Argum City: Az alkalmazottakról részletesebben
Az Argum City alkalmazottainak menedzselése, és a hozzájuk tartozó harcrendszer fontos része a játéknak, ezt szeretném a mai cikkben részletesebben bemutatni.
|
Toborzás
Az alkalmazottakat a vendégházban található toborzás menüpontban veheted fel. Egyszerre mindig 4 lehetőséget kapsz, és bizonyos időközönként frissítheted a listát. A toborzáskor az alkalmazottakról 3 fontos információt látsz, amelyek alapján dönthetsz a felvételről: milyen a hűségszintje, milyen harci szakértelme van, és milyen egyéb szakértelme. A harci szakértelem lehet gyógyítás, sebzés, vagy a többiek segítése, az egyéb szakértelem pedig hozzáadódik a te szakértelmedhez. A választást itt egyébként nem kell túlstresszelni, a szakértelmek később megváltoztathatók, a hűségszint pedig növelhető.
|
Felszerelés
A felszereléseket a robotokhoz hasonló módon lehet kikutatni és megvásárolni. A kikutatható tárgyak szintjét a vendégház szintje határozza meg, ezért azt érdemes fejleszteni, ahogy szintet lépsz.
A legfontosabb felszerelési tárgy természetesen a fegyver, enélkül nem is indulhat harcba az alkalmazott. A fegyverek egy része energiasebzést okoz (pl. elektromos és lézerfegyverek, lángszóró) másik részük kinetikus sebzést (géppuska, golyószóró, miniágyú). Bizonyos ellenfeleknek energiasebzés, másoknak kinetikus sebzés ellen lehet nagyobb a védelmük, te döntöd el, hogy egyes alkalmazottakat az egyikre specializálsz, a másikat a másikra, vagy mindenki ért vegyesen mindenhez.
Persze emellett van számos más felszerelés slot is, páncél, sisak (ezek vizuálisan is megjelennek az alkalmazottakon), öv, kesztyű, csukló, csizma, egyéb. A tárgyak az alkalmazottak tulajdonságait növelik (ld. alább).
Lehetőség van a felszerelések fejlesztésére is. Egyrészt, tudod magát a felszerelést tuningolni, ehhez spéci argumötvözeteket (metánium, platinum, karemium, titánium) kell használni. Ezeket elsősorban az aréna csatákért kapod. Másrészt, tudsz chipeket is a felszerelésekbe rakni. A chipekhez szükséges érceket a bányában szerzed, és ott is tudsz chipet gyártani belőlük (erről részletesebben majd a következő blogban írok).
Ezzel kapcsolatban egyetlen megkötés van csak. Mivel több alkalmazottad van, ugyanabból a felszerelésből akár több darabot is vehetsz. Azért, hogy az inventory ne váljon átláthatatlanul túlburjánzóvá, ezért ugyanannak a tárgynak ugyanolyan fejlesztést és chipet kell adni. Tehát ha van 3 db golyószóród, és szeretnéd tuningolni, akkor a 3-at egyszerre tuningolod, ha chiped raksz bele, akkor ehhez 3 egyforma chip szükséges.
A csapat
Egy játékosnak 3-nál több alkalmazottja is lehet, és mindegyiknek az egyéb szakértelme automatikusan kifejti a hatását, adja a bónuszt, harcolni viszont mindig egyszerre 3-at vihetsz magaddal, ehhez megadhatsz egy csapatot. A szövetségi háborúban lehet egy második és egy harmadik 3 fős csapatod is. A pihenő alkalmazottakat érdemes a szökőkútnál gyakoroltatni, ekkor ők folyamatosan kapják a tapasztalati pontot.
A játék indulása után majd nyilván lesz igény rá, hogy csapatokat el lehessen menteni és gyorsan cserélni, de az induláskor úgy láttuk, erre még nincs szükség, ezért csak később lesz implementálva.
|
Hűség
Az alkalmazottak hűsége fontos jellemző, ez határozza meg, mennyi tulajdonságpontot kapnak szintlépéskor. A növeléséhez hűségpontokat kell használni, ezek elsődleges forrása a kalandok végi jutalom. A hűségre színkódokat használunk, így az alkalmazott nevére pillantva rögtön látod, mennyire hűséges az illető. Ugyanezek a színkódok egyébként a kedvencek hűségénél is. A toborzásnál, ha szerencséd van, kaphatsz magasabb hűségszintű alkalmazottat is, illetve az aukciós házban lehet venni bronz, ezüst és arany toborzó tókent, aminek felhasználásakor garantáltan megjelenik egy adott hűségű alkalmazott.
|
Alkalmazottak tulajdonságai
Az alkalmazottak minden szintlépéskor tulajdonságpontokat kapnak, amelyeket elosztásáról szabadon dönthetünk. A kapott tulajdonságpontok száma a hűségtől függ. Ha egy alkalmazott hűségszintje megnő, akkor a korábbi szintekre visszamenőleg is megkapja a tulajdonságpontokat. A tulajdonságok értékét a ráköltött pontok mellett a felszerelések is növelik.
