Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Tömegbájolás
(Ősök Városa varázslat)
Küldd el képeslapként!
Állítólag a torzszülöttek visszamaradott elméjére nem is olyan nehéz mentális módszerekkel hatni. Mindenesetre ez a varázslat működik! Elve pedig, hogy azt kell láttatni az áldozatokkal, ami a legnagyobb hatást produkálja primitív gondolataikban. Utána már azt teheted velük, amit csak akarsz.
Nézz szét a galériában!
Tükördimenzió lapelemzés – 2. rész
Wastelands online
Próféciák - Zén minikiegészítő
Tükördimenzió lapelemzés – 1. rész
52. Beholder Találkozó – 2019.11.23. - Beszámoló

A lista folytatása...
Termékismertető - Hatalom Kátyái - Tükördimenzió
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Az istenek csarnoka
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Élőholt invázió

A lista folytatása...
Wastelands online (10)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6747)
Szabályváltozások - 2019. november 14. (8)
Prófáciák - Zén minikiegészítő (5)
Tükördimenzió lapelemzés – 1. rész (35)
[HKK Piac] UR lapok (10507)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái kártyalap - Manacsapda

A lap felújított változata (ahogy egy késõbbi kiegészítõben megjelent)

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 33 szavazat alapján 7.6)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 48 szavazat alapján 8.6)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 27 szavazat alapján 7.9)
(AK18) Az azonnali reakció varázslatok előbb létrejönnek mint az a varázslat amire reagálnak (ld. Ellenvarázslat, Manacsapda). Tehát ha a Déja vumet, vagy a Tudati vitalizációmat manaégetik, akkor először végrehajtódik a Manaégés, azután gyógyulsz a vitalizációtól vagy jön a Déja vu.
(AK19) A Destabilizátor azokra az azonnali varázslatokra hat, melyek szövegében szerepel a "közvetlenül azután játszhatod ki" szöveg (Az elme fölénye, Ellenvarázslat, Manacsapda, Agybénítás, Manaégés, Dornodon visszavág, Rughar dilemmája, Ő a kegyencem, Azt mondtam, nem (ultraritka)), melyeket közvetlenül az ellenfél húzási fázisa után is ki lehet játszani (Passzivitás, Tudatrombolás, Elzárás), valamint A gyenge erejére és a Negációra, ha ez utóbbi kettőt reakcióként használják.
(AK2) Egy lap idézési költségének a bal felső sarokba írt számot kell tekinteni, de ha a szöveg alapján - a hatás erősségétől függően - további VP-t kell még költeni, ez szintén beletartozik az idézési költségbe. Pl. az Azonnali gyógyítás és Jégcsóva idézési költsége nem 2, hanem 2 plusz annyi, amennyi VP-t pluszban elköltünk. Ez főként a Manaégésnél és a Manacsapdánál lehet fontos. Ha egy lap csökkenti az idézési költséget (Zan-indukátor) vagy növeli (Agyzavarás) akkor az így módosított idézési költséget kell figyelembe venni.
(AK2) Ha célpont varázslat szörnykomponensből jön ki (pl. Megvesztegetés), akkor is lehet manacsapdázni. Ekkor a Manacsapda költsége annyi VP, ahány szörnykomponens volt az eredeti varázslat költsége.
(AK23) A Földanya amulettjével az azonnali reakció lapokat lehet eldobatni. A harmadik kiadástól kezdve lettek megkülönböztetve az azonnali reakció lapok, így ebben a kiadásban már az Agybénításra, Manacsapdára, Az elme fölényére, a Jellemtükörre és a Manaégésre rákerült az, hogy azonnali reakció. Rajtuk kívül azonnali reakció még a Dornodon visszavág (itt nem szerepel ugyan a lapon, de a Chara-din visszatér megjelenésekor még nem volt ilyen varázslatkategória), az Ő a kegyencem és az Azt mondtam, nem. A gyenge ereje és a Negáció csak akkor változik reakció lappá, amikor kijátszásra kerülnek, ezek nem azonnali reakció lapok, tehát nem lehet őket eldobatni.
(AK37) Reakció lapok: Ha az ellenfelem kijátszik egy Sötét halált, én ellenvarázsolom, ő feláldozza Maigner Lopotomosát és hatástalanítja az én ellenvarázslatomat, akkor én még ellenvarázsolhatom az eredeti Sötét halált. Ilyenkor még bármilyen reakciólapot ki lehet játszani az eredeti varázslatra. Sőt, a következő trükk is működik: Az ellenfél Sötét halálját ellenvarázsolom, ő agybénítja, én ismét ellenvarázsolom, ő is ellenvarázsolja, és nekem már csak 2 VP-m és Manacsapdám van, ezért az agybénítását manacsapdázom.
(AK37) Ha az ellenfelem kijátszik egy Sötét halált, én ellenvarázsolom, ő feláldozza Maigner Lopotomosát és hatástalanítja az én Ellenvarázslatomat, akkor én még ellenvarázsolhatom az eredeti Sötét halált. Ilyenkor még bármilyen reakciólapot ki lehet játszani az eredeti varázslatra. Sőt a következő trükk is működik: Az ellenfél Sötét halálját ellenvarázsolom, ő agybénítja, én ismét ellenvarázsolom, ő is ellenvarázsolja, és nekem már csak 2 VP-m és Manacsapdám van, ezért az Agybénítását manacsapdázom.
(AK4) Megkülönböztetünk alap és módosított idézési költséget. Egy lapnak az alap idézési költsége az a szám, amely a bal felső sarkába van írva. Amennyiben itt ? vagy X szerepel, illetve a kártya szövege szerint a bal felső sarokba írt számon kívül még további VP-t kell elkölteni, akkor az alap idézési költség a megfelelő behelyettesített érték. Ha a lap nincs játékban (a gyűjtőben, a pakliban, vagy a kézben van), akkor az X-et illetve a pluszban költendő VP-t nullának kell számolni. A ?-nél pedig a lehető legkisebb érték (pl. Tolvajszemnél 1). A módosított idézési költség az alap idézési költségnek játékban levő lapokkal módosított értéke. Ilyen lap lehet pl. egy templom, A béke erdeje, Agyzavarás. A legtöbb idézési költséget említő lap az alap idézési költségre vonatkozik. Néhány kivétel van, mint például a Manacsapda: ha mondjuk kint van egy Sheran temploma, és valaki kijátszik egy Tűzesőt 7+1 VP-ért, a Manacsapdára a módosított idézési költséget (8-at) kell elkölteni, és a templom miatt a Manacsapda idézési költsége eggyel nagyobb, tehát összesen 9-be fog kerülni. Példa az alap idézési költségre: kint van egy Zan-indukátor, kezemben van egy Azonnali gyógyítás. Amíg az Azonnali gyógyítás a kezemben van, addig az alap idézési költsége 2. Kijátszom, gyógyítok 3 ÉP-t, tehát 5 VP-t kell költenem: a kijátszás pillanatában tehát az Azonnali gyógyításom alap idézési költsége 5. A Zan-indukátor miatt eggyel kevesebb VP-t kell költenem, tehát a módosított idézési költség 4. (Figyelem: a Zöldellő fa az idézési költséget nem befolyásolja, csak a varázslat hatását!)
(AK5) és (AK15) Ha Zöldellő fád van játékban, minden, gyógyító varázslatra költött VP-d duplán számít. Tehát egy 4-et gyógyító azonnali gyógyítás 3 VP-be kerül, egy Hódolat Raiának 2 VP-be kerül stb. Ilyenkor ezt a kevesebb VP-t kell a módosított idézési költségnek tekinteni, tehát a Manacsapdázása is fele VP-be kerül.
(AK62) Öt varázspontért Manacsapdázhatom a Megszakítást akkor is, ha lapot dobott hozzá az ellenfél, mivel a Megszakítás idézési költsége ennyi.
(AK63) A Lélekcsapda, a Manacsapdához hasonlóan, a módosított idézési költségre vonatkozik.
(AK64) Az ellenállás megtörését játszom ki, amire az ellenfél Agybénítással reagál, erre én Manacsapdával válaszolok. Ekkor Az ellenállás megtörése nem a Manacsapdára fog vonatkozni, mert így nem sok értelme lenne. Az ellenállás megtörése mindig a sikeres létrejötte után először kijátszott varázslatodra vonatkozik.
(AK69) A Nixorathi védőamulett a Manacsapdához hasonlóan a módosított idézési költségre vonatkozik.
(AK71) Az első ilyen dolog az azonnali reakciók időzítése. Régen ez nem volt olyan nagy gond, mivel csak olyan egyszerű reakció lapok léteztek, mint az Ellenvarázslat. Ma már azonban a Majd legközelebb és A hatalom torzulása korában jóval bonyolultabb lett a helyzet. A reakciók használatára vonatkozó szabály a következő: ha valaki kijátszik egy lapot, az ellenfél reagálhat rá egy reakcióval, majd ismét ő reagálhat, illetve ha az ellenfél nem reagált, akkor is reagálhat a saját lapjára. Majd amikor már senki sem akar reagálni, létrejönnek a varázslatok, mégpedig időrendi sorrendben először a legutoljára kijátszott reakció lap, majd az azelőtti, és így tovább. Nézzük például mi történik, ha én lövök egy Tisztítótüzet, az ellenfelem agybénítja, majd én ellenvarázslom az Agybénítást, és utána már egyikünk sem akar, vagy tud reagálni. Először létrejön az Ellenvarázslatom, ami megakadályozza az Agybénítást, vagyis létrejön az eredeti Tisztítótűz. Ez idáig nem túl bonyolult, de mi van azonban akkor, ha az ellenfelemnek még van a kezében egy Dornodon visszavág ? Fontos szabály, hogy amíg a reagálások zajlanak, addig bármelyik varázslatra lehet reagálni a sorban, akár az eredetire, akár valamelyik korábbi reakció lapra. Tehát ilyenkor az én Ellenvarázslatom után, az ellenfelem még kijátszhatja a Dornodon visszavágot a Tisztítótűzre. Ekkor a végeredmény az, hogy létrejön a visszavág, létrejön az én Ellenvarázslatom, nem jön létre az Agybénítás, és a Tisztítótűz sem. Ugyan az Agybénítás nem akadályozta meg a Tisztítótüzet, de a Dornodon visszavág igen. Tovább bonyolítva a helyzetet, én egy újabb Ellenvarázslattal meg tudom akadályozni a Dornodon visszavágot, amit az ellenfelem újból megakadályoz egy Megszakítással. Nekem van ugyan még egy Manacsapdám, de csak három VP-vel rendelkezem. Ekkor megtehetem azt, hogy manacsapdázom a Dornodon visszavágját, és a végeredmény a következő lesz: Létrejön a Manacsapdám létrejön a Megszakítás nem jön létre az Ellenvarázslatom a Megszakítás miatt nem jön létre a Dornodon visszavág a Manacsapdám miatt létrejön az első Ellenvarázslatom nem jön létre az Agybénítás létrejön a Tisztítótűz, mivel semmi sem akadályozta meg. Javaslom, hogy a könnyebb áttekinthetőség kedvéért mindig rakjátok ki a lapokat. Minden lapot jobbra attól, amelyikre vonatkozik. Ha egy lapra több is vonatkozik, akkor sorrendben egymás alá rakjátok őket. Ha minden lap kinn van, elindultok jobbról balra, és minden olyan lap létrejön, amitől jobbra nincs lap, vagy csak olyan van, ami nem jött létre. Az ellenfél lapjait tegyétek fejjel lefelé. Nézzük meg, mi van akkor, ha az egyik játékos nem akar reagálni már, de a másik még többször szeretne! A szabály erre korlátlan lehetőséget ad. Így lehetséges például, hogy egy varázslatomat az ellenfél kétszer manaégeti és még ellenvarázsolja is. Régen még mondtunk olyan dolgot, hogy először kell manaégetni, és csak utána lehet ellenvarázsolni, de jól átgondolva az eredeti szabályt, az a logikus, hogy ezt bármilyen sorrendben meg lehet tenni. Ugyanígy az is előfordulhat, hogy a saját varázslatomat ellenvarázsolom háromszor, például azért, hogy kevesebbet sebződjek A Mester büntetésétől. A Majd legközelebb, az Orrfricskázás és A hatalom torzulása újabb csavart hoztak a dologba, mivel ezeknek a lapoknak az ellenvarázsláson kívül más hatása is van. Például ha kijátszom egy Mágiatörést, az ellenfelem Majd legközelebbel reagál, akkor még én is reagálhatok Majd legközelebbel, mivel az első legközelebb még nem jött létre, ezért az egész reakció sorozatban használható a Majd legközelebb. Ha azonban egy is létrejön a legközelebbekből, akkor a kör további részében Majd legközelebbet már nem lehet kijátszani. Sok játékos úgy gondolja, hogy enged létrejönni egy Majd legközelebbet, vagy egy A hatalom torzulását, és az így kapott varázspontokból, vagy az így húzott lapokból akar tovább reagálni az eredeti varázslatra. Ez sajnos nem lehetséges, mivel a szabály az, hogy az összes reakció lap csak akkor jön létre, ha már senki nem akar reagálni, vagyis ha már húztam a torzulástól, akkor nem csak a torzulás, hanem az összes reakció lap és az eredeti varázslat is létrejön, nem lehet a továbbiakban reagálni rájuk. Az Orrfricskázás már ravaszabb kérdés, így annál a lehető legegyszerűbb döntést hoztuk. Amikor valaki kijátszik egy Orrfricskázást, az ellenfelének el kell dönteni, hogy költ-e rá varázspontot. Akár megteszi, akár nem, még mindkét játékos reagálhat bármilyen lappal bármire. Viszont ha nem költi el, később, amikor befejeződtek a reagálások, már nem költheti el.
(AK87) Minden lap alap idézési költsége a bal felső sarokba írt szám, vagyis A xirnoxok átkánál nyolc. Ez független attól, hogy mennyiért játszom ki. Amennyiért kijátszom, azt nevezzük módosított idézési költségnek, és ezt kell figyelembe venni pl. a Manacsapdánál, A hatalom torzulásánál, A hatalom szavánál és a hasonló lapoknál.
(AK94) Mennyiért játszom ki a Megszakítást három Bűvös erdő mellett, ha eldobok neki két lapot? Gondolom minden vérbeli HKK-s rávágja, hogy nulláért. Azonban a kérdés nem ilyen egyszerű. A Megszakításon az szerepel, hogy az „idézési költségét helyettesítheted”, márpedig a HKK általános szabálya, hogy a lap szövegében az idézési költség mindig az alap idézési költségre vonatkozik. Ezért is hivatkoznak bizonyos lapok (pl. Manacsapda, A hatalom szava, A hatalom torzulása stb.) a módosított idézési költségre. Mi azonban tovább csavarjuk a dolgot, és azt mondjuk, hogy a helyettesítés mindig a módosított idézési költségre vonatkozik. Tulajdonképpen így is játszottuk eddig a Megszakításnál, Kisebb zannál és a hasonló lapoknál, csak nem jelentettük ezt így ki.
Kiadás: Alappakli, 3. kiadás, Alappakli, 4. kiadás, Hőskorszak Gyakoriság: gyakori Lapszín (isten): Raia Típus: azonnali Szöveg: Közvetlenül egy varázslat kijátszása után használhatod. El kell költened annyi VP-t, amennyi a célpont varázslat módosított idézési költsége volt. Célpont varázslat nem jön létre, csak a gyűjtőbe kerül. Szinesítő szöveg: "Azt hittétek talán, leálcázott csalók hogy a Mester eszén túl lehet járni tudni?" - Charles Bandelaire Illusztráció: Lipták László

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2003. október 10. 20:04:57Utolsó frissítés: 2019. november 27. 11:24:04 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.