Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: A legfontosabb szempontok


Mint minden játéktervező, én is a legtökéletesebb játékot akarom mindig megalkotni - persze ez nem feltétlenül sikerül :) Ennél a játéknál is a dokumentációban a legelső fejezet arról szólt, hogy mik a célok a játék létrehozásakor. Mi az, ami korábbi játékainkban sikeres volt, és mi az, ami nem tetszett a játékosoknak, és ezért másképp kell csinálni.
A játékaink egyik legfontosabb ismertetőjegye, hogy hosszútávú szórakozást kínálunk. A játékokat folyamatosan fejlesztjük, a játékosok javaslatait figyelembe véve, sok évre tervezünk, fontos, hogy mindig legyenek célok.
Ami nekem a legnagyobb nehézséget jelenti, hogy a játék egyszerű legyen, legalábbis az elején. Ez egy nagyon fontos szempont elvileg egy játék megalkotásánál - de nekem még sosem sikerült (valószínűleg most sem). Persze azért voltak „tesztalanyok” már a játék korai szakaszában is, legkisebb lányom gond nélkül boldogult a játékban, úgyhogy azért ez biztató volt.

További fontos szempontok voltak:
  • 1.) Lehetőség interakcióra, együttműködésre a játékosok közt, anélkül, hogy bárkit „kényszerítene” erre a játék. Egy többszemélyes játéknál mindig fontos elem, hogy tudjunk barátokra szert tenni, legyenek közös kalandok. De ugyanakkor ne legyenek olyan kihívások, amelyek elérhetetlenek pusztán azért, mert nem sikerült összehozni a megfelelő csapatot, vagy mert nem ér rá mindenki mindig ugyanabban az órában. Pl. a városok építése, a térkapus ellenfelek legyőzése, a háború más városokkal mind-mind ezeknek a szempontoknak a figyelembevételével készül.
  • 2.) Idő, idő, idő. Az idő az egyik legfontosabb faktor a játékoknál. Ha egy játékban néhány kattintás után elfogy a tennivaló, akkor hamar ráun az ember. De ha nap 5-6 órát kell vele foglalkozni ahhoz, hogy „ne maradjon le” az is gyors kiégéshez vezet. Már a játék tervezésekor odafigyeltünk rá, hogy ahol szükséges, legyenek automatizálási, gyorsítási lehetőségek, kattintáscsökkentő funkciók. A böngészős játékokra jellemző, hogy sok olyan tennivaló van, amit minden nap meg lehet (érdemes is) megcsinálni. Amiről úgy éreztük, hogy repetitív, megunható dolog, oda raktunk egy korlátot: ha ezt a dolgot X-szer megcsináltad, ha akarod, nem kell többé foglalkoznod vele, egyszerűen csak minden nap megkapod érte a jutalmat. Minden játékban, ha újdonságok kerülnek be, az óhatatlanul növeli a játékidőt. Viszont ha a régi dolgokkal közben nem kell már foglalkoznod, akkor tényleg csak az új, még érdekes eseményekkel fogsz játszani. Emellett odafigyeltünk arra, hogy ne legyen minden „kötelező”, a játékos választhasson, hogy egy célt hogy ér el, valamit hogyan szerez meg. Pl. ha a minijátékokkal játszol, azzal növeled kedvenceid boldogságát. De ha nincs időd rá, vagy kedved hozzá, ha akarsz, vehetsz a boltban játékokat a kedvenceidnek, amitől ugyanúgy megnő a boldogságuk. Vagy pl. ott vannak a játék erőforrásai, a legtöbbhöz több módon is hozzájuthatsz, pl. szakértelempontokat szinte bármelyik cselekvéssel szerezhetsz.
  • 3.) Versengés. Egy többszemélyes játékban fontos, hogy lehessen versenyezni másokkal, eredményeket elérni, előretörni a toplistákon. Viszont azt senki sem szereti, ha elvehetnek tőle dolgokat, tárgyakat, lélekenergiát, TP-t, stb. A győzelmekért lesz jutalom, de a vereségért nem fogunk senkit büntetni. Nem csak az elsők lesznek jutalmazva, hanem a sokadik helyezett is. Nemcsak játékosokkal fogsz tudni versengeni, bőven lesznek NPC ellenfelek és kihívások is, pl. az aréna egyik szobájában egyre erősebb NPC ellenfeleket kell majd legyőznöd.
