Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 11. kiadás július 18.
Alfa pakli – Vérfarkasok április 24.
Alfa pakli – Ősi sárkányok április 24.
A pillanat képe
Lady Terilien
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Ha gazdag nemesember vagy, könnyen elhódíthatod Lady Terilien atyjának szívét azzal, ha a lánya körül legyeskedsz. Ha azonban a lány szívére pályázol, ne legyél más, csupán egy ágrólszakadt tolvajfiú, akinek alvilági tetteit nemes elvek vezérlik, szavai romantikusak, lelke szabad.
Nézz szét a galériában!
Előrendelhető a HKK Alappakli 11. kiadása + Akció!
Tervezett lapmódosítások a honlapon - 2020
Kódbeváltás - változások
HKK sorsoló program
53. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2020.07.18. PROGRAMJA

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Alfa pakli – Ősi sárkányok

A lista folytatása...
[HKK Piac] Lapokat keresek (28281)
[HKK Piac] Régi lapok (1419)
Előrendelhető a HKK Alappakli 11. kiadása + Akció! (37)
2020. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó (10)
Frissen bontott 11-ik alapkiadás kérdések (18)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6920)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Nem, ez egy kántercsata attól még hogy újra az eredeti lapra reagálsz vissza. Még nincs az owooti trükk a gyűjtőben amikor jönne a földanya trükk az eredeti lapra.
 
Sziasztok,

Feltételezett szituáció:
Ellenfelem kijátszik egy lapot. Én arra reagálok egy Owooti trükkel, melyre ellenfelem rányom egy Tüztombolót.
Van rá lehetőségem, hogy beengedjek a Tüztombolót, majd az eredeti lapra reagáljak Földanya átkával úgy, hogy az Owooti trükköt átforgatom a Semmibe?
Alapvetően az első kántercsatánál létrejött az ellenfél kántere, és miután ennek a kántercsatának vége én dönthetek, hogy újra reagálok -e rá. ( Gondolom én)
Köszi a választ.
 
Ok, köszönöm a választ! :-)
 
Az antirakshi nem tiltja meg a reakciok kijatszasat. Csak bedragitja azokat. Tehat ki lehet jatszani a bemutatot, +3 Vp-ert.
Alap koltsege 3 Vp.ezt lehet csokkenteni a megmutatott lapokkal,akar 0-ig. Ha harom lapot mutatsz, akkor 0 lesz az alapkoltsege. Ezt dragitja 3-mal a koveto.
Tehat a vazolt peldaban a bemutato 3 Vp-ert fog kiferni.
Ez nem helyettesites. Egyebkent sem lehetne, mert a reakciok koltsegenek helyettesiteset letiltja a koveto...
 
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy Antimágikus rakshallion mellett ki lehet-e játszani Trinigan bemutatóját reakcióként (!) 3 Vp.-ért + három megfelelő lap megmutatásával, vagy ez helyettesítének számít, és így a költsége 6 VP?

Köszönöm, üdv!
A.
 
Ha a kijátszáskori képességére gondolsz igen. A kör végi történések sorrendjét az határozza meg, akinek a köre van. A kör vége fázisban is igy van, tehát mondhatod, hogy először elveszted a varázspontjaid, amit átadsz a tábori adó miatt, majd működésbe lép a Hendiala familiáris képessége, s felhúzod a kör végi lapot, s megkapod a VP-t.
 
Dönthetek úgy, hogy a Hendiala familiárisával kapott kör végi varázspont megmaradt ha Tábori adóval játszom?
 
Persze. Addig a lap nem szamit kijatszottnak, amig ki nincs fizetve a koltsege. Es csak ezutan lehet rajuk reagalni (semlegesiteni).
 
Üdv,
ha egy lapot megakadályozok vagy semlegesítek, akkor a megakadályozott vagy semlegesített lap idézési költségét ki kell fizetni?
Köszi a választ!
 
Illetve Dögvész,az még korábbi.
 
Nem. Elobb meghatarozod mi fog tortenni. Azaz kivalasztod h mit veszel vissza, ezutan elkoltod a koltseget. A kivalasztaskor meg nincs a gyujtoben a morf, azaz ot nem valaszthatod. Lasd motyogo saman alatti faq.
 
sziasztok!

aranygólem (2019) ha képességének használatához 1zsz-nek áldozok egy manamorfot, akkor visszahvehetem ugyanazt a manamorfot? Úgy gondolom igen, előbb költöm el a költséget, utána létrejön a képesség.

ha kijön zanszilánkból egy adott a körben a második lényem, aminek áldozom a tleikan felfedezőt, akkor a főparancsnok (új) követőm képességének visszavehetem ugyanazt a tleikan felfedezőt? Itt is úgy gondolom, mint az előző esetben.

Köszönöm a válaszokat!
 
A kepesseg az kepesseg. Ha a csufolodas kijatszaskori kepesseget vesz el ill. ad oda akkor az jon letre. A "megkapja" nincs ugyan kulon definialva, de azt hiszem belefer a "megkapja es letrejon" - tartalom... Nem nyalaztam at az osszes faq-t, de nem remlik ezzel ellentetes tartalmu.
 
