Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Édes vágyak
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Mi máson is járhat a hontalanságra ítéltetett kalandozólány esze, miközben a vadont járva kevésbé sem ízletes apró bogyókon kell tengődnie, mint finom falatokon, fenséges ízeken. Persze, ha tudná, hogy csak egy főzőüstre és néhány alapanyagra van szükség ahhoz, hogy a királyi finomságokban neki is része lehessen, már nem búsulna ennyire.
Nézz szét a galériában!
Tükördimenzió a lapkeresőben + kódos lapok a BDV-ben
Tükördimenzió bemutató verseny - beszámoló
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től
Szabályváltozások - 2019. november 14.
Argum City közös promóciója más játékainkkal

A lista folytatása...
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Elemi erők
Termékismertető - Hatalom Kártyái - 10. kiadás
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Termékismertető - Hatalom Kátyái - Tükördimenzió

A lista folytatása...
[HKK Piac] UR lapok (10504)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28200)
[HKK Piac] Eladó lapok (141405)
Tükördimenzió a lapkeresőben + kódos lapok a BDV-ben (15)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6728)
Tükördimenzió bemutató verseny - beszámoló (7)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái kártyalap - Majd legközelebb

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 242 szavazat alapján 7.5)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 313 szavazat alapján 8.0)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 211 szavazat alapján 8.3)

(AK93) Kijátszhatok még egy lapot abban a körben, amikor Ősi béklyó mellett Majd legközelebbel ellenvarázsolták egy kijátszandó lapomat. Az AK88-ban A gyík lesújt-Majd legközelebb kapcsán azt írtuk, hogy a Majd legközelebbel megakadályozott lap olyan, mintha ki sem játszottam volna. Ez alapján a béklyó mellett játszhatok ki újabb lapot, de az ellenfelem nem, hiszen ő már kijátszotta a Majd legközelebbet.
(AK104) Nem játszhatok ki Majd legközelebbet akkor, ha az ellenfelem Vadászsarokkal próbál lényt játékba hozni, mivel a Vadászsarokkal kijátszott lény kijátszásnak számít, de nem kézből történő kijátszásnak. Ellenvarázslattal csak kézből kijátszásra lehet reagálni. A Vadászsarokkal kihozott lénynek a képessége is csak akkor működik, ha a lényre az van írva, hogy kijátszásakor, vagy sikeres kijátszásakor történik valami. Ha a lényen a „kézből való kijátszáskor” szöveg szerepel, akkor a Vadászsarokkal kihozva ez a hatás nem történik meg.
(AK104)Ha egy Lidércharcosomra Majd legközelebbel reagálnak, akkor a dobott lapokat megkeverve vissza kell rakni a pakli tetejére, mivel a Majd legközelebben az szerepel, hogy a kijátszási feltételt is visszakapom.
(AK107) Kijátszhatom újra azt a lapomat, ami Majd legközelebbel abban a körben megakadályozott az ellenfél, ha van az asztalon egy Tiszta játék, mivel a Tiszta játék mellett nem működik a Majd legközelebb azon képessége, hogy olyan lapot abban a körben már nem lehet kijátszani. Sőt, új Majd legközelebbet is ki lehet játszani, de ugye, mint láttuk a kérdésből, nem sok értelme van. Maximum egy ellenvarázslat csatában más reakcióra érdemes, mert azt abban a csatában úgyse játszhatja ki még egyszer.
(AK108) Uthan Teriadan az összes nem Esthar Császárságban megjelent lapot drágítja. A Majd legközelebb eredetileg nem itt jelent meg, de az újranyomásnál bekerült az Esthar Császárságba. Ha a kijátszott Majd legközelebben estharos ikon van, akkor nem drágítja, ha más ikon, akkor drágítja.
(Ak110) Kijátszok egy Nekromanta ítéletet, a kijátszási feltételként dobott lapok között van egy Nuk uzsorája. Reagálok ennek a Nuk uzsorájának a kisemmizésével a Nekromanta ítéletre történő ellenvarázslatra, az ellenfelem egy Majd legközelebbet játszik ki a Nekromanta ítéletre. Ilyenkor minden kijátszási feltételt, költséget stb. vissza kell írni, vagyis a Nekromanta ítéletnél gyűjtőbe dobott lapokat és a kisemmizett Nuk uzsoráját is vissza kell tenni a pakli tetejére.