  • 4.) Felfedezés. Fontos, hogy a játékban legyen bőven felfedeznivaló. Új épületek, tárgyak, kutatnivalók, kalandok, rengeteg felfedeznivaló vár a játékosokra már a játék indulásakor. A stratégia elmék számára pedig taktikák, játékmechanizmusok, stratégiák felderítése vár. Ahogy írtam korábban, irdatlanul sok idő ment el a játék tervezésével, mivel igyekeztem kidolgozni mindent előre, nagyon hosszú távra. De természetesen a játék indulása után már fejlesztjük is tovább, elsősorban a még meg nem valósult tervek, és a ti javaslataitok alapján.
  • 5.) Fejlődés, célok. Számomra a játékokban az egyik legfontosabb dolog mindig a folyamatos fejlődés élménye volt, hogy mindig legyenek célok a karakterem számára. Ezekben itt sem lesz hiány, fejlesztheted a robotodat, a kedvenceidet, az alkalmazottaidat, a birtokodat és minden mást.
    Egyedi megoldást találtunk egy érdekes dilemmára, ami játékokban fel szokott merülni. A legtöbb játék nem engedi meg a végtelen fejlődést, mindig van egy „cap”, egy maximum, aminek elérése után nincs tovább. Bár a játékban rengeteg dolog ki van dolgozva 200. szintig, több évre előre, mégis, van ahol elhelyeztünk ilyen „cap”-eket. Például, a robotok kezdeti szintplafonja 50. szint (azért ide sem lehet gyorsan elérni). Ha valaki eléri ezt a szintet, attól kezdve különlegesen tápos felszereléseket tud gyűjteni, és a gép számolja, hogy hányan érték el szintén az 50. szintet. Ha elég ember jutott el a szintplafonig, akkor az megszűnik, és mindenki mehet tovább. Ennek a mechanizmusnak köszönhetően nem lesz az, hogy valaki annyira elhúz a mezőnytől, hogy soha nem lehet utolérni, viszont amíg elég kihívó éri utol szintben, addig sem fog unatkozni, és tud valamekkora előnyt szerezni másban (felszerelésben).
    A másik, hogy a játékban egy rengeteg célból álló rendszer is van, ezeket a célokat tetszőleges sorrendben és sebességgel teljesítheted.
  • 6.) Free-to-play, pay-to-win. Ezzel a 2 kifejezéssel írható le a legtöbb modern játék üzleti modellje. Ennek eredményeképp a játékosokat a játék első pillanatától fizetési opciókkal bombázzák, a költhető összegre pedig a határ a csillagos ég. A mi üzleti modellünk ehelyett inkább a hosszútávú bizalomra akar épülni. Játssz a játékkal, ha tetszik, örömmel vesszük, ha támogatod is, ha nem akarsz fizetni, akkor is tudsz a játékban boldogulni. A valódi őskővé (akarom mondani argummá) váló kiégett argum modellje itt is megmarad, de emellett ebben a játékban számos lehetőség lesz ingyenes argum szerzésére is.

  • Tihor Miklós

    Kövess minket a Facebook-on!

     | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
    Nézet:
    Cgi film? Csak nem egy intro? Na erre kíváncsi vagyok!
     
    Boulder Dash, eletem elso jateka. Na azt tuti ki fogom parszor probalni.
     
    Köszi, erre nem is gondoltunk!
     
    A Memóriajátékhoz javaslat: a megtalált párok tűnjenek el a képernyőről, mert nagyon zavaró, ha ott maradnak. Az asztali verzióban és bármely webes verzióban is eltűnnek (asztalinál elvesszük a párokat).
     
    Bizony a képeket elnézve Zelenák Anikó óriási veszteség, Isten nyugosztalja szegényt, nagyon szerettem a képeit már HKK-ban is, és ezek is magukért beszélnek.
    Szintén a HKK-ból már nagyon jó emlékek Gőgös Károly és Lipták László képei, nekem nincs túl jó szemem a művészethez, de benne voltak azon 5 grafikusotokban, akikkel dolgoztatok, akiknek a képeit ránézésre tudtam mindig azonosítani, meg volt az az egyéni, különleges és nagyszerű stílusuk. (Ilyen volt még Fischer Tamás képei is, gondolom az ő kissé mesésebb stílusa nem passzol a játékhoz, de azért muszáj volt megemlítenem, na. Mondjuk... Hörcher Lászéó képei is könnyen felismerhetőek, csak... na azt mondtad csak jót ).

