Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Egy felbőszült varkaudar gladiátor
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
A XIX. Alanori Olimpián közönségcsalogató látványosságként maga Borax ifjú trónörököse állt ki három megtermett varkaudar gladiátorral. A varkaudarok elrémisztő termete ellenére a nemes lovag győzedelmeskedett a halálig tartó küzdelemben.
Nézz szét a galériában!
Szabályváltozások - 2019. november 14.
Argum City közös promóciója más játékainkkal
Tükördimenzió - bemutató verseny
Tükördimenzió bemutató – 4. rész
Előrendelhető a Tükördimenzió HKK kiegészítő!

A lista folytatása...
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Gemina erdeje
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Élőholt invázió
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: A múlt hangjai

A lista folytatása...
Szabályváltozások - 2019. november 14. (5)
Tükördimenzió bemutató – 1. rész (410)
Tükördimenzió - bemutató verseny (6)
HKK kérdés? (44907)
Előrendelhető a Tükördimenzió HKK kiegészítő! (1)
[HKK Piac] Eladó lapok (141403)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - idézési költség

(AK101) Hány lapot kell dobnom a Koncentrált energiához, ha egy varázspontért kijátszott Villámhárítót akarok leszedni vele? A Villámhárítónál csak helyettesítem az idézési költséget. Ez csak a kijátszáskor számít, ha már egyszer kikerült az asztalra a lap, attól fogva az idézési költsége egy áldozás. Mivel itt tárgyról van szó, ezért egy áldozás egyes idézési költségnek felel meg, vagyis nem kell lapot dobnom.
(AK120) Minden jelző idézési költsége 0, azonban ez alól a régi Illúziósárkány kivétel volt. A mai versenykörnyezetben azonban és sok problémát okozhat, így mostantól mind az új, mind a régi Illúziósárkány jelző idézési költsége 0.
(AK146) Megakadályozhatok egy Speciális védelmet az Arany gugyola feláldozásával, ha azt az első három körben 1 VP-ért játszották ki. Ha egy lap a saját szövege alapján maga módosítja az idézési költségét, akkor az alapidézési költsége változik. Ráadásul az Arany gugyola, mint minden más reakció forrás, a módosított idézési költségre vonatkozik, ezért ugyanúgy megakadályozza A bűbájosság rúnája mellett 1 VP-ért lehozott Vészkijáratot is.
(AK2) Egy lap idézési költségének a bal felső sarokba írt számot kell tekinteni, de ha a szöveg alapján - a hatás erősségétől függően - további VP-t kell még költeni, ez szintén beletartozik az idézési költségbe. Pl. az Azonnali gyógyítás és Jégcsóva idézési költsége nem 2, hanem 2 plusz annyi, amennyi VP-t pluszban elköltünk. Ez főként a Manaégésnél és a Manacsapdánál lehet fontos. Ha egy lap csökkenti az idézési költséget (Zan-indukátor) vagy növeli (Agyzavarás) akkor az így módosított idézési költséget kell figyelembe venni.
(AK23) Azon lapoknál, melyeket több forrásból (szörnykomponens, VP, építő) kell kihozni, az idézési költséget úgy kell kiszámolni, hogy összeadjuk az idézési számokat. Pl. Vadászkutyánál ez 2, a legtöbb helyszínnél 5, A mágia létsíkjánál 7.
(AK23) Ha kinn van A mágia létsíkja, és kijátszok nyolc két VP-be kerülő varázslatot (pl. A kockázat ára, Energiafolyam, stb.), akkor nem teljesült Fairlight küldetése, mivel Fairlightnak az a küldetése, hogy összesen 15 VP-ért játsszál ki varázslatot egy körben. Itt nem az alap idézési, hanem a módosított idézési költséget kell figyelembe venni, ezért te ebben az esetben 0 VP-ért játszottál ki varázslatot.