- E-támadás: ha az alkalmazottad bekészített fegyverének energiasebzése van, akkor ettől a tulajdonságtól függ, hogy mennyit fog sebezni.
- E-védekezés: ha az ellenfél energiatámadást használ, akkor az a sebzés csökken az e-védekezéstől függő mértékben.
- K-támadás: ha az alkalmazottad bekészített fegyverének kinetikus sebzése van, akkor ettől a tulajdonságtól függ, hogy mennyit fog sebezni.
- K-védekezés: ha az ellenfél kinetikus támadást használ, akkor az a sebzés csökken az e-védekezéstől függő mértékben.
- Kritikus: a kritikus találat esélye attól függ, mennyivel magasabb a kritikusunk, mint az ellenfélé (de akkor is lesz egy minimális esély, ha a mienk kisebb, mint az övé). A kritikus sebzés a normál sebzéshez képest +50-80% sebzést jelent.
- Életerő: az életerő tulajdonságot növelve, alkalmazottunk életpontját tudjuk növelni. A legtöbb csatában az alkamazottak max életpontról indulnak, még akkor is, ha egy korábbi csatában elájultak. Kivételt jelentenek azok a kalandok, ahol több csata van egymás után, és a történet logikája szerint nincs közben lehetőség pihenésre, gyógyulásra.
- Átütés: csökkenti az esélyét, hogy az ellenfél sikeresen blokkolja a támadást.
- Blokkolás: a kritikushoz hasonlóan, van esély rá, hogy a karakterünk sikeresen blokkoljon. A blokkolás nem védi ki teljesen a sebzést, de ha az kritikus lenne, akkor nem lesz kritikus, egyéb esetben pedig csökken a sebzés 25%-kal.
- Kábítás: esélyt kapsz rá, hogy a megsebzett ellenfél 1 körre elkábul, harcképtelen legyen. Ha egyszerre több ellenfélre támadsz, az esély csökken.
- Káb. ellenállás: csökkenti az esélyt, hogy elkábulj.
Szakértelmek
A dolgok jelenlegi állása szerint az alkalmazottadnak lehet 1 harci, és 1 egyéb szakértelme, de van rá esély, hogy a harci szakértelmek számát 2-re bővítjük. Az induló szakértelmeket a program egy terjedelmes listából választja ki véletlenszerűen. Nyilván a toborzásnál érdemes odafigyelni erre, de később lesz lehetőség arra, hogy egy alkalmazott a szakértelmét másra cserélje. A szakértelmek magasabb szinten továbbfejleszthetők, ehhez a dexling nevű erőforrás szükséges, amit az arénában lehet szerezni.
Az egyéb szakértelmek egyszerűen bónuszt adnak egy aktív szakértelmedre. Pl. ha aktív a termelékenységed, és van termelékenység szakértelemmel bíró alkalmazottad, akkor az hozzáadódik a tiedhez. Több azonos közül csak a legmagasabb számít.
A harci szakértelem egyszerűen plusz egy képesség, amit az az alkalmazott a harcban használhat.
Kedvenc hozzárendelése
Minden egyes alkalmazottunkhoz hozzárendelhetünk egy-egy kedvencet is. Magasabb szinten a kedvenceinknek lesznek harci statjai is, ezek hozzáadódnak az adott alkalmazottéhoz. Itt fontos, hogy a kedvencünk boldog legyen, a boldogtalan kedvenc stat bónuszai ugyanis jelentősen lecsökkennek, akár 0-ra is.
A harc menete
A harc körökre osztott, kiválasztod, hogy melyik alkalmazottad az 5 lehetséges képesség közül melyiket használja, majd végrehajtódik a támadás, ezután jön az ellenfél. Az 5 harci szakértelem közül 2 attól függ, milyen fegyvert használ, 1 az alkalmazott harci szakértelme, és 2 pedig mindenkinek ugyanaz (de ezt lehet, hogy változtatni fogjuk, 2 képességet kap az alkalmazott, és csak 1 default ikon lesz).
