Vissza a Főoldalra
 


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Az illető legelni, kérődzeni (vagy kérődzni?) és bégetni szokott, továbbá bútorra gyűjt .
Segítettem?
 
Ja és hogy prezentáljak egy lehetséges forgatókönyvet:

Borax bejelnti, hogy az Alanori pénzverdében szörnyű csalásra bukkantak. A kincstárügyi miniszter utasítására a pénzverők folyamatosan csökkentették a pénz aranytartalmát, rézt használva helyette, így a pénz elértéktelenedett. A minisztert felkötik, majd bejelentik, hogy új pénzt vezetnek be, ami a régi százszorosát éri. A beváltás automatikus, a kalandozók pénzmennyisége egyszerre századára csökken, felfelé kerekítve.

A boltban az árak viszont változatlanok maradnak, vagy csak minimális mértékben csökkennek. Erre válaszul lázongás tör ki több városban is.
A lázadók beveszik magukat a hegyek közé.

Borax bejelenti, hogy a lázadókért fejpénzt fizet, nyugaton keveset, keleten többet. Közben az aukciót ideiglenesen felfüggesztik de pár hét múlva újra indul.

A kalandozók persze hőbörögnek, de a helytartói hivatalokban, királyi palotákban váratlanul munkalehetőségek jelennek meg, ami leköti a figyelmüket. Mesés kincses labirintusok, veszedelmes szörnyek... sajnos a bennük lévő mesés tárgyak elvesztették erejüket az idők során, de drágakövek és hasonlók vannak benn bőven...

És így tovább.
 
Ja, amúgy elárulhatnátok ki foglalkozik arany-forint csencseléssel - most kaptam fizuemelést ))
 
Pedig az az igazság, hogy kökemény defláció van a tf-en, a pénzmennyiség egyáltlán nem sok, ez tulajdonképpen egy illúzió.

A dolog nyitja abban van, hogy deflációs környezetben borzasztó sok múlik az eladás illetve vétel időzítésén. Gyakorlatilag az jár jól, aki korán elad és későn vesz.
Ezért tudnak a top playerek horribilis pénzekre szert tenni (korai eladás) és az üstökösök robbantani (késői vétel korai erőforrásokkal) Ez a pénzmennyiség egyenetlen eloszlását jelenti, kevesen birtokolnak hatalmas összegeket, a kiskarik meg szívnak, mert az általuk begyűjtött tárgyakat nem veszi meg senki drágán.

Ahhoz, hogy rendet tegyünk a kivonás önmagában nem elég. A deflációt kell megállítani, amihez vagy a kínálat csökkentése (erős tárgyak ritkítása) vagy a kereslet növelése (arany pumpálás) szükséges. Igenis újabb aranyforrásokat kellene a játékba rakni méghozzá szintfüggően. Nyugaton kisebbeket, keleten nagyobbakat. Ezzel a tápos cuccok ára is felszaladna, nem rohangálna egy frissen átúszott csóka darmoula pálcával, kiegyenlítődnének a jövedelmi különbségek.

És miután ez megtörtént, be kellene dobni valami olyasmit, mint a román jegybank, aholis a lej végől levágtak három nullát és helyreállt a világ rendje.

Kissé drasztikus, de én ezt csinálnám.
 
Hát én nem ezt vettem észre...amikor 100k aranyakért adják-veszik az új és tápos cuccokat (ld. az első vámpírölők, darapálcák), amikor forintért(!) adják a top playerek az aranyat, olimpiai liciten 200k aranyért megy el egy tárgy, akkor én nem azt látom, hogy kevés az arany...SFen meg körönként ki lehet termelni 2-3k aranyat.
Vagyis az illető téved. Bár a defláció tényleg megvan (megjegyzem ez is érdekes, mivel a forgalomban levő pénz mennyisége növekszik, vagyis inflációnak kéne lenni, de nem).
És eddig milyen pénzkivonások voltak egyébként (amik komolyabb összegeket vontak ki a játékból)? Mert én nem tudok egyről se...talán a fattyazós spellek horribilis árai, de mára eljutottunk odáig, hogy a faji páncélok kiváltják az ősi páncélokat (még jobbak is), talán az ősi kardot kell összeszednie annak, akinek kell. De full faji vértezetben az nem kihívás (főleg, ha FNOból jól megnöveli az illető a kincskeresést, meg egyéb trükkökkel növeli a %okat).
 