(AK29) Ha kézből játszok ki egy X-es idézési lapot, akkor X értékét mindig én határozom meg. Az olyan esetekben, mint pl. a Nagyobb idézés, amikor az X idézési költséget nem kell elkölteni, bármilyen értéket mondhatok X-re, ami az X-es idézési költségű lap keretein belül lehetséges. Azaz egy Nagyobb idézéssel lehozott Vérkeszeg 0/1-től 7/1-ig bármilyen lehet, viszont ha játékban akarom tartani, akkor ki kell fizetni a már meghatározott X-2 VP-t. Ezek szerint ha X-et 0-nak vagy egynek határozom meg, akkor nem kell rá költeni plusz VP-t, ha akarom akkor a játékban marad. Ha az X-es idézési költségű lap nem kézből kijátszva kerül játékba (pl. Feltámasztással), akkor X értéke mindig 0 lesz. Ez alól kivétel a Miksziszi húsgólem, mivel ott a lapon külön le van írva, hogy amikor a gyűjtőből visszakerül a játéba, akkor X értéke annyi lesz, amennyi a gyűjtőbe kerüléskor volt.
(AK31) Amikor ki akarok hozni egy lapot, akkor először az asztalon levő lapok, és az egyéb varázslatok figyelembe vételével kiszámolom az idézési költséget, majd kifizetem azt. Tehát, pl. először beleszámolom az Áldozómester képességét, majd utána feláldozom. Vagyis egy Áldozómester feláldozásával kihozhatok egy Zombi mestert.
(AK32) Az áldozásos idézési költség a szabálykönyv szerint csak abban az esetben csökkenhet, ha ez külön rá van írva a lapra (pl. Áldozómester), egyébként csak az egyéb fajta idézési költség csökkenhet. Ha pedig nincs egyéb idézési költség, akkor nem csökken semmi. Tehát a Teológia nem csökkentheti az áldozásos idézési költséget.
(AK32) Ha A gépben lakozó szellemmel ? idézési költségű lapot fordítok fel és az a lap egy játékban maradó lap, akkor játékba kerül. A ? értékét mindig a lap kijátszója határozza meg a lap kijátszásakor. Mivel ez is a lap kijátszása, így az, aki a ?-es lapot fordította fel meghatározhatja a '?' értékét.
(AK4) Fair play mellett nem mehet be az összefogott Varkaudar és Varkaudar mágus az ősposztba, mivel az összefogott lénycsoport idézési költsége az összefogó lények idézési költségeinek összege.
(AK4) Megkülönböztetünk alap és módosított idézési költséget. Egy lapnak az alap idézési költsége az a szám, amely a bal felső sarkába van írva. Amennyiben itt ? vagy X szerepel, illetve a kártya szövege szerint a bal felső sarokba írt számon kívül még további VP-t kell elkölteni, akkor az alap idézési költség a megfelelő behelyettesített érték. Ha a lap nincs játékban (a gyűjtőben, a pakliban, vagy a kézben van), akkor az X-et illetve a pluszban költendő VP-t nullának kell számolni. A ?-nél pedig a lehető legkisebb érték (pl. Tolvajszemnél 1). A módosított idézési költség az alap idézési költségnek játékban levő lapokkal módosított értéke. Ilyen lap lehet pl. egy templom, A béke erdeje, Agyzavarás. A legtöbb idézési költséget említő lap az alap idézési költségre vonatkozik. Néhány kivétel van, mint például a Manacsapda: ha mondjuk kint van egy Sheran temploma, és valaki kijátszik egy Tűzesőt 7+1 VP-ért, a Manacsapdára a módosított idézési költséget (8-at) kell elkölteni, és a templom miatt a Manacsapda idézési költsége eggyel nagyobb, tehát összesen 9-be fog kerülni. Példa az alap idézési költségre: kint van egy Zan-indukátor, kezemben van egy Azonnali gyógyítás. Amíg az Azonnali gyógyítás a kezemben van, addig az alap idézési költsége 2. Kijátszom, gyógyítok 3 ÉP-t, tehát 5 VP-t kell költenem: a kijátszás pillanatában tehát az Azonnali gyógyításom alap idézési költsége 5. A Zan-indukátor miatt eggyel kevesebb VP-t kell költenem, tehát a módosított idézési költség 4. (Figyelem: a Zöldellő fa az idézési költséget nem befolyásolja, csak a varázslat hatását!)
(AK5) A jelzők idézési költsége (pl. Smack rabszolgái) egységesen nulla. Az Illúziósárkány, mint lény idézési költségét háromnak tekintjük.
Trinigan manakonzervátora saját maga módosítja az idézési költségét, így ez nem egy fix idézési költségű lap. Az ilyen lapok olyanok, mintha X is lenne az idézési költségükben, vagyis pl. a manakonzervátor idézési költsége 3-X. Emiatt nem játszható ki pl. Beholder mágussal (új).
A gyűjtőben és pakliban levő, az idézési költségében X-et és ?-et tartalmazó lapoknál (pl. Szörnybűvölés (új), Vérkeszeg (új)) az X és ? a minimális érték, általában 0. Ha a gyűjtőből vagy a pakliból hozom őket játékba (pl. Apró kívánság), X és ? értékét nem választhatom meg, az továbbra is a lehető legkisebb érték marad. Nem tudok tehát elszörnybűvölni egy 2 VP-s lényt, ha Apró kívánsággal veszem elő a Szörnybűvölést (új), mivel a Szörnybűvölés lapnál a minimális érték 0.
Ha egy lapnak van olyan képessége, ami csak az idézési költség kifizetése esetén jön létre (pl. Tengeri sárkány), akkor ez a módosított idézési költségre vonatkozik. Viszont, ha helyettesítek az idézési költségéből, akkor ez a képesség nem jön létre.
Ki lehet a „(P), 1 zanszilánkköltséget fizetni egyetlen aktív lény passziválásával, és feláldozásával. Annak érdekében, hogy egyértelműbb legyen a válasz az ilyen kérdésekre, a Kódexbe az alábbi szabály került: Kódex 7.6. [Kiegészítés].
Nulláért jön az a 0 VP költségű lap, melyet egyszerre drágítok és olcsóbbítok 1-1 VP-vel, de az olcsóbbításon az van, hogy "nem mehet így 1 alá". A hamarosan megjelenő HKK Kódexben erről az alábbi szabály lát majd napvilágot: Az alap idézési költség kiszámítását követően valamennyi, a lap idézési költséget befolyásoló, érvényben lévő hatást összesíteni kell a matematika szabályai szerint. Ezen idézési költséget növelő vagy csökkentő hatások egyenrangúak. Amennyiben az idézési költséget módosító körülmények összesítése után a módosítás végeredménye 0, akkor a lap alap idézési költségét kell kifizetni, azaz ilyenkor az idézési költség nem módosul. Ha egy lap idézési költsége nem növelhető vagy nem csökkenthető, úgy az ilyen irányú módosító körülményeket az idézési költségének kiszámításakor figyelmen kívül kell hagyni. Ha a lap idézési költségét egy vagy több olyan körülmény csökkenti, amelyek szöveges leírása azt említi, hogy az általuk módosított idézési költség nem csökkenhet így 0-ra (vagy 1 alá), akkor ezt a tilalmat az összes módosító körülmény összegzését követően, a módosítás végeredményénél kell figyelembe venni. Ilyen esetekben a lap idézési költsége csak 1-ig csökkenhet (kivéve, ha eleve 0 volt).
Régen leírtuk már, hogy azoknál a lapoknál, melyek idézési költségében szerepel a ? vagy X, a kézben, a gyűjtőben, vagy a pakliban az X vagy ? nullának számít. Ezt kicsit pontosítjuk, hogy az olyan lapoknál, ahol az X-nek vagy a ?-nek van minimuma, ilyenkor nem 0 az értéke, hanem a minimum érték. Pl. a Drakolichnál (új) a gyűjtőben X=1, mivel a lapra rá van írva, hogy X minimum 1. Ha egy változó idézési költségű lap valamely képessége a lap idézési költségétől függ (pl. Morgan (új)), és ezt a lapot nem kézből játszottam ki, akkor nem csak az idézési költség lesz a lehető legkisebb érték, hanem a képessége is eszerint fog működni.
Szabálymódosítás: Ha egy lap idézési költségre hivatkozik, az mindig alap idézési költséget jelent, kivéve reakcióknál, és amikor egy lap idézési költségének a helyettesítéséről beszélünk. Ez alapján, ha a Megsemmisítő csapás drágítva van, akkor a költségéből a drágítás részt is helyettesíthetem, amennyiben a drágítás VP-ben van megadva.

Létrehozás: 2003. október 10. 23:45:03Utolsó frissítés: 2018. november 15. 12:16:10 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.