Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Tollaskígyó
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ez a jókora méretűre megnőtt óriáskígyó nevét a feje hátulján, tarajszerűen ékeskedő tollakról kapta. Iszonyatos méretei láttán még a legmegtermettebb troll is sikoltva kezd menekülésbe, de még így is kétséges, túléli-e a vele való találkozást. A tollaskígyó ugyanis nagyon gyors." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
Tükördimenzió bemutató verseny - beszámoló
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től
Szabályváltozások - 2019. november 14.
Argum City közös promóciója más játékainkkal
Tükördimenzió - bemutató verseny

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Termékismertető - Hatalom Kátyái - Tükördimenzió
Az eddig megjelent HKK kiegészítők listája
Hatalom Kártyái verseny - 2019. november 13., Excelsior

A lista folytatása...
Tükördimenzió bemutató verseny - beszámoló (1)
Tükördimenzió bemutató – 1. rész (441)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6726)
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től (47)
Tükördimenzió - bemutató verseny (9)
Remetelak - új HKK bolt Vácon (36)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái kártyalap - Agybénítás

A lap felújított változata (ahogy egy késõbbi kiegészítõben megjelent)

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 22 szavazat alapján 5.0)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 27 szavazat alapján 8.3)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 19 szavazat alapján 6.5)
(AK19) A Destabilizátor azokra az azonnali varázslatokra hat, melyek szövegében szerepel a "közvetlenül azután játszhatod ki" szöveg (Az elme fölénye, Ellenvarázslat, Manacsapda, Agybénítás, Manaégés, Dornodon visszavág, Rughar dilemmája, Ő a kegyencem, Azt mondtam, nem (ultraritka)), melyeket közvetlenül az ellenfél húzási fázisa után is ki lehet játszani (Passzivitás, Tudatrombolás, Elzárás), valamint A gyenge erejére és a Negációra, ha ez utóbbi kettőt reakcióként használják.
(AK23) A Földanya amulettjével az azonnali reakció lapokat lehet eldobatni. A harmadik kiadástól kezdve lettek megkülönböztetve az azonnali reakció lapok, így ebben a kiadásban már az Agybénításra, Manacsapdára, Az elme fölényére, a Jellemtükörre és a Manaégésre rákerült az, hogy azonnali reakció. Rajtuk kívül azonnali reakció még a Dornodon visszavág (itt nem szerepel ugyan a lapon, de a Chara-din visszatér megjelenésekor még nem volt ilyen varázslatkategória), az Ő a kegyencem és az Azt mondtam, nem. A gyenge ereje és a Negáció csak akkor változik reakció lappá, amikor kijátszásra kerülnek, ezek nem azonnali reakció lapok, tehát nem lehet őket eldobatni.
(AK37) Ha az ellenfelem kijátszik egy Sötét halált, én ellenvarázsolom, ő feláldozza Maigner Lopotomosát és hatástalanítja az én Ellenvarázslatomat, akkor én még ellenvarázsolhatom az eredeti Sötét halált. Ilyenkor még bármilyen reakciólapot ki lehet játszani az eredeti varázslatra. Sőt a következő trükk is működik: Az ellenfél Sötét halálját ellenvarázsolom, ő agybénítja, én ismét ellenvarázsolom, ő is ellenvarázsolja, és nekem már csak 2 VP-m és Manacsapdám van, ezért az Agybénítását manacsapdázom.
(AK63) Egy ellenvarázslat csata végén megtehetem azt a Célpontválasztással, hogy az ellenfél Ellenvarázslatának új célpontot választok, mégpedig a saját varázslatát, mivel a Célpontválasztás olyan lapokra működik, amiknek a szövegében a célpont szó szerepel, és egy lapra hat. Minden azonnali reakció lapra is működik tehát, amik eleget tesznek a fenti feltételeknek. Fontos azonban, hogy a Célpontválasztással kiválasztott új célpontnak is legálisnak kell lennie, tehát pl. egy Agybénítást nem irányíthatok át egy általános varázslat megakadályozására, illetve nem irányíthatok át egy varázslatot saját magára.
(AK64) Reakció lapok: Kijátszok egy Gömbvillámot, amire az ellenfelem Orrfricskázással válaszol, ezt én agybénítom, amire ő Majd legközelebbet játszik ki. Használhatom-e az így visszakapott két varázspontot az Orrfricskázáshoz, hogy öt varázspontot elköltve létrejöjjön a Gömbvillámom? Az első kérdés igazából az, hogy ilyenkor elkölthetem-e egyáltalán azt az öt varázspontot. Mivel az Agybénítás nem jött létre, ezért tulajdonképpen a Majd legközelebb után lett sikeres az Orrfricskázása, ekkor dönthetek tehát arról, hogy el akarom a költeni a plusz varázspontot. Mivel ekkor már visszakaptam az Agybénítás két varázspontját, így azt is felhasználhatom ehhez.
(AK64) Az ellenállás megtörését játszom ki, amire az ellenfél Agybénítással reagál, erre én Manacsapdával válaszolok. Ekkor Az ellenállás megtörése nem a Manacsapdára fog vonatkozni, mert így nem sok értelme lenne. Az ellenállás megtörése mindig a sikeres létrejötte után először kijátszott varázslatodra vonatkozik.
(AK71) Az első ilyen dolog az azonnali reakciók időzítése. Régen ez nem volt olyan nagy gond, mivel csak olyan egyszerű reakció lapok léteztek, mint az Ellenvarázslat. Ma már azonban a Majd legközelebb és A hatalom torzulása korában jóval bonyolultabb lett a helyzet. A reakciók használatára vonatkozó szabály a következő: ha valaki kijátszik egy lapot, az ellenfél reagálhat rá egy reakcióval, majd ismét ő reagálhat, illetve ha az ellenfél nem reagált, akkor is reagálhat a saját lapjára. Majd amikor már senki sem akar reagálni, létrejönnek a varázslatok, mégpedig időrendi sorrendben először a legutoljára kijátszott reakció lap, majd az azelőtti, és így tovább. Nézzük például mi történik, ha én lövök egy Tisztítótüzet, az ellenfelem agybénítja, majd én ellenvarázslom az Agybénítást, és utána már egyikünk sem akar, vagy tud reagálni. Először létrejön az Ellenvarázslatom, ami megakadályozza az Agybénítást, vagyis létrejön az eredeti Tisztítótűz. Ez idáig nem túl bonyolult, de mi van azonban akkor, ha az ellenfelemnek még van a kezében egy Dornodon visszavág ? Fontos szabály, hogy amíg a reagálások zajlanak, addig bármelyik varázslatra lehet reagálni a sorban, akár az eredetire, akár valamelyik korábbi reakció lapra. Tehát ilyenkor az én Ellenvarázslatom után, az ellenfelem még kijátszhatja a Dornodon visszavágot a Tisztítótűzre. Ekkor a végeredmény az, hogy létrejön a visszavág, létrejön az én Ellenvarázslatom, nem jön létre az Agybénítás, és a Tisztítótűz sem. Ugyan az Agybénítás nem akadályozta meg a Tisztítótüzet, de a Dornodon visszavág igen. Tovább bonyolítva a helyzetet, én egy újabb Ellenvarázslattal meg tudom akadályozni a Dornodon visszavágot, amit az ellenfelem újból megakadályoz egy Megszakítással. Nekem van ugyan még egy Manacsapdám, de csak három VP-vel rendelkezem. Ekkor megtehetem azt, hogy manacsapdázom a Dornodon visszavágját, és a végeredmény a következő lesz: Létrejön a Manacsapdám létrejön a Megszakítás nem jön létre az Ellenvarázslatom a Megszakítás miatt nem jön létre a Dornodon visszavág a Manacsapdám miatt létrejön az első Ellenvarázslatom nem jön létre az Agybénítás létrejön a Tisztítótűz, mivel semmi sem akadályozta meg. Javaslom, hogy a könnyebb áttekinthetőség kedvéért mindig rakjátok ki a lapokat. Minden lapot jobbra attól, amelyikre vonatkozik. Ha egy lapra több is vonatkozik, akkor sorrendben egymás alá rakjátok őket. Ha minden lap kinn van, elindultok jobbról balra, és minden olyan lap létrejön, amitől jobbra nincs lap, vagy csak olyan van, ami nem jött létre. Az ellenfél lapjait tegyétek fejjel lefelé. Nézzük meg, mi van akkor, ha az egyik játékos nem akar reagálni már, de a másik még többször szeretne! A szabály erre korlátlan lehetőséget ad. Így lehetséges például, hogy egy varázslatomat az ellenfél kétszer manaégeti és még ellenvarázsolja is. Régen még mondtunk olyan dolgot, hogy először kell manaégetni, és csak utána lehet ellenvarázsolni, de jól átgondolva az eredeti szabályt, az a logikus, hogy ezt bármilyen sorrendben meg lehet tenni. Ugyanígy az is előfordulhat, hogy a saját varázslatomat ellenvarázsolom háromszor, például azért, hogy kevesebbet sebződjek A Mester büntetésétől. A Majd legközelebb, az Orrfricskázás és A hatalom torzulása újabb csavart hoztak a dologba, mivel ezeknek a lapoknak az ellenvarázsláson kívül más hatása is van. Például ha kijátszom egy Mágiatörést, az ellenfelem Majd legközelebbel reagál, akkor még én is reagálhatok Majd legközelebbel, mivel az első legközelebb még nem jött létre, ezért az egész reakció sorozatban használható a Majd legközelebb. Ha azonban egy is létrejön a legközelebbekből, akkor a kör további részében Majd legközelebbet már nem lehet kijátszani. Sok játékos úgy gondolja, hogy enged létrejönni egy Majd legközelebbet, vagy egy A hatalom torzulását, és az így kapott varázspontokból, vagy az így húzott lapokból akar tovább reagálni az eredeti varázslatra. Ez sajnos nem lehetséges, mivel a szabály az, hogy az összes reakció lap csak akkor jön létre, ha már senki nem akar reagálni, vagyis ha már húztam a torzulástól, akkor nem csak a torzulás, hanem az összes reakció lap és az eredeti varázslat is létrejön, nem lehet a továbbiakban reagálni rájuk. Az Orrfricskázás már ravaszabb kérdés, így annál a lehető legegyszerűbb döntést hoztuk. Amikor valaki kijátszik egy Orrfricskázást, az ellenfelének el kell dönteni, hogy költ-e rá varázspontot. Akár megteszi, akár nem, még mindkét játékos reagálhat bármilyen lappal bármire. Viszont ha nem költi el, később, amikor befejeződtek a reagálások, már nem költheti el.
Kiadás: Alappakli, 3. kiadás, Alappakli, 4. kiadás, Hőskorszak Gyakoriság: gyakori Lapszín (isten): Fairlight Típus: azonnali Altípus: reakció Szöveg: Közvetlenül egy azonnali varázslat kijátszása után kell kiraknod, a célpont varázslat nem jön létre, de a gyűjtőbe kerül. Szinesítő szöveg: "Egy mágus eszén csakis egy másik mágus képes túljárni." Rughar Illusztráció:

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2003. október 10. 20:04:58Utolsó frissítés: 2015. május 20. 18:53:13 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.