Argum City: Az alkalmazottakról részletesebben
Az Argum City alkalmazottainak menedzselése, és a hozzájuk tartozó harcrendszer fontos része a játéknak, ezt szeretném a mai cikkben részletesebben bemutatni.
|
Toborzás
Az alkalmazottakat a vendégházban található toborzás menüpontban veheted fel. Egyszerre mindig 4 lehetőséget kapsz, és bizonyos időközönként frissítheted a listát. A toborzáskor az alkalmazottakról 3 fontos információt látsz, amelyek alapján dönthetsz a felvételről: milyen a hűségszintje, milyen harci szakértelme van, és milyen egyéb szakértelme. A harci szakértelem lehet gyógyítás, sebzés, vagy a többiek segítése, az egyéb szakértelem pedig hozzáadódik a te szakértelmedhez. A választást itt egyébként nem kell túlstresszelni, a szakértelmek később megváltoztathatók, a hűségszint pedig növelhető.
|
Felszerelés
A felszereléseket a robotokhoz hasonló módon lehet kikutatni és megvásárolni. A kikutatható tárgyak szintjét a vendégház szintje határozza meg, ezért azt érdemes fejleszteni, ahogy szintet lépsz.
A legfontosabb felszerelési tárgy természetesen a fegyver, enélkül nem is indulhat harcba az alkalmazott. A fegyverek egy része energiasebzést okoz (pl. elektromos és lézerfegyverek, lángszóró) másik részük kinetikus sebzést (géppuska, golyószóró, miniágyú). Bizonyos ellenfeleknek energiasebzés, másoknak kinetikus sebzés ellen lehet nagyobb a védelmük, te döntöd el, hogy egyes alkalmazottakat az egyikre specializálsz, a másikat a másikra, vagy mindenki ért vegyesen mindenhez.
Persze emellett van számos más felszerelés slot is, páncél, sisak (ezek vizuálisan is megjelennek az alkalmazottakon), öv, kesztyű, csukló, csizma, egyéb. A tárgyak az alkalmazottak tulajdonságait növelik (ld. alább).
Lehetőség van a felszerelések fejlesztésére is. Egyrészt, tudod magát a felszerelést tuningolni, ehhez spéci argumötvözeteket (metánium, platinum, karemium, titánium) kell használni. Ezeket elsősorban az aréna csatákért kapod. Másrészt, tudsz chipeket is a felszerelésekbe rakni. A chipekhez szükséges érceket a bányában szerzed, és ott is tudsz chipet gyártani belőlük (erről részletesebben majd a következő blogban írok).
Ezzel kapcsolatban egyetlen megkötés van csak. Mivel több alkalmazottad van, ugyanabból a felszerelésből akár több darabot is vehetsz. Azért, hogy az inventory ne váljon átláthatatlanul túlburjánzóvá, ezért ugyanannak a tárgynak ugyanolyan fejlesztést és chipet kell adni. Tehát ha van 3 db golyószóród, és szeretnéd tuningolni, akkor a 3-at egyszerre tuningolod, ha chiped raksz bele, akkor ehhez 3 egyforma chip szükséges.
A csapat
Egy játékosnak 3-nál több alkalmazottja is lehet, és mindegyiknek az egyéb szakértelme automatikusan kifejti a hatását, adja a bónuszt, harcolni viszont mindig egyszerre 3-at vihetsz magaddal, ehhez megadhatsz egy csapatot. A szövetségi háborúban lehet egy második és egy harmadik 3 fős csapatod is. A pihenő alkalmazottakat érdemes a szökőkútnál gyakoroltatni, ekkor ők folyamatosan kapják a tapasztalati pontot.
A játék indulása után majd nyilván lesz igény rá, hogy csapatokat el lehessen menteni és gyorsan cserélni, de az induláskor úgy láttuk, erre még nincs szükség, ezért csak később lesz implementálva.
|
Hűség
Az alkalmazottak hűsége fontos jellemző, ez határozza meg, mennyi tulajdonságpontot kapnak szintlépéskor. A növeléséhez hűségpontokat kell használni, ezek elsődleges forrása a kalandok végi jutalom. A hűségre színkódokat használunk, így az alkalmazott nevére pillantva rögtön látod, mennyire hűséges az illető. Ugyanezek a színkódok egyébként a kedvencek hűségénél is. A toborzásnál, ha szerencséd van, kaphatsz magasabb hűségszintű alkalmazottat is, illetve az aukciós házban lehet venni bronz, ezüst és arany toborzó tókent, aminek felhasználásakor garantáltan megjelenik egy adott hűségű alkalmazott.
|
Alkalmazottak tulajdonságai
Az alkalmazottak minden szintlépéskor tulajdonságpontokat kapnak, amelyeket elosztásáról szabadon dönthetünk. A kapott tulajdonságpontok száma a hűségtől függ. Ha egy alkalmazott hűségszintje megnő, akkor a korábbi szintekre visszamenőleg is megkapja a tulajdonságpontokat. A tulajdonságok értékét a ráköltött pontok mellett a felszerelések is növelik.
