Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 11. kiadás július 18.
A pillanat képe
A mérgek hatása
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Hogy milyen az, amikor a testedbe jutó méreg kifejti hatását? Mondjuk az éjfattyaké! Hát nem ajánljuk senkinek, hogy ezt a saját bőrén tapasztalja meg.
Nézz szét a galériában!
Beholder Webbolt- Ünnepi munkarend 2020.08.15. - 08.23.
Eldüen - új HKK blog
Kelet-Magyarországi HKK Találkozó - 2020. augusztus 14-16.
HKK Legendás cél
Nyári akció! - 2020.07.30. - 2020.08.17.

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Hatalom Kártyái - HKK junior
Termékismertető - Hatalom Kártyái - 11. kiadás

A lista folytatása...
Eldüen - új HKK blog (20)
Beholder Webbolt- Ünnepi munkarend 2020.08.15. - 08.23. (1)
HKK kérdés? (45252)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28293)
[HKK Piac] Eladó lapok (141516)
Lapötletek (64399)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
A Semmi mesterének (új) képességét - amikor 1db nekront az ellenfél paklijából fizethetek - tudom stack-elni, mint más epikusok olcsóbbítását?
 
A jövendőmondó követő "[J], 1_VP" képességével tudom újra használni egy már elhasznált [J] képességét egy prófétámnak? Nem írja hogy még egy elhasználatlan [J] képességet kell vele találni.
 
A 92.4.-es pont tökéletesen válaszolt a kérdésemre. Talán ha a "Költség" rész alá (is) be lenne betéve (4.20), az szerencsésebb lenne.
Ezt így csak a ctrl+f-el találtam volna meg magamtól, és a kódexben 243 találat van a "költség" szóra.
 
nem
 
Nem tudom, melyik rész "zavaros", de ha megvilágítod, hogy mi az, amit nem értesz, szívesen elmagyarázom.

A kérdés megválaszolásához elegendő megnézni a büntetés definícióját.

135.2. Büntetés: [veszteség]: Ha a büntetéssel rendelkező lap egy játékos forrása miatt kikerül a játékból vagy a tulajdonosa irányítása alól, akkor a forrást használó játékos elszenvedi a képesség szövegében szereplő veszteségeket. Hogy a forrás használója milyen jellegű büntetést szenved el, az a képesség leírásában mindig pontosan szerepel.

forrás: varázslatok és hatások

hatás: képességek és hátrányok (hatása)

Kódex 92.4. Ha a megfogalmazásban ’:’ szerepel, akkor a ’:’ előtti szövegrész általában költséget vagy valamilyen feltételt jelöl, míg az utána következő szövegrész a költség kifizetése vagy a feltétel beállta után bekövetkező, vagy az általa előidézett hatást írja le.

Tehát ha egy képesség költségét fizeted ki, akkor az nem a képesség hatása. Az idézési költség kifizetése pedig nyilvánvalóan nem hatás, ezt nem is magyarázom külön.
 
Az osmagia az idezesi koltseg kiszamitasanal fontos. Kesobb mar nem. Legfeljebb hivatkozhatnak ra lapok, de az osmagias lap kepessege nem osmagias.
Es mielott valaki megkerdezi, nem, a reakciodragitasos lap kepessegein sincs reakciodragitas.
Tehat ki kell fizetni a reakciodragitas koltseget. Egy kivetel van. Az automatikus reakcioknak nincs koltsege, tehat dragitani sem lehet oket.
 
A lap képessége nem válik ősmágiássá, attól függetlenül, a lap az-e vagy sem. Csak akkor, ha szerepel a szövegében, hogy képességét nem lehet drágítani.
 
Mi történik, ha egy NTI-t egy quwarg célpont próbálja elkapni? A lap ősmágiás (a képessége is az lesz?). Kell-e fizetnem a reakciódrágítás költségét, avagy nem?
 
A büntetés nem sül ki, hogyha költségnek áldozol egy lapot. Ez egy "nem kényszerített áldozás".
Bár mondjuk a "költség" témaköre eléggé zavaros a HKK-ban szerintem. Nem ártana néhány pontos definíció a kódexben róluk. Egy példa hogy ezek jelenleg hogyan vannak beítélve a játékban:
(AK130) Nem drágítja Az álmok mestere az ellenfél Quwarg dögevőjének képességét, mivel Az álmok mestere az ellenfél forrását drágítja, a Quwarg dögevő képességénél pedig a semmizés nem forrás, hanem költség. Hasonlóan a Dögnyúzóét és a Lélekszivacsét sem drágítja.


(Felvilágítottam a JJ jelet a felhőkre.)
 
A szabalypont nem azt irja, hogy csak az a kepesseg reakcio, aminek a szovegeben szerepel az, hogy "megakadalyoz", ez egy kiegeszito szabaly, azert h az ilyen lapokra ne kelljen ezt kulon ravezetni.
Ha lesz idod, olvasgasd nyugodtan a Kodexet, es ne csak egy-egy pontjat kiragadva, hanem atfogoan ertelmezve.
 
Ezzel meg csak az a bajom, hogy az eddi általad leírtak alapján az aliza képéssége se lenne reakció, mert 1. Nem szerepel benne, hogy "megakadályoz", 2. Nem reakció "cselekvés", mert automatikusan lép életbe, ergo nincs semmiféle cselekvés mögötte. De értem amit mondasz, el is fogadom, ennek ellenére szerintem hibás a szabálypont. De inkább haladjunk tovább, köszi a magyarázatot.
 
Van egy működő Toborzóm, ami 2 ÉP-s Büntetést ad az előre kikészített lapjaimnak.
Ha ilyen lényt/lényeket áldozok zanszilánk kifizetésére, akkor kisül a Büntetés?
 
A reagálás = reakció cselekvés végrehajtása.
Reakció cselekvéseknek pedig a feltétele, hogy valamire reagálni kell velük.
Ha egy képesség megtilt valamit, az nem reagálás. Ezt a fogalmat erre a hatásra nem használjuk, akkor sem, ha ez számodra nehezen elfogadható. Sajnálom.
 
Pont amiatt tettem fel ezeket a kérdéseket, mert ez a szabálypont a jelenlegi megfogalmazásbab egy ennél tágabb halmazt definiál reakcióként. Nincs az leírva amivel te most nekem itt kiegészítetted a szabálypontot. Ha így van ahogy mondod, akkor lehetne pontosítani szerintem. Problémát eddig nem okozott senkinek, így el is engedhetem a témát, csak bennem most így elolvasva kérdéseket vetett fel.
 
Nem továbbköltöttem, csak véleményem szerint a bilincsmester reagál minden egyes laphúzó forrásra és megakadályozza, hogy felhúzzam a lapot. Vagy nem így van?
 
A lapok szövegét nem továbbköltjük, hanem értelmezzük. A bilincsmester szövegében nem szerepel az, hogy megakadályoz valamit. Az idézett szabálypont azokra a megakadályozásokra vonatkozik, ahol ez a szó (ti. hogy "megakadályoz") szerepel a lapon.
 
Még 1 kérdésem merült fel ezzel kapcsolatban. Ha a képessége egy "reakció", akkor a bilincsmmester kijátszása beszámít-e egy rhatt hárításánál, vagy egy akvamarin fókuszkristálynál?
 
Gyors volt, köszi! ;)
 
Kódex 130.4. Az állandóan működő képességekre nem lehet reagálni.
 
A 94.2. Szabály azt mondja, hogy "azok a források, amelyek megakadályoznak valamit, mindig reakciónak számítanak".
Xenó bilincsmester képessége ha jól tudom egy "forrás", ami "megakadályozza" a laphúzást. Ezt lehet-e semlegesíteni?
Nyilván tudom, hogy nem, de a fentiek alapján miért nem?
 
Amit írtam, az védhető. De ettől csak vélemény. Lehet másként gondolni, vagy érvelni ellene, egész nyugodtan.

Adott szituációban úgyis a versenybíró fog dönteni, mindaddig, amíg nincs rá hivatalos döntés a játékvezetéstől.
 
5 perc és 5 év múlva is csak egyszer nyerted meg azt a játékot. ;)
 
Az, hogy megnyertem a játékot szerintem nem egyszeri hatás. ( 5 perc múlva is megnyertem azt a játékot és öt év után is)

Az egérút csak egyszer ad + 1vp-t előkészítőben, húzat 1 lapot és csak egyszer olcsóbbít?!

Az örök harag ad +4 Vp-t azért, hogy egyszer sebezzél hármat?
 
Először azt kell tisztázni, hogy az "elvesztetted a játékot" = (ellenfeled részéről) "megnyerted a játékot"

Ez innen jön:
Kódex 3.14. Ha bármelyik kör végén egy játékos Ép-je 0 vagy ennél kevesebb, ez a játékos vesztett, ellenfele pedig nyert.

A Tábori házirend miatt a játékot nem lehet elveszteni, vagy megnyerni alternatív módon, csakis sebzéssel.

De a Tábori házirend nem tiltja le sem az Egérút képességét, sem a Hydron hátrányát. Tehát azok működnek, csak a hatásuk nem következhet be, amíg a házirend játékban van.

Mindkét hatás automatikus, mivel nem függ a játékosok döntésétől, és mindkettő egyszeri (tehát nem állandó) hatás.

A késleltetett hatás jelzőkre ezek a szabályok vonatkoznak:

127.1.2. Automatikus képesség esetén a képesség megfogalmazása szerinti módon és időben jön létre a képesség, miután az utolsó ilyen (késleltetett hatás) jelző is leesik a permanensről.

Tehát a "megnyerted a játékot", illetve az "elvesztettem a játékot" hatás létrejött, de a Tábori házirend miatt ténylegesen nem következett be.

Nem nagyon emlékszem ilyen faq-ra. (Ha valakinek rémlik, világosítson fel, legyen kedves.)

Kétféle megoldás létezik. Vagy azt mondjuk, hogy a hatás ott lóg a játék felett, arra várva, hogy az akadály elháruljon, vagy azt mondjuk, hogy az adott pillanatban megpróbált működni, de nem tudott, a pillanat elillant, és a hatás elenyészik.

Én az utóbbira gondolok, mondom is hogy miért:

Kreátor követői. Elfogy róla a késleltetett hatás jelző, azaz az előkészítő fázisomban húznom kellene egy lapot. Igen ám, de a gaz ellenfél kitett egy Xenó bilincsmestert, ami ezt megtiltja.

Hiába lövöm le a 3. körömben a bilincsmestert. Utólag már nem húzhatom fel a lapot.

Szóval szerintem annyi történik, hogy ha kint van házirend, mikor leesnek a jelzők, hogy Hydron esetében ööm és bódottá, Egérút esetében meg szívás.
 
Ne szedd le, verd agyon a Hydronnal
 
Van játékban egy lepörgött egérutam és egy szintén lepörgött hydronom.
Egyik sem sült ki az ellenfél tábori házirendje miatt.
Mi történik, ha leszedem a házirendet:
- az ellenfél körében
- a saját körömben
?
 
Igen. Sokat pörgettem versenyeken és eddig mindig így működött.
 
Hm. Érdekes kérdés.
Az világos, hogy a gyűjtőben lévőt nem játszhatod ki vízióért, mert neki vízió az altípusa, és:

Kódex 58.1. Ugyanolyan nevű vízió altípusú lapból egy adott játékos, egyazon körben csak egyet játszhat ki, akár kézből, akár a gyűjtőjéből, függetlenül attól, hogy a lapot milyen módon (pl. ködkeresésként) játszotta ki, illetve attól is, hogy a lap sikeresen létrejött-e, vagy sem.

Mikor a gyűjtődből ki szeretnéd játszani, akkor meg kell vizsgálni, hogy ez a fenti negatív kijátszási feltétel létrejön-e? Játszottam már ki ilyen nevű lapot ebben a körben? Igen. Tehát nem játszhatom ki.

Na de mi a helyzet a kézben (pakliban, asztalon) lévő lapokkal?

Kétféleképp is értelmezhető a Végső illúzió szövege:
1) csakis azok a (megfelelő) lapjaim kapnak vízió altípust, amik ténylegesen a gyűjtőmben vannak,
2) az összes olyan (megfelelő) lapom vízió altípust kap, amilyen lapom van a gyűjtőmben.

Nos, az a baj az utóbbi megközelítéssel, hogy:

Kódex 99.6. Az állandó hatású permanensek (helyszínek, követők, szabálylapok, őslichek) csak akkor vonatkoznak a kézben, a pakliban illetve a gyűjtőben (kivételes esetekben a Semmiben) lévő lapokra, ha ezt a szöveges leírásuk vagy egy szabály kifejezetten említi.

Ez a szabálypont csak az állandó hatású permanensekről beszél (mert erre a funkcióra leginkább ez a laptípus a jellemző, a Végső illúzió egyfajta kivétel). Viszont - véleményem szerint ezt a szabályt alkalmazni kell az állandó hatású forrásokra is (nagyon kevés ilyen van).

Szóval a Végső illúzió elvileg nem tud vízió altípust adni a kézben (asztalon és pakliban) lévő lapoknak, így kijátszható.

(Az idézett szabálypont felülvizsgálatát el fogjuk végezni, hogy ezt a kivételt is kezelni tudja.)
 
A varázslatoknak nincsenek képességei.

Kódex 91.5.1. Az azonnali és általános varázslatok kijátszáskor létrejövő hatása nem képesség, hanem varázslat-hatás, vagy röviden: varázslat.

Mivel a varázslat szövege tartalmazza a "célpont" szót, ezért mindegy, hogy ténylegesen sebez-e vagy sem, ez egy célzó forrás.

Kódex 21.5.0. Célzás. Célzó forrás. Célzásnak nevezzük, ha a forrás szöveges leírásában (vagy definíciójában) szerepel a "célpont" szó. Az ilyen források minősülnek célzó forrásnak.

Tehát ha használtad a Tarrgeth-et, akkor az Olimpiai láng 0-ért jön (alapesetben), nem számít, hogy mit dob az ellenfél.
 
A Végső illúzióval a kézben levő varázslatok nem vízió altípusúak...
Te úgy értelmezed ha kisemmizem ami a gyűjtőben van, akkor a kézben levőt kijátszhatom abban a körben?
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.