Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Tilretas öröksége július 27.
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
Vámpírvadászat
(Túlélők Földje életkép)
Küldd el képeslapként!
"Midőn Lord Daramoula kikelt a sírjából, átdöftük szívét a fakaróval... Ruhájának béléseiben azonban nem találtunk a hőn áhított pálcájából... Aztán dübörgő léptek figyelmeztettek arra, hogy miért... Csak a szolgájával végeztünk..." - egy rég halott varázsló megfejtett emlékbuborékjának tartalma
Nézz szét a galériában!
Kristályláz és Roxat céhei információk
HKK statiszikák
Ajándéksorsolás július + júniusi eredményhirdetés
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022.

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái verseny - 2022. július 6., Excelsior

A lista folytatása...
HKK statiszikák (10)
HKK pakliszerkesztő (328)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7563)
Résföld lapelemzés - 1 rész (78)
Lapötletek (64625)
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022. (7)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Nos igen, de a lapon van egy "kijátszásakor" kitétel, ami eléggé zavarólag hat. Mivel egy azonnali (általános) varázslaton ennek nem sok értelme van, hacsak nem az, hogy kivételt képezzen.

Mindenesetre beszéltünk róla, és valóban az van, hogy ezt a felesleges és zavaró szót le kell majd törölni a lapról, hogy úgy működjön, mint minden más lap. A szabálymódosítás szerint.

Azaz minden hatását csak azután vizsgáljuk, ha sikeresen létrejött. Ezért nem kell előre megmondani/meghatározni ezeket a paramétereket sem.

Összegezve: amit írtam, működhetne, de nem, nem úgy van. Csak a reakció sor kiértékelésénél kell megnézni, hogy min az ábra a kézben/asztalon lévő lapokkal.
 
A lapkijátszás menete faq-val pont el lett törölve az egész első bekezdés, amit írsz. Ugyanis abban már nincs benne az, hogy megállapítjuk, hogy mit csinál a lap.
 
Nem. Ez nem asztalon marado lap, hanem egy azonnali. Mikor kiteszed,meghatarozod, mi fog tortenni. Meg nem neztuk h letrejott-e, sot meg a koltseget se fizetted ki. Megnezzuk kinek mennyi lapja van. Neked 3 az ellenfelnek 4. Tehat HA letrejon, a kor vegen huzni is fogsz. Megnezzuk kinek van tobb lapja az asztalon. Neked nincs neki van mondjuk 2. Tehat HA letrejon kapni fogsz egy Raia tokent is. Meg kell mondanod azt is, h mit. Ezutan kifizeted a koltseget, es johetnek a reakciok.

Erdekes kerdes h hol van a lap olyankor,mikor meg nem fizettuk ki a koltseget. Ugye onnantol kijatszott,ha ki van fizetve, es akkor mar a reakciosorban van. Szerintem annyi a tortenet, hogy az ilyen lapok sosem szamoljak sajat magukat. Ez a legtobbre ra is van irva, de ennek alapertelmezesnek kell(ene) lennie. En ugy itelnem, ahogy fent irtam.
 
Erre én is kíváncsi vagyok
 
Az angyali kórus szavánál pontosan mikor nézi a lapokat kézben?

Ha 4-4 lapunk van kézben és kijátszom sikeresen, hogy leszedjek valamit, akkor létrejön a második képessége(mert ha létrejön, akkor kevesebb lapom van, mint neki) vagy csak akkor ha pl 3 lapom van nekem, neki meg 4?

Egy kicsit tovább gondolva. Mi történik reakciónál?
4-4 lap kézben, kijátszom, kap rá egy countert, visszacounterlek. Fordított sorrendben létrejönnek a lapok, akkor 2 lap nálam, nála 3, tehát létrejön a második képessége?
 
Automatikus képesség, és kötelező, hiszen sehol egy : vagy feltételes mód. És módosító teakció, hiszen módosítja a dobató képesség hatását. Van is ilyen fogalom, hogy automatikus módosító teakció.
 
Uh. Én ezt el tudom fogadni, csak megérteni nem fogom. Most kéne ide tenni Dév ikonikus képét. Kb azt érzem.
Oké. Nem aktiválást kívánó hatás.
Nem is módosító reakció.
(a fentiek közül előbb bármelyik mint automatikus).
Akkor most nem értem mi a helyzet.

Kicsit menjünk vissza pár gondolattal. Ha nem tudod hogy van rá faq, akkor mit érzel?
Módosító reakció,
Automatikus hatás,
Aktiválást kívánó képesség?
 
Lehetne aktiválást kívánó hatás, csak azzal meg más baj van, ezért az már le is lett faqzva, hogy nem az. Hanem a híres-neves "automatikus, ámde nem kötelező" hatás. Ez már a 2.kör probléma a lappal, lehet hogy halasztani kellett volna következő kiegre, ahogy a nem kiforrott lapokkal szoktuk tenni.
 
Igen, ezt én értem.

Gondolom főleg emiatt mondanád:

94.0.1.4. Ha egy képesség egy sikeresen létrejött hatás célpontját változtatja meg, akkor ez módosító reakciónak számít akkor is, ha ezt a képesség leírása kifejezetten nem tartalmazza.

Ez alapján maximálisan igazat adok.

És akkor itt van utána ez:
94.1. A reakciók közös jellemzője, hogy hatásuk mindig előbb jön létre, mint annak a cselekvésnek a hatása, amire velük reagáltak.

Ez alapján pedig egyértelműen nem, mert ez nem előtte jön létre, hanem már utána. Volt dobás? Nem--> nem kell a képességgel foglalkozni.

Volt dobás? Igen (foglalkozunk vele)
a, akartam használni? igen-nem

Ha nem és dobott ezután akarom használni? Igen-nem.

b, használtam.

Kvázi azt tudom elképzelni, van az az eset, hogy szeretném, hogy dobassanak. 3 teki bölcsi, meg ez. értelem szerűen szeretném ha bölcsit dobatnának, de vna esély rá, hogy ez lesz az áldozat. Ez lett? Akkor kisül a képessége, és csókolom, döntök, hogy kisüljön. (legalábbis nagyon remélem, hogy ez a lap így működik, ha nem akkor hatalmas elnézést, mert teljesen félreértettem ).

Én továbbra is fent tartom, hogy ez nem reakció, nem is módosító reakció és nem is automatikus képesség, simán egy aktiválást kívánó hatás, amiről döntök, hogy mikor akarom használni.
 
Kukkants rá a módosító reakció definícióra a kódexben, 94.0.1.1 és utána. Ez a szöveg eléggé beleillik. Csak akkor nem fogná a Korlátot, ezért megy a tolózkodás.
 
Szerintem ez egy picit túl van gondolva.

A módosító reakció az, ami reakció, de nem akadályozza meg a lapot (ezen a ponton mondjuk már meg akartam kérdezni, hogy a majd legközelebb az módosító reakció-e? ).
Ez nem reakció, ergó nem lehet módosító reakció. Én így leegyszerűsítettem magamnak.

Ha mégis annak tűnik, akkor mi alapján tűnik annak?

Nekem a képessége egy aktiválást kívánó hatásnak tűnik inkább, mint sem módosító reakciónak. Faq-ban szépen leírták, hogy automatikus képesség (bár nekem ezzel meg az a bajom, hogy ha az, akkor amikor kisülhetne, ki is kellene sülnie, ami ugye nem mindig lehetséges).

Javítsatok ki ha tévednék, vagy valahol baj lenne a gondolatmenetben.
 
Néha sajnos sikerül olyan kivételt alkotni, amire nem sikerül egyetlen létező kategóriát sem ráhúzni... igyekszünk ezt hamarosan kibogozni, simán lehet, hogy változni fog ez még, mi sem vagyunk ezzel elégedettek.

Az Oázisfészkelő FAQ-t is sokan kritizálták már, és elég sok olyan probléma előjött belőle, ami nem a megoldások, hanem a további komplikálások felé mutatott, de egyszerűen ott sem létezett más kategória, ahová be lehetett volna sorolni.

Mert jelenleg van olyan, hogy "módosító reakció" de simán olyan, hogy "módosító hatás", ami egyszerűen csak módosítja egy forrás hatását, amikor az létrejön, nincsen. Pedig lehet, hogy szükség lenne rá, hiszen pl. egy "minden tűzvarázslatod +1 sebzést okoz" jellegű dolgot sem igazán hívhatunk "módosító reakciónak"...

Szóval konzultálunk erről, és igyekszünk megszerelni, addig türelmet kérünk!
 
Minimum le kéne írni faqba, hogy ez nem módosító reakció, bár ugye teljesen annak látszik. És megmagyarázni és egyértelműen leírni, hogy hat a narancslapok képességére (esetleg hogy miért, vagy errátázni szöveget rá v valami). Jelen formájában az a korrekt bírói döntés, hogy nem működik narancslap dobatásra, szerintem.
 
Igazad van.
 
Nekem ebben csak az nem tetszik, hogy anno a Leira szelencéje is elég egyedi volt, aztán mégis több kódexpont összefésülésével le lett vezetve rá valami szabály, ami ellentétes a tesztelői szándékkal.

A Kreatív termikre pedig már analógia is van (Szkritter esélyleső), mégis a lap lett csűrve-csavarva faq-kkal, hogy a tesztelői szándék szerint működjön.

Nem konzisztens a dolog.
 
A nehéz kérdésekre általában választ adni is nehéz. Ez a lap egy kivétel.
Mondják, hogy ami úgy néz ki, olyan állagú, alakú, méretű és szagú, mint a kutyasz@r az kutyasz@r...
Én sem rajongok a kivételekért, de ez van.

Amúgy egy rakás szabály, ami most van a játékban, egy rendhagyóan működő lapból indult ki. Pl. az élet a Lady Olivia macskáján és az Ezeréletűn volt először. A Dermesztés az azonos nevű lapon...
A legjobb példa a Fürge manó, ami megmutatta, hogy hogyan születik meg pár évvel később a semlegesítés.
De sok példa van. Lehet, hogy ez az automatikus képesség, amit egyébként nem kötelező használni vs ez a reakció képesség, amit lehet használni bármilyen dobatásra, és nem lehet drágítani (tehát automatikus-szerű)... az is pont egy ilyen kétarcú fejlesztés, és a jövőben lesz még egy csomó ilyen.

(Nem, nem lesz. Csak viccelek.)

Ez egy unique képesség. Én így könyveltem el magamban, mert tényleg lehetetlen beilleszteni a hkk rendszerébe.
 
Ok, de ne a laphoz (tervezői szándékhoz) igazítsuk a szabályt, azt tanultam . Szóval miért nem módosító reakció ez, a definíció alapján?
 
Ha az lenne, akkor nem működne se az Edralianra, se a Korlátozásra (mivel ezek képességére nem lehet reagálni), szóval tuti nem.
 
A Kreatív termik képessége módosító reakció? Nekem annak néz ki a Kódex alapján.
 
ok meg van a tévedésem, de! Akkor is van valami. (ami régen nem müködött most ez alapján már müködik)
3 lényemet leütöd 1 alá. A def alapján magukat menthetik csak, de nem tilos őket áldoznom más életmentő hatásnak. (régen nem lehetet ezt mostam ide) az eredeti kérdés kapcsán más kulcsszavak (is) játszanak.
 
A különbség ott van, hogy ha egy lény Ép-je 0 vagy kevesebb, akkor az a gyűjtőbe kerül. Ezt megelőzhetik az életmentő hatások, de más cselekvés nem.

Ez utóbbi kitételből ered a korábban idézett szabálypont is, hogy ha van életmentő képessége a lesebzett lénynek, akkor előbb saját magát kell megmentse, csak ezután tud mást is megmenteni. De az a szabálypont ennyit mond, és nem többet.

Az Ítélőszékes példánál nincs "önálló" cselekvés, csak kapcsolódó hatások sorozata van, amik persze lehetnek maguk is cselekvések, de ezeket végre KELL hajtani, ahhoz, hogy bármi mást csinálhass, pl. hogy megmenthesd a kutyát. Tehát ezek értelemszerűen beelőzhetik az életmentő hatásokat is.
 
ok. A hibát, és vélemény különbséget ugyan ott látom. (a többiben egyetértés van) Akkor az alábbi kérdést válaszold meg, szabályra hivatkozva (én nem találom a kodexben így elvben müködik, de régen biztosan nem)
van egy lényem. Le viszed az ép-jét 1 alá. (mondjuk nem sebzed, hanem egy módositó hatás csökkenti) én ezt a lényt költségnek feláldozom. Tényleg nem találom.
Amugy az itélöszék mechanizmusa azonos a mentoréval. A sorrendek régen is ezek voltak.
 
Oké, én értem az érveidet, Schumi. De közelítsük meg másképpen.

Az Télőszék kijátszása egy önálló cselekvés. Játékba tesz lapokat. Egyszerre, mindet. Ha az Ítélőszék sikeresen létrejött, elvben ezekre a lapokra (mmint a kijátszásukra) nem lehet már reagálni. Akkor számít egy lap kijátszottnak, ha azt nem akadályozták meg. Tehát ezek a lapok sikeresen kijátszottnak számítanak.

A lapok tehát játékban vannak. Eddig, gondolom, egyetértünk.

Amúgy ezen a ponton kerül a gyűjtőbe az Ítélőszék is. Ez egy korábbi faq-val pont ellentétes, de szerintem az a faq rossz, úgy ahogy van, tehát valszeg el lesz takarítva. (A játék korai szakaszában még nem voltak ennyire letisztult fogalmaink, és definícióink, ezért a lapok működését leíró faq-k is gyakran voltak következetlenek.)

Namost minden lap játékban van. Köztük van egy lény, aminek 0 Ép-je van. Ezek a lapok egyszerre kerültek játékba, tehát az ítélőszék kijátszója meghatározza az ilyenkor létrejövő hatások sorrendjét. Bár ennyire szőrözősen nincs leírva sehova, de ilyenkor laponként kell végigmenni a hatásokon, és addig nem lépünk tovább egyikről a másikra, amíg az előző lappal nem végeztünk maradéktalanul.

Miklós rámutatott, hogy a kijátszáskori döntések (repül, nem repül, mi lesz az X rajta, stb.) ezt a lépéssort megelőzik. De a lények ÉP-jének vizsgálata nem tartozik ide. Tekintve az előző tételt, nem tudok egy lény Ép-jével foglalkozni addig, amíg minden folyamatban lévő kijátszás valamennyi hatását nem vizsgáltam le. Addig nem tudok életmentéssel sem foglalkozni. Tehát a kutya Ép-je akkor fog majd számítani, ha az összes így visszahozott lappal végeztünk. Ekkor fognak gyűjtőbe kerülni a 0 Ép-re vagy az alá került lények, illetve ekkor menthetők meg.

Azt megállapítottuk, hogy a kutya sikeresen játékba került, és azt is, hogy a lapok képességeit meg kell néznünk. Egyesével. Ha van egy kis eszem, előre veszem a kristályt. A kijátszáskori képességét megvizsgálom, ami zsz költségű. Van játékban áldozható lapom? Van. Ott a 0 Ép-s kutya (már agonizál szegény, de még nem halt meg). Áldozhatom? Miért ne?

A lentebb idézett szabály, az életmentésre vonatkozik. Csak arra. A kiterjesztése jelenleg nincs a szabályok között, és nem is nagyon indokolt. Nagyon ritkán jön elő ez a szituáció, és az kezelhető az érvényben lévő szabályokkal. Szóval én nem piszkálnám ezt.
 
stim amit mondasz. De ettől még nem találom azt amibe 'kapaszkodom' így a konfuzió h 0 ép-s lény áldozható (lásd Miklósnak adott válaszom) helytálló.(pedig nem az) annak definicója rejti a választ.
 
nem keverek.
Pontosan azt mondod, amit én, de a kódexben nincs (legalább is nem találok) régen a szabály szerint egy 0 ép-n levő lény nem volt áldozható költségnek. Ezért kellett a fattyat elöbb áldozni. ( jelen állítás alapján ez müködik sebzés után is) ezt igazolja a birka is aminek a szövege felül írja a szabályt.
Ami a 3 pontban állít a jj. H játékban van igaz, de lásd molluszk nem áldozható költségnek (régi szabály alapján).
Nézzünk egy más esetet az érveitekre. Van sok lény lent. Használom a bundás yeti képeségét. 0-ra kerül egy lényem. De még játékan van (gyógyítható). Ezért zsz költségnek bedobom, és megmentem egy másik lényemet. Tovább gondolva akár halászattal lophatok vele, mert még a játékban van. Régen ez ugy müködőtt h életmentés sikeres akkor áldozható.0ép-n nem. Amenyiben ez változott (kódexben nem találom + jj érve), akkor müködik a molluszk fatty csere sebzés kiosztás után 0 épés fattyal és müködik h lesebzett lényemet instant zsznek bedobom. Kérem megcáfolni.
 
De ennél a példánál sebződés vs. életmentő hatás a kérdéskör. A lentebbi példában nincs szó életmentő hatásról. Annyi a kérdés, hogy a játékban van-e a kutya, mikor vizsgálom a kristály kijátszáskori képességét. Mivel a kutyáig még nem jutottam el, nem vizsgáltam az ÉP-jét, ezért nem is kerülhetett a gyűjtőbe. Tehát a játékban van.
A másik megközelítés, amit még lentebb vázoltam, szintén működhetne, de átbeszéltük, és ez a második verzió könnyebben befogadhatónak tűnik, tehát ez lesz a megoldás.
 
szerintem itt keversz valamit. Ez úgy működik, hogy támadja az ellenfél a fattyamat. A támadók kijelölése után, de még a sebzéskiosztás előtt feláldozom a fattyat és kérek egy másikat (vagy dobótőrt), és így a támadó lény nem tudott engem megsebezni (de nem is hal meg).
 
vagy egy másik példa amire emlékezhetsz (legalábis évekig jelen volt a versenyeken). Molluszk, fatty az őrposztban.
Ellenfél támad. A sebzés előtt a fatty a 'tartalékba megy' egy áldozás általi cserével. Nem ütött 3-at mert akkor 0-ra került volna és nem áldozható. Feltételezem ez releváns maradt, és egy kivezetéssel nem lett erősítve a követő.
 
valóban keverhettem de nem. Amit hirtelen találtam régről példa. (amit vagy kivezettetek, v kimaradt v el van dugva a kódexben)
robbanó birka.
Ott ugyan müködik, mert a lap felül írja. De felül kellett írja. Ezt erősiti alatta a faq. Müködik, de csak mert rá van írva.
Oké ha ki lett vezetve, csak ezt nem tudom.
 
Ez rémlett Neked.

37.4. A 0 vagy kevesebb Ép-re kerülő lények (és a 0 vagy kevesebb Sp-re kerülő építmények) aktiválást kívánó képességei közül csak az életmentő cselekvésnek számító képességek használhatók, és az ilyen lény (építmény) az ilyen képességet is csak a saját megmentésére használhatja.

De ugye ez erre a szituációra nem alkalmazható.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.