(AK54) Megakadályozhatok egy Majd legközelebbet egy másik Majd legközelebbel, mivel egy varázslat csak akkor jön létre, ha már senki nem akar reakció lapot kijátszani rá. A Majd legközelebb azon hatása, hogy ilyen lapot ebben a körben már nem lehet kijátszani, is csak akkor lesz érvényes, ha már senki nem akar reagálni rá.
(AK61) Kijátszok egy Páros gyógyulást, az ellenfelem Majd legközelebbel reagál, mire én is Majd legközelebbel válaszolok. Erre ő újabb Majd legközelebbel akarja folytatni. Mi történik, ha a Páros gyógyulásra játssza ki, és mi van akkor, ha az én Majd legközelebbemre ? Nézzük az első esetet! A Páros gyógyulás nem jön létre, így az ellenfél visszaveheti a kezébe, és visszakapja a varázspontot. Az én Majd legközelebbem viszont létrejött, tehát az ellenfél az első Majd legközelebbjét visszaveheti a kezébe. Ez az ellenfélnek jó üzlet volt, nekem már kevésbé. A második esetben a harmadik legközelebb (ez ellenfél másodikja) a másodikra (az enyémre) kerül kijátszásra. Ekkor az én legközelebbem nem jön létre, visszakerül a kezembe. Az ő első legközelebbje viszont létrejön, így én visszakapom a Páros gyógyulást és a varázspontot. Ez viszont már rosszabb az ellenfélnek, hiszen az első esettől eltérően ő nem kapott vissza lapot.
(AK62) Kijátszhatok még egy Majd legközelebbet, ha játékban van egy Tiszta játék és abban a körben már kijátszottam sikeresen egyet, mivel a Tiszta játék miatt a lapok azon képességei, amik bizonyos lapok kijátszását tiltják, nem működnek.
(AK63) Nem kapom vissza a feláldozott életpontomat, ha játékban van egy Valamit valamiért, kijátszok egy lapot és az ellenfelem Majd legközelebbel reagál rá. A Majd legközelebb csak a lap idézési költségét, kijátszási feltételét stb. adja vissza, azokat, amik a kijátszott lapon szerepelnek. Az egyéb, kapcsolódó hatások költségeit (kivéve azokét, amik az idézési költséget módosítanak) nem kapod vissza.
(AK64) Reakció lapok: Kijátszok egy Gömbvillámot, amire az ellenfelem Orrfricskázással válaszol, ezt én agybénítom, amire ő Majd legközelebbet játszik ki. Használhatom-e az így visszakapott két varázspontot az Orrfricskázáshoz, hogy öt varázspontot elköltve létrejöjjön a Gömbvillámom? Az első kérdés igazából az, hogy ilyenkor elkölthetem-e egyáltalán azt az öt varázspontot. Mivel az Agybénítás nem jött létre, ezért tulajdonképpen a Majd legközelebb után lett sikeres az Orrfricskázása, ekkor dönthetek tehát arról, hogy el akarom a költeni a plusz varázspontot. Mivel ekkor már visszakaptam az Agybénítás két varázspontját, így azt is felhasználhatom ehhez.
(AK69) Sebződik Morgan átkától az ellenfelem, ha kijátszik egy Mágiatörést, és én azt Majd legközelebbel megakadályozom. Ilyenkor ugyanis elköltötte a varázspontot, csak egy másik varázslat adott neki annyit, amennyit elköltött.
