Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 11. kiadás július 18.
A pillanat képe
Goblin vérszomj és kitartás
(Kalandok Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
Egy ideig még vicces volt a goblinok reménytelen törekvése, hogy kalandozót öljenek. De aztán jöttek, amikor épp nem figyeltem, jöttek, amikor épp nem értem volna rá effajta csatározásra, jöttek, miután krokaunokkal csatáztam, jöttek, amikor sebektől legyengülve a szabadban táboroztam... csoda hát, hogy elegem lett belőlük?
Nézz szét a galériában!
Kelet-Magyarországi HKK Találkozó - 2020. augusztus 14-16.
HKK Legendás cél
Nyári akció! - 2020.07.30. - 2020.08.17.
Kérdezz-felelek 38.
53.Beholder Találkozó 2020.07.18. – Beszámoló

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - keresés
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - morf
Termékismertető - Hatalom Kártyái - 11. kiadás

A lista folytatása...
HKK kérdés? (45241)
Lapötletek (64397)
[HKK Piac] UR lapok (10589)
[HKK Piac] Eladó lapok (141514)
Kelet-Magyarországi HKK Találkozó - 2020. augusztus 14-16. (3)
Zarknod visszatér VÚ kódok (80)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái kártyalap - A hatalom torzulása

A lap felújított változata (ahogy egy késõbbi kiegészítõben megjelent)

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 119 szavazat alapján 7.0)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 159 szavazat alapján 7.5)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 109 szavazat alapján 7.4)
(AK100) Reagálhatok A hatalom torzulásával, ha Aranytigrissel kihoznak egy Fairlight sárkányát, mivel az Aranytigrisnél kézből játszom ki a lapot, csak a tigris miatt ez ingyen történik. Jó kérdés viszont, hogy ilyenkor mennyi lapot húz az ellenfél. Mivel a tigris tulajdonképpen nullával helyettesíti a vele kihozott lap idézési költségét, ezért a sárkány módosított idézési költsége még mindig 10, vagyis ennyi lapot húz rá az ellenfél.
(AK129) A hatalom szavánál és A hatalom torzulásánál hogyan kell számolni az áldozásos és semmizős idézési költséget? A semmizős idézési költség, más néven nekron, mindig egy az egyben számolandó. 1 Nekron = 1 VP. Az áldozós idézési költség kicsit bonyolultabb. Épületeknél és tárgyaknál egy áldozás egy varázspont, egyéb lapoknál egy áldozás három varázspontnak felel meg ilyen hivatkozás esetén.
(AK68) Nulla varázspontért játszhatok ki egy kalandozót Ommó naplójával három Bűvös erdő mellett. Az olyan hatások, melyek egy lap kijátszásakor helyettesítik az idézési költséget (pl. Ommó naplója, Kripta, Megszakítás) a teljes, módosított idézési költséget helyettesítik. Viszont, ha ilyenkor olyan lapot használok, ami a módosított idézési költségre hivatkozik (pl. Manaégés, A hatalom szava, A hatalom torzulása, stb.), az nem a helyettesített értékre vonatkozik, hanem arra a módosítottra, amit azután helyettesítünk valamivel. Pl. ha Ommó naplójával kijátszok egy Hajnali Harmatot a három Bűvös erdő mellett, akkor az erre kijátszott A hatalom torzulásával kilenc lapot húzhatok.
(AK71) Az első ilyen dolog az azonnali reakciók időzítése. Régen ez nem volt olyan nagy gond, mivel csak olyan egyszerű reakció lapok léteztek, mint az Ellenvarázslat. Ma már azonban a Majd legközelebb és A hatalom torzulása korában jóval