Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 11. kiadás július 18.
Alfa pakli – Vérfarkasok április 24.
Alfa pakli – Ősi sárkányok április 24.
A pillanat képe
Rikácsoló kolibri
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A mendemondák szerint egy rikácsoló kolibri egyszer egy egész századnyi to'aghant futásra kényszerített. Ha a múltkutatók igazat beszélnek, mindezt azzal az idegesítően magas hanggal érhette el, amit ez az apró testű madár kibocsátani képes magából." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Előrendelhető a HKK Alappakli 11. kiadása + Akció!
Tervezett lapmódosítások a honlapon - 2020
Kódbeváltás - változások
HKK sorsoló program
53. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2020.07.18. PROGRAMJA

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Alfa pakli – Vérfarkasok

A lista folytatása...
Előrendelhető a HKK Alappakli 11. kiadása + Akció! (25)
Versenyhirdető (1743)
2020. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó (9)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28280)
HKK sorsoló program (19)
[HKK Piac] Eladó lapok (141491)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Mennyit üt a Bundás yeti és A Yeti csemete?( és mennyit sebez ha dobom az 5x2 lapot?)
 
Üdv. Volt régebben egy olyan kiegészítés a Birtoklás-hoz, hogy vissza lehetett vele venni horgonyos lapot is. Ez már nem él? Csak mert nem találom a Birtoklás alatt...
 
Szerintem is ez a jó ítélet rá és úgy a jobb, hogyha így működik, de még így is furcsállom a dolgot. Az alap IK egy részét a bűbáj "fizeti" és így a "csak" kitétel már nem marad meg szerintem.
De ez inkább a rossz fogalmazás problémája. Remélem hasonló fogalmazást nem fogok látni HKK lapokon a jövőben.
Minden esetre köszönöm szépen a választ.
 
Semmi extra nincs benne. Az alap koltsege 1 epito 1 zanszilank. Ha ezt 2 epitovel fizeted ki, akkor repul. Ha mashogy, akkor nem. Dragitasnal a dragitast nem kell (nem is lehet altalaban) epitessel fizetni. Az olcsobbitasnal meg csak annyi valtozik, hogy az alapkoltsegnek azt a reszet, ami az olcsobbitas utan marad, epitessel kell fizetni ahhoz, hogy repuljon.
 
Az Akadémia (új) jöhet aktívan, hogyha olcsóbbítom egy Raia bűbája (új)-al?
A "Ha alap költségét csak építéssel fizeted, repül." mondat elég furcsa. Ez a drágítások miatt került rá gondolom, de az olcsóbbításokat is megkavarja ebben a formában szerintem, mert a bűbáj az alap IK alá viszi le a tényleges IK-ját és így el kéne hogy rontsa a képességét. Vagy rosszul értem?
 
Mostanában elég sok kérdést kapok a Szárnyaló tolvajjal kapcsolatban. Leginkább az szokott problémát okozni, hogy miért dobatás a képessége. Akit érdekel, annak álljon itt egy levezetés erről.

Amikor a tolvaj simán eldobatja a lapot az ellenfél kezéből, azzal senkinek nincsen problémája. A gondot az okozza, mikor a tolvaj gazdája úgy dönt, hogy a
"lopott" lapot inkább a kezébe veszi.

Van egy ilyen szabályunk:
Kódex 4.4.5. Kézből négyféleképpen kerülhet ki lap: kijátszással, eldobással, visszakeveréssel illetve a lap kézben működő képességének használatával.

Nyilvánvaló, hogy az ellenfél kezéből így kivett lap nem egy kézben működő képesség használata, és nem is visszakeverés. Marad a dobatás, és a kijátszás.

Többektől hallottam, hogy ilyenkor a tolvaj gyakorlatilag az ellenfél kezéből játssza ki a lapot, tehát ez nem dobatás, hanem kézből kijátszás. Sajnos azonban ez a megközelítés téves.

A tolvaj ugyanis nem játssza ki a lapot az ellenfél kezéből, csupán kiveszi a kezéből. A kivett lapot vagy eldobom, vagy átveszem a saját kezembe. És igaz ugyan, hogy azt a kör végéig ingyen kijátszhatom, de az már egy másik cselekvés lesz. Az átvett lapot saját jogán, az én kezemből játszom ki, és szó sincs arról, hogy az a tolvaj képessége miatt "játékba" kerül.

