Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Energiaital
(Ősök Városa varázsital)
Küldd el képeslapként!
"Az energiaital a város széles körben használt doppingszere, a gyorsabb fejlődés eszköze. Az eredmény azonban rendkívül törekény, vigyázz hát az állandó, folyamatos használattal! Könnyen megsínylődheti a szervezeted!" - Encyclopedia Fantasya
Nézz szét a galériában!
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től
Szabályváltozások - 2019. november 14.
Argum City közös promóciója más játékainkkal
Tükördimenzió - bemutató verseny
Tükördimenzió bemutató – 4. rész

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Alanori Olimpia
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: TF25

A lista folytatása...
Remetelak - új HKK bolt Vácon (32)
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től (42)
Tükördimenzió - bemutató verseny (7)
Tükördimenzió bemutató – 1. rész (423)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28198)
HKK kérdés? (44912)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái kártyalap - Negáció

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 12 szavazat alapján 5.8)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 15 szavazat alapján 8.6)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 11 szavazat alapján 9.6)

(AK1) Időzítés: Ellenfelemre Azonnali gyógyítást lövök, mire ő Ellenvarázslatot használ. Szerencsére, nekem is van egy Ellenvarázslatom, így létrejött az Azonnali gyógyítás. Kijátszhatom-e még az Azonnali gyógyításra a Negációt, hiszen már nem közvetlenül az Azonnali gyógyítás után vagyunk? Jónéhány lap van (és a Hőskorszak kiegészítőben is lesz) amelynek szövegében az szerepel, hogy "közvetlenül azután játszhatod ki, hogy...". Ez nem jelenti azt, hogy közben semmi sem történt, csak annyit, hogy semmilyen egyéb varázslatot illetve hatást nem játszott még ki senki, amivel ne az adott lapra akart volna reagálni/hatását módosítani. Az Ellenvarázslat megértése talán a legegyszerűbb, hiszen itt nincs másról szó, mint arról, hogy az ellenvarázslattal tulajdonképpen visszaforgatjuk az idő kerekét, és az előzőleg kijátszott lapot meg nem történtté tesszük (persze azért a lap meg a VP elment). Tehát az Azonnali gyógyításra jön egy Ellenvarázslat, majd arra még egy Ellenvarázslat: a második Ellenvarázslat meg nem történtté tette az elsőt, tehát továbbra is "közvetlenül az azonnali gyógyítás után" vagyunk, azaz kijátszható a Negáció. A helyzet hasonló akkor is, ha a megnegált Azonnali gyógyításra az ellenfél egy újabb negációval válaszol. Amikor kijátsszuk az Azonnali gyógyítást, az nem jön létre abban a mikroszekundumban, hiszen az ellenfél (vagy akár mi magunk) reagálhat Ellenvarázslattal vagy más hasonló lappal. Tehát a negált Azonnali gyógyítást úgy kell tekinteni, hogy a célpont játékos sohasem gyógyult, azonnal egy olyan lapot játszottak ki rá, amelyre az van írva, hogy X ÉP-t sebez. Az újabb Negáció ezt újra megfordítja, tehát a két Negáció kioltja egymást. A fentiek figyelembevételével látszik, hogy a szabálykönyvben leírt, egyszerű időzítési szabály egy kicsit sántít. Azaz, ha valaki kijátszik egy lapot, mindig a másik játékos reagálhat, majd megint az első játékos. Hiszen, ha az ellenfél Azonnali gyógyítása után kijátszok mondjuk egy Tisztítótüzet, vajon megnegálhatja-e még az ellenfél azt a gyógyítást? Ebből, és az első, lények megmentéséről szóló példából következően úgy látjuk, hogy az időzítés szabályában a "reagálás" szót kicsit pontosabban kell értelmezni: Ha valaki kijátszik egy lapot (vagy hatást), a másik játékos reagálhat (azaz, az adott lap hatását megszüntetheti, változtathatja, befolyásolhatja) közvetlenül kijátszható azonnali lapokkal. Ha ettől eltérő lappal, hatással akar "reagálni", akkor az eredeti lapot kijátszó játékosnak még joga van a saját varázslatát változtatni, befolyásolni stb. Példa: Kijátszok egy Azonnali gyógyítást az ellenfélre. Ő erre reagálhat Ellenvarázslattal, Negációval, de nem gyárthat szörnykomponenst Fantalasszal, nem lőhet Villámsújtást meg hasonlót, amíg ki nem derült, hogy az Azonnali gyógyítást kijátszó játékos nem akarta-e a saját varázslatát módosítani pl. Negációval. Látható, hogy ez a speciális "jogom van elsőként reagálni a saját varázslatomra" szabály igen-igen ritkán kerül alkalmazásra, csak speciális esetekben, de úgy éreztük, hogy ezt a kérdést - már csak a jövőbeli kártyákkal kapcsolatban is - tisztázni kellett. Előfordulhat például, hogy valaki a saját varázslatára lő egy Ellenvarázslatot, majd arra még egyet, csak azért, hogy a lapokat a kezéből fogyassza, és kimásszon A mester büntetése alól.
(AK1) Akkor is lehet Azonnali gyógyítást mondani egy játékosra, ha az 20 ÉP fölé menne a gyógyítástól, persze ilyenkor sem lesz több ÉP-je 20-nál. Ha ezután az Azonnali gyógyításra Negációt varázsolnak, akkor a megnegált gyógyítás azonnal sebezni fog a célpontján. (Pl. 15 ÉP-ben vagy, kapsz egy 15 ÉP-s Azonnali gyógyítást, ekkor 20 ÉP-be kerülnél, de ha rögtön megnegálják, akkor egyből 15-öt sebződsz, és meghalsz.)
(AK1) Ez csak olyan ÉP veszteségre vonatkozik, amelyet a játékos valóban sebzésnek köszönhetően vesztett el. Az "átalakított" ÉP-ket (Szürkeállomány aktivizálása, Transzformáció) nem lehet visszanyerni. A A sebek beforrnakra a Negációnak nincs hatása. A sebek beforrnakkal az előkészítő fázisban elszenvedett sebzést is vissza lehet nyerni (pl. Halálos sugárzás).
(AK15) Negálni csak olyan varázslatokat lehet, melyek gyógyítanak, sebzést okoznak, növelnek vagy csökkentenek sebzést vagy ÉP-t. A Tűzmágia a lények speciális tűzsebzéseit növeli eggyel, ezért lehet rá használni a Negációt.
(AK16) Időzítés: Az ellenfelem kijátszik egy Azonnali gyógyítást, majd rögtön meg is negálja. A kettő között nem passzivizálhatom az Orzag bilincsét, mivel a Negáció azonnali reakció lap. Ha egy lapra azonnali reakció lapokat használunk, akkor addig nem lehet más hatást és más nem reakció (de) azonnali lapot kijátszani, amíg valaki azonnali reakció lappal akar reagálni.
(AK16) A Kürtszót nem lehet Negálni, mivel ez a varázslat, A sebek beforrnakhoz hasonlóan nem gyógyít.
(AK16) Az Isteni segítséget lehet Negálni, mivel a lap ÉP-t növel. A regenerálás kifejezés a lapon ne riasszon meg senkit, itt valójában gyógyításról van szó. Megjegyzendő, hogy csak a kör további részére lehet negálni, visszamenőleg nem.
(AK17) Ha az ellenfelem beledobta egy lapját egy lényembe A szirének énekével, és én negálom az éneket, akkor a már eldobott lap nem fog gyógyítani, de a Negáció kijátszása után az abban a körben A szirének énekével eldobott lapok már gyógyítani fognak a lényeken. Visszamenőleg nem működik a dolog, tehát a Negáció előtt eldobott lap már sebzett a lényen, azt nem lehet gyógyítássá változtatni, de a Negáció kijátszása után az abban a körben A szirének énekével eldobott lapok gyógyítani fognak a lényeken.
(AK19) A Destabilizátor azokra az azonnali varázslatokra hat, melyek szövegében szerepel a "közvetlenül azután játszhatod ki" szöveg (Az elme fölénye, Ellenvarázslat, Manacsapda, Agybénítás, Manaégés, Dornodon visszavág, Rughar dilemmája, Ő a kegyencem, Azt mondtam, nem (ultraritka)), melyeket közvetlenül az ellenfél húzási fázisa után is ki lehet játszani (Passzivitás, Tudatrombolás, Elzárás), valamint A gyenge erejére és a Negációra, ha ez utóbbi kettőt reakcióként használják.
(AK19) A Halálkaput nem lehet Negálni.
(AK23) A Földanya amulettjével az azonnali reakció lapokat lehet eldobatni. A harmadik kiadástól kezdve lettek megkülönböztetve az azonnali reakció lapok, így ebben a kiadásban már az Agybénításra, Manacsapdára, Az elme fölényére, a Jellemtükörre és a Manaégésre rákerült az, hogy azonnali reakció. Rajtuk kívül azonnali reakció még a Dornodon visszavág (itt nem szerepel ugyan a lapon, de a Chara-din visszatér megjelenésekor még nem volt ilyen varázslatkategória), az Ő a kegyencem és az Azt mondtam, nem. A gyenge ereje és a Negáció csak akkor változik reakció lappá, amikor kijátszásra kerülnek, ezek nem azonnali reakció lapok, tehát nem lehet őket eldobatni.
(AK32) A Negáció hatására a sebző varázslat gyógyítani fog, tehát a Gömbvillám végig gyógyít, amíg lődözik ide-oda.
(AK35) A Drakolder érdemrend által adott jelzőket nem lehet negálni, mivel a Negáció csak kártyára működik.
(AK38) Ha Dornodon szentélye mellett kijátszom a Hadisarcot, akkor a 20 ÉP-ben levő ellenfelem nem "gyógyul fel" 5 ÉP-re. Ha úgy játszom ki a Hadisarcot, hogy az ellenfelemnek 5-nél több ÉP-je van, akkor az ÉP-je nem változik. Ha a Hadisarcot negálom, akkor sebződni fog az ellenfelem, amennyiben tényleg gyógyult volna tőle. Ha azonban nem gyógyítok az ellenfelemen vele, mert 5-nél több ÉP-je van, akkor a Negáció hatására sem történik semmi.
(AK42) Lehet negálni a Közös Tudatot, mivel ÉP-t és sebzést növel, de a Negáció csak ezeket változtatja. Tehát a Közös Tudatra kijátszott Negáció hatására a kalandozók továbbra is szintet lépnek, csak éppen a szintlépéskor csökken az ÉP-jük és a sebzésük.
(AK51) Meg lehet negálni a Teljes gyógyulást, ami ekkor annyit sebez, amennyit gyógyítana.
(AK53) A Negatív robbanást lehet negálni. Ilyenkor nem csak gyógyít, de növeli is a max. ÉP-det.
(AK70) A gyenge erejére hat, mivel ez benne van a Destabilizátor leírásában. A Lohd Haven hikoltására is hat, mivel annak szövegében szerepel a "közvetlenül azután játszhatod ki" kitétel. Az erős gyengéjén ez másképpen van megfogalmazva, így arra nem hat a Destabilizátor. Felmerül még a jogos kérdés, hogy mi van akkor, ha Lohd Haven hikoltását nem reakcióként játszom ki. Ha szó szerint értelmezem a Destabilizátor és a hikoltás szövegét, akkor ez esetben is drágítania kellene. Ha azonban a destab leírásában szereplő Negáció és A gyenge ereje példát követem, akkor ilyenkor nem hatna a destab. A második eset logikusabbnak tűnik, ezért az összes ilyen esetben azt fogjuk követni. A Destabilizátor csak akkor drágíthat egy varázslatot, ha azt reakcióként játsszák ki.
(AK75) Gyógyulásnak számít a Szent sólyom képességével visszakapott életpont, ugyanis ilyenkor annyit gyógyulsz, hogy az ellenfeleddel megegyező életpontod legyen. Régebben A sebek beforrnakra mondtuk azt, hogy az nem gyógyulás, de ez a szabály mai fejjel kissé logikátlannak tűnik. Valószínűleg az elsődleges oka az volt, hogy a HKK első megjelenésekor elég durva kombó lett volna a Negációval. Azonban a HKK már régen túl lépett ezen, így most felülvizsgáljuk ezt a szabályt, és ezentúl A sebek beforrnak ugyanolyan gyógyulásnak számít, mint bármi más.
Kiadás: Alappakli, 1. kiadás, Alappakli, 2. kiadás, Alappakli, 3. kiadás, Alappakli, 4. kiadás Gyakoriság: ritka Lapszín (isten): Fairlight Típus: azonnali Szöveg: Egy varázslat kártya hatását erre a körre ellentétére változtatja. Általános vagy azonnali varázslat esetén közvetlenül a varázslat kijátszása után kell kirakni. Csak olyan kártyára működik, amely sebzést okoz, gyógyít, csökkent vagy növel sebzést vagy ÉP-t. A sebző varázslatok gyógyítanak, a gyógyító sebez, a csökkenés helyett nő, a növekedés helyett csökken a sebzés ill. ÉP. Pl. az Óriáserő +2 sebzés helyett -2 sebzést ad erre a körre. Illusztráció:

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2003. október 10. 20:04:15Utolsó frissítés: 2015. május 20. 18:53:27 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.