A kicsúfolás kicsit máshogy működik mint a cheotox mert az már egy kijátszott lapra teszi rá a képességet szóval az már túl van a kijátszáskor létrejövés fázisán.
Viszont a kodex szerint a késleltetett hatás ez:

127.0.0. Ha egy lapon az áll: „Késleltetett hatás: X:”; vagy az, hogy „Időleges hatás: X:”, akkor a lap sikeres kijátszásakor rá kell tenni a lapra X késleltetett hatás-, illetve X időleges hatás jelzőt.

Ugye pl a rokka meg is kapta szóval a késleltetetthatás képesség él és virul.

Viszont képesség átadásakor nem jön létre a lap kijátszáskori képessége? vagy mégis?
 
Gyakorlatilag igen. A kepesseget elvesziti, aztan ugyanazt a kepesseget megkapja a jelzoivel egyutt.
 
117.0. A játékban lévő permanensekre csak olyan nem önálló jelző kerülhet, amely az adott permanenshez kapcsolódóan értelmezhető.

[Kiegészítés]
Csak lényekre kerülhet méregjelző, álomjelző, erősödés- vagy gyengülésjelző, izomjelző, életjelző.
 
mi történik ha akmal-t kicsúfolom és egy tárgyra/bűbájra/épületre teszem rá a képességét?

lehet vele végtelen manát kérni?
 
ebből következik hogy az időleges hatású lapok "ideje" meghoszabbodik egy kicsúfolódás hatására?
 
Nos, a kérdés látszólag egyszerű, de valójában van benne egy-két csavar.

Van egy ilyen faq-nk:

"A Molekulabitorló (új) el tudja venni azon lapok képességeit is, amit nem lehet másolni. A Molekulabitorló nem másol, hanem ellopja a képességet."

Az analógia teljesen nyilvánvaló. A Csúfolódás tehát nem másolja a képességet. A másolásra vonatkozó szabályok tehát nem használhatók.

Szerencsére van egy másik, teljesen azonosan működő lapra vonatkozó faq-nk is.

"(AK109) Megnyerem-e a játékot, ha Cheotoxszal ellopom a Kirurgus képességét, vagy Kisebb zannal lemásolom azt? Bár a két eset teljesen különböző, egyik sem jelent azonnali győzelmet. A Kisebb zannál ugye másolom, és az AK 96 Kérdezz-felelek rovatának megfelelően másoláskor is rákerülnek a késleltetett, illetve időleges hatás jelzők. A Cheotox már kicsit ravaszabb, itt ugye nem másolom, hanem ellopja a képességét. Az előbb Mirellánál már leírtuk, hogy maga a késleltetett hatás az egy képesség, vagy kap jelzőket, és akkor majd létrejön a képesség, vagy nem kap, és akkor semmi sem fog történni. Mivel a Cheotox ellopja a képességet, ezért az ellopáskor Cheotoxra rákerülnek a jelzők is, hiszen az a képesség része."

Egyik fenti faq sem mond ellent a Kódex-ben szereplő szabályokkal, tehát alkalmazhatók.
 
Mi történik akkor ha Az istenek rokkája-t (vagy bármilyen késleltetett hatásos lapot) kicsúfolok?
a késleltetett hatás jelző mozog vagy marad a lapon?

Innentől az átadott képesség már használható másik lapon? A rokkát pl fel lehet áldozni a másik lap által nem?
 
Persze. Egy cselekvesre barmennyi reakcio hasznalhato.
 
még egy elég alapvető kérdésem lenne, ami nem tiszta:
áramoltatok egy Dühöngő Amod-ot. Kijátszok egy lapot, amire ellenfelem kijátszik egy max.1-es idézési költségű kántert, ami ugye nem jön létre. Ettől függetlenül játszhat ki még egy kántert a lapomra?


Előre is köszi
 
Hm. Sokat satnyult a humorerzekem az elmult evek alatt. En kerek elnezest.
 
Kedves János!

Van erre egy kifejezés a magyar nyelvben, amit írtam: iróniának hívják. ;)

Az jutott eszembe, hogy milyen vicces lenne feléleszteni itt a múltkori FB vitát. Bocsánat, ha komolynak tűnt a felvetés. ;)
 
Vesd ossze a regivel a szoveget. Ha azt akartak volna, hogy ne lehessen vele helyszint se keresni, siman atmasoltak volna a regi szoveget, azzal a modositassal, h csak az ellenfelre vonatkozzon. Szoval nem, nincs nyilvanvaloan elrontva. A huzas fazisban valo huzas letiltasat meg nem gondoltad vegig. A bilincsmester igy is spoiler, ugy a nyomdabol egyenest a tiltolistara erkezett volna.
 
A bilincsmester szövege nyilvánvalóan el lett rontva. Szinte használhatatlan a lap így, a lila Káoszmesterbe is kegyelemből fér/fért be.

Valahogy úgy kellett volna ráírni a szöveget: "Ellenfeled semmilyen módon nem kereshet, vagy húzhat lapot (esetleg még azt: húzás fázisban sem)"



Talán majd a felújított változaton.
 
A 2. kerdesre a valasz: azert nem tiltja a helyszinkeresest, mert azt nem forras teszi lehetove, hanem egy szabaly.
 
1.
Elenios követővel kereshetsz morfot:

62.2. Ha egy szabály vagy lap szövege pakliban, gyűjtőben vagy kézben levő lények színére vagy altípusára hivatkozik, akkor a játékos meghatározhatja, hogy az itt lévő morfjainak milyen színe, illetve másodlagos altípusa legyen.


2.
A bilincsmester nem tiltja a helyszínkeresést. A bilincsmester szövege:

„Ellenfeled forrással, szabálylappal, követővel és helyszínnel nem húzhat és nem kereshet elő lapot.”


A helyszínkeresés ezek egyikébe sem tartozik:

8.9.6. Helyszínkeresés. Bármely játékos az előkészítő fázisa második szakaszában, 2 VP árán, a húzás fázisban húzott lap felhúzása helyett, kikereshet egy helyszínt a paklijából. Mindez a húzás fázisban végrehajtott keresésnek minősül.
 
Elenios követővel kereshetek morfot?

xenó bilincsmester tiltja a helyszínkeresést?

Előre is köszi a választ!
 
Csak hogy egy kicsit legyen miről olvasgatni ezekben a vészterhes időkben.

A behóson volt egy szituáció, amin azóta sokat agyalgattam. Szerintem egy téves ítélet született, amit persze nem szeretnék felhánytorgatni, mivel én magam is így ítéltem volna...

A szituáció:

Az asztalon van egy lény. Kap egy Exterminálást. Az Exterminálás pedig egy Tiltott serleget, amit a lény feláldozásából fizetek (aztán a serleget is megakadályozzák, de hogy mivel az közömbös).

Kérdés: a lény a gyűjtőből átkerül-e a Semmibe az Exterminálás hatására?

Az ítélet szerint a varázslat elsődleges hatására nem, a másodlagos (semmiző) hatására viszont igen.

Mint mondottam volt, egyetértettem az ítélettel, de azóta végiggondoltam, és szerintem ez így nem jó.

Korábban született egy olyan döntés, hogy az NTI nem küldi a Semmibe Gidát (pedig a célzáskor még az asztalon van). A történet szempontjából mindegy, hogy miért nem marad az asztalon a célpont addig, amíg a célzó forrás sikeresen létrejön. Itt is az a helyzet, int Gidánál. Mire az Exterminálás sikeresen létrejött, a célpontja már nincs játékban.

Tehát az ítélet első fele aggálytalanul helyes. Ellenkező esetben - elvben - ha a célzó forrás kijátszása/használata és a sikeres létrejötte között (azaz a reakciósorban) a célpont kézbe kerül, netán vissza kell keverni a pakliba, stb. akkor is a Semmibe küldhetné. Ez pedig nonszensz.

Nyilvánvaló az is, hogy azt a lapot nem tudja az Exterminálás kisemmizni a második hatásával, amit leszedett, mivel a Semmibe lövi. De ha nem a Semmibe, hanem a gyűjtőbe küldené, akkor sem tudná egyúttal kisemmizni is, mivel erre is született már szabály.

21.17.2. A lap saját képességeit olyan logikai sorrendben kell végrehajtani, ahogyan azok a lap szövegében egymás után következnek, és ezek hatása egyszerre jön létre.

[Kiegészítés]
Ha egy cselekvés a használatakor lapot vagy lapokat küld a gyűjtőbe (vagy Semmibe, vagy lapot kevertet vissza a pakliba, vagy lapot vetet vissza kézbe), és a cselekvés további hatása a gyűjtőben (Semmiben, pakliban, kézben) lévő lapokra hivatkozik, akkor a saját hatásával oda küldött lapokat ez utóbbi képessége tekintetében még figyelmen kívül kell hagyni.

Van azonban egy további szabályunk is.

21.6.0. Kijátszáskori döntések. A lap kijátszásával kapcsolatos minden lehetséges döntést még az idézési költség kifizetése és az esetleges reakciók használata előtt meg kell hozni, függetlenül attól, hogy a döntéseket mely játékosnak kell meghoznia.

Az Exterminálás kijátszásakor is meg kell hozni minden lehetséges döntést, így azt is, hogy milyen lapokat fog kisemmizni. Tehát ezzel a döntéssel nem lehet megvárni a reakciósor végét, és a lap sikeres létrejöttét.

Következésképp csak azokat a lapokat tudja kisemmizni, ami a kijátszásakor már a gyűjtőben vannak.

Természetesen Gidát sem tudja kisemmizni, mivel Gida hátránya akkor lép életbe, ha az Exterminálást kijátszották, tehát minden lehetséges döntést meghoztak vele kapcsolatban, és kifizették a költségét. Gida ekkor kerül a gyűjtőbe saját hátránya folytán, de ez a kisemmizés szempontjából már mindegy.

Remélem, tudtam egy kis olvasni- és gondolkodni valót szolgáltatni ezekben a HKK-ínséges időkben.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.