A képességek az ilyen játékokban megszokott dolgokat csinálnak, sebeznek, gyógyítanak, kábítanak, növelik a tulajdonságainkat, csökkentik az ellenfélét stb. Van, amelyik 1 ellenfélre hat, van, amelyik többre. A célpontválasztás alapvetően véletlenszerűen történik, ennek 2 oka volt. Egyrészt, a csatát olyan pörgősre akartuk venni, amennyire csak lehetséges, hosszú távon a rengeteg extra kattintás monotonná tette volna az egészet. Másrészt, a túl tudatos választásnak megvan az a veszélye, hogy aki kezd, rögtön kilövi az ellenfél leggyengébb tagját ill. a gyógyítót. Ezt még egy másik játékosnak talán elnéznénk, de az MI-nek semmiképp sem :)
A cél az volt, hogy egy hozzánk hasonló erősségű ellenféllel a csata 3-5 körös legyen átlagosan, hogy ne is 1 körös „dps race” legyen a csata, de ne is fulladjon az unalomba. Persze rengeteg dolog módosítja a harc paramétereit, ezért persze azért ezt nehéz ilyen pontosan belőni.
Mivel a képességeknek nincs mana vagy egyéb költsége, ezért kaptak egy „cooldown”-t, hogy legyen hely még több taktikázásra, ne csak ugyanaz a képességet használd.
Lesz néhány kényelmi funkció is, előző csata cselekvéseinek ismétlése, és automata harc.
Ennyi fért a mai blogbejegyzésbe, fogok írni majd még egy külön bejegyzést az ellenfelekről is, de ha elkészül a chipelős panel designja jövő szerdára, akkor azt szeretném először bemutatni.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
Az emailben, és a hírben is leírtam, hogy ios verzió nincs még... A játékot PC-re optimalizáltuk, de androidról is játszható. iosról egyelőre nem. |
iOS app nincs?
Húzd a képernyöt felfelé?
Három másodpercenként?? |
A lentiek Firefox-ban voltak. Chrome alatt próbálva egyből beléptetett és feldobta a szakma választást. Kiválasztottam a vendéglátóst, alul elkezdett pörögni a kis piros valami. Pörgött kb. 1 percig, F5 és már bent is vagyok. |
Sajnos már a regisztrációnál elakadok. A Regisztráció gombra kattintva három lehetőség van, Google sign in, Facebook, egyéb email cím megadás. Ha a Google sign in-t választom vagy dob egy elég hosszú hibát egy külön böngésző ablakban vagy többszöri nyomkodás után feldobja a gmail account választó boxot ahol kiválasztottam a béta alatt használt gmail-es címet. One moment please, aztán ablak bezárul és nem történik semmi. Facebook regisztrációt választva az alábbi hiba jön fel: App not set up: This app is still in development mode, and you don't have access to it. Switch to a registered test user or ask an app admin for permissions. Ha csak simán regisztrálnám az email címemet, ott meg már kiírja, hogy ez az email cím már használatban van.
A fórumra egyelőre nem tudok írni, gondolom mert nem vagyok regisztrálva. Illetve az utolsó blog bejegyzésről sajnos megint nem jött email, a béta indításáról viszont igen. |
Reg ablak nem értesített a sikeres regisztrációrol.. ezért rányomtam mégegyszer ekkor már szólt h ez a mail cím használatban van. |
Nem tudok a forumba irni csak egy nagy ures feher kepernyot rak ki, ha valaszolok egy hozzaszolasra.
PC/Firefox |
Nagyszerü, jött mail.
Regisztrálni nemtom milyen telóról lehet, iPhone-al nem sikerült a fenti problémákon kívül a tovább gomb képernyön kívül kerül megjelenítésre |
A bétába azokat szeretnénk csak meghívni, akik nyomon követték a játék fejlesztését, és van már valami fogalmuk arról, mi is ez az egész. Ajánlási rendszer egyelőre még nincs, és úgy gondoltuk, rögtön a legelején még nincs is szükség rá, volt ezer fontosabb dolog, de rajta van egyébként a fejlesztendő dolgok listáján. |
Lehet majd meghivni ismerosoket a betaba vagy szigoruan csak az vehet reszt, aki itt a blogon jelentkezett?
Egyebkent van a jatekban ajanlas bonusz? Ha igen, milyen formaban? |
Korrigáltuk a dolgot, köszi, hogy jelezted! |
Eddig minden blog bejegyzésről kaptam emailt, a most szerdairól valamiért nem. Remélem a jövő heti béta tesztes megjön majd. |
Az alfa teszt már egy hónapja meg, a játéknak nagyon sok aspektusa van, és ez rengeteg javítást, finomítást, tökéletesítést igényel, sokkal többet, mint eredetileg gondoltuk! A jó hír viszont, hogy akik most játszanak, azoknak tetszik a játék, tolják ezerrel. Szóval még egy pici türelmet kérünk! A béta tesztet szeptemberre ígértük, reméljük, azt sikerül betartani, ha nem is a hónap elején. |
Még egy hét eltelt Béta nélkül. |
Mar szeptember van, a beta meg sehol |
Nagyon remelem, hogy lesz IOS-re, nem akarok uj telot venni.
Az iphone-omrol kuldve. |
Egyelőre engedélyezés alatt van, nem volt vele különösebb probléma. IOS verzió lehet mégis lesz, many thx to Erynome |
ios verzio nem lesz, csak andoroid? |
Nem hinném, hogy attól, mert böngészős app, ne engedélyeznék, több ilyen is fut a telefonomon. |
Igy "lassan" július közepén lehet tudni vmit?
tesztelésre jelentkezés, kezdés... |
Akkor ha jol szamolok, 2 het alfa, 3 het bugfix, azaz beta az julius kozepe, az eles jatek meg kb szeptember? |
Ez a topik egyébként az Argum Citynek és az azzal kapcsolatos kérdéseknek van fenntartva, az egyéb témába vágó kérdéseket légyszi a megfelelő topikba! Mivel látom, hogy a HKK és TF online még mindig sokakat foglalkoztat, ezzel kapcsolatban írtam a múlt heti cikket, aminek saját, külön topikja van. |
Az eddigi játékaink többségére (Túlélők Földje, Ősök Városa, Végzetúr, HKK) nem az volt a jellemző, hogy fél év után érdeklődés hiányában megszűntek. A TF 27 éve, a HKK 24 éve, a VU 11 éve működik sikeresen. Az Ősök Városa több mint 20 évet ért meg, és a többi, profitot nem hozó játékaink is üzemelnek a mai napig, végig lehet őket játszani, a szervereket fenntartjuk. A KG az egyetlen játék, ami kikerült a szárnyaink alól, mert valaki megvásárolta.
Egy éve egyébként még nem is volt publikus, hogy fejlesztjük a játékot, ez a blog júliusban indult, de akkor is legkorábbi indulásra az év végét jelöltük meg. És nincs semmiféle határidő, csak és kizárólag az számít, hogy a játék jó legyen. Ha már beletettük 5 évet a játékba, nem fogjuk a kelleténél néhány hónappal hamarabb elindítani, csak azért, mert az első blogban azt írtam, hogy ha minden jól megy, év végére megleszünk. |
Lassan egy éve "majdnem kész", sajnos ez nagyon ismerős a TFonline, HKKonline után.
Az meg a másik fele, hogy nem látom értelmét elkezdeni játszani valami MMO szerűséggel, ha fél év után szevasz lesz neki érdeklődés hiányában vagy mert a saját fenntartását se termeli ki... |
Van azért abban valami, hogy talán túl korán kezdték el a bejelentést, lassan elkezd belefáradni az ember a várakozásba. Eleinte még én is nagy elánnal vártam a dolgot, de ma már egyre ritkábban nézek rá a fórumra. |
Ja, én csak újraregeltem a TF online miatt, 10 év alatt elfelejtettem a jelszót. |
Ez már a sokadik alkalom, hogy előkerül a „miért nincs online HKK” kérdés valamilyen formában, akár itt, akár máshol, függetlenül attól, hogy mennyire offtopic a felvetés, ezért megígérem, hogy hamarosan egy terjedelmesebb írásban körüljárjuk majd a témát! |
Sokkal jobb lenne, meg logikusabb is, hogy olyan szekeret kell tolni ami megy. Olyat tolni ami talán megy talán nem. HKK-n van még mit kiaknázni pláne ha egy online verziót nézünk.
Applikációban kell gondolkozni nem webes mutyin. |
Én is jobban örülnék, ha hemzsegnének a hozzászólások. De a helyzet az, hogy a játék még nem indult el, a játékkal nem játszott senki még, nyilván kevés dolgot lehet azon kívül kérdezni, hogy mikor indul el már végre A százeres "gagyi" (tőkeerős nemzetközi cégek által fejlesztett) mobiljátékok azért elég szép pénzt elköltenek a reklámra, természetesen mi is fogunk reklámozni, de csak az induláskor, erőnkhöz mérten.
Ennek a blognak az egyetlen célja, hogy azoknak, akik a honlapunkat látogatják, előzetes infókat adjon a játékról. És azért jönnek az emberek (bár sokan nem írnak semmit), de látod, te is nem sokkal ezelőtt regisztráltál be, és gondolom nem pusztán azért, hogy egy negatív megjegyzést tegyél.
Az indulásról / csúszásról stb, ahogy írtam többször, gyakorlatilag készen vagyunk, jelenleg még a hibákat javítgatjuk, a grafikát csiszoljuk, szóval semmiképpen sem kell attól tartani, hogy az lesz, mint a TFO-val. | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2019. március 5. 14:11:52 | Utolsó frissítés: 2019. március 6. 09:36:25 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |