuk lehessen bökni, messzebb vannak egymástól stb. Különös figyelmet fordítunk a tömörítésre is, hogy a grafikák - amelyekből azért elég sok van - ne foglaljanak több gigabyte-ot, és szerényebb képességű telefonokon is futni tudjon a játék, ill. ne kelljen folyamatosan egy töltőképernyőt bámulni. Nekem amúgy is az a problémám a mai játékok többségével, hogy a játékidő jelentős részét kitölti a „loading” képernyő, az Argum Cityben ez szerencsére abszolút minimális, hiszen a technológiának köszönhetően mindig csak az épp szükséges grafikákat tölti le a program, és utána pedig a böngésző cache-éből rántja elő őket, további töltögetés nem szükséges.

Tihor Miklós

Kövess minket a Facebook-on!

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Nézet:
A KG nekem kimaradt, utólag sajnálom.

Igen, mindig újítotok a játékokban. Várható, hogy sok érdekesség lesz, bár amíg az ŐV-t nem viszem végig, addig nem kezdek el másikat, így is sok idő.

A legelső képen, ahol a Beholderes rendszámú autó van, ott van pár "lepke-macska" hibrid. Ezek gondolom a "cuki" lények.

A szövegből úgy tűnik, hogy ezek nem agresszívak. Most "tápolás szempontból" mire lehet használni ezeket a lényeket? Talán valami "szépségversenyre" mehetnek vagy a spec. képességeik miatt lesznek jók valamire?

A képen hátul látszik egy óriás macska.
Az egy félresikerült kísérlet vagy valami ellenség?
 
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?

Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?


Igen, valahogy így, ráéreztél a lényegre

De a játékot nem hasonlítanám a KG-hez, se semmi máshoz. Bár rengeteg elem lesz benne, ami innen-onnan ismerős lehet, a játék egészként egy új élményt jelent majd. Bővebben hamarosan!
 
A felvetések jók, én nem sem bánnám ha a KG-ból pár koncepció megmaradna hisz sokan szerettük azt a játékot is és ugyanaz már ne legyen de ott is remek dolgok voltak amik működhetnek az Argumban is.

Nevethar: a karaktered neve , a korában írtakból úgy érzem Stark lesz
 
Köszi!

A történet, kalandok, tárgyak, aréna az eddigi játékok alapján biztosan rendben lesz. Ezért is rögtön az újdonságot kérdezem.

A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?

Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?
 
A céged elsődleges célja pusztán az, hogy erőforrásokat termel, de erről írok majd részletesen is. De az ötletek, amiket írsz, jók
 
Esetleg lehet általánosabban fogalmazni...

Pl. médiacég: minden esetben amikor hírnevet kapok, többet kapok

vagy robot fegyver cég: minden robot fegyver olcsóbb nekem

vagy építőipari cég: a szövetségi város esetében nagyobb hatékonysággal építkezem

vagy ilyesmi
 
A karakterek cégeinek lesz valami gazdasági vagy kereskedelmi szerepe?

Pl. az enyém "elsősegélycsomagot" gyárt, így akciós áron szerezhetem be.

Vagy, ha mások is vesznek "elsősegélycsomagot", akkor a más karakterek vásárlásai után kapok valami bevételt.

Vagy bérelhetek fel 20 kémet, akit ráküldök valami "rivális" cégre, ahol szabotázst hajtanak végre.

Vagy lehet "egyezséget" kötni más játékossal, így ő is olcsóbban jut hozzá ahhoz, amit én gyártok.
 
Ezt a világot nehéz lenne a Túlélők Földjéhez vagy a Végzetúrhoz kötni, nem, ez nem ugyanaz a világ, inkább a mi világunkéhoz hasonló, azzal párhuzamos világ, ahol pár dolog másképp működik, és egy picit előrébb van a jövőben
 
A játék ugyanabban a "világban" fog játszódni, mint a többi? Ez az "ultramodern" környezet engem a "Moa" HKK leírásokra emlékeztet...
 
Akkor mostmar nem hivhatom csillamponi-neveldenek? sniff
 
Sok sikert és jó munkát a fejlesztéshez.
 
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

Létrehozás: 2018. november 27. 15:56:53
Utolsó frissítés: 2018. november 28. 10:11:27
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.