- E-támadás: ha az alkalmazottad bekészített fegyverének energiasebzése van, akkor ettől a tulajdonságtól függ, hogy mennyit fog sebezni.
- E-védekezés: ha az ellenfél energiatámadást használ, akkor az a sebzés csökken az e-védekezéstől függő mértékben.
- K-támadás: ha az alkalmazottad bekészített fegyverének kinetikus sebzése van, akkor ettől a tulajdonságtól függ, hogy mennyit fog sebezni.
- K-védekezés: ha az ellenfél kinetikus támadást használ, akkor az a sebzés csökken az e-védekezéstől függő mértékben.
- Kritikus: a kritikus találat esélye attól függ, mennyivel magasabb a kritikusunk, mint az ellenfélé (de akkor is lesz egy minimális esély, ha a mienk kisebb, mint az övé). A kritikus sebzés a normál sebzéshez képest +50-80% sebzést jelent.
- Életerő: az életerő tulajdonságot növelve, alkalmazottunk életpontját tudjuk növelni. A legtöbb csatában az alkamazottak max életpontról indulnak, még akkor is, ha egy korábbi csatában elájultak. Kivételt jelentenek azok a kalandok, ahol több csata van egymás után, és a történet logikája szerint nincs közben lehetőség pihenésre, gyógyulásra.
- Átütés: csökkenti az esélyét, hogy az ellenfél sikeresen blokkolja a támadást.
- Blokkolás: a kritikushoz hasonlóan, van esély rá, hogy a karakterünk sikeresen blokkoljon. A blokkolás nem védi ki teljesen a sebzést, de ha az kritikus lenne, akkor nem lesz kritikus, egyéb esetben pedig csökken a sebzés 25%-kal.
- Kábítás: esélyt kapsz rá, hogy a megsebzett ellenfél 1 körre elkábul, harcképtelen legyen. Ha egyszerre több ellenfélre támadsz, az esély csökken.
- Káb. ellenállás: csökkenti az esélyt, hogy elkábulj.
Szakértelmek
A dolgok jelenlegi állása szerint az alkalmazottadnak lehet 1 harci, és 1 egyéb szakértelme, de van rá esély, hogy a harci szakértelmek számát 2-re bővítjük. Az induló szakértelmeket a program egy terjedelmes listából választja ki véletlenszerűen. Nyilván a toborzásnál érdemes odafigyelni erre, de később lesz lehetőség arra, hogy egy alkalmazott a szakértelmét másra cserélje. A szakértelmek magasabb szinten továbbfejleszthetők, ehhez a dexling nevű erőforrás szükséges, amit az arénában lehet szerezni.
Az egyéb szakértelmek egyszerűen bónuszt adnak egy aktív szakértelmedre. Pl. ha aktív a termelékenységed, és van termelékenység szakértelemmel bíró alkalmazottad, akkor az hozzáadódik a tiedhez. Több azonos közül csak a legmagasabb számít.
A harci szakértelem egyszerűen plusz egy képesség, amit az az alkalmazott a harcban használhat.
Kedvenc hozzárendelése
Minden egyes alkalmazottunkhoz hozzárendelhetünk egy-egy kedvencet is. Magasabb szinten a kedvenceinknek lesznek harci statjai is, ezek hozzáadódnak az adott alkalmazottéhoz. Itt fontos, hogy a kedvencünk boldog legyen, a boldogtalan kedvenc stat bónuszai ugyanis jelentősen lecsökkennek, akár 0-ra is.
A harc menete
A harc körökre osztott, kiválasztod, hogy melyik alkalmazottad az 5 lehetséges képesség közül melyiket használja, majd végrehajtódik a támadás, ezután jön az ellenfél. Az 5 harci szakértelem közül 2 attól függ, milyen fegyvert használ, 1 az alkalmazott harci szakértelme, és 2 pedig mindenkinek ugyanaz (de ezt lehet, hogy változtatni fogjuk, 2 képességet kap az alkalmazott, és csak 1 default ikon lesz).