A gyakorlatban általában nagyon kicsi a különbség aközött, hogy a tolvaj játékba hoz egy lapot a képességével, vagy én kijátszhatom ingyen a lapot a kezemből. De valójában elég komoly a különbség.

Ha a tolvaj játszaná ki a lapot az ellenfél kezéből, akkor az így kijátszott lap egy kapcsolódó hatással kerülne játékba, nem minősülne kézből kijátszásnak, mi több, még önálló cselekvésnek se, és természetesem ingyen jönne, ennek a kitételnek nem is lenne értelme a tolvaj szövegében.

Ezzel szemben a tolvaj képessége, és az átvett lap kijátszása időben egymástól elválik. Az átvett lapot a kezemből saját jogán játszhatom ki. Kézből kijátszás lesz. És igaz ugyan, hogy ingyen játszhatom ki, de csak abban a fázisban tehetem ezt, amikor a lapot egyébként is kijátszhatnám. Ha például VH-val az ellenfél körében játszom ki a tolvajt, és pl. építményt vagy bűbájt veszek ki a kezéből, azt nem fogom tudni kijátszani.

Itt jegyzem meg, hogy az így átvett helyszínt nem lehet ingyen kijátszani, hiába teszi ezt lehetővé a tolvaj szövege, ugyanis:

Kódex 24.3. Ha egy szabály vagy lap szövege lehetővé teszi a lap „ingyen” vagy „költség nélkül” való kijátszását, akkor az így kijátszott lap idézési költsége (nullával) helyettesítettnek minősül.

Kódex 8.9.2. A helyszínek idézési költségében szereplő szörnykomponens kifizethető 2 Ép feláldozásával is. A helyszínek idézési költségét egyéb módon sem részben, sem egészében nem lehet helyettesíteni. [...]

Visszatérve az alapgondolathoz. Az ellenfél kezéből kivett lap tehát nem kijátszás. Mivel a négyféle módozat közül csak a dobás maradt (nem ismer a szabálykönyv olyat, hogy "ellenfél kezéből kézbe átvétel") ezért ez a képesség akkor is dobatás, ha az eldobása után a lap nem gyűjtőbe "pottyan", hanem a tolvaj gazdájának a kezébe.
 
Idén nyáron (a kiadói tervek hírnél van pontos dátum) fog kijönni a következő (11.) alappakli, szerintem azt érdemes lenne megvárni.
 
Egyiket se
 
Köszönöm!
 
Mit vennetek? 10 pakli Alappaklit vagy 20 pakli Tukordimenziot?
 
Megvan. Valamiért nem akart keresni. Kb. 5 perc múlva beadta.
 
Sziasztok.

Áldozós idézési költségű lapokra hogy tudok szűrni a lapkeresőben?
Egyszerűen nem jövök rá
 
Kódex 36.5. A lények ütés fázisban okozott sebzése, az ütéshez és az ekkor okozott sebzéshez közvetlenül kapcsolódó hatások nem minősülnek forrásnak.
 
Sziasztok! A következő kérdésben kérek segítséget: Don Caloni és Damusnostra összecsapnak. Damusnostra J-s képessége kisül-e Caloni gyüjtőbe küldő képességére? Előre is köszi a választ!
 
A kristály egy lény? Nem. A passzív tárgyaknak nem működnek a képességeik.
 
Ha Csúfolódással átadom egy Ametiszt fókuszkristálynak a Kékvérű oroszlán képességeit azt a kristály passzívan is tudja használni?
 
Alaposabban végiggondoltam. Amiket írtam, általánosságban igaz. Viszont ez a MAH lap különleges, mert nem az ellenfél veszt, hanem én, aki kijátszom. Tehát úgy van, ahogy tanult kollégám mondotta eggyel lentebb. Ha én játszom ki a szerepcserét, és az ellenfél játszik MAH-mal, amit ki is tudok játszani, akkor elvesztem neki a meccset. Ha én játszom vele, és ő játssza azt ki helyettem, akkor elveszítheti nekem a játékot. Tehát igen, ez egy működő, de szimplán elméleti "kombó". Ha valaki összehozza, akkor azt szerintem kolletkive megénekeljük.
 
Tévedsz. Ehhez az kellene, hogy az ellenfél kezében legyen a M.a h. A szerepcserével űgy el tudod veszíteni az ő játékát. Ha viszont a te kezedben van akkor ő tudja elvesztetté tenni a te játékodat.
 
