Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Kaktusztüske
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
A sok helyen megtalálható törpekaktuszt, azaz a xantusz-kaktuszt Xantuszról, a nagy gondolkodóról nevezték el, aki azáltal fedezte fel, hogy egyszer meditálás közben beleült. A növényről gyűjthető tüskék manapság a könnyen beszerezhető, rengeteg módon felhasználható tárgyak közé tartoznak.
Nézz szét a galériában!
Tükördimenzió bemutató verseny - beszámoló
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től
Szabályváltozások - 2019. november 14.
Argum City közös promóciója más játékainkkal
Tükördimenzió - bemutató verseny

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Termékismertető - Hatalom Kátyái - Tükördimenzió
Az eddig megjelent HKK kiegészítők listája
Hatalom Kártyái verseny - 2019. november 13., Excelsior

A lista folytatása...
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6728)
Versenyhirdető (1715)
Tükördimenzió bemutató verseny - beszámoló (3)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28199)
Tükördimenzió bemutató – 1. rész (444)
HKK kérdés? (44913)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái kártyalap - A Mester büntetése

A lap felújított változata (ahogy egy késõbbi kiegészítõben megjelent)

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 9 szavazat alapján 4.1)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 12 szavazat alapján 5.2)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 9 szavazat alapján 5.2)
(AK1) Időzítés: Ellenfelemre Azonnali gyógyítást lövök, mire ő Ellenvarázslatot használ. Szerencsére, nekem is van egy Ellenvarázslatom, így létrejött az Azonnali gyógyítás. Kijátszhatom-e még az Azonnali gyógyításra a Negációt, hiszen már nem közvetlenül az Azonnali gyógyítás után vagyunk? Jónéhány lap van (és a Hőskorszak kiegészítőben is lesz) amelynek szövegében az szerepel, hogy "közvetlenül azután játszhatod ki, hogy...". Ez nem jelenti azt, hogy közben semmi sem történt, csak annyit, hogy semmilyen egyéb varázslatot illetve hatást nem játszott még ki senki, amivel ne az adott lapra akart volna reagálni/hatását módosítani. Az Ellenvarázslat megértése talán a legegyszerűbb, hiszen itt nincs másról szó, mint arról, hogy az ellenvarázslattal tulajdonképpen visszaforgatjuk az idő kerekét, és az előzőleg kijátszott lapot meg nem történtté tesszük (persze azért a lap meg a VP elment). Tehát az Azonnali gyógyításra jön egy Ellenvarázslat, majd arra még egy Ellenvarázslat: a második Ellenvarázslat meg nem történtté tette az elsőt, tehát továbbra is "közvetlenül az azonnali gyógyítás után" vagyunk, azaz kijátszható a Negáció. A helyzet hasonló akkor is, ha a megnegált Azonnali gyógyításra az ellenfél egy újabb negációval válaszol. Amikor kijátsszuk az Azonnali gyógyítást, az nem jön létre abban a mikroszekundumban, hiszen az ellenfél (vagy akár mi magunk) reagálhat Ellenvarázslattal vagy más hasonló lappal. Tehát a negált Azonnali gyógyítást úgy kell tekinteni, hogy a célpont játékos sohasem gyógyult, azonnal egy olyan lapot játszottak ki rá, amelyre az van írva, hogy X ÉP-t sebez. Az újabb Negáció ezt újra megfordítja, tehát a két Negáció kioltja egymást. A fentiek figyelembevételével látszik, hogy a szabálykönyvben leírt, egyszerű időzítési szabály egy kicsit sántít. Azaz, ha valaki kijátszik egy lapot, mindig a másik játékos reagálhat, majd megint az első játékos. Hiszen, ha az ellenfél Azonnali gyógyítása után kijátszok mondjuk egy Tisztítótüzet, vajon megnegálhatja-e még az ellenfél azt a gyógyítást? Ebből, és az első, lények megmentéséről szóló példából következően úgy látjuk, hogy az időzítés szabályában a "reagálás" szót kicsit pontosabban kell értelmezni: Ha valaki kijátszik egy lapot (vagy hatást), a másik játékos reagálhat (azaz, az adott lap hatását megszüntetheti, változtathatja, befolyásolhatja) közvetlenül kijátszható azonnali lapokkal. Ha ettől eltérő lappal, hatással akar "reagálni", akkor az eredeti lapot kijátszó játékosnak még joga van a saját varázslatát változtatni, befolyásolni stb. Példa: Kijátszok egy Azonnali gyógyítást az ellenfélre. Ő erre reagálhat Ellenvarázslattal, Negációval, de nem gyárthat szörnykomponenst Fantalasszal, nem lőhet Villámsújtást meg hasonlót, amíg ki nem derült, hogy az Azonnali gyógyítást kijátszó játékos nem akarta-e a saját varázslatát módosítani pl. Negációval. Látható, hogy ez a speciális "jogom van elsőként reagálni a saját varázslatomra" szabály igen-igen ritkán kerül alkalmazásra, csak speciális esetekben, de úgy éreztük, hogy ezt a kérdést - már csak a jövőbeli kártyákkal kapcsolatban is - tisztázni kellett. Előfordulhat például, hogy valaki a saját varázslatára lő egy Ellenvarázslatot, majd arra még egyet, csak azért, hogy a lapokat a kezéből fogyassza, és kimásszon A mester büntetése alól.
(AK2) A fény szentélyét az előkészítő fázisban kapott sebzés (A Mester büntetése, A kapzsiság átka) kivédésére is fel lehet használni.
(AK3) Mely lapokra rakható Mentesség ? A megoldás kulcsa itt a kártya szövegének "minden játékos" része. Az olyan bűbájokra rakható, amelyeken szerepel ez a szöveg. Az egyszerűség kedvéért felsoroljuk az összes olyan 1., 2., 3. kiadású, Hőskorszak, Chara-din visszatér és Létsíkok lapot, amelyre a Mentesség vonatkozik: Halálos sugárzás, Éhínség, Rothadó mocsarak, A kapzsiság átka, A mester büntetése, Jaj a legyőzötteknek, Influenza, Nyitott tenyér, Haragvó istenek, Áldozat a holnapért, A hatalom átka, Diána tánca, Morgan mocsara.
(AK71) Az első ilyen dolog az azonnali reakciók időzítése. Régen ez nem volt olyan nagy gond, mivel csak olyan egyszerű reakció lapok léteztek, mint az Ellenvarázslat. Ma már azonban a Majd legközelebb és A hatalom torzulása korában jóval bonyolultabb lett a helyzet. A reakciók használatára vonatkozó szabály a következő: ha valaki kijátszik egy lapot, az ellenfél reagálhat rá egy reakcióval, majd ismét ő reagálhat, illetve ha az ellenfél nem reagált, akkor is reagálhat a saját lapjára. Majd amikor már senki sem akar reagálni, létrejönnek a varázslatok, mégpedig időrendi sorrendben először a legutoljára kijátszott reakció lap, majd az azelőtti, és így tovább. Nézzük például mi történik, ha én lövök egy Tisztítótüzet, az ellenfelem agybénítja, majd én ellenvarázslom az Agybénítást, és utána már egyikünk sem akar, vagy tud reagálni. Először létrejön az Ellenvarázslatom, ami megakadályozza az Agybénítást, vagyis létrejön az eredeti Tisztítótűz. Ez idáig nem túl bonyolult, de mi van azonban akkor, ha az ellenfelemnek még van a kezében egy Dornodon visszavág ? Fontos szabály, hogy amíg a reagálások zajlanak, addig bármelyik varázslatra lehet reagálni a sorban, akár az eredetire, akár valamelyik korábbi reakció lapra. Tehát ilyenkor az én Ellenvarázslatom után, az ellenfelem még kijátszhatja a Dornodon visszavágot a Tisztítótűzre. Ekkor a végeredmény az, hogy létrejön a visszavág, létrejön az én Ellenvarázslatom, nem jön létre az Agybénítás, és a Tisztítótűz sem. Ugyan az Agybénítás nem akadályozta meg a Tisztítótüzet, de a Dornodon visszavág igen. Tovább bonyolítva a helyzetet, én