(AK71) Az első ilyen dolog az azonnali reakciók időzítése. Régen ez nem volt olyan nagy gond, mivel csak olyan egyszerű reakció lapok léteztek, mint az Ellenvarázslat. Ma már azonban a Majd legközelebb és A hatalom torzulása korában jóval bonyolultabb lett a helyzet. A reakciók használatára vonatkozó szabály a következő: ha valaki kijátszik egy lapot, az ellenfél reagálhat rá egy reakcióval, majd ismét ő reagálhat, illetve ha az ellenfél nem reagált, akkor is reagálhat a saját lapjára. Majd amikor már senki sem akar reagálni, létrejönnek a varázslatok, mégpedig időrendi sorrendben először a legutoljára kijátszott reakció lap, majd az azelőtti, és így tovább. Nézzük például mi történik, ha én lövök egy Tisztítótüzet, az ellenfelem agybénítja, majd én ellenvarázslom az Agybénítást, és utána már egyikünk sem akar, vagy tud reagálni. Először létrejön az Ellenvarázslatom, ami megakadályozza az Agybénítást, vagyis létrejön az eredeti Tisztítótűz. Ez idáig nem túl bonyolult, de mi van azonban akkor, ha az ellenfelemnek még van a kezében egy Dornodon visszavág ? Fontos szabály, hogy amíg a reagálások zajlanak, addig bármelyik varázslatra lehet reagálni a sorban, akár az eredetire, akár valamelyik korábbi reakció lapra. Tehát ilyenkor az én Ellenvarázslatom után, az ellenfelem még kijátszhatja a Dornodon visszavágot a Tisztítótűzre. Ekkor a végeredmény az, hogy létrejön a visszavág, létrejön az én Ellenvarázslatom, nem jön létre az Agybénítás, és a Tisztítótűz sem. Ugyan az Agybénítás nem akadályozta meg a Tisztítótüzet, de a Dornodon visszavág igen. Tovább bonyolítva a helyzetet, én egy újabb Ellenvarázslattal meg tudom akadályozni a Dornodon visszavágot, amit az ellenfelem újból megakadályoz egy Megszakítással. Nekem van ugyan még egy Manacsapdám, de csak három VP-vel rendelkezem. Ekkor megtehetem azt, hogy manacsapdázom a Dornodon visszavágját, és a végeredmény a következő lesz: Létrejön a Manacsapdám létrejön a Megszakítás nem jön létre az Ellenvarázslatom a Megszakítás miatt nem jön létre a Dornodon visszavág a Manacsapdám miatt létrejön az első Ellenvarázslatom nem jön létre az Agybénítás létrejön a Tisztítótűz, mivel semmi sem akadályozta meg. Javaslom, hogy a könnyebb áttekinthetőség kedvéért mindig rakjátok ki a lapokat. Minden lapot jobbra attól, amelyikre vonatkozik. Ha egy lapra több is vonatkozik, akkor sorrendben egymás alá rakjátok őket. Ha minden lap kinn van, elindultok jobbról balra, és minden olyan lap létrejön, amitől jobbra nincs lap, vagy csak olyan van, ami nem jött létre. Az ellenfél lapjait tegyétek fejjel lefelé. Nézzük meg, mi van akkor, ha az egyik játékos nem akar reagálni már, de a másik még többször szeretne! A szabály erre korlátlan lehetőséget ad. Így lehetséges például, hogy egy varázslatomat az ellenfél kétszer manaégeti és még ellenvarázsolja is. Régen még mondtunk olyan dolgot, hogy először kell manaégetni, és csak utána lehet ellenvarázsolni, de jól átgondolva az eredeti szabályt, az a logikus, hogy ezt bármilyen sorrendben meg lehet tenni. Ugyanígy az is előfordulhat, hogy a saját varázslatomat ellenvarázsolom háromszor, például azért, hogy kevesebbet sebződjek A Mester büntetésétől. A Majd legközelebb, az Orrfricskázás és A hatalom torzulása újabb csavart hoztak a dologba, mivel ezeknek a lapoknak az ellenvarázsláson kívül más hatása is van. Például ha kijátszom egy Mágiatörést, az ellenfelem Majd legközelebbel reagál, akkor még én is reagálhatok Majd legközelebbel, mivel az első legközelebb még nem jött létre, ezért az egész reakció sorozatban használható a Majd legközelebb. Ha azonban egy is létrejön a legközelebbekből, akkor a kör további részében Majd legközelebbet már nem lehet kijátszani. Sok játékos úgy gondolja, hogy enged létrejönni egy Majd legközelebbet, vagy egy A hatalom torzulását, és az így kapott varázspontokból, vagy az így húzott lapokból akar tovább reagálni az eredeti varázslatra. Ez sajnos nem lehetséges, mivel a szabály az, hogy az összes reakció lap csak akkor jön létre, ha már senki nem akar reagálni, vagyis ha már húztam a torzulástól, akkor nem csak a torzulás, hanem az összes reakció lap és az eredeti varázslat is létrejön, nem lehet a továbbiakban reagálni rájuk. Az Orrfricskázás már ravaszabb kérdés, így annál a lehető legegyszerűbb döntést hoztuk. Amikor valaki kijátszik egy Orrfricskázást, az ellenfelének el kell dönteni, hogy költ-e rá varázspontot. Akár megteszi, akár nem, még mindkét játékos reagálhat bármilyen lappal bármire. Viszont ha nem költi el, később, amikor befejeződtek a reagálások, már nem költheti el.
(AK75) Ha kijátszom egy óriásomat úgy, hogy Melák, az óriásról használok hozzá jelzőket, de az ellenfelem Majd legközelebbel reagál, akkor minden kijátszási költséget visszakapsz, vagyis a Melákról levett jelzőket is.
(AK77) Megakadályozhatom Phoebius kijátszását Visszafejlődéssel. Phoebius azon képessége, hogy csak tűzsebzéstől kerülhet a gyűjtőbe, csak akkor működik, ha már az asztalon van. A kijátszását bármilyen módon meg lehet akadályozni (Majd legközelebb, Azt mondtam, nem, Solisar aurája, Lélekcsapda, Az erős gyengéje, Visszafejlődés, Az esszencia elnyelése, stb.).
(AK81) Kijátszok egy Előnyös üzletet, az ellenfelem ellenvarázsolja, én Majd legközelebbel válaszolok. Ekkor visszavehetem az Előnyös üzlettel a Majd legközelebbel, mivel a reakciókat visszafelé kezdenek el végrehajtódni. Először létrejön a Majd legközelebb, nem jön létre az ellenfél ellenvarázslata, de visszaveheti a lapot, és visszakapja a varázspontot, majd a végén létrejön az Előnyös üzlet, és ekkor már a Majd legközelebb a gyűjtőben van.
(AK88) Nem játszhatom ki A gyík lesújtot a Majd legközelebbre, mivel a Majd legközelebbre nem húzol lapot, és nem kap varázspontot sem. Csak visszaveszi a kijátszott lapját, és visszaírja az érte járó varázspontot. Olyan, mintha ezt a lapot ki sem játszotta volna. Ennek ellentmond egy korábbi válaszunk az Alanori Krónika 69-es számában. Ott azt mondtuk, hogy a Majd legközelebbel megakadályozott lap esetén sebez a Morgan átka, mivel elköltöttem a varázspontot. Egyszerűbb, és sok problémát megold azonban az, ha a jövőben a Majd legközelebbnél úgy vesszük, hogy az általa megakadályozott lapot ki sem játszottam.
Ha Szűk esztendők mellett Majd legközelebbel megakadályozzák egy lapomat, akkor visszakapom a lapra költött varázspontot. Ahogy korábban már írtuk a Majd legközelebbről, ez nem varázspontot ad, hanem olyan, mintha azt a varázspontot el se költöttem volna.
Ha Majd legközelebbel megakadályoznak egy köd lapomat, amit keresésként játszottam ki, akkor egy másik ködlappal még kereshetek abban a körben. Egyrészt a Majd legközelebb ki nem játszottá teszi a lapot, tehát a \"körönként egy ködkeresés\" szabály nem érvényesül, másrészt minden ködlap más lap, akkor is, ha keresésként játszom ki, tehát a Majd legközelebb ebben sem akadályozza.
Ha a Majd legközelebb-bel megakadályozok egy lapot, amit a gyűjtőből játszanak ki, és a Semmibe kell rakni kijátszása után (pl. Tudati blokkolás), akkor a lapot a Majd legközelebb sikeres létrejötte után vissza kell rakni a Semmiből a gyűjtőbe.
Ha az ellenfelem Majd legközelebbel megakadályozott egy lényemet, utána Alakváltó ősköddel lemásolhatom azt a lényt, mivel ekkor az alakváltó lapok szabályai szerint nem azt a lényt játszom ki, hanem az Alakváltó ősködöt.
Kiadás: Alappakli, 5. kiadás (Ősök városa), Esthar Császárság Gyakoriság: ritka Lapszín (isten): Bárd Klán Típus: azonnali Altípus: reakció Szöveg: Közvetlenül azután játszhatod ki, hogy valaki megpróbált kijátszani egy lapot. A lap, illetve hatása nem jön létre, hanem a lap visszakerül tulajdonosa kezébe. Az idézési költséget (VP, SZK, feláldozott lapok, kijátszási feltétel költsége) visszakapja a lap kijátszója, az esetleges építkező lények aktivizálódnak. Ilyen lapot ebben a körben már nem lehet kijátszani, se egy újabb Majd legközelebbet. Illusztráció: Gőgös Károly Tervező: Lipták Mátyás

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2003. október 10. 20:09:17Utolsó frissítés: 2017. február 1. 12:47:17 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.