Argum City a Regamexen
Ápr. 5-én rendezték meg a REGAMEX retró videójáték kiállítást, ahová mi is meghívást kaptunk. Elsősorban készülő új játékunkat, az Argum City-t akartuk bemutatni. Az egyszerűség kedvéért most még nem a teljes játékkal lehetett játszani, hanem a minijátékokkal, közte az autóversennyel és a boulderdash játékkal is. Egy hatalmas Argum City-s posztert is vittünk, na meg az elmaradhatatlan vásári kellékeinket, a dobókockákat és a HKK-t :)
Örömmel láttuk, hogy sok az érdeklődő, a játékot nagyon sokan kipróbálták, és abszolút pozitív volt a visszajelzés. Kicsit féltünk, hogy ezek a játékok „túl egyszerűek” lesznek, de nem volt panasz rájuk, mindenki boldogult velük. A slágerek egyértelműen az autóverseny és a boulderdash voltak. Az utóbbival kapcsolatban azt is megállapítottuk, hogy a játék kicsit nehézre sikeredett. 3 könnyű, 3 közepes és 3 nehéz pályát terveztem hozzá, ezek közül a 3 könnyűvel lehetett játszani, de azok közül mindig véletlenszerű volt, amit kaptál. Volt egy srác, aki nagyon kitartó volt, 1 teljes órán át próbálta végigvinni, de sikertelenül sajnos. A nap hőse Kata volt, ő nemcsak egy, hanem két pályát is teljesíteni tudott, ez aznap senki másnak nem sikerült (amikor odaültem a gép elé, még nekem se :)) Úgyhogy utána hétfőn, amikor bejöttem, az első dolog, amit csináltam, 3 „nagyon könnyű” pálya volt, a játék majd ezekkel kezdődik, aztán aki szereti a kihívásokat, próbálgathatja a többi pályát is.
A játékokat figyelve, több további hasznos tapasztalatot is leszűrtünk egyébként. Az a pillanat, amikor először játszik valaki a játékoddal, és megnézed, pótolhatatlan. Látod, mi az, ami nem kézenfekvő, nem egyértelmű, mi az, amit meg kell változtatni, milyen benyomást tesz a játékot, túl könnyű-e vagy túl nehéz-e. Számos közeli ismerősöm és családtagom van, aki ugyan érdeklődött a játék iránt, de még nem mutattam meg neki, a béta előtt szeretném megnézni, hogyan játszanak emberek a játékkal, milyen problémákba ütköznek, amik nekünk a sok év fejlesztés és tesztelés alatt már fel sem tűntek.
A kiállításon készült, itt is látható profi fotókért hálás köszönetünk Polcz Péternek! A következő alkalom, amikor élőben megnézhetitek az Argum City-t a jún. 22-i Beholder találkozó lesz, a Kondor Béla Műv. központban, már most írjátok bele előre a naptárba (már ha addig nem indul el a játék béta verziója, azért erre is van reális esély).
Végezetül, egy apró fejlesztés: mivel az elmúlt közel egy évben már nagyon sok blogbejegyzés jelent meg, és egyre nehezebb eligazodni a cikkek közt, csináltunk egy tartalomjegyzéket, témák szerint. A bal oldali menüben keressétek!
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
Cgi film? Csak nem egy intro? Na erre kíváncsi vagyok! |
Boulder Dash, eletem elso jateka. Na azt tuti ki fogom parszor probalni. |
Köszi, erre nem is gondoltunk! |
A Memóriajátékhoz javaslat: a megtalált párok tűnjenek el a képernyőről, mert nagyon zavaró, ha ott maradnak. Az asztali verzióban és bármely webes verzióban is eltűnnek (asztalinál elvesszük a párokat). |
Bizony a képeket elnézve Zelenák Anikó óriási veszteség, Isten nyugosztalja szegényt, nagyon szerettem a képeit már HKK-ban is, és ezek is magukért beszélnek.