Épp azt írta itt valaki, nagyon okosan, hogy azért csökken a tárgyak pénzértéke, mert kevés az arany a játékban. Szerintem nagy igazság van abban, amit mond, a további pénzkivonások pedig ki tudja, hova vezetnének.
 
Miklóst nem kell félteni.
Majd jól kitalál isteni küldetésnek olyat, hogy áldozz 1milla aranyat. :-D

Top-karakterektől pénzt elvonni nem fog új, drasztikus módszerekkel.
Pénztermelő rabszolgákat kiszűrni nem tud.
Szóval marad minden a régiben. Szépen eldagonyázunk a TF különleges gazdasági helyzetében. Míg létezik a játék, addig csak kitart.
 
220 fölött meg hosszútávon kevés pénz fög kijönni, de asszem a kalandozók elég rátermettek, ha pénzszerzésről van szó, és a liciten mindig el lehet majd adni a ritka cuccokat, csak nem 5számjegyű lesz az értékük, hanem 3-4. De ez még a jövő zenéje, majd meglátjuk mi lesz.
 
Pl. folyamatos helytartói/királyi licit, csak Miklós nem hiszi el, hogy lenne rá igény. Pedig ha jó és érdekes tételeket raknának rá, akkor elég jól lehetne pénzt kivonni a játékból, erre ugye a félévenkénti olimpiai licit már nem alkalmas. De valamiért nem hiszi el...
 
És mi lenne erre a megoldás? Létezik egyáltalán?
 
ezek miatt, meg mivel gyakorlatilag nincsenek újabb VTK-s tárgyak, a VTK is egy teljesen értelmetlen varázslat lett, 3 karakter kiszolgálná az egész TFet
 
Ez a pénzügyi kérdés összetett. Alapvetően a következő problémák vannak:
- magasszintű keleti karakterek elszaporodása - ezzel együtt az aranykészlet és a varázstárgyigény drasztikus megugrása - ez először felverte az árakat, aztán amint a piac telítődött, lementek az árak, sőt már szinte kapni sem lehet azokat a cuccokat amik kb 1 éve még nagy volumenben mozogtak, pl bufa, rhatt, óriásölő, mágusölő, morgan, rughar stb. egyszerűen már nem éri meg feltenni. ez is elég abnormális. kurvanagy a defláció
- nagy mennyiségű pénzt pár helyen lehet termelni; pl nyugaton a ryuku soron szerencsével, SF-en stabilan és 220-on extra ritka és épp felkapott cuccok kiütésével. ezen kívül szinte semmi ami ismételhető, pár labiban van persze pénz, de az csak egyszer van aki kevés pénzzel fog eljutni mondjuk 220-ra amikor már nem lehet jó pénzért eladni semmi 220-as cuccot (1-2 év múlva) az kellemesen szívni fog, mert ami pénz onnan kijön az közröhej.

gyakorlatilag előállt az, hogy a csúcs cuccokon kívül semmire nem kell túl sokat költeni, ezek a csúcs cuccok pedig szinte elérhetetlenek sok embernek, főleg ha azt nézi hogy pár hónap alatt akár 90-95%-ot is eshet egyes cuccok ára, ld daramoula.
 
már csak az kéne hogy ne legyen licit!
a tf-et nem kéne betiltani esetleg?
 
Szvsz a megoldás borzasztó egyszerű - be kell zárni az aukciót. Mindenki boltoljon csak egymás között, mint régen. Jót tenne a játéknak is, mert fejlődnének a személyes kapcsolatok.
Én az első tf-es haverjaimat úgy szereztem, hogy drótsszőrt akartam venni és feladtam egy hirdetést a gn-ben. Ma meg...
 
Annak idején elég furcsán néztem a licitet, merthogy pénzért minden beszerezhető. Ez valóban nagyon előnyös az "üstökös" karaktereknek.

Viszont előnyös azoknak is, akik eladnak. Nem kerül parancshelybe, nem kell elcaplatni a boltig, ha nincs ládikó.

Azt nem tudom, hogy lehetne kiszűrni, hogy mondjuk egy első fordulós karakter vegyen vasvértet, ha egyáltalán ki kell ezt szűrni...
Mert nyílván egy magas fordulós karakter fizeti ki érte a pénzt, csak közvetve, szóval az arany úgymond "kivonásra kerül" a játékból, ami végül is a licit egyik lényege.

Akinek sok most a 30k a vámpírölőért, az meg vegye meg fél év múlva 10k-ért.

Az arany 90% kivonása azért nem jó ötlet, mert mindenki megdolgozott azért a pénzért (vagy ha nem is ő, de az, aki adta neki).
 
"Az elmúlt héten fanatista árnymanó társulás merényletet intézett Borax, az Alanori Királyság uralkodója ellen. Tervük persze eleve bukásra volt itélve, hiszen a királyi testőrség hűséges katonái pillanatok alatt lefülelték a terroristákat. Azt viszont nem sikerült meggátolni, hogy a Borax szoborban kárt ne tegyenek. Szerencsére Ahel Mingelo, a király első szobrásza pár óra alatt képes volt kijavítani a sérüléseket."

Viva la résistance! (Vagy valami ilyesmi...:])

Aarkh, aki még Éjmágust is szívesebben látta a trónon
 
Nem, nem - az infláció az, amikor a pénz elértéktelenedik. Itt viszont fordítva van. Régen 2500 aranyért vasalt bunyeszt vehettél, ma Darmoula pálcát. A pénz értéke folyamatosan nő, a tárgyaké csökken - ez defláció.

A való világban ez úgy van, hogy ilyenkor az emberek elkezdenek spekulálni - ha két év múlva olcsóbb lesz a mosógép, miért vegyek most? Így aztán senki nem vesz mosógépet, és a mosógépgyártó csődbe megy.

A TF persze más ebből a szempontból. Az aranymennyiség drasztikusan nő, a bolt ugyanis kimeríthetetlen pénzgyár. Ez inflatórikus hatást jelent, de ne felejtsük el, az emberek főként csak a kisebb cuccokkal kereskednek a boltban. A Dramoula pálca automatikusan megy a licitre. Tehát bekerül egy új tárgy a játékba, de a neki megfelelő pénzmennyiség nem. Gyakorlatilag az értékes tárgyak olyan mértékben zúdulnak ki az aukcióra, amivel a boltok és labik által megtermelt plusz pénz ezt nem követi.

Tulajdonképpen ez segíti elő az üstökös karik tombolását is. Ugye azok a karakterek, akik szépen folytonosan játszották le az 500 fordulójukat még 10000-et adtak a bronz taiderért meg mittudomén. Az üstökös a mai árakon vesz, de közben dolgozza le a hátrányát.
Iszonyúan borul emiatt a játékegyensúly. A pénzáramlás már olyan horribilis egyensúlytalanságokat mutat, hogy ennek idővel nem lesz jó vége. Szóval kiváncsian várom, közgazdaságilag érdekes lesz.
 
Ezzel tökéletesen egyetértek.Sok pénze szerintem csak az élkaraktereknek és a nyugaton rabszolgát tartóknak van(tisztelet azon kivételeknek akik a főkarkterükkel ryukuznak esetleg varkaudaroznak).Engem ugyanis vhogy érdekes módon sosem vetett föl a pénz.Sőt!Van hogy egy-egy 220+ -os fordulomban komoly 70-80 aranyakkal emelkedik mindössze az összvagyonom...
 
"Ezért gondoltam én egy termonukleális viharra (lehet nevezni cickányinváziónak is :P), amiben szépen eltűnik minden karakter aranykészletének a 90%-a... :-D (Probléma megoldva. :P)"

Talan mas ap-kivonasi eszkozoket kellene hasznalni. Pl. a varazslotornyokban lehessen varazstargyakat keszitettni, persze borsos aron; par korig tarto varazslatokat mondatni magadra. Ujabb es ujabb varazslatokat betenni, emelt arakon. A boltokban levo komponenskeszleteket allandova tenni... Amugy 220+-on elegge pengeelen tancol a karakter, ha onellato akar lenni... Nem mindenki ut ki Dara palcat, meg vampijolot... Es ott nincs minden dogben tucatnyi ekszer amit bevaghatsz a ladikoba...
 