Pedig ennel szajbaragosabban nem nagyon tudom elmagyarazni. Nem leszel te az ellenfel. Csak jatszhatsz a lapjaival helyette, magad ellen, mig o a te lapjaiddal jatszik sajat maga ellen.
 
Szerintem itt az összes általad idézett érv azt támasztja alá, hogy ez a "kombó" működik.
Őszintén szólva nem értem, hogy az a következtetés honnan jön, hogy ha vesztesz, akkor te vesztesz, függetlenül attól hogy hol ülsz.
 
Az "igen"-t úgy értettem, hogy igen, tévedsz.
 
Igen. Itt a faq:

(AK10) Nekem 3 ÉP-m van, az ellenfélnek 20. Kint van egy csomó lénye, nekem semmi. Kijátszok egy Szerepcserét. Beütök a másik játékos lényeivel, és megölöm. Nyertem? Nem. Vesztettél! "...Úgy kell tekinteni, mintha te lennél az ellenfeled, tehát, ha gyógyítasz magadon, azzal őt gyógyítod, stb..." Gondold ezt tovább. Ha sebzel rajta, magadat sebzed, ha megölöd, magadat ölöd meg. Igazából a Szerepcserénél arról van szó, hogy az ellenfél körében te játszol a lényeivel és a lapjaival, ill. ezután fordítva, de a paklitok "tulajdonjoga" nem cserél gazdát. Hasonlóan a játékban alkalmazott fogalmakhoz, a Szerepcserénél egy körre te leszel az ellenfél paklijának a gazdája, de nem a tulajdonosa: ha a pakli veszít, a tulajdonosa veszít, hiába más a gazdája az adott pillanatban.

Ha elveszíted a játékot, mindegy hogy hol "ülsz", te veszíted el azt. Csak a lapjait, a pakliját (gyűjtőjét), erőforrásait kezelheted az ellenfelednek (és ő a tiédet) 1-1 körig. Az erőforrások és az életpont nem "ülnek át"szembe... Remélem érthető.
 
A Szerepcsere - Mindent a hatalomért (3zsz) valid kétlapos meccsnyerő kombó vagy tévedek?
 
Meg kellene vizsgálni, hogy ez valódi egyszerűsítést hozna, vagy csak bonyolítaná az életünket. Meditálni fogok rajta.
 
Ez így nem teljesen igaz, mert csak nem kényszerített áldozás esetén nem sül ki az izom.
 
Én azr mondanám, a szabályozás annyi legyen, hogy ez a 2 ugyanaz, a képességnek 2 állapota van: van v nincs.
 
Így van.

(Csak halkan jegyzem meg, hogy szerintem nem szerencsés különbséget tenni aközött, hogy egy lapnak nincs képessége, vagy nem működik a képessége, de jelenleg így van. Pontosabban nincs szabályozva ez a kérdéskör. Talán nem is kell mindent szabályozni...

Amikor egy lap időlegesen, vagy végérvényesen elveszíti a képességeit, azt úgy kell elképzelni, hogy az a "szöveg", amit elveszített nincs is ott a lapon.

Amikor egy lap képességei nem működnek, az egy kicsit más helyzet.

A Mérgező rakshallion azt tudja, hogy a mérgező lényeim a mérgezésüket semmilyen módon nem veszíthetik el. Ez nyilvánvalóan azt is jelenti, hogy kikapcsolni sem lehet őket (pl. dermesztésjelzővel). De ha különbséget teszünk az elveszíti és a nem működik között, akkor ide kerül egy halvány kérdőjel. Ezért mondtam, hogy ezt a két fogalmat célszerű lenne egységesen kezelni.)
 
A vízió szabály szerint kör végén fel kell áldozni a játékban lévő víziókat. Áldozásra meg nem sül ki az izom.
 
Csufolodas miatt kerdeztem. Tehat amig a lepel rajta van elvenni sem lehet a kepesseget ellentetben a hasonlo Morgan atkatol ahol az atok alatt is meg lehet csufolni. Viszont ez meglepett hogy a lepel eltuntevel az "elvesztett" kepesseg visszater.
 
Ha egy vízió lény a gyűjtőbe kerül a kör végén, a rajta levő izomjelzők kisülnek?
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.