Szintén a HKK-ból már nagyon jó emlékek Gőgös Károly és Lipták László képei, nekem nincs túl jó szemem a művészethez, de benne voltak azon 5 grafikusotokban, akikkel dolgoztatok, akiknek a képeit ránézésre tudtam mindig azonosítani, meg volt az az egyéni, különleges és nagyszerű stílusuk. (Ilyen volt még Fischer Tamás képei is, gondolom az ő kissé mesésebb stílusa nem passzol a játékhoz, de azért muszáj volt megemlítenem, na. Mondjuk... Hörcher Lászéó képei is könnyen felismerhetőek, csak... na azt mondtad csak jót ).
Mindenesetre ahogy most eszembe jutottak a legelső HKK-s lapok, azért érződik (nagyon helyesen), hogy profibb a szellemiség az eltelt évek alatt, azért már a nagy lelkesedés nem megy apróbb dolgok rovására, amikor már minden jónak és szépnek látszik, hanem valóban odafigyelést érezni 100%-ig az előkészületekben, ez pedig jó jel a játék egészére nézve is. Csak indulna már el, mostanra nagyon kíváncsivá tettetek. :P |
Ket kerdes:
- Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
- A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)?
A játék jelenlegi állása szerint ezt úgy tudod elérni, hogy csatázol egyet az illetővel, és akkor látod a kapacitás beállításait. Az, hogy csak rákattintasz és megnézed, túl triviális lenne, így viszont vagy erőforrást kell áldozni (kockáztatok egy vesztes csatát, hogy utána nagyobb eséllyel nyerjek, vagy inkább egy gyengébb ellenfelet támadok kevesebb pontért) vagy információt kell cserélni más játékosokkal, ez növeli az interaktivitás lehetőségét. A játékban meg lehet látogatni más birtokát is, és ott akár bemehetsz a műhelybe, de a kapacitást ott sem írjuk ki.
A bajnokság úgy néz ki, hogy van napi 10 támadásod, te döntöd el, mikor, kire adod le. Mindig pontszámban hozzád közel esőt tudsz támadni. Az ellenféllel a gép "játszik", tehát neki nem kell a gép előtt lennie, amikor támadod. |
Miklós korábbi válasza: Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk. |
Vagy a beta teszt? |
Hogy all a jatek? Mikorra varhato az indulas? |
kapacitas, nem katalizator, de remelem ertheto |
Kommonium, raritium es epikium... Hatalmas nevek Kesobb majd be fog jonni a legendorium is, ugye?
Ket kerdes:
- Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
- A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)? |
Telefonon elérhető lesz a játék, android app? |
Inaktív alkalmazott képesség:
A karakternek vannak minden szinten szakértelmei pl. 2. szinten termelékenység (+kredit), meggyőzőkészség (+zen), tudomány (+kutatáspont). Ezek közül mindig egyet választhatsz ki, az lesz az aktív, pl. ha kiválasztod a termelékenységet, akkor arra fogsz bónuszt kapni, a többire nem (akkor se, ha költöttél rájuk).
Az alkalmazottak nem harci képességei a szakértelmekre adnak bónuszt. Ha a képessége pont olyan szakértelemre adna bónuszt, ami egyébként nem aktív, akkor jelenik meg az "inaktív" felirat.
Itt jegyzem meg, hogy az inaktív szakértelmek a kaland próbákban azért számítanak.
Egy grafikussal összeállhatnál már
Haha, értem, mire gondolsz A játék grafikáján 8 grafikus plusz két stúdió dolgozott / dolgozik, de sajnos vannak grafikák, amikkel én sem vagyok elégedett. Volt pl, ami önmagukban megjelenve még elfogadhatónak tűnt, de így, hogy a dolgok a végükhöz közelednek, eléggé kilóg. Szívem szerint több dolgot is újrarajzoltatnék, de ezek nagy részére valószínűleg csak a játék indulása után fog sor kerülni. Viszont azért sok dolog van, ami jól sikerült, a robotok grafikája, a csatahátterek, a birtok, a design elemek és egy sor egyéb amivel elégedettek vagyunk. Ha gondoljátok, esetleg rászánhatunk majd egy blogbejegyzést arra, hogy grafikusok szerint végigvesszük az elemeket, és megmondjátok, mi tetszik, mi nem.