    Mindenesetre ahogy most eszembe jutottak a legelső HKK-s lapok, azért érződik (nagyon helyesen), hogy profibb a szellemiség az eltelt évek alatt, azért már a nagy lelkesedés nem megy apróbb dolgok rovására, amikor már minden jónak és szépnek látszik, hanem valóban odafigyelést érezni 100%-ig az előkészületekben, ez pedig jó jel a játék egészére nézve is. Csak indulna már el, mostanra nagyon kíváncsivá tettetek. :P
     
    Ket kerdes:
    - Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
    - A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)?


    A játék jelenlegi állása szerint ezt úgy tudod elérni, hogy csatázol egyet az illetővel, és akkor látod a kapacitás beállításait. Az, hogy csak rákattintasz és megnézed, túl triviális lenne, így viszont vagy erőforrást kell áldozni (kockáztatok egy vesztes csatát, hogy utána nagyobb eséllyel nyerjek, vagy inkább egy gyengébb ellenfelet támadok kevesebb pontért) vagy információt kell cserélni más játékosokkal, ez növeli az interaktivitás lehetőségét. A játékban meg lehet látogatni más birtokát is, és ott akár bemehetsz a műhelybe, de a kapacitást ott sem írjuk ki.
    A bajnokság úgy néz ki, hogy van napi 10 támadásod, te döntöd el, mikor, kire adod le. Mindig pontszámban hozzád közel esőt tudsz támadni. Az ellenféllel a gép "játszik", tehát neki nem kell a gép előtt lennie, amikor támadod.
     
    Miklós korábbi válasza: Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk.
     
    Vagy a beta teszt?
     
    Hogy all a jatek? Mikorra varhato az indulas?
     
    kapacitas, nem katalizator, de remelem ertheto
     
    Kommonium, raritium es epikium... Hatalmas nevek Kesobb majd be fog jonni a legendorium is, ugye?


    Ket kerdes:
    - Meg lehet nezni, hogy a masik jatekosnak a robotjanal milyen a katalizator beallitas? Vagy ha nem (ez is logikus) akkor honnan lehet megtudni, miert irtad, hogy jo ha tudod?
    - A bajnoksagban aktivan kell reszt venni, vagy csak egyszer jelentkezel es az osszes harc lemegy automatikusan es majd csak a vegeredmenyrol kapsz felvilagositast (a'la TF/OV olimpia)?
     
    igen.
     
    Telefonon elérhető lesz a játék, android app?
     
    Inaktív alkalmazott képesség:

    A karakternek vannak minden szinten szakértelmei pl. 2. szinten termelékenység (+kredit), meggyőzőkészség (+zen), tudomány (+kutatáspont). Ezek közül mindig egyet választhatsz ki, az lesz az aktív, pl. ha kiválasztod a termelékenységet, akkor arra fogsz bónuszt kapni, a többire nem (akkor se, ha költöttél rájuk).

    Az alkalmazottak nem harci képességei a szakértelmekre adnak bónuszt. Ha a képessége pont olyan szakértelemre adna bónuszt, ami egyébként nem aktív, akkor jelenik meg az "inaktív" felirat.

    Itt jegyzem meg, hogy az inaktív szakértelmek a kaland próbákban azért számítanak.

    Egy grafikussal összeállhatnál már

    Haha, értem, mire gondolsz A játék grafikáján 8 grafikus plusz két stúdió dolgozott / dolgozik, de sajnos vannak grafikák, amikkel én sem vagyok elégedett. Volt pl, ami önmagukban megjelenve még elfogadhatónak tűnt, de így, hogy a dolgok a végükhöz közelednek, eléggé kilóg. Szívem szerint több dolgot is újrarajzoltatnék, de ezek nagy részére valószínűleg csak a játék indulása után fog sor kerülni. Viszont azért sok dolog van, ami jól sikerült, a robotok grafikája, a csatahátterek, a birtok, a design elemek és egy sor egyéb amivel elégedettek vagyunk. Ha gondoljátok, esetleg rászánhatunk majd egy blogbejegyzést arra, hogy grafikusok szerint végigvesszük az elemeket, és megmondjátok, mi tetszik, mi nem.

