Argum City árverések
A többszemélyes játékok egyik érdekes interakciója a játékok közti kereskedelem. A szinte teljesen pve alapú, előfizetéses játékoknál (mint pl. WoW, Túlélők Földje) ez egy nagyon izgalmas plusz szabadsági faktort ad a játékhoz - bár visszaélésre azért itt is van lehetőség, gondoljunk pl. a kínai gold farmerekre, akik közt volt olyan, aki akkora vagyonra tett szert ebből, hogy létrehozhatta az egyik legnagyobb játékkiadó platformot, de az is érdekes volt, amikor az Everquest 2 teljes gazdaságát véglegesen bedöntötte egy ilyen kereskedő egy exploitnak köszönhetően. Azonban egy free-to-play, versenyalapú játéknak, mint az Argum City, a szabad kereskedelem a ciános injekció megfelelője lenne. Csak idő kérdése, amíg megjelennek a teljesen automatikusan regisztráló, gépi irányítású karakterek, akik a semmiből termelik a végtelen értéket. Épp ezért free-to-play játékokban sajnos nem lehetséges a játékosok közti kereskedelem, és ez sajnos így lesz az Argum City-ben is :(
Helyettesíteni azonban lehet a dolgot egy olyan mechanizmussal, ahol az eladók nem játékosok, hanem a gép, de azért az árucikkekért továbbra is a többi játékossal versenyzel, ezért az árakat a piac határozza meg, ugyanúgy, mint egy szabad kereskedelmű játékkal. Ez a mechanizmus az árverés, amit már a Végzetúrban is sikerrel alkalmaztunk. A játéknak van egy saját aukciós háza, ahol játékban megszerezhető erőforrásokat, speciális relikviákat, tuningokat lehet megvenni - igazándiból szinte bármit, amire szükséged lehet. A tárgyakra aranydukáttal licitálhatsz, ha letelik az árverési idő, akkor a tárgyat a legmagasabb összeget ajánló viszi el. Folyamatosan több élő tétel is van, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelőt.
A korrekt verseny érdekében az aranydukátokat korlátozott mennyiségben lehet szerezni, elkerülendő, hogy egyetlen játékos vásároljon meg minden tételt. Kaphatsz aranydukátot az elfajzott elleni csatában való részvételért, a napi első autóverseny győzelemért, a napi első minijáték sikerért, és naponta egyszer lehet kreditért is venni, emellett szerepelni fog néha a napi ajánlatban is. Az aukciós ház csak egy bizonyos szint után nyílik meg, de akkor még mindenkinek kevés dukátja lesz, ezért olcsóbban lehet majd a tárgyakat megvenni. Aztán ahogy egyre halmozódik a dukát, úgy mennek fel az árak, de ahogy telik az idő és egyre többen szerzik meg az adott tárgyat, az árak csökkennek - tehát a piac szabályozza, te döntöd el, mikor mit vásárolsz. Természetesen a kínálatot az igényeknek megfelelően változtatjuk.
A játékban lesz még egy rész, ahol ezt a momentumot használjuk. A szövetség térkapus ellenfél legyőzéséért a szövetség tagjai argumdukátokat kapnak, és a szörny által dobott kincsekért ezekkel licitálhatnak. Itt persze a licitben az „ellenfelünk” maximum néhány szövetségi társunk, velük akár meg is lehet állapodni, melyik tárgy kié lesz, ezért ez a rendszer csak egy opcionális eszköz arra, hogyha vita lenne a szövetségen belül, egy tárgy kit illet, akkor döntsön a licit. Épp ezért, az argumdukátot soha semmi másra nem lehet majd használni, csakis a szövetségi árverésre.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
A KG nekem kimaradt, utólag sajnálom.
Igen, mindig újítotok a játékokban. Várható, hogy sok érdekesség lesz, bár amíg az ŐV-t nem viszem végig, addig nem kezdek el másikat, így is sok idő.
A legelső képen, ahol a Beholderes rendszámú autó van, ott van pár "lepke-macska" hibrid. Ezek gondolom a "cuki" lények.
A szövegből úgy tűnik, hogy ezek nem agresszívak. Most "tápolás szempontból" mire lehet használni ezeket a lényeket? Talán valami "szépségversenyre" mehetnek vagy a spec. képességeik miatt lesznek jók valamire?
A képen hátul látszik egy óriás macska.
Az egy félresikerült kísérlet vagy valami ellenség? |
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?
Igen, valahogy így, ráéreztél a lényegre
De a játékot nem hasonlítanám a KG-hez, se semmi máshoz. Bár rengeteg elem lesz benne, ami innen-onnan ismerős lehet, a játék egészként egy új élményt jelent majd. Bővebben hamarosan! |
A felvetések jók, én nem sem bánnám ha a KG-ból pár koncepció megmaradna hisz sokan szerettük azt a játékot is és ugyanaz már ne legyen de ott is remek dolgok voltak amik működhetnek az Argumban is.
Nevethar: a karaktered neve , a korában írtakból úgy érzem Stark lesz |
Köszi!
A történet, kalandok, tárgyak, aréna az eddigi játékok alapján biztosan rendben lesz. Ezért is rögtön az újdonságot kérdezem.
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért? |
A céged elsődleges célja pusztán az, hogy erőforrásokat termel, de erről írok majd részletesen is. De az ötletek, amiket írsz, jók |
Esetleg lehet általánosabban fogalmazni...
Pl. médiacég: minden esetben amikor hírnevet kapok, többet kapok
vagy robot fegyver cég: minden robot fegyver olcsóbb nekem
vagy építőipari cég: a szövetségi város esetében nagyobb hatékonysággal építkezem
vagy ilyesmi |
A karakterek cégeinek lesz valami gazdasági vagy kereskedelmi szerepe?
Pl. az enyém "elsősegélycsomagot" gyárt, így akciós áron szerezhetem be.
Vagy, ha mások is vesznek "elsősegélycsomagot", akkor a más karakterek vásárlásai után kapok valami bevételt.
Vagy bérelhetek fel 20 kémet, akit ráküldök valami "rivális" cégre, ahol szabotázst hajtanak végre.
Vagy lehet "egyezséget" kötni más játékossal, így ő is olcsóbban jut hozzá ahhoz, amit én gyártok. |
Ezt a világot nehéz lenne a Túlélők Földjéhez vagy a Végzetúrhoz kötni, nem, ez nem ugyanaz a világ, inkább a mi világunkéhoz hasonló, azzal párhuzamos világ, ahol pár dolog másképp működik, és egy picit előrébb van a jövőben |
A játék ugyanabban a "világban" fog játszódni, mint a többi? Ez az "ultramodern" környezet engem a "Moa" HKK leírásokra emlékeztet... |
Akkor mostmar nem hivhatom csillamponi-neveldenek? sniff |
Sok sikert és jó munkát a fejlesztéshez. | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2019. április 23. 11:59:12 | Utolsó frissítés: 2019. május 14. 14:02:13 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |