Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
     
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Ünnepek december 10.
Hatalom Kártyái - Elemi erők november 24.
HKK - Zén Legendái: Elfeledett bűbájok szeptember 22.
A pillanat képe
Helyre kis varázsló
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
"Gandalf volt a kedvenc szereplőd a Gyűrűk Urában? Nosza, itt a helyed. A Túlélők Földje csak úgy hemzseg az ehhez hasonló alakoktól, vagy a táborozásod alatt keresnek fel téged, vagy te bukkansz táborhelyeikre egy-egy árnyas bozót menedékében. Indulj hát neki, milliónyi kaland vár." - propaganda szöveg egy Gatinhoz közeli útjelző táblán
Nézz szét a galériában!
Ünnepek - lapelemzés
Letöltés: 2018. december 10. Hétfő
Elemi erők lapelemzés (2. rész)
Ünnepek – Beharangozó
Beholder Karácsony - Akció! 2018.12.05. - 2018.12.19.

A lista folytatása...
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Tudati cserkészés (554. tudati képesség)
Kőbőr (507. tudati képesség)

A lista folytatása...
[HKK Piac] Lapokat keresek (27910)
[HKK Piac] Eladó lapok (141004)
Ünnepek – Beharangozó (25)
Kombók a HKK-ban (5873)
Elemi erők lapelemzés (1. rész) (48)
HKK kérdés? (44160)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
A vedekezesbol torteno kijatszas azonnali varazslat eseten csak annyit jelent h a modositott idezesi koltsrget nem kell kifizetni, az helyettesitheto 0-val. Amikor a Harci zenet kijatszom mindent ugyanugy csinalok mintha nem vedekezesbol jatszanam ki, tehat az idezesi koltseget is ugyanugy szamolom ki.
Ahogy a kollega irta: ha nincs leny akkor X=0, ilyenkor a 0-at helyettesitem 0-val...

A lapkijatszas lepeseit kell megnezni. A koltseg kifizetese utobb kovetkezik mint h a varazslat hatasait meghatarozzuk. Tehat igen, beleszamit.
 
1. nem mert üres board mellett x max. 0
2. természetesen, mert varázslat, és a hatását a kijátszása előtt kell vizsgálni. így működött régebben a Ravasz vérfarkas-Zan szertartás kombó is, belőttem vele a farkast amit feláldoztam neki
 
A Harci zene behozott egy újdonságot a játékba, a védekezésből kijátszható X-es idézési költségű lapot.

Üres board mellett védekezésből megfoghatok-e egy 1-es költségű lapot vele?
Illetve beleszámít-e az X-be az a lény, amit zanszilánknak áldozok a Harci zenéhez?
 
2) a Villámhárító a sebzést buffolja, a jelzőadást nem. Tehát 6 jelzőt semmiképp nem oszthatsz ki.
1) a plusz sebzést adó képességek a 0-át sebző hatásokra is ráteszik az erősítést. Pl. a villámlehetel 0-ért 2-őt sebez. Ehhez csak bejelenteni kell a képesség használatát, nem kell rá költeni semmit.
Ebből kiindulva, mondhatom azt, hogy elosztok 4 dermesztésjelzőt, és 0-át sebzek egy célponton. (Ennek alapból nincs értelme, mert sok teteje nincs 0-át sebezni.) Ilyenkor viszont a sebzés +2-őt fog sebezni, tehát igen, az 1) verzió működik.
 
Van lent egy villámháritó.
Kijátszok egy jégvihart.
1) Eloszthatok 4 dermesztést és 2 villámsebzést?
2) Eloszthatok-e 6 dermesztésjelzőt?
 
Az idezett szabalypont megengedoen fogalmaz: "kijatszhato" az ellenfel fo fazisaban (is), es nem szabalyozoan: csak az ellenfel fo fazisaban "jatszhato ki".

Az azonnali varazslatok vedekezesbol is kijatszhatok barmikor, amikor nem vedekezesbol is kijatszhatoak lennenek. Az idezett szabaly a nem-azonnali varazslatok vedekezsbol torteno kijatszasara vonatkoznak.
 
Kódex 81.2
A gyógyulási fázisban nem lehet védekezésből Kyorg tudásozni csak a fő fázisban?
 
Mindig jusson eszedbe ilyen esetekben az Owooti sárkány,talán ő az egyetlen kivétel a játékban.
 
Kijátszom egy Szikráció (új) lapot 3 VP-ért.
Ellenfelem ezt megpróbálja megakadályozni egy Kaotikus hullámzással.
Erre én egy Pura Vecz a mesterrel semlegesítem a Kaotikus hullámzást.

Ebben az esetben - mivel a reakciósorban a Pura Vecz jön létre előbb - használhatom a P.V. képességét a Szikrációra? (Természetesen nem reakcióként játszanám ki, hanem mondjuk dobatás-húzás-semmizés trióra)

Más: a fenti példánál maradva választhatok 3 teljesen új funkciót is a Szikrációnak, amíg az nem reakció?
 
Kódex 111.7.

Ez alapján pl. a Szikráció csak akkor minősül gyógyító, húzó, stb. varázslatnak, ha a kijátszója ezt a bizonyos hatást (is) kiválasztja neki.

Köszönöm a türelmet, és a megértést.
 
Nem, valószínűleg csak a karakterszám miatt lett máshogy fogalmazva.
 
Ok ezt értem, elfogadom. Csak a megfogalmazást nem értem. Tud ez mást, többet, kevesebbet mint a máshogy fogalmazott lap?
 
Azért, mert a kézben levő lapoknak csak akkor van képessége, ha azon kifejezetten szerepel, hogy ez a képessége ott is működik (vagy a gyűjtőben, pakliban, stb). Ha megcounterelik, ugyanúgy még nem működik a lap semmilyen képessége.
 
Ez esetben miben más ez a képesség, attól, hogy "ha játékból a gyüjtőbe kerül", vagy "ha az asztalról a gyüjtőbe kerül"? Az áldozós kivétel általában azoknál is ott szokott lenni.
 
Nem sül ki.
Az ilyen képességek mindig csak asztalról működnek.
Ami kézből működik, ahhoz oda van írva, ami pedig counterre triggerrel, annál ott van, hogy kompenzáció.

Ezt a lapot ha eldobatják, vagy megcounterlik, vagy ntivel szedik le, akkor kuka, és nem sül ki.
 
A moa fényvető képessége nem sül ki ha megcounterlik? Nem áldozástól kerül a gyüjtőbe. Bár elfogadom, ha ez a képessége kézből nem működik...
 
Az ismeret szempontjából elég lenne. Természetesen ez nem jogszabály, de bonyolultnak bonyolult és ha már eljutott idáig hogy irva vagyon (áldassék a neved János) ne hagyjuk elsorvadni. Azért is van igényem arra ami mellett érvelek, mert a KÓDEX létezik és használható, szeretném ha így is maradna.
 
Ez nem ilyen egyszerű. Mert nem elég azt tudni, hogy mi és mikor változott, mert ebből nem derül ki, hogy pontosan miből mi lett. Pláne, ha ugyanaz a pont mondjuk kétszer-háromszor változik, ezzel az információval semmire se mész.
Ehhez archiválni is kellene a mindenkori állapotot.
Bármennyire is hasonlít (és a hasonlóság nem a véletlen műve) egy jogszabályhoz, azért ez nem az.
 
Visszamenőleg ne, de mondjuk innentől. pl. 2018.11.12 111.2 módosult
2018.11.22 201.1.3 változott
2018.11.23 221.4. újpont

Ehez szerintem nem kell plusz beosztás, de különben mindegy....

Amúgy Kódex (Utolsó módosítás: 2017.11.27.)
 
Értem én. Engem nem kell győzködni...
De ez nem egy multi, ahol még a fénymásolóknak is külön főnöke van.
Egy ilyen dokumentáció vezetése (pláne utólagos rekonstruálása) aránytalanul sok idő, és energia, legalábbis a megtérüléshez, hasznosuláshoz képest.
 
A változások nyomonkövetése az érthetőség miatt fontos. Ha nem érted a szabályt nem tudod alkalmazni. Rosszul építed fel jelen esetben pl. a stratégiádat. Ha össszetett szabályrendszerekben módosítás történik akkor közlik mi... mire... változott. Ez szerintem nem sokadrangú kérdés ha nem az alapok része. A tömeg szempontjából nem fair hogy a kevesek (profi hkk-sok) privilégiuma a szabályok "pillanatnyilag" legpontosabb ismerete.
 
111. pont Sebző varázslatok

Igen, jó lenne egy ilyen dokumentáció, de ez egy sokadlagos szempont. Szerencsére a versenyeken csak az adott pillanatban érvényes szabályokat és döntéseket kell alkalmazni, és senkit nem érdekel, hogy előtte hogy volt.
 
Ha benne van már a Kódexben megosztanád velünk hogy melyik az az "idevágó szabálycsokor".
Apropó a "KÓDEX változás követésével" kapcsolatban...
Kéne kronológiai sorrend pl. ekkor válzozott... és pedig...
Nem csak a visszahatóság miatt (persze ilyen nincs de bizonyos szempontból érdekes lehet) hanem a változások nyomonkövethetősége miatt is.
 
Bármilyen sárkányt tehetsz a fészek mellé, csak olyat nem, ami az adott versenyen valamiért tiltott.
 
Sárkányfészekkel kapcsolatban kérdeznék ismét.
Csak olyan színű sárkányokat lehet mellé tenni, amilyen színekből áll a dekkem az adott versenyre, igaz? Na és olyat tehetek, hogy hagyira elviszek egy háromszínű dekket és a tokenek között van egy negyedik színű sárkány?
Előre is köszönöm a választ.
 
Ebben a kérdésben döntés született.
A Harci zene reakcióként kijátszva NEM számít gyógyító varázslatnak. Erről majd érkezik hivatalos szabálymódosítás, -pontosítás is.

Az egész idevágó szabálycsokor újra lett szövegezve, az egyértelműsítés, egységesítés, és közérthetőség kedvéért. (plusz volt pár szabály, ami nagykiegészítős szabálykönyvben benne volt, de a Kódex-ben nem.)
 
jajajajaja
legnagyobbak is hibáznak, én meg pláne
 
Ez Ok csak nem a 120.7 miatt hanem
120.8. Az életjelző nem lép működésbe, ha a lény a saját hátránya miatt kerül ki a játékból, vagy amiatt cserél gazdát.
 
Volt egy másik kérdés is. Miszerint gyógyító varázslat-e az új harci zene, ha reakcióként játsszák ki azt?

Nos, arra nincs definíció, hogy mi a gyógyító varázslat, de arra igen, hogy mi a sebző varázslat:

111.0. Sebző varázslatnak nevezzük azokat az azonnali és általános varázslatokat, amelyek a kijátszásukkor képesek sebzést okozni legalább egy lénynek, építménynek vagy játékosnak.

Ebből szerintem aggálytalanul levezethető a fordítottja. Az a varászlat, ami kijátszásakor képes gyógyítani, az gyógyító varázslat.

Azaz nem kell, hogy kijátszásakor ténylegesen gyógyítson, elég, ha képes lenne rá.

Ez a szabály amúgy az aktiválást kívánó képességekre is vonatkozik.

Ehhez kapcsolódóan felmerült, hogy akkor meg lehet-e akadályozni egy Furkósbotot olyan semlegesítéssel, ami gyógyító forrást semlegesít?

Nos, a Furkósbot kijátszása, mivel ez egy tárgy, nem forrás. Tehát a kijátszására forrásreakciókkal reagálni nem lehet.

98.1. A varázslatok kijátszása mindig forrás, de az egyéb lapok kijátszása nem számít forrásnak.

A Furkósbot a kijátszásakor valóban gyógyítja a lényt, és ez a képessége, mint asztalon lévő lap képessége: forrás. Azonban ez egy állandóan működő képesség, amire nem lehet reagálni.

130.4. Az állandóan működő képességekre nem lehet reagálni.

Szóval, nem, a Furkósbotot nem lehet megakadályozni ilyen semlegesítéssel. (A versenyen is ez a döntés született).
 
Szombaton a Dungeon frissen bontott versenyén felmerült egy merőben elméleti kérdés, amit ott helyben nem igazán tudtam jól megválaszolni.

A szituáció a következő:

Adott egy lény, amire kijátszik az ellenfél egy Vérvacsorát. Rákerül a vérjelző. Mi történne, ha a lényre rákerülne egy másik vérjelző is még ugyanebben a körben?

Nos, a jelzőknek saját képességeik vannak. Ennek a spéci ún. "vérjelzőnek" például az, hogy egy hátrányt ad a lénynek, ami: "az ellenfél előkészítő fázisában" áttolja a másik térfélre, majd a jelző lehull.

A jelző által adott hátrány ez esetben mindig egyértelműen determinálja, hogy épp melyik játékosra hogyan vonatkozik. Ahol a lény van, az a lény gazdája, és az ellenfele a másik játékos (többszemélyes partiban célpont ellenfél).

Tehát a lény gazdájának következő (soron következő) előkészítő fázisában a hátrány "bekapcsol", és áttolja a lényt az ellenfélhez, majd leesik róla a vérjelző. Ha ezen kívül még volt rajta vérjelző, az rajta marad, hiszen, a lény már a másik játékosnál van, akinek nincs előkészítő fázisa... Alapesetben ez a második vérjelző az ellenfél soron következő előkészítő fázisában fog "bekapcsolni".

Más (ha már vérvacsora): a vérjelző ellopja az életjelzős lényt, és az életjelző leesik a lényről (ha több életjelző is volt rajta, akkor mind).

120.0. Ha egy lényen életjelző van, és a lény kikerülne a játékból vagy gazdát cserélne, ehelyett le kell venni róla egy életjelzőt, és a lénnyel nem történik semmi.

120.7. Az életjelző nem működik a lény nem kényszerített áldozásakor; ha a lény költség kifizetéseként kerül ki a játékból, vagy költségként cserél gazdát; illetve akkor, ha a lény a harci fázisban harci képesség hatására vagy ütés következtében kerülne ki a játékból, vagy ezek hatására cserélne gazdát.

Mivel a lény ilyenkor a saját hátránya miatt cserél gazdát, az életjelző nem védi meg, de ugyanúgy le kell venni a lényről. A "nem működik" megfogalmazás nem azt jelenti, hogy nem is próbál meg működni, hanem azt, hogy nem védi meg a lényt.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.