    Ja, és ha bárki ismer jó számítógépes grafikust, tudunk neki munkát adni
     
    Biztosan szuperhősök mennek le a bajbajutott emberekért, és hozzák felszínre őket.
     
    Egy grafikussal összeállhatnál már
    Egyébként jónak tűnik a játék.
     
    Vagy csak én vagyok vak, vagy nem láttam még rá választ, de az alkalmazottakhoz lenne egy kérdésem:
    Ugyebár két képességük van, egy harci és egy nem harci. Láttam a bemutató videóban, hogy a paneljén azt írta a nem harci képességére, hogy inaktív. Tehát a kérdés:
    Azért inaktív, mert harcoló csapatba van választva? Vagy bizonyos szint után nyílik meg? Erősödnek ezek a képességek az alkalmazott szintlépésével? Vagy elég megvennem egyszer az illetőt ha tetszik a nem harcija, ledekkoltatni a vendégházba és csocsi, állandó bónusz? Netán az ugyanolyan típusú összeadódik két alkalmazottól?

    (Igen, kezd határozottan érdekelni a cucc így előre is, kezdem átnézni a megjelent dolgokat most már (leendő) játékos szemmel. )

    Köszi előre is a választ.
     
    Hamarosan, amint mindennel kész vagyunk! Ha lesz konkrét időpont, kiírjuk.
     
    Mikor is indul? Lehet volt már valahol csak én maradtam le
     
    A cég panelen, az infók résznél van, hogy a cégednek max. hány épülete lehet, ez ha jól emlékszem cégszint*5. Egy adott épületre ezen túl nincs korlátozás, de a magasabb szintű épületek többet termelnek még kisebb szinten is, ezért érdemes a régi épületeket idővel elbontani, hogy legyen hely az újaknak. Azt hogy mikor mit érdemes fejleszteni, pl. érdemes-e valamit 4-es minőségről 5-re felfejleszteni vagy inkább az új épületre cserélni ami 1-es minőségű, ezt a játékosok nálam úgyis tuti jobban ki fogják számolni
     
    A labor, gyogyszertar, stb epuletekbol mennyi lehet? Szamomra nem derult ki a videobol.

    Egyebkent beta indulas idopont?
     
    Egy kis rejtély mindenhova kell!
    Nagyon ígéretesnek tűnik a játék! Már alig várom!
     
    Más játékokhoz hasonlóan, a karakterek itt sem halnak meg, csak elájulnak, a harc végén magukhoz térnek, szóval nem kell félteni őket, nem veszhet el a rengeteg hűségpont, felszerelés meg egyéb erőforrás, amit rájuk költesz (maximum ha véletlenül rákattintasz az "elbocsátom" meg utána az "egész biztos" gombokra )

    Egyébként ezen néha én is elgondolkodom, tegyük fel, a csapat lemegy a föld mélyére, átverekszi magát ezer csapdán és szörnyetegen, és a végén bumm, valami betalál, mind "elájulnak". Utána ki menti meg őket? hogy kerülnek vissza a bázisra? Erről minden játék mélyen hallgat
     
    Ha meghalnak az alkalmazottaink akkor felélednek vagy újak kellenek?
     
    Ultralisk...
     
    Igen Szerzek akkor egy példányt én is belőle, ha megjelent!

    Elkészült az ígért videó, most rakjuk fel.
     
    Miklós, most látom a PC Guruban van veled egy interjú.
     
    Jól hangzik!
     
    Nincs semmilyen késleltetés, végig tudod nyomkodni hamar, és utána is tudsz egy csomó dolgot csinálni.
     
    Jol hangzik ez a tutorial, jol belerangat az egeszbe es raultet az arra, hogy sodorjon tovabb.
    Egyebkent kb mennyi ido maga a tutorial? Vegig lehet nyomkodni negyed ora alatt vagy van benne kesleltetes (orak/napok) amit ki kell varni?
     
    Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

    Létrehozás: 2018. július 31. 10:27:05
    Utolsó frissítés: 2018. augusztus 15. 09:57:09
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.