Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Mikor lenne a legjobb a jövő évi Nemzetit tartani, melyik hónapban tudod legkönnyebben a péntek-szombat-vasárnap trióra szabaddá tenni magad?

1.) Az augusztus a legjobb.
2.) Legyen inkább szeptember.
3.) Legyen inkább október. (Október 23. péntekre esik.)
4.) Mindegyiket egyformán könnyen vagy nehezen tudom megoldani.
5.) Nem szoktam a HKK Nemzetire kijutni.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
HKK - Zén Legendái: Az istenek csarnoka július 20.
Hatalom Kártyái - Élőholt invázió június 22.
A pillanat képe
Elektromos lehelet
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Szikrázóan negatív élmény, amikor egy szörny elektromos leheletét bocsátja rád, mielőtt még a közelébe érhetnél, és lecsaphatnád a fejét. Nem csupán a bőröd épsége bánhatja, hanem az elektromosságot kevésbé tűrő tárgyaid is tönkremehetnek.
Nézz szét a galériában!
Clerebald gyűjteménye – Beharangozó
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő Clerebald gyűjteménye!
Ritka lap csere
Hagyományos verseny - 2019. szeptember 21.
XXIII. HKK Nemzeti Bajnokság – 1. nap

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Hatalom Kártyái verseny - 2019. szeptember 22., Eger

A lista folytatása...
[HKK Piac] Eladó lapok (141377)
Clerebald gyűjteménye – Beharangozó (7)
XXIII. HKK Nemzeti Bajnokság – 1. nap (5)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9402)
JuFe HKK Vlog (95)
Lapötletek (64213)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - időzítés

(AK1) Időzítés: Általánosságban mondhatjuk, hogy a HKK-ban - bár minden hatás, varázslat azonnal létrejön - reagálásként még lehet használni kártyákat és hatásokat, amelyek az első varázslat hatását teljesen megváltoztatják vagy semlegesítik. Ha egy lényed a húzás fázis és a kör vége között sebzésnek köszönhetően a gyűjtőbe kíván vándorolni, még meg lehet menteni olyan lapokkal és hatásokkal, amelyek az ÉP-jét megnövelik. Ilyenek például az Azonnali gyógyítás, a lény saját regenerálódó képessége, a Gyógykenőcs, a Revitalizáció, a Virág szimbólum és még sok egyéb. Más kérdés, ha a sebző varázslatra a másik játékos reakcióként nem a lényét megmentő lapot használ. Például, az ellenfél Tisztítótűzzel a gyűjtőbe küldi egy lényemet, és én erre gyorsan kijátszok egy Vámpirizációt. Mivel a lényem a Tisztitótűz hatására a gyűjtőbe került, már nem vámpirizálhatok belőle. Külön említést érdemel az az eset, amikor egy játékos saját maga lényét pusztítja el (pl. A természet haragjával). Elméletileg ilyenkor az ellenfél következik, és így megfosztaná a játékost a lénye megmentésének a lehetőségétől. Azonban egy játékosnak egy lénye elpusztításakor (akár ő tette, akár az ellenfél) mindig van lehetősége, amikor legközelebb reagálhat, hogy a lényét megmentse, akkor is, ha az ellenfél időközben valamilyen más jellegű tevékenységet hajtott végre.
(AK1) Időzítés: Ellenfelemre Azonnali gyógyítást lövök, mire ő Ellenvarázslatot használ. Szerencsére, nekem is van egy Ellenvarázslatom, így létrejött az Azonnali gyógyítás. Kijátszhatom-e még az Azonnali gyógyításra a Negációt, hiszen már nem közvetlenül az Azonnali gyógyítás után vagyunk? Jónéhány lap van (és a Hőskorszak kiegészítőben is lesz) amelynek szövegében az szerepel, hogy "közvetlenül azután játszhatod ki, hogy...". Ez nem jelenti azt, hogy közben semmi sem történt, csak annyit, hogy semmilyen egyéb varázslatot illetve hatást nem játszott még ki senki, amivel ne az adott lapra akart volna reagálni/hatását módosítani. Az Ellenvarázslat megértése talán a legegyszerűbb, hiszen itt nincs másról szó, mint arról, hogy az ellenvarázslattal tulajdonképpen visszaforgatjuk az idő kerekét, és az előzőleg kijátszott lapot meg nem történtté tesszük (persze azért a lap meg a VP elment). Tehát az Azonnali gyógyításra jön egy Ellenvarázslat, majd arra még egy Ellenvarázslat: a második Ellenvarázslat meg nem történtté tette az elsőt, tehát továbbra is "közvetlenül az azonnali gyógyítás után" vagyunk, azaz kijátszható a Negáció. A helyzet hasonló akkor is, ha a megnegált Azonnali gyógyításra az ellenfél egy újabb negációval válaszol. Amikor kijátsszuk az Azonnali gyógyítást, az nem jön létre abban a mikroszekundumban, hiszen az ellenfél (vagy akár mi magunk) reagálhat Ellenvarázslattal vagy más hasonló lappal. Tehát a negált Azonnali gyógyítást úgy kell tekinteni, hogy a célpont játékos sohasem gyógyult, azonnal egy olyan lapot játszottak ki rá, amelyre az van írva, hogy X ÉP-t sebez. Az újabb Negáció ezt újra megfordítja, tehát a két Negáció kioltja egymást. A fentiek figyelembevételével látszik, hogy a szabálykönyvben leírt, egyszerű időzítési szabály egy kicsit sántít. Azaz, ha valaki kijátszik egy lapot, mindig a másik játékos reagálhat, majd megint az első játékos. Hiszen, ha az ellenfél Azonnali gyógyítása után kijátszok mondjuk egy Tisztítótüzet, vajon megnegálhatja-e még az ellenfél azt a gyógyítást? Ebből, és az első, lények megmentéséről szóló példából következően úgy látjuk, hogy az időzítés szabályában a "reagálás" szót kicsit pontosabban kell értelmezni: Ha valaki kijátszik egy lapot (vagy hatást), a másik játékos reagálhat (azaz, az adott lap hatását megszüntetheti, változtathatja, befolyásolhatja) közvetlenül kijátszható azonnali lapokkal. Ha ettől eltérő lappal, hatással akar "reagálni", akkor az eredeti lapot kijátszó játékosnak még joga van a saját varázslatát változtatni, befolyásolni stb. Példa: Kijátszok egy Azonnali gyógyítást az ellenfélre. Ő erre reagálhat Ellenvarázslattal, Negációval, de nem gyárthat szörnykomponenst Fantalasszal, nem lőhet Villámsújtást meg hasonlót, amíg ki nem derült, hogy az Azonnali gyógyítást kijátszó játékos nem akarta-e a saját varázslatát módosítani pl. Negációval. Látható, hogy ez a speciális "jogom van elsőként reagálni a saját varázslatomra" szabály igen-igen ritkán kerül alkalmazásra, csak speciális esetekben, de úgy éreztük, hogy ezt a kérdést - már csak a jövőbeli kártyákkal kapcsolatban is - tisztázni kellett. Előfordulhat például, hogy valaki a saját varázslatára lő egy Ellenvarázslatot, majd arra még egyet, csak azért, hogy a lapokat a kezéből fogyassza, és kimásszon A mester büntetése alól.
(AK1) Időzítés: Vannak lapok, amelyeket közvetlenül az ellenfél húzás fázisa után is ki lehet játszani (Tudatrombolás, Elzárás, Passzivitás). Ilyenkor én kijátszhatok még előtte egy hasonló jellegű lapot, hiszen a szabálykönyv 31. oldala szerint ilyen esetben nekem van elsőbbségem?
(AK16) Időzítés: Az ellenfelem kijátszik egy Azonnali gyógyítást, majd rögtön meg is negálja. A kettő között nem passzivizálhatom az Orzag bilincsét, mivel a Negáció azonnali reakció lap. Ha egy lapra azonnali reakció lapokat használunk, akkor addig nem lehet más hatást és más nem reakció (de) azonnali lapot kijátszani, amíg valaki azonnali reakció lappal akar reagálni.
(AK45) Ha egy varázslatomat az ellenfelem ellenvarázsolt, és egyikünk sem reakció lapot akar kijátszani, akkor nekem van jogom lapot kijátszani. A HKK időzítése szerint felváltva cselekszünk, kivéve ha az egyik játékos reakciót vagy életmentő hatást akar használni, a másik játékos pedig nem. A fenti példában az ellenfelem kijátszott egy Ellenvarázslatot, így ismét én következem.
(AK68) Időzítés: Meddig pótolhatom a mulasztásomat, ha egy lap kijátszásakor lehetőségem van valamilyen plusz hatást használni, de ez nem kötelező, és én elfeledkeztem róla? Nos, a HKK nem reflexjáték, mindig hagyni kell az ellenfélnek lehetőséget, hogy gondolkodjon. Ha egy lap kijátszásakor egy nem kötelező dolgot cselekedhet (pl. a Láplidércnél a jelző osztás), akkor nem tehetem meg azt, hogy mivel nálam a cselekvés joga, gyorsan varázsolok egyet, majd közlöm az ellenféllel, hogy elfeledkezett a dologról. Ilyenkor vagy meg kell kérdenem az ellenfelet, hogy cselekedhetek-e, vagy meg kell várnom, hogy ő egy újabb dolgot cselekedjen. Ha ez megtörtént, akkor már nyugodt szívvel közölhetem vele, hogy a jelző osztás a Láplidércnél nem kötelező dolog, és ő elfelejtette. Amennyiben viszont kötelező dologról feledkezik el, úgy az utólag is jóvá kell írni.

Létrehozás: 2003. október 10. 23:45:04Utolsó frissítés: 2015. május 20. 18:53:36 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.