"...különböző tárgyak gyorsabban szaporodnak mint a játékban levő pénzmennyiség"

Szerintem pont fordítva van...
Ugyan fokozatosan "elértéktelenedik" minden tápos cucc (egy bizonyos szintig, bolti eladási árig általában), de a játékban lévő pénzmennyiség állandóan nő. (minden karakter tucatszám találja a trezsört, amit elad, pénzzé válik, és nem felhasznál) Nem vagyok közgazdász, sőt egyáltalán nem értek hozzá, de szerintem ez inkább infláció.

"Ilyen körülmények között egy normál gazdasági rendszer már régesrég bedőlt volna"

Nyugi, a TF-é is "be fog dőlni"... Csak idő kérdése.
Egy idő után gyakorlatilag semmi jelentősége sem lesz az aranynak. (most sincs sok) Az, hogy majdan egy "technomanó lézerágyú" árában eggyel vagy kettővel több nulla lesz az első szám után, senkit sem fog érdekelni.
És mivel mindenkinek 10 az x-ediken aranya lesz, egyéb tárgyak beszerzése sem lesz probléma senkinek.
Nézd meg az aukciót. Két éve(?) 10k licit nem is létezett. Ma már az 50k-ra is csak legyint az ember.

Ezért gondoltam én egy termonukleális viharra (lehet nevezni cickányinváziónak is :P), amiben szépen eltűnik minden karakter aranykészletének a 90%-a... :-D (Probléma megoldva. :P)
 
Na, azért ne túlozzunk...egyszerűen csak az a helyzet, hogy az új tárgyakból az első néhány marha drága, aztán szép lassan elindul a túlkínálat felé, közben esik az ára. Végül beáll egy egyensúlyi pontba, ahol évekig is állhat. Mindig van ugyanis egy határ, ami alatt senki nem ad el valamit (általában a bolti eladási ár fölött szokás eladni a dolgokat).
A forgalomban levő pénzmennyiség pedig iszonyú mértékben nő, vagyis lassan bekövetkezik valami jó kis hiperinfláció, aztán majd jönnek a 100milliárd bilpengősök .
 
Nemrég mér az volt a baj, hogy túl sok arany van a játékban most meg az, hogy túl sok tárgy??? Háá nektek semmi se jó?! ))
 
Aham
 
Egyszer olvastam egy cikket, ami az Everquest-tet vizsgálta közgáz szempontból. Még azt is sikerült kiszámolniuk, hogy a játék világában az egy főre eső virtuális Gdp kb 2000 dollár lehet. Szóval érdekes dolog ez...

A TF-en például brutális defláció van, tekintve, hogy a különböző tárgyak gyorsabban szaporodnak mint a játékban levő pénzmennyiség. Ilyen körülmények között egy normál gazdasági rendszer már régesrég bedőlt volna
 
Ja, TFen nem is hülyeségek az elméleti közgazdaságtanok (makro, mikro) .
 
Nem tudom mit sopánkodtok. Működik a piacgazdaság ;-)
 
Egyre több...de sajna gyorsabban szaporodnak, mint a vampirölők...
 
Bár az ősi birodalmak területéről előkerült tárgyak a kezdetekkor még nagyon sokat értek, most, mikor már egyre többen merészkednek be a múlt bestiái által lakott területekre, túl sok kerül elő belőlük ahhoz, hogy tartani tudják a fellegekben járó áraikat. Jó példa erre a Daramoula pálcája, melyért manapság már 10 ezer aranyat sem adnak az aukción.

Sőt, úgy látom, hogy most már 2800 valamennyiért sem kel el az aukción. Tényleg ennyire tucattárgy lett?
Vajon mennyi van belőle a játékban?
 
Miklós szerint valószínüleg igen.
 
Ezt írja ki a program, ha olyan papi szintre lépsz, ami nincs is ). De valami olyasmit jelent, hogy gigamegaüberfaszaősistencsászár
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Infók | Hírek, változások | Segítség kezdôknek | Fejlesztési ötletek | Közös Tudatok | Bugok | Csere-bere | Átadó karakterek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.