A képességek az ilyen játékokban megszokott dolgokat csinálnak, sebeznek, gyógyítanak, kábítanak, növelik a tulajdonságainkat, csökkentik az ellenfélét stb. Van, amelyik 1 ellenfélre hat, van, amelyik többre. A célpontválasztás alapvetően véletlenszerűen történik, ennek 2 oka volt. Egyrészt, a csatát olyan pörgősre akartuk venni, amennyire csak lehetséges, hosszú távon a rengeteg extra kattintás monotonná tette volna az egészet. Másrészt, a túl tudatos választásnak megvan az a veszélye, hogy aki kezd, rögtön kilövi az ellenfél leggyengébb tagját ill. a gyógyítót. Ezt még egy másik játékosnak talán elnéznénk, de az MI-nek semmiképp sem :)
A cél az volt, hogy egy hozzánk hasonló erősségű ellenféllel a csata 3-5 körös legyen átlagosan, hogy ne is 1 körös „dps race” legyen a csata, de ne is fulladjon az unalomba. Persze rengeteg dolog módosítja a harc paramétereit, ezért persze azért ezt nehéz ilyen pontosan belőni.
Mivel a képességeknek nincs mana vagy egyéb költsége, ezért kaptak egy „cooldown”-t, hogy legyen hely még több taktikázásra, ne csak ugyanaz a képességet használd.
Lesz néhány kényelmi funkció is, előző csata cselekvéseinek ismétlése, és automata harc.
Ennyi fért a mai blogbejegyzésbe, fogok írni majd még egy külön bejegyzést az ellenfelekről is, de ha elkészül a chipelős panel designja jövő szerdára, akkor azt szeretném először bemutatni.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
A KG nekem kimaradt, utólag sajnálom.
Igen, mindig újítotok a játékokban. Várható, hogy sok érdekesség lesz, bár amíg az ŐV-t nem viszem végig, addig nem kezdek el másikat, így is sok idő.
A legelső képen, ahol a Beholderes rendszámú autó van, ott van pár "lepke-macska" hibrid. Ezek gondolom a "cuki" lények.
A szövegből úgy tűnik, hogy ezek nem agresszívak. Most "tápolás szempontból" mire lehet használni ezeket a lényeket? Talán valami "szépségversenyre" mehetnek vagy a spec. képességeik miatt lesznek jók valamire?
A képen hátul látszik egy óriás macska.
Az egy félresikerült kísérlet vagy valami ellenség? |
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?
Igen, valahogy így, ráéreztél a lényegre
De a játékot nem hasonlítanám a KG-hez, se semmi máshoz. Bár rengeteg elem lesz benne, ami innen-onnan ismerős lehet, a játék egészként egy új élményt jelent majd. Bővebben hamarosan! |
A felvetések jók, én nem sem bánnám ha a KG-ból pár koncepció megmaradna hisz sokan szerettük azt a játékot is és ugyanaz már ne legyen de ott is remek dolgok voltak amik működhetnek az Argumban is.
Nevethar: a karaktered neve , a korában írtakból úgy érzem Stark lesz |
Köszi!
A történet, kalandok, tárgyak, aréna az eddigi játékok alapján biztosan rendben lesz. Ezért is rögtön az újdonságot kérdezem.
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért? |
A céged elsődleges célja pusztán az, hogy erőforrásokat termel, de erről írok majd részletesen is. De az ötletek, amiket írsz, jók |
Esetleg lehet általánosabban fogalmazni...
Pl. médiacég: minden esetben amikor hírnevet kapok, többet kapok
vagy robot fegyver cég: minden robot fegyver olcsóbb nekem
vagy építőipari cég: a szövetségi város esetében nagyobb hatékonysággal építkezem
vagy ilyesmi |
A karakterek cégeinek lesz valami gazdasági vagy kereskedelmi szerepe?
Pl. az enyém "elsősegélycsomagot" gyárt, így akciós áron szerezhetem be.
Vagy, ha mások is vesznek "elsősegélycsomagot", akkor a más karakterek vásárlásai után kapok valami bevételt.
Vagy bérelhetek fel 20 kémet, akit ráküldök valami "rivális" cégre, ahol szabotázst hajtanak végre.
Vagy lehet "egyezséget" kötni más játékossal, így ő is olcsóbban jut hozzá ahhoz, amit én gyártok. |
Ezt a világot nehéz lenne a Túlélők Földjéhez vagy a Végzetúrhoz kötni, nem, ez nem ugyanaz a világ, inkább a mi világunkéhoz hasonló, azzal párhuzamos világ, ahol pár dolog másképp működik, és egy picit előrébb van a jövőben |
A játék ugyanabban a "világban" fog játszódni, mint a többi? Ez az "ultramodern" környezet engem a "Moa" HKK leírásokra emlékeztet... |
Akkor mostmar nem hivhatom csillamponi-neveldenek? sniff |
Sok sikert és jó munkát a fejlesztéshez. | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2019. március 5. 14:11:52 | Utolsó frissítés: 2019. március 6. 09:36:25 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |