Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 11. kiadás július 18.
A pillanat képe
Koponya szimbólum
(Túlélők Földje varázstárgy)
Küldd el képeslapként!
"Leah, azaz a halálisten, követőinek szimbóluma egy rézlapra festett fehér, vigyorgó koponya képe. Érintése nagyon hideg, mintha egy jégcsapot fognál, mintha közvetlen összeköttetésbe kerültél volna a túlvilággal." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
Kelet-Magyarországi HKK Találkozó - 2020. augusztus 14-16.
HKK Legendás cél
Nyári akció! - 2020.07.30. - 2020.08.17.
Kérdezz-felelek 38.
53.Beholder Találkozó 2020.07.18. – Beszámoló

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - keresés
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - morf
Termékismertető - Hatalom Kártyái - 11. kiadás

A lista folytatása...
HKK kérdés? (45241)
Lapötletek (64397)
[HKK Piac] UR lapok (10589)
[HKK Piac] Eladó lapok (141514)
Kelet-Magyarországi HKK Találkozó - 2020. augusztus 14-16. (3)
Zarknod visszatér VÚ kódok (80)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái kártyalap - Ellenvarázslat

A lap felújított változata (ahogy egy késõbbi kiegészítõben megjelent)

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 21 szavazat alapján 5.9)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 20 szavazat alapján 7.7)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 19 szavazat alapján 7.5)
(AK1) Időzítés: Ellenfelemre Azonnali gyógyítást lövök, mire ő Ellenvarázslatot használ. Szerencsére, nekem is van egy Ellenvarázslatom, így létrejött az Azonnali gyógyítás. Kijátszhatom-e még az Azonnali gyógyításra a Negációt, hiszen már nem közvetlenül az Azonnali gyógyítás után vagyunk? Jónéhány lap van (és a Hőskorszak kiegészítőben is lesz) amelynek szövegében az szerepel, hogy "közvetlenül azután játszhatod ki, hogy...". Ez nem jelenti azt, hogy közben semmi sem történt, csak annyit, hogy semmilyen egyéb varázslatot illetve hatást nem játszott még ki senki, amivel ne az adott lapra akart volna reagálni/hatását módosítani. Az Ellenvarázslat megértése talán a legegyszerűbb, hiszen itt nincs másról szó, mint arról, hogy az ellenvarázslattal tulajdonképpen visszaforgatjuk az idő kerekét, és az előzőleg kijátszott lapot meg nem történtté tesszük (persze azért a lap meg a VP elment). Tehát az Azonnali gyógyításra jön egy Ellenvarázslat, majd arra még egy Ellenvarázslat: a második Ellenvarázslat meg nem történtté tette az elsőt, tehát továbbra is "közvetlenül az azonnali gyógyítás után" vagyunk, azaz kijátszható a Negáció. A helyzet hasonló akkor is, ha a megnegált Azonnali gyógyításra az ellenfél egy újabb negációval válaszol. Amikor kijátsszuk az Azonnali gyógyítást, az nem jön létre abban a mikroszekundumban, hiszen az ellenfél (vagy akár mi magunk) reagálhat Ellenvarázslattal vagy más hasonló lappal. Tehát a negált Azonnali gyógyítást úgy kell tekinteni, hogy a célpont játékos sohasem gyógyult, azonnal egy olyan lapot játszottak ki rá, amelyre az van írva, hogy X ÉP-t sebez. Az újabb Negáció ezt újra megfordítja, tehát a két Negáció kioltja egymást. A fentiek figyelembevételével látszik, hogy a szabálykönyvben leírt, egyszerű időzítési szabály egy kicsit sántít. Azaz, ha valaki kijátszik egy lapot, mindig a másik játékos reagálhat, majd megint az első játékos. Hiszen, ha az ellenfél Azonnali gyógyítása után kijátszok mondjuk egy Tisztítótüzet, vajon megnegálhatja-e még az ellenfél azt a gyógyítást? Ebből, és az első, lények megmentéséről szóló példából következően úgy látjuk, hogy az időzítés szabályában a "reagálás" szót kicsit pontosabban kell értelmezni: Ha valaki kijátszik egy lapot (vagy hatást), a másik játékos reagálhat (azaz, az adott lap hatását megszüntetheti, változtathatja, befolyásolhatja) közvetlenül kijátszható azonnali lapokkal. Ha ettől eltérő lappal, hatással akar "reagálni", akkor az eredeti lapot kijátszó játékosnak még joga van a saját varázslatát változtatni, befolyásolni stb. Példa: Kijátszok egy Azonnali gyógyítást az ellenfélre. Ő erre reagálhat Ellenvarázslattal, Negációval, de nem gyárthat szörnykomponenst Fantalasszal, nem lőhet Villámsújtást meg hasonlót, amíg ki nem derült, hogy az Azonnali gyógyítást kijátszó játékos nem akarta-e a saját varázslatát módosítani pl. Negációval. Látható, hogy ez a speciális "jogom van elsőként reagálni a saját varázslatomra" szabály igen-igen ritkán kerül alkalmazásra, csak speciális esetekben, de úgy éreztük, hogy ezt a kérdést - már csak a jövőbeli kártyákkal kapcsolatban is - tisztázni kellett. Előfordulhat például, hogy valaki a saját varázslatára lő egy Ellenvarázslatot, majd arra még egyet, csak azért, hogy a lapokat a kezéből fogyassza, és kimásszon A mester büntetése alól.
(AK1) Ellenvarázslattal meg lehet Ellenvarázslatot akadályozni. Ilyenkor az történik, hogy az első Ellenvarázslat kudarcot vallott, tehát az eredeti varázslat sikerrel létrejött. Ellenvarázslattal minden varázslatot (tehát bűbájt is) meg lehet akadályozni.
(AK1) Ki lehet-e játszani egymás után két azonnali varázslatot (pl. két Tűzesőt)? Az első Tűzeső után meg kell adnod a lehetőséget az ellenfélnek a reagálásra. Ha nem csinál semmit, jöhet a második. Már csak azért sem érdemes a kettőt együtt lerakni, mert ha esetleg az első kap egy Ellenvarázslatot, utána lehet, hogy mégsem akarod kirakni a másodikat.
(AK1) Vannak lapok, amelyeket közvetlenül az ellenfél húzás fázisa után is ki lehet játszani (Tudatrombolás, Elzárás, Passzivitás). Ilyenkor én kijátszhatok még előtte egy hasonló jellegű lapot, hiszen a szabálykönyv 31. oldala szerint ilyen esetben nekem van elsőbbségem? Mivel a kártyákra írt szöveg mindig elsőbbséget élvez a szabálykönyvvel szemben, javasoljuk, hogy a viták elkerülése érdekében az eredeti szöveg szerint használjátok ezeket a lapokat, tehát nem játszhatsz ki egy hasonló jellegű lapot, megelőzve ellenfeledet. Az egyedüli lehetséges válaszlépés tehát az Ellenvarázslat. Ha az ellenfél Tudatrombolásától félve te is Tudatrombolást akarsz ellőni, ne várd meg a saját körödet, használd közvetlenül az ellenfél húzása után.
(AK10) Ellövök egy Manarobbanást, az ellenfelem Ellenvarázsol, én vissza-ellenvarázsolok. Melyik VP számít a Manarobbanás kiértékelésekor: a kijátszáskori, vagy a végrehajtáskori? A végrehajtáskori, mivel ekkor jön létre a varázslat (ld. még Szürkeállomány aktivizálása)
(AK13) Versenyen a pakliban levő 3 azonos lap mellett a kiegészítő pakliban is lehet 3 ugyanabból a lapból. (pl. 3-3 Ellenvarázslat)
(AK18) Általános szabály, hogy amennyiben egy lap kijátszásának feltétele az, hogy ÉP-t, SZK-t áldozz vagy költs el, és sikeresen ellenvarázsolják, akkor is fel kell áldozni, illetve el kell költeni az ÉP-t, SZK-t. Ilyen például az Energiakoncentráció. Ha lap kijátszásának eredménye, vagy hatásának következménye a sebződés, SZK vesztés stb., akkor a sikeres Ellenvarázslat után nem sebződsz, nem kell az SZK-t elkölteni stb., mivel a varázslat nem jött létre. Erre jó példa a Chara-din lesújt és a Tudati égetés.
(AK18) Az azonnali reakció varázslatok előbb létrejönnek mint az a varázslat amire reagálnak (ld. Ellenvarázslat, Manacsapda). Tehát ha a Déja vumet, vagy a Tudati vitalizációmat manaégetik, akkor először végrehajtódik a Manaégés, azután gyógyulsz a vitalizációtól vagy jön a Déja vu.
(AK18) Ha ellenvarázsolják a Tudati égetést, nem sebződsz kettőt az égetés miatt, mivel itt a lap hatásának következménye az, hogy sebződsz, és ha ellenvarázsolják, akkor a hatás nem jött létre, így nem is sebződsz. Általános szabály, hogy amennyiben egy lap kijátszásának feltétele az, hogy ÉP-t, SZK-t áldozz vagy költs el, és sikeresen ellenvarázsolják, akkor is fel kell áldozni, illetve el kell költeni az ÉP-t, SZK-t. Ilyen például az Energiakoncentráció. Ha lap kijátszásának eredménye, vagy hatásának következménye a sebződés, SZK vesztés stb., akkor a sikeres Ellenvarázslat után nem sebződsz, nem kell az SZK-t elkölteni stb., mivel a varázslat nem jött létre. Erre jó példa a Chara-din lesújt.
(AK19) A Destabilizátor azokra az azonnali varázslatokra hat, melyek szövegében szerepel a "közvetlenül azután játszhatod ki" szöveg (Az elme fölénye, Ellenvarázslat, Manacsapda, Agybénítás, Manaégés, Dornodon visszavág, Rughar dilemmája, Ő a kegyencem, Azt mondtam, nem (ultraritka)), melyeket közvetlenül az ellenfél húzási fázisa után is ki lehet játszani (Passzivitás, Tudatrombolás, Elzárás), valamint A gyenge erejére és a Negációra, ha ez utóbbi kettőt reakcióként használják.
(AK2) Ha Az idő kereke Ellenvarázslatot kap, akkor is dobni kell két lapot. Általánosságban, minden lapon megadott speciális költséget a lap kijátszásakor ki kell fizetni, függetlenül attól, hogy lesz-e Ellenvarázslat vagy sem (ilyenek még a lény vagy épület eldobása kihozáskor).
(AK27) A Tükörpajzs ugyanolyan azonnali reakció lap, mint az Ellenvarázslat. A Gömbvillámot még azelőtt lehet ellenvarázsolni, mielőtt visszalövöm, mivel ha sikeres az ellenvarázslat, a Gömbvillám nem jön létre, így nincs mit lődözni. Az összes azonnali reakció lap hasonlóképpen működik, mivel általában befolyásolják a varázslat végeredményét, így először ezekkel kell reagálni, és utána lehet visszalőni a villámot.
(AK37) Ha az ellenfelem kijátszik egy Sötét halált, én ellenvarázsolom, ő feláldozza Maigner Lopotomosát és hatástalanítja az én Ellenvarázslatomat, akkor én még ellenvarázsolhatom az eredeti Sötét halált. Ilyenkor még bármilyen reakciólapot ki lehet játszani az eredeti varázslatra. Sőt a következő trükk is működik: Az ellenfél Sötét halálját ellenvarázsolom, ő agybénítja, én ismét ellenvarázsolom, ő is ellenvarázsolja, és nekem már csak 2 VP-m és Manacsapdám van, ezért az Agybénítását manacsapdázom.
(AK45) Ha egy varázslatomat az ellenfelem ellenvarázsolt, és egyikünk sem reakció lapot akar kijátszani, akkor nekem van jogom lapot kijátszani. A HKK időzítése szerint felváltva cselekszünk, kivéve ha az egyik játékos reakciót vagy életmentő hatást akar használni, a másik játékos pedig nem. A fenti példában az ellenfelem kijátszott egy Ellenvarázslatot, így ismét én következem.
(AK63) Egy ellenvarázslat csata végén megtehetem azt a Célpontválasztással, hogy az ellenfél Ellenvarázslatának új célpontot választok, mégpedig a saját varázslatát, mivel a Célpontválasztás olyan lapokra működik, amiknek a szövegében a célpont szó szerepel, és egy lapra hat. Minden azonnali reakció lapra is működik tehát, amik eleget tesznek a fenti feltételeknek. Fontos azonban, hogy a Célpontválasztással kiválasztott új célpontnak is legálisnak kell lennie, tehát pl. egy Agybénítást nem irányíthatok át egy általános varázslat megakadályozására, illetve nem irányíthatok át egy varázslatot saját magára.
(AK71) Az első ilyen dolog az azonnali reakciók időzítése. Régen ez nem volt olyan nagy gond, mivel csak olyan egyszerű reakció lapok léteztek, mint az Ellenvarázslat. Ma már azonban a Majd legközelebb és A hatalom torzulása korában jóval bonyolultabb lett a helyzet. A reakciók használatára vonatkozó szabály a következő: ha valaki kijátszik egy lapot, az ellenfél reagálhat rá egy reakcióval, majd ismét ő reagálhat, illetve ha az ellenfél nem reagált, akkor is reagálhat a saját lapjára. Majd amikor már senki sem akar reagálni, létrejönnek a varázslatok, mégpedig időrendi sorrendben először a legutoljára kijátszott reakció lap, majd az azelőtti, és így tovább. Nézzük például mi történik, ha én lövök egy Tisztítótüzet, az ellenfelem agybénítja, majd én ellenvarázslom az Agybénítást, és utána már egyikünk sem akar, vagy tud reagálni. Először létrejön az Ellenvarázslatom, ami megakadályozza az Agybénítást, vagyis létrejön az eredeti Tisztítótűz. Ez idáig nem túl bonyolult, de mi van azonban akkor, ha az ellenfelemnek még van a kezében egy Dornodon visszavág ? Fontos szabály, hogy amíg a reagálások zajlanak, addig bármelyik varázslatra lehet reagálni a sorban, akár az eredetire, akár valamelyik korábbi reakció lapra. Tehát ilyenkor az én Ellenvarázslatom után, az ellenfelem még kijátszhatja a Dornodon visszavágot a Tisztítótűzre. Ekkor a végeredmény az, hogy létrejön a visszavág, létrejön az én Ellenvarázslatom, nem jön létre az Agybénítás, és a Tisztítótűz sem. Ugyan az Agybénítás nem akadályozta meg a Tisztítótüzet, de a Dornodon visszavág igen. Tovább bonyolítva a helyzetet, én egy újabb Ellenvarázslattal meg tudom akadályozni a Dornodon visszavágot, amit az ellenfelem újból megakadályoz egy Megszakítással. Nekem van ugyan még egy Manacsapdám, de csak három VP-vel rendelkezem. Ekkor megtehetem azt, hogy manacsapdázom a Dornodon visszavágját, és a végeredmény a következő lesz: Létrejön a Manacsapdám létrejön a Megszakítás nem jön létre az Ellenvarázslatom a Megszakítás miatt nem jön létre a Dornodon visszavág a Manacsapdám miatt létrejön az első Ellenvarázslatom nem jön létre az Agybénítás létrejön a Tisztítótűz, mivel semmi sem akadályozta meg. Javaslom, hogy a könnyebb áttekinthetőség kedvéért mindig rakjátok ki a lapokat. Minden lapot jobbra attól, amelyikre vonatkozik. Ha egy lapra több is vonatkozik, akkor sorrendben egymás alá rakjátok őket. Ha minden lap kinn van, elindultok jobbról balra, és minden olyan lap létrejön, amitől jobbra nincs lap, vagy csak olyan van, ami nem jött létre. Az ellenfél lapjait tegyétek fejjel lefelé. Nézzük meg, mi van akkor, ha az egyik játékos nem akar reagálni már, de a másik még többször szeretne! A szabály erre korlátlan lehetőséget ad. Így lehetséges például, hogy egy varázslatomat az ellenfél kétszer manaégeti és még ellenvarázsolja is. Régen még mondtunk olyan dolgot, hogy először kell manaégetni, és csak utána lehet ellenvarázsolni, de jól átgondolva az eredeti szabályt, az a logikus, hogy ezt bármilyen sorrendben meg lehet tenni. Ugyanígy az is előfordulhat, hogy a saját varázslatomat ellenvarázsolom háromszor, például azért, hogy kevesebbet sebződjek A Mester büntetésétől. A Majd legközelebb, az Orrfricskázás és A hatalom torzulása újabb csavart hoztak a dologba, mivel ezeknek a lapoknak az ellenvarázsláson kívül más hatása is van. Például ha kijátszom egy Mágiatörést, az ellenfelem Majd legközelebbel reagál, akkor még én is reagálhatok Majd legközelebbel, mivel az első legközelebb még nem jött létre, ezért az egész reakció sorozatban használható a Majd legközelebb. Ha azonban egy is létrejön a legközelebbekből, akkor a kör további részében Majd legközelebbet már nem lehet kijátszani. Sok játékos úgy gondolja, hogy enged létrejönni egy Majd legközelebbet, vagy egy A hatalom torzulását, és az így kapott varázspontokból, vagy az így húzott lapokból akar tovább reagálni az eredeti varázslatra. Ez sajnos nem lehetséges, mivel a szabály az, hogy az összes reakció lap csak akkor jön létre, ha már senki nem akar reagálni, vagyis ha már húztam a torzulástól, akkor nem csak a torzulás, hanem az összes reakció lap és az eredeti varázslat is létrejön, nem lehet a továbbiakban reagálni rájuk. Az Orrfricskázás már ravaszabb kérdés, így annál a lehető legegyszerűbb döntést hoztuk. Amikor valaki kijátszik egy Orrfricskázást, az ellenfelének el kell dönteni, hogy költ-e rá varázspontot. Akár megteszi, akár nem, még mindkét játékos reagálhat bármilyen lappal bármire. Viszont ha nem költi el, később, amikor befejeződtek a reagálások, már nem költheti el.
(AK88) és (AK94) Mi történik akkor, ha egy Energizációra kijátszok egy Ellenvarázslatot és egy A gyík lesújtot is egyszerre? A gyík lesújt azt csinálja, hogy az ellenfél helyett én húzok, illetve kapok varázspontot. Viszont, ha egy counterrel megakadályozom a varázslatot, akkor ugye az ellenfelem sem húzna/kapna varázspontot, így A gyík lesújt hatása sem léphet érvénybe, a lapok kijátszásának sorrendjétől függetlenül.
Kiadás: Alappakli, 1. kiadás, Alappakli, 2. kiadás, Alappakli, 3. kiadás, Alappakli, 4. kiadás Gyakoriság: gyakori Lapszín (isten): Fairlight Típus: azonnali Szöveg: Közvetlenül egy varázslat kijátszása után kell kiraknod, a célpont varázslat nem jön létre, hanem a gyűjtőbe kerül. Illusztráció: Lexa Klára

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2003. október 10. 19:53:19Utolsó frissítés: 2015. május 20. 18:53:33 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.