egy újabb Ellenvarázslattal meg tudom akadályozni a Dornodon visszavágot, amit az ellenfelem újból megakadályoz egy Megszakítással. Nekem van ugyan még egy Manacsapdám, de csak három VP-vel rendelkezem. Ekkor megtehetem azt, hogy manacsapdázom a Dornodon visszavágját, és a végeredmény a következő lesz: Létrejön a Manacsapdám létrejön a Megszakítás nem jön létre az Ellenvarázslatom a Megszakítás miatt nem jön létre a Dornodon visszavág a Manacsapdám miatt létrejön az első Ellenvarázslatom nem jön létre az Agybénítás létrejön a Tisztítótűz, mivel semmi sem akadályozta meg. Javaslom, hogy a könnyebb áttekinthetőség kedvéért mindig rakjátok ki a lapokat. Minden lapot jobbra attól, amelyikre vonatkozik. Ha egy lapra több is vonatkozik, akkor sorrendben egymás alá rakjátok őket. Ha minden lap kinn van, elindultok jobbról balra, és minden olyan lap létrejön, amitől jobbra nincs lap, vagy csak olyan van, ami nem jött létre. Az ellenfél lapjait tegyétek fejjel lefelé. Nézzük meg, mi van akkor, ha az egyik játékos nem akar reagálni már, de a másik még többször szeretne! A szabály erre korlátlan lehetőséget ad. Így lehetséges például, hogy egy varázslatomat az ellenfél kétszer manaégeti és még ellenvarázsolja is. Régen még mondtunk olyan dolgot, hogy először kell manaégetni, és csak utána lehet ellenvarázsolni, de jól átgondolva az eredeti szabályt, az a logikus, hogy ezt bármilyen sorrendben meg lehet tenni. Ugyanígy az is előfordulhat, hogy a saját varázslatomat ellenvarázsolom háromszor, például azért, hogy kevesebbet sebződjek A Mester büntetésétől. A Majd legközelebb, az Orrfricskázás és A hatalom torzulása újabb csavart hoztak a dologba, mivel ezeknek a lapoknak az ellenvarázsláson kívül más hatása is van. Például ha kijátszom egy Mágiatörést, az ellenfelem Majd legközelebbel reagál, akkor még én is reagálhatok Majd legközelebbel, mivel az első legközelebb még nem jött létre, ezért az egész reakció sorozatban használható a Majd legközelebb. Ha azonban egy is létrejön a legközelebbekből, akkor a kör további részében Majd legközelebbet már nem lehet kijátszani. Sok játékos úgy gondolja, hogy enged létrejönni egy Majd legközelebbet, vagy egy A hatalom torzulását, és az így kapott varázspontokból, vagy az így húzott lapokból akar tovább reagálni az eredeti varázslatra. Ez sajnos nem lehetséges, mivel a szabály az, hogy az összes reakció lap csak akkor jön létre, ha már senki nem akar reagálni, vagyis ha már húztam a torzulástól, akkor nem csak a torzulás, hanem az összes reakció lap és az eredeti varázslat is létrejön, nem lehet a továbbiakban reagálni rájuk. Az Orrfricskázás már ravaszabb kérdés, így annál a lehető legegyszerűbb döntést hoztuk. Amikor valaki kijátszik egy Orrfricskázást, az ellenfelének el kell dönteni, hogy költ-e rá varázspontot. Akár megteszi, akár nem, még mindkét játékos reagálhat bármilyen lappal bármire. Viszont ha nem költi el, később, amikor befejeződtek a reagálások, már nem költheti el.
Kiadás: Alappakli, 1. kiadás, Alappakli, 2. kiadás, Alappakli, 3. kiadás, Alappakli, 4. kiadás Gyakoriság: ritka Lapszín (isten): Fairlight Típus: bűbáj Szöveg: Minden játékos az előkészítő fázisban elveszít feleannyi ÉP-t (lefelé kerekítve), ahány lap van a kezében. Szinesítő szöveg: Néha a saját hatalma az, amivel legkönnyebben el lehet pusztítani egy mágust. - Fairlight Illusztráció: Szattler Roland

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2003. október 10. 20:05:18Utolsó frissítés: 2015. május 20. 18:53:06 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.