Ja, és ha bárki ismer jó számítógépes grafikust, tudunk neki munkát adni |
Biztosan szuperhősök mennek le a bajbajutott emberekért, és hozzák felszínre őket. |
Egy grafikussal összeállhatnál már
Egyébként jónak tűnik a játék. |
Vagy csak én vagyok vak, vagy nem láttam még rá választ, de az alkalmazottakhoz lenne egy kérdésem:
Ugyebár két képességük van, egy harci és egy nem harci. Láttam a bemutató videóban, hogy a paneljén azt írta a nem harci képességére, hogy inaktív. Tehát a kérdés:
Azért inaktív, mert harcoló csapatba van választva? Vagy bizonyos szint után nyílik meg? Erősödnek ezek a képességek az alkalmazott szintlépésével? Vagy elég megvennem egyszer az illetőt ha tetszik a nem harcija, ledekkoltatni a vendégházba és csocsi, állandó bónusz? Netán az ugyanolyan típusú összeadódik két alkalmazottól?
(Igen, kezd határozottan érdekelni a cucc így előre is, kezdem átnézni a megjelent dolgokat most már (leendő) játékos szemmel. )
Köszi előre is a választ. |
Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk. |
Mikor is indul? Lehet volt már valahol csak én maradtam le |
A cég panelen, az infók résznél van, hogy a cégednek max. hány épülete lehet, ez ha jól emlékszem cégszint*5. Egy adott épületre ezen túl nincs korlátozás, de a magasabb szintű épületek többet termelnek még kisebb szinten is, ezért érdemes a régi épületeket idővel elbontani, hogy legyen hely az újaknak. Azt hogy mikor mit érdemes fejleszteni, pl. érdemes-e valamit 4-es minőségről 5-re felfejleszteni vagy inkább az új épületre cserélni ami 1-es minőségű, ezt a játékosok nálam úgyis tuti jobban ki fogják számolni |
A labor, gyogyszertar, stb epuletekbol mennyi lehet? Szamomra nem derult ki a videobol.
Egyebkent beta indulas idopont? |
Egy kis rejtély mindenhova kell!
Nagyon ígéretesnek tűnik a játék! Már alig várom! |
Más játékokhoz hasonlóan, a karakterek itt sem halnak meg, csak elájulnak, a harc végén magukhoz térnek, szóval nem kell félteni őket, nem veszhet el a rengeteg hűségpont, felszerelés meg egyéb erőforrás, amit rájuk költesz (maximum ha véletlenül rákattintasz az "elbocsátom" meg utána az "egész biztos" gombokra )
Egyébként ezen néha én is elgondolkodom, tegyük fel, a csapat lemegy a föld mélyére, átverekszi magát ezer csapdán és szörnyetegen, és a végén bumm, valami betalál, mind "elájulnak". Utána ki menti meg őket? hogy kerülnek vissza a bázisra? Erről minden játék mélyen hallgat |
Ha meghalnak az alkalmazottaink akkor felélednek vagy újak kellenek? |
Ultralisk... |
Igen Szerzek akkor egy példányt én is belőle, ha megjelent!
Elkészült az ígért videó, most rakjuk fel. |
Miklós, most látom a PC Guruban van veled egy interjú. |
Jól hangzik! |
Nincs semmilyen késleltetés, végig tudod nyomkodni hamar, és utána is tudsz egy csomó dolgot csinálni. |
Jol hangzik ez a tutorial, jol belerangat az egeszbe es raultet az arra, hogy sodorjon tovabb.
Egyebkent kb mennyi ido maga a tutorial? Vegig lehet nyomkodni negyed ora alatt vagy van benne kesleltetes (orak/napok) amit ki kell varni? | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2019. április 16. 12:47:55 | Utolsó frissítés: 2019. április 17. 10:20:26 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |