Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Mákrózsafőzet
(Túlélők Földje főzet)
Küldd el képeslapként!
A mákrózsafőzet lefőzéséhez nem kell túlságosan nagy tehetség. Ha nem kábulsz el főzés közben a rotyogó nedü illatától, majd el fogsz a bódulattól, mely elfogyasztása után telepedik rád. Az érzés semmi tapasztalthoz nem fogható. Mintha szellemek kerülgetnék anyagi testedet...
Nézz szét a galériában!
Tükördimenzió lapelemzés – 3. rész
Tükördimenzió lapelemzés – 2. rész
Wastelands online
Próféciák - Zén minikiegészítő
Tükördimenzió lapelemzés – 1. rész

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Hatalom Kátyái - Tükördimenzió
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Élőholt invázió

A lista folytatása...
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6749)
[HKK Piac] Eladó lapok (141422)
Wastelands online (15)
HKK kérdés? (44935)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28216)
Lapötletek (64295)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái kártyalap - Azonnali gyógyítás

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 9 szavazat alapján 5.7)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 10 szavazat alapján 6.0)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 7 szavazat alapján 4.6)

(AK1) Időzítés: Általánosságban mondhatjuk, hogy a HKK-ban - bár minden hatás, varázslat azonnal létrejön - reagálásként még lehet használni kártyákat és hatásokat, amelyek az első varázslat hatását teljesen megváltoztatják vagy semlegesítik. Ha egy lényed a húzás fázis és a kör vége között sebzésnek köszönhetően a gyűjtőbe kíván vándorolni, még meg lehet menteni olyan lapokkal és hatásokkal, amelyek az ÉP-jét megnövelik. Ilyenek például az Azonnali gyógyítás, a lény saját regenerálódó képessége, a Gyógykenőcs, a Revitalizáció, a Virág szimbólum és még sok egyéb. Más kérdés, ha a sebző varázslatra a másik játékos reakcióként nem a lényét megmentő lapot használ. Például, az ellenfél Tisztítótűzzel a gyűjtőbe küldi egy lényemet, és én erre gyorsan kijátszok egy Vámpirizációt. Mivel a lényem a Tisztitótűz hatására a gyűjtőbe került, már nem vámpirizálhatok belőle. Külön említést érdemel az az eset, amikor egy játékos saját maga lényét pusztítja el (pl. A természet haragjával). Elméletileg ilyenkor az ellenfél következik, és így megfosztaná a játékost a lénye megmentésének a lehetőségétől. Azonban egy játékosnak egy lénye elpusztításakor (akár ő tette, akár az ellenfél) mindig van lehetősége, amikor legközelebb reagálhat, hogy a lényét megmentse, akkor is, ha az ellenfél időközben valamilyen más jellegű tevékenységet hajtott végre.
(AK1) Időzítés: Ellenfelemre Azonnali gyógyítást lövök, mire ő Ellenvarázslatot használ. Szerencsére, nekem is van egy Ellenvarázslatom, így létrejött az Azonnali gyógyítás. Kijátszhatom-e még az Azonnali gyógyításra a Negációt, hiszen már nem közvetlenül az Azonnali gyógyítás után vagyunk? Jónéhány lap van (és a Hőskorszak kiegészítőben is lesz) amelynek szövegében az szerepel, hogy "közvetlenül azután játszhatod ki, hogy...". Ez nem jelenti azt, hogy közben semmi sem történt, csak annyit, hogy semmilyen egyéb varázslatot illetve hatást nem játszott még ki senki, amivel ne az adott lapra akart volna reagálni/hatását módosítani. Az Ellenvarázslat megértése talán a legegyszerűbb, hiszen itt nincs másról szó, mint arról, hogy az ellenvarázslattal tulajdonképpen visszaforgatjuk az idő kerekét, és az előzőleg kijátszott lapot meg nem történtté tesszük (persze azért a lap meg a VP elment). Tehát az Azonnali gyógyításra jön egy Ellenvarázslat, majd arra még egy Ellenvarázslat: a második Ellenvarázslat meg nem történtté tette az elsőt, tehát továbbra is "közvetlenül az azonnali gyógyítás után" vagyunk, azaz kijátszható a Negáció. A helyzet hasonló akkor is, ha a megnegált Azonnali gyógyításra az ellenfél egy újabb negációval válaszol. Amikor kijátsszuk az Azonnali gyógyítást, az nem jön létre abban a mikroszekundumban, hiszen az ellenfél (vagy akár mi magunk) reagálhat Ellenvarázslattal vagy más hasonló lappal. Tehát a negált Azonnali gyógyítást úgy kell tekinteni, hogy a célpont játékos sohasem gyógyult, azonnal egy olyan lapot játszottak ki rá, amelyre az van írva, hogy X ÉP-t sebez. Az újabb Negáció ezt újra megfordítja, tehát a két Negáció kioltja egymást. A fentiek figyelembevételével látszik, hogy a szabálykönyvben leírt, egyszerű időzítési szabály egy kicsit sántít. Azaz, ha valaki kijátszik egy lapot, mindig a másik játékos reagálhat, majd megint az első játékos. Hiszen, ha az ellenfél Azonnali gyógyítása után kijátszok mondjuk egy Tisztítótüzet, vajon megnegálhatja-e még az ellenfél azt a gyógyítást? Ebből, és az első, lények megmentéséről szóló példából következően úgy látjuk, hogy az időzítés szabályában a "reagálás" szót kicsit pontosabban kell értelmezni: Ha valaki kijátszik egy lapot (vagy hatást), a másik játékos reagálhat (azaz, az adott lap hatását megszüntetheti, változtathatja, befolyásolhatja) közvetlenül kijátszható azonnali lapokkal. Ha ettől eltérő lappal, hatással akar "reagálni", akkor az eredeti lapot kijátszó játékosnak még joga van a saját varázslatát változtatni, befolyásolni stb. Példa: Kijátszok egy Azonnali gyógyítást az ellenfélre. Ő erre reagálhat Ellenvarázslattal, Negációval, de nem gyárthat szörnykomponenst Fantalasszal, nem lőhet Villámsújtást meg hasonlót, amíg ki nem derült, hogy az Azonnali gyógyítást kijátszó játékos nem akarta-e a saját varázslatát módosítani pl. Negációval. Látható, hogy ez a speciális "jogom van elsőként reagálni a saját varázslatomra" szabály igen-igen ritkán kerül alkalmazásra, csak speciális esetekben, de úgy éreztük, hogy ezt a kérdést - már csak a jövőbeli kártyákkal kapcsolatban is - tisztázni kellett. Előfordulhat például, hogy valaki a saját varázslatára lő egy Ellenvarázslatot, majd arra még egyet, csak azért, hogy a lapokat a kezéből fogyassza, és kimásszon A mester büntetése alól.
(AK1) Akkor is lehet Azonnali gyógyítást mondani egy játékosra, ha az 20 ÉP fölé menne a gyógyítástól, persze ilyenkor sem lesz több ÉP-je 20-nál. Ha ezután az Azonnali gyógyításra Negációt varázsolnak, akkor a megnegált gyógyítás azonnal sebezni fog a célpontján. (Pl. 15 ÉP-ben vagy, kapsz egy 15 ÉP-s Azonnali gyógyítást, ekkor 20 ÉP-be kerülnél, de ha rögtön megnegálják, akkor egyből 15-öt sebződsz, és meghalsz.)
(AK1) Általánosságban mondhatjuk, hogy a HKK-ban - bár minden hatás, varázslat azonnal létrejön - reagálásként még lehet használni kártyákat és hatásokat, amelyek az első varázslat hatását teljesen megváltoztatják vagy semlegesítik. Ha egy lényed a húzás fázis és a kör vége között sebzésnek köszönhetően a gyűjtőbe kíván vándorolni, még meg lehet menteni olyan lapokkal és hatásokkal, amelyek az ÉP-jét megnövelik (életmentő hatás). Ilyenek például az Azonnali gyógyítás, a lény saját regenerálódó képessége, a Gyógykenőcs, a Revitalizáció, a Virág szimbólum és még sok egyéb. Más kérdés, ha a sebző varázslatra a másik játékos reakcióként nem a lényét megmentő lapot használ. Például, az ellenfél Tisztítótűzzel a gyűjtőbe küldi egy lényemet, és én erre gyorsan kijátszok egy Vámpirizációt. Mivel a lényem a Tisztitótűz hatására a gyűjtőbe került, már nem vámpirizálhatok belőle. Külön említést érdemel az az eset, amikor egy játékos saját maga lényét pusztítja el (pl. A természet haragjával). Elméletileg ilyenkor az ellenfél következik, és így megfosztaná a játékost a lénye megmentésének a lehetőségétől. Azonban egy játékosnak egy lénye elpusztításakor (akár ő tette, akár az ellenfél) mindig van lehetősége, amikor legközelebb reagálhat, hogy a lényét megmentse, akkor is, ha az ellenfél időközben valamilyen más jellegű tevékenységet hajtott végre.
(AK10) A mágia méltóságánál az alap idézési költség számít (ld. Chara-din szabálykönyv illetve AK4). A Jégcsóvánál és az Azonnali gyógyításnál ez kettő plusz amennyit még ráköltöttél, ezért A mágia méltósága nem sebez rajtad, ha egynél többet költesz rá.
(AK16) Időzítés: Az ellenfelem kijátszik egy Azonnali gyógyítást, majd rögtön meg is negálja. A kettő között nem passzivizálhatom az Orzag bilincsét, mivel a Negáció azonnali reakció lap. Ha egy lapra azonnali reakció lapokat használunk, akkor addig nem lehet más hatást és más nem reakció (de) azonnali lapot kijátszani, amíg valaki azonnali reakció lappal akar reagálni.
(AK19) Bár Azonnali gyógyítással vagy Életszívással nem gyógyulhatsz 20 ÉP fölé, de a lapokat kijátszhatod 20 ÉP-ben is, sőt bármennyi VP-t elkölthetsz rájuk.
(AK2) A szabálykönyv 19. oldalának alján egyértelműen le van írva, hogy ha egy lény ÉP-je 0-ra vagy az alá kerül, akkor bármilyen ÉP-növelő azonnali lapot ki lehet játszani (pl. Azonnali gyógyítás, Quwarg rajzás, Quwarg harcos képessége), nem csak olyat, amelynél ez külön fel van tüntetve. Ezek az életmentő hatások.
(AK2) Egy lap idézési költségének a bal felső sarokba írt számot kell tekinteni, de ha a szöveg alapján - a hatás erősségétől függően - további VP-t kell még költeni, ez szintén beletartozik az idézési költségbe. Pl. az Azonnali gyógyítás és Jégcsóva idézési költsége nem 2, hanem 2 plusz annyi, amennyi VP-t pluszban elköltünk. Ez főként a Manaégésnél és a Manacsapdánál lehet fontos. Ha egy lap csökkenti az idézési költséget (Zan-indukátor) vagy növeli (Agyzavarás) akkor az így módosított idézési költséget kell figyelembe venni.
(AK4) Megkülönböztetünk alap és módosított idézési költséget. Egy lapnak az alap idézési költsége az a szám, amely a bal felső sarkába van írva. Amennyiben itt ? vagy X szerepel, illetve a kártya szövege szerint a bal felső sarokba írt számon kívül még további VP-t kell elkölteni, akkor az alap idézési költség a megfelelő behelyettesített érték. Ha a lap nincs játékban (a gyűjtőben, a pakliban, vagy a kézben van), akkor az X-et illetve a pluszban költendő VP-t nullának kell számolni. A ?-nél pedig a lehető legkisebb érték (pl. Tolvajszemnél 1). A módosított idézési költség az alap idézési költségnek játékban levő lapokkal módosított értéke. Ilyen lap lehet pl. egy templom, A béke erdeje, Agyzavarás. A legtöbb idézési költséget említő lap az alap idézési költségre vonatkozik. Néhány kivétel van, mint például a Manacsapda: ha mondjuk kint van egy Sheran temploma, és valaki kijátszik egy Tűzesőt 7+1 VP-ért, a Manacsapdára a módosított idézési költséget (8-at) kell elkölteni, és a templom miatt a Manacsapda idézési költsége eggyel nagyobb, tehát összesen 9-be fog kerülni. Példa az alap idézési költségre: kint van egy Zan-indukátor, kezemben van egy Azonnali gyógyítás. Amíg az Azonnali gyógyítás a kezemben van, addig az alap idézési költsége 2. Kijátszom, gyógyítok 3 ÉP-t, tehát 5 VP-t kell költenem: a kijátszás pillanatában tehát az Azonnali gyógyításom alap idézési költsége 5. A Zan-indukátor miatt eggyel kevesebb VP-t kell költenem, tehát a módosított idézési költség 4. (Figyelem: a Zöldellő fa az idézési költséget nem befolyásolja, csak a varázslat hatását!)
(AK8) Ha egy lény 0 Ép-re, vagy az alá került, akkor a szabálykönyv szerint csak azonnali varázslatok és hatások alkalmazhatók. Ezek az életmentő hatások. Meg lehet menteni a lényeket Azonnali gyógyítással, Virág szimbólummal stb. Egy kalandozót szintlépés kártya kijátszásával, vagy egy páncél kihozásával azonban nem lehet életben tartani. Ha a páncélt egy Közös Tudat segítségével rakjuk át egy másik kalandozóról, vagy a Szintlépést az Alanori futár hozza, szintén egy másik lényről, akkor megmentettük a kalandozónkat, mert ez egy azonnali hatás.
Kiadás: Alappakli, 1. kiadás, Alappakli, 2. kiadás, Alappakli, 3. kiadás, Alappakli, 4. kiadás Gyakoriság: gyakori Lapszín (isten): Sheran Típus: azonnali Szöveg: Minden, a 2 VP fölött elköltött VP-ért egy célpont lény vagy egy célpont játékos gyógyul egy ÉP-t. Illusztráció: Kerekes Ilona

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2003. október 10. 19:53:17Utolsó frissítés: 2015. május 20. 18:53:33 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.