Argum City: A cég
Az Argum City legegyszerűbb, de egyben fontos eleme a cég, amely megalapozza milliomos karakterünk vagyonát.
A játéknak ez a része kezdetben eléggé el volt bonyolítva, de hamar rájöttünk, hogy a játékosok valószínűleg szívesebben foglalkoznak csatákkal, mint gazdasági menedzsmenttel. Épp ezért aztán az alkalmazottjaink is a végül katonai akciókban vesznek részt, és nem az íróasztalok mögött kuksolnak :)
A játéknak négy alapvető erőforrása van:
kredit: ez a pénz, ezért veszünk mindent.
kutatáspont: az új épületek, tárgyak, robotok, felszerelések, növények stb. kikutatásához szükséges.
energia: a robotok, a bánya, az autók és minden technikai jellegű dolog fejlesztése ebből történik.
zen: ez a boldogság erőforrása, minél több uszodád, játéktermed, edzőtermed stb. van, annál boldogabb vagy te és alkalmazottjaid. A zen többek közt a kis kedvencek neveléséhez, és a kerted gondozásához szükséges.
A cég „minijáték” borzasztóan egyszerű: épületeket építesz, az építéstől céged szintet lép, újabb épületek tervrajzait kapod meg és kutatod ki, és lecseréled velük a régi épületeket, ill. továbbfejleszted a meglévőket. Te döntöd el, hogy mire fókuszálsz, mennyi kreditet, kutatáspontot, energiát és zent termelő épületet húz fel a céged.
A cég minijáték egy eléggé „oldschool” modellt követ, az épület építését elindítod, az a szintjétől függő ideig tart, amikor elkészült, építheted a következőt. Ezt a modellt használja a legtöbb játék, ahol valamit építeni lehet, de én egy kicsit féltem, hogy ez túlzottan a gép elé köti a játékost. Épp ezért maximalizálva van a cég szintjétől függően, hogy mennyi épületed lehet, épp ezért nem kell túl sokszor belépned ahhoz, hogy a cégedet maximalizálni tudd.
A cég termelését számos faktor módosítja persze:
egyrészt, rögtön a játék elején választhatsz egy foglalkozást (doktor, iparos, vendéglátós, kereskedő), ez már eleve meghatároz egy bónuszt egy erőforrásra. Ezenkívül vannak megfelelő szakértelmek, növelheti az alkalmazott bónusza a termelést, és bizonyos tárgyak / relikviák is. A Termelés aloldalon nyomon követheted, mennyi az óránkénti termelésed és miből tevődik össze, a rangsor oldalon pedig láthatod, mennyire vagy jó a többiekhez képest.
A következő blogbejegyzésben a karakterről és a birtokról fogok írni.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
A KG nekem kimaradt, utólag sajnálom.
Igen, mindig újítotok a játékokban. Várható, hogy sok érdekesség lesz, bár amíg az ŐV-t nem viszem végig, addig nem kezdek el másikat, így is sok idő.
A legelső képen, ahol a Beholderes rendszámú autó van, ott van pár "lepke-macska" hibrid. Ezek gondolom a "cuki" lények.
A szövegből úgy tűnik, hogy ezek nem agresszívak. Most "tápolás szempontból" mire lehet használni ezeket a lényeket? Talán valami "szépségversenyre" mehetnek vagy a spec. képességeik miatt lesznek jók valamire?
A képen hátul látszik egy óriás macska.
Az egy félresikerült kísérlet vagy valami ellenség? |
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?
Igen, valahogy így, ráéreztél a lényegre
De a játékot nem hasonlítanám a KG-hez, se semmi máshoz. Bár rengeteg elem lesz benne, ami innen-onnan ismerős lehet, a játék egészként egy új élményt jelent majd. Bővebben hamarosan! |
A felvetések jók, én nem sem bánnám ha a KG-ból pár koncepció megmaradna hisz sokan szerettük azt a játékot is és ugyanaz már ne legyen de ott is remek dolgok voltak amik működhetnek az Argumban is.
Nevethar: a karaktered neve , a korában írtakból úgy érzem Stark lesz |
Köszi!
A történet, kalandok, tárgyak, aréna az eddigi játékok alapján biztosan rendben lesz. Ezért is rögtön az újdonságot kérdezem.
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?
Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért? |
A céged elsődleges célja pusztán az, hogy erőforrásokat termel, de erről írok majd részletesen is. De az ötletek, amiket írsz, jók |
Esetleg lehet általánosabban fogalmazni...
Pl. médiacég: minden esetben amikor hírnevet kapok, többet kapok
vagy robot fegyver cég: minden robot fegyver olcsóbb nekem
vagy építőipari cég: a szövetségi város esetében nagyobb hatékonysággal építkezem
vagy ilyesmi |
A karakterek cégeinek lesz valami gazdasági vagy kereskedelmi szerepe?
Pl. az enyém "elsősegélycsomagot" gyárt, így akciós áron szerezhetem be.
Vagy, ha mások is vesznek "elsősegélycsomagot", akkor a más karakterek vásárlásai után kapok valami bevételt.
Vagy bérelhetek fel 20 kémet, akit ráküldök valami "rivális" cégre, ahol szabotázst hajtanak végre.
Vagy lehet "egyezséget" kötni más játékossal, így ő is olcsóbban jut hozzá ahhoz, amit én gyártok. |
Ezt a világot nehéz lenne a Túlélők Földjéhez vagy a Végzetúrhoz kötni, nem, ez nem ugyanaz a világ, inkább a mi világunkéhoz hasonló, azzal párhuzamos világ, ahol pár dolog másképp működik, és egy picit előrébb van a jövőben |
A játék ugyanabban a "világban" fog játszódni, mint a többi? Ez az "ultramodern" környezet engem a "Moa" HKK leírásokra emlékeztet... |
Akkor mostmar nem hivhatom csillamponi-neveldenek? sniff |
Sok sikert és jó munkát a fejlesztéshez. | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2018. augusztus 21. 13:12:01 | Utolsó frissítés: 2018. augusztus 22. 11:26:54 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |