Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Elenios hátasa
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Keringnek legendák Elenios legendás teremtményeiről, melyek szépsége szemkápráztató... pedig még olyan ember nem is látta őket, aki utána erről beszélt volna. Csak a Szerelem Istennőjének legodaadóbb papjai előtt nyílik meg a lehetőség, hogy egy ily csodás pegazus hátára ülhessenek.
Nézz szét a galériában!
Tükördimenzió bemutató verseny - beszámoló
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től
Szabályváltozások - 2019. november 14.
Argum City közös promóciója más játékainkkal
Tükördimenzió - bemutató verseny

A lista folytatása...
Az eddig megjelent HKK kiegészítők listája
Termékismertető - Hatalom Kátyái - Tükördimenzió
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Látomások
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Élőholt invázió

A lista folytatása...
Tükördimenzió bemutató verseny - beszámoló (4)
HKK kérdés? (44915)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6727)
Versenyhirdető (1715)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28199)
Tükördimenzió bemutató – 1. rész (444)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
  ... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ...
Nézet:
A Kódexet kell alapul venni. Egyéb (régebbi) szabálykönyveket akkor, ha azok nem ellentétesek vele. A legújabb (redukált) szabálykönyv a 10. kiadásé. Ott már nem fogod megtalálni ezt a kiegészítést.

Szóval nem, nem lehet így, ekkor szk-t kinyerni a vízió lényekből.
 
A vízió lényekért jár szk az ellenfélnek?

Ez van a beho. oldalon 2017. március dátummal:
"3) Ha a kör végén játékban van egy vízió lap, akkor az mindenképpen a gyűjtőbe kerül. Ha ez a lap lény volt, és van benne szörnykomponens, akkor ezt az ellenfél megkaphatja."

Ez meg a kodexben:
"58.2. Minden asztalon maradó vízió altípusú lap közös hátránya, hogy gazdájának a kör vége fázisában fel kell áldoznia.
[Kiegészítés]
A vízió altípusú lényből, annak kör végi feláldozásakor az ellenfél nem nyerhet ki szörnykomponenst."
 
1. Nem lehet mindent ráírni a lapokra.
2. Ami nincs rajta a lapokon, azt a szabályok tartalmazzák.
3. Ez minden játékban így van, legyen az akármilyen játék.
4. Ha sikerülne a lehetetlen, és a játékosok először megpróbálnák megkeresni a kérdéseikre a választ, azaz vennék a fáradságot, hogy belefektessenek ebbe 1-3 percet ahelyett, hogy ugyanennyi idő alatt a fórumra írják fel a kérdésüket, sokkal előrébb lennénk.
5. Vannak tényleg nehéz kérdések, amelyek levezetést, vagy elemzést igényelnek, és amelyekre a válasz nem olvasható ki egyetlen rákereséssel a Kódex-ből... na ez pont nem ilyen.
 
" Elnezest h olyan dolgot kerdez meg valaki amit egy-ket oldalt visszaporgetve legalabb ketszer megtalalna itt."

Szerintem azzal probléma van, hogy 1-2 oldalt visszapörgetve megtalálom a választ legalább kétszer, mert ez azt mutatja, hogy nem csak nekem nem egyértelmű ez, hanem bőven van még ember, aki szerint a megfogalmazása hiányos/téves a lapoknak. Nem hiszem, hogy innentől kezdve a játékost kell okolni, hogy miért nem találta ki, amire a fejlesztő/tesztelő gondolt.

" Elnezest h evek ota tarsadalmi munkaban supportalom a jatekot es valaszolok azokra a kerdesekre, amik egyetlen kulcsszora keresesbol megtalalhatok a Kodex-ben."

Azzal nincs is baj, hogy támogatod a játékot ilyen módon, de ha ennyi kérdést felvetnek egyes kártyalapok, akkor lehet kicsit jobban végig kell gondolni a megfogalmazásukat, hisz lássuk be, hogyha én magyar értelmező készségeket alkalmazok a Szárnyaszegett (új) lapon, akkor nekem annyi jön csak le, hogy a lap annyit néz csak, hogy gyűjtőbe kerül-e vagy sem, és semmi nem utal a lap szövegéből arra, hogy ez ki van bővítve a kódexben, hogy mégsem úgy van az, ahogy a lap első olvasásra mondja, így az ember nem is gondol arra, hogy utána nézzen a kódexben, hisz látszólag a lap önmagában megadja a szükséges infót. Csupán azért jöttem ide a fórumra a kérdéssel, mert casual játék közben haverom kételkedett a dologban, de a végére majdhogynem sikerült meggyőznöm arról, ahogyan én láttam a lapot, de azért feljöttem ide, hogy mégis kinek van igaza. Sajnos amíg a képességek inkonzisztensen felemásan megfogalmazottak, addig ez a kérdés felfog jönni még a következő pár oldalnyi kérdésen is 1-2 alkalommal.

" Elnezest h a kartyalapokra ninxs rairva a fel szabalykonyv h kenyelmes es egyertslmu legyen mindegyik."

Nem is lenne rá szükség, hogyha a megfogalmazás jól átfontolt, és a lényeget a lehető legkevesebb szóval elmagyarázzák a lapok képességei. A Szárnyaszegett (új) lappal kapcsolatban, amiről én korábban feltettem a kérdést, meg elég lett volna plusz 1-2 szó, nem egy komplett szabálykönyv, de szerintem megérthető, mikor azt mondom, hogy az sem megoldás, hogy a játékosnak már lassan laponként kell átnyálaznia a komplett kódexet, több oldalnyi választ ebben a fórumtémában, és régi, már-már archivált bejegyzéseket a főoldalról.

" Es vegul elnezest mindenki mastol h nekem is van velemenyem."

Nem akartalak megsérteni, de szerintem ezekre a beszélgetésekre szükség van, hogyha azt szeretnénk, hogy a játék a lehető legjobb formáját hozhassa.
 
Ezt tudom, de most a példát minden más, a játékállást befolyásoló tényező nélkül írtam, hogy a Harci Zene csak önmagában mennyire képes.
 
Az X nem lesz szükségszerűen 0, csak mert védekezel. 0-val helyettesíted a költséget, de a kapcsolódó hatások szempontjából x annyi, ahány lényed van.

Tehát ha pl molluszkkal játszol, az ellenfél meg vh-val, és kitolsz 0-ért egy káoszgoblint, és úgy nyomod meg védekezésből, akkor ingyne jön, de x=2 lesz, tehát pl egy kamikaze vagy egy bűzös nem fog rá natúrba.
 
Elnezest ha lekezelonek ereztel korabban.
Elnezest h olyan dolgot kerdez meg valaki amit egy-ket oldalt visszaporgetve legalabb ketszer megtalalna itt.
Elnezest h evek ota tarsadalmi munkaban supportalom a jatekot es valaszolok azokra a kerdesekre, amik egyetlen kulcsszora keresesbol megtalalhatok a Kodex-ben.
Elnezest h a kartyalapokra ninxs rairva a fel szabalykonyv h kenyelmes es egyertslmu legyen mindegyik.
Es vegul elnezest mindenki mastol h nekem is van velemenyem.
 
Molluszk mellett simán lehet 0. körben is 1 lényed. De amúgy igen jól értelmezed. Ha 0 lényed van, akkor nem szed le, nem gyógyít, s max 0-ás lapot fog.
 
Köszi!
 
Kivéve, hogy állandóan új szabályok behozatala problémás lehet. Most miért kell újra és újra átnyálaznom a szabálykönyvet, mert valahol valami módosítás volt egy olyan jelenség kapcsán, ami eddig egyértelműen kikövetkeztethető volt a lap szövegéből?
Sajnos egy kártyajátéknál igenis szájbarágósan kell fogalmazni a lap szövegét, és pontosan úgy, hogy az mindenkinek érthető legyen, és mindenkinek egyértelműen leessen, hogy annak hogy is kell működnie, és nem utólag visszaforgatni a dolgot, hogy "bocsi, mi ezt így gondoltuk, és nem úgy".

A lapoknak és szövegeik megfogalmazásának konzisztensnek és kényelmesnek kell lennie, nem ilyen felemásnak. Ha egyszer valamire rá volt már írva, hogy asztalról lekerülésnél sül ki, akkor legyen ráírva a többi lapra is, amire ez igaz, ráadásul csak két extra szóba fájt volna. Nem csak a fejlesztők és tesztelők számára kell egyértelműnek lennie, hanem a játékosbázis többi tagjának is, és akkor biztos vagyok benne, hogy ez a "HKK kérdés?" fórumtéma nem lenne fele ennyire tömött se kérdésekkel.

Nem hiszem, hogy "Nem hiszem el, h ez mar hetente elokerul..." szöveggel kellett volna megilletni, mikor választ írtál a korábbi, 44495-ös számú kérdésemre, mert ez némileg lekezelő, miközben az állításod alapján igenis nem egyértelmű a szövegezés. Ne én legyek már lenézve, hogy általánosban tanult magyar szövegértelmezést mertem alkalmazni.

Ha már itt vagyunk, lenne itt még egy lap, amivel bajom volt korábban: Harci Zene (új)
Ugye X SZK-ért jön, és X max annyi, amennyi lényem van játékban, és kijátszható védekezésből is. X határozza meg a kijátszási költségét, és képességeinek többi részét is. Feltételezem én értelmezem rosszul, hogy ha X-et a lényeim mennyisége határozza meg, akkor védekezésből, mivel X = 0, akkor csak 0 permanenst tud elküldeni, 0*3, azaz 0-át tud csak gyógyítani, és csak 0-ás lapot fog meg, igaz?
 
"Ha a permanens játékból vagy a tulajdonosa irányítása alól való kikerülését egy nem önálló jelző okozza, úgy a büntetés nem érvényesül."

135.5. A Büntetés képességre vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell a Kárpótlás képességre is.
 
Sziasztok!

Kárpótlás létrejön, ha egy lény méregjelzőtől kerül a gyüjtőbe?

Előre is köszi!
 
Nem igy van. Az elmaradt kor annyit jelent, h a jatekos egy korbol kimarad. Azaz eltolodik a kore egy korrel kesobbre.
Nem kell ujra feltalalni a kereket.
Ott van a faq a Kockazat ara es az Ido kereke alatt. Csak el kell olvasni. Az elmaradt kor nem marad el vegleg, csak kesobbre tolodik. Ez 20 eve igy van. Nem ma fog megvaltozni.
 
Szerintem ha elmarad a 2. köröd, akkor a harmadikkal folytatod amikor legközelebb jössz.
 
neked a második köröd lesz
 
Még egy kérdés (ez az egyik videó kapcsán merült fel). Ellenfelem kezd. Az első kör lement, ő a 2. körében kijátszik egy elhibázott varázslatot, vagy korrupt búzamestert, akkor neki jön a harmadik köre. Utána - ha ismét én jövök - nekem az a második, vagy harmadik köröm lesz?

Köszi a választ! A meccsen úgy játszottuk, hogy nekem a második jön, de a lapra az van írva, hogy a következő kör elmarad. S ha elmarad az azt jelenti, hogy nincs második, csak harmadik köröm.
 
95.3. Az automatikus reakciókat nem lehet drágítani.

Teljesen mindegy h milyen dragitas lenne, nem fogja dragitani.
Mas kerdes ha (valamivel) nem lehet reagalni egy lapra. Hogyha az autmatikus reakcio tortenetesen ilyen, akkor az nem fog "kisulni" a lapra, hanem tovabb varakozik a kovetkezo aldozatara.

A csap azert erdekes mert nem a varazslat hozza letre a reakciot. A csap egy jelzot hoz letre, es a jelzo automatikus kepessege lesz a reakcio. Ezert pl. a mokus vedelme sz@rt se er ellene.
 
Van ez az alattomos fekete csáp, ami ugye megfogja azokat a lény lapokat is, amelyekre plusz reagálni. Ez a xenó bábra is igaz? Csak mert emlékeim szerint az előre counternek nincs emlékezete, s hatásként létrejön, függetlenül attól, hogyha esetleg nem hatna a kijátszott lapra. Mondjuk egy mókust, cthlauhudot, vagy xenó kolit is megfog, vagy rosszul emlékszem?
 
Mikkel be nem próbálkoznak egyesek...
 
Felvetődött egy kérdés a tegnapi versenyen. Miszerint ha az ellenfélnek egynél több követője van, akkor a Pihenő kikapcsolja mindet, vagy csak az egyiket.

A félreértésre az ad okot, hogy a Pihenő alatt van egy faq, miszerint páros versenyen kikapcsolja az ellenfél minden szabálylapját, de a követők közül csak egyet. Ez a faq azért született, mert a Pihenő ellenfélre - páros játéknál: célpont ellenfélre hat. A szabálylap közös, a követő viszont nem. Attól függetlenül, hogy csak az egyik játékosra hat a Pihenő, a közös szabálylapot mindkét játékosnál kikapcsolja, viszont csak annak a játékosnak a követőjét lövi ki, akire kijátszották, a másik ellenfélét nem.

Szimpla 1 vs 1 játékban ez a megkülönböztetés nincs. Ilyen szituációban az ellenfél minden követője és szabálylapja megszűnik, amíg a Pihenő működik.
 
Köszi, szerintem is egyértelmű nem részemről merült fel a kérdés.
 
Ha egy lap a sajat szovege rendelkezik arrol, hogy kijatszasa utan nem a gyujtobe (alapertelmezes), hanem a Semmibe kerul, akkor ez a kitetel resze a lap hatasanak. Ha a lap hatasa nem jon letre, akkor ez a resze sem tortenik meg, azaz visszaterunk az alapertelmezeshez.
Itt viszont mas a helyzet.
A Vegso illuzio hatasa rendelkezik egy masik lap sorsarol, es EZ a hatas nyilvanvaloan letrejott, hiszen ez teszi lehetove a varazslat gyujtobol valo kijatszasat. Itt tehat fel se merulhet h annak a masik varazslatnak mas legyen a sorsa.
A loteri kutyat nem erdekli h sikeres volt-e a kijatszasa.
Mi tobb a Vegso illuzio kapott egy faq-t, miszerint a lap "mindenkepp" a Semmibe kerul. Szoval nem ertem h miett merult fel a kerdes.
 
Sziasztok.

Mai D-s versenyen felmerült kérdés..
Végső illúzió a gyűjtőben van és ezért kijátszunk onnan egy varázslatot amire reakcióval reagálnak és nem jön létre a gyűjtőből kijátszott varázslat.
A kérdés az, hogy az a varázslat ami nem jött létre a gyűjtőbe kerül vagy a semmibe?

Szerintem a semmibe, mert a végső illúzió nem köti sikeres kijátszáshoz a semmibe kerülést.

De volt aki nem így értelmezte.
Szerintetek?
 
Nem. Nem lenne az. Ha valami egy bizonyos formaban, mindig ugyanugy szerepel sok lapon, akkor azt nem a lapokra kell rairni hanem szabalyt kell alkotni, ahogyan itt is tortent.
 
Az is kényelmes lenne, ha rajta lenne a lapon, hogy "a játékból".
 
Azonnali hatas?
Kozvetve noveli a haldoklo leny Ep-jet?
Tehat?
 
Dúvadom sebzéstől pusztulna életmentő hatás lesz-e ha a Nelevyn, az özvegycsinálóm képességével sebzem az ellenfelemet?
 
A saját szövege szerinti idézési költség csökkentés az alap idézési költség csökkentés.

21.12. Ha egy lap a saját idézési költségét módosítja, akkor ez alatt a lap alap idézési költségének módosítását kell érteni. Az ilyen lapok változó idézési költségű lapok.

Az alap idézési költség nem csökkenhet 0 alá. De 0-ig igen.
Tehát, ha 4-nél több kalandozó van, akkor is 0-lesz az alap idézési költsége.

Ezután jöhetnek az egyéb módosítások.
 
Ha kijátszok egy Felnövekvő nemzedéket (új), aminek ugye 4-X a költsége, X pedig annyi, ahány kalandozót "mutatok" neki a játékból és a kezemből.
Ha valami miatt drágulna a kijátszása, akkor először olcsóbb lesz és utána kell a drágulást "hozzáadni" vagy pedig a drágított költségből jön le az X ?
Illetve mi történik, ha 4nél több az X ? Nyilván a mínuszos költségnek alapból nincs értelme, jelentősége, de a drágulásnál mi a helyzet?
 
Szerintem nem. A "megengedettnél eggyel többet" azt jelenti, hogy egy olyan lapból, amivel egyébként is játszhatnál (tehát a lap amúgy "megengedett"), használhatsz eggyel többet, mint egyébként.
A bölcs tehát kizárólag a darabszámot növeli, nem teszi legálissá az egyébként tiltott, vagy nem megengedett lapok használatát.
Például nem használhatsz 5. színű lapot sem azzal a felkiáltással, hogy bár csak négy szín a megengedett, de a bölcs "megengedi", hogy a 0-nál eggyel többet, azaz 1-et használjak. Nonszensz is lenne.

Ezzel az erővel akkor betehetek 1 Nekrofun máglyát, vagy 1 Bufa segítségét is, hiszen bár tiltott, azaz 0 db-ot használhatok, akkor használhatok eggyel többet, azaz 1-et... na ne!
 
  ... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.