Argum City: Miért tart egy játék fejlesztése 5 évig?
Ezt az Argum City-ről szóló blogot tavaly nyáron indítottam, abból kiindulva, hogy a fejlesztésből még nagyjából fél év lehet hátra, és a heti egy bejegyzéssel, ennyi idő pont elég lesz ahhoz, hogy megismerjétek a játékot. Most pedig még március van, a játék még mindig nem indult el, és persze a leggyakoribb kérdés az, hogy mikor is indul el?
Annak idején, amikor az első játékunkat, a Túlélők Földjét csináltam, egyes egyedül, '91 novemberében kezdtem el. Az első hónap után működött a játék összes editorja, lehetett létrehozni szörnyeket, tárgyakat, a következő hónapban elkészült a szövegkezelő interfész, lehetett parancsokat beírni. A legtöbb munka, egy teljes hónap a nyomtató programozásával, a szép fordulók generálásával, a grafikus térképpel ment el. A játék 8 hónap elteltével, júniusban már el is indult. Másik sikerjátékunk, a Végzetúr is cirka egy év fejlesztés után indult útjára. Miért van tehát az, hogy most sokkal több ember dolgozik egy játékon, és mégis sokkal lassabban készül el?
A választ nyilván tudjátok már, sokkal magasabbak az elvárások. És itt nemcsak arról van szó, hogy a régi játékokkal ellentétben, ezekhez már tömérdek grafika és animácó készül, amelyek kezelése a programozók számára is jelentős többletmunkát jelent. Tervezésben, stabilitásban, tartalomban is többet kell nyújtani. És minél több idő a fejlesztés, annál többe kerül, annál kevésbé lehet megkockáztatni, hogy „ha nem lesz sikeres, sebaj, csinálunk másikat”. Az Argum City játéknak csak a tervezése egy teljes évbe került. Minden modulhoz részletes dokumentációt írtunk, és hatalmas excel táblázatokban meg lettek tervezve a képletek, a fejlődési ütem, sok-sok szinttel előre a megszerezhető robotok, tárgyak, növények, autók stb.
Persze azért nagyon szerettem volna, ha valamennyire előre lehet látni, hogy mennyi idő is a fejlesztés, ezért amikor már egy ideje folyt a munka, erre is csináltam egy táblázatot, benne az összes feladattal, és százalékokkal, mi hol tart, hogy lássuk, milyen sebességgel haladunk, mi van még hátra, mennyi idő kell még. Persze mint Asimov Alapítványában, itt is rengeteg olyan dolog volt, mint az Öszvér, amit nem lehetett előre látni. Bármilyen alaposan terveztünk is, kiderültek közben új dolgok, amiket meg kellett csinálni (pl. a célok nem szerepeltek az eredeti dokumentációban), és voltak részek, amiket újra kellett írni. Egy dokumentációt mindig egyszerűbb újraírni, mint egy programot, ezért és akartunk minél részletesebb doksit az elején, de természetesen mindent nem lehetett előre látni.
Például, most, hogy a fejlesztés végénél tartunk, a szerveren már kezd minden véglegesítésre kerülni, így felkerült a https protokoll is. És ekkor derült ki, hogy az összes, interaktívabb dolgot kezelő program, a „socket” a https miatt teljes újraírást igényel, ez most megint egy masszív, előre nem látott feladat, ami 2 hét csúszást jelent.
A fejlesztés során egyébként minden feladathoz egy „ticket”-et rendelünk, és minden egyes ticket esetén nyomon követhető, mit vár el, ki dolgozott rajta, mikor, hány százaléknál tart, mi van még hátra belőle, milyen hibák voltak még benne, le van-e már tesztelve. Nagyon sokáig volt az, hogy mindig több ticket keletkezett, mint amit lezártunk, mostanra viszont már elférnek egy képernyőn a nyitott ticketek.
Természetesen mindez nem jelenti azt, hogy a játék induláskor „kész” lesz. Lesz bőven fejleszteni való akkor is, már több évre való ötletünk van, de természetesen támaszkodunk majd a tőletek érkező kívánságokra is.
Szóval a lényeg, már látszik a fény az alagút végén, úgyhogy kitartást és türelmet kérünk :) A dolgok jelenlegi állása szerint 2-3 hónapon belül elkészülünk.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
A KG nekem kimaradt, utólag sajnálom.
Igen, mindig újítotok a játékokban. Várható, hogy sok érdekesség lesz, bár amíg az ŐV-t nem viszem végig, addig nem kezdek el másikat, így is sok idő.
A legelső képen, ahol a Beholderes rendszámú autó van, ott van pár "lepke-macska" hibrid. Ezek gondolom a "cuki" lények.
A szövegből úgy tűnik, hogy ezek nem agresszívak. Most "tápolás szempontból" mire lehet használni ezeket a lényeket? Talán valami "szépségversenyre" mehetnek vagy a spec. képességeik miatt lesznek jók valamire?
A képen hátul látszik egy óriás macska.
Az egy félresikerült kísérlet vagy valami ellenség? |
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?
Igen, valahogy így, ráéreztél a lényegre
De a játékot nem hasonlítanám a KG-hez, se semmi máshoz. Bár rengeteg elem lesz benne, ami innen-onnan ismerős lehet, a játék egészként egy új élményt jelent majd. Bővebben hamarosan! |
A felvetések jók, én nem sem bánnám ha a KG-ból pár koncepció megmaradna hisz sokan szerettük azt a játékot is és ugyanaz már ne legyen de ott is remek dolgok voltak amik működhetnek az Argumban is.
Nevethar: a karaktered neve , a korában írtakból úgy érzem Stark lesz |
Köszi!
A történet, kalandok, tárgyak, aréna az eddigi játékok alapján biztosan rendben lesz. Ezért is rögtön az újdonságot kérdezem.
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért? |
A céged elsődleges célja pusztán az, hogy erőforrásokat termel, de erről írok majd részletesen is. De az ötletek, amiket írsz, jók |
Esetleg lehet általánosabban fogalmazni...
Pl. médiacég: minden esetben amikor hírnevet kapok, többet kapok
vagy robot fegyver cég: minden robot fegyver olcsóbb nekem
vagy építőipari cég: a szövetségi város esetében nagyobb hatékonysággal építkezem
vagy ilyesmi |
A karakterek cégeinek lesz valami gazdasági vagy kereskedelmi szerepe?
Pl. az enyém "elsősegélycsomagot" gyárt, így akciós áron szerezhetem be.
Vagy, ha mások is vesznek "elsősegélycsomagot", akkor a más karakterek vásárlásai után kapok valami bevételt.
Vagy bérelhetek fel 20 kémet, akit ráküldök valami "rivális" cégre, ahol szabotázst hajtanak végre.
Vagy lehet "egyezséget" kötni más játékossal, így ő is olcsóbban jut hozzá ahhoz, amit én gyártok. |
Ezt a világot nehéz lenne a Túlélők Földjéhez vagy a Végzetúrhoz kötni, nem, ez nem ugyanaz a világ, inkább a mi világunkéhoz hasonló, azzal párhuzamos világ, ahol pár dolog másképp működik, és egy picit előrébb van a jövőben |
A játék ugyanabban a "világban" fog játszódni, mint a többi? Ez az "ultramodern" környezet engem a "Moa" HKK leírásokra emlékeztet... |
Akkor mostmar nem hivhatom csillamponi-neveldenek? sniff |
Sok sikert és jó munkát a fejlesztéshez. | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2019. március 12. 14:27:49 | Utolsó frissítés: 2019. március 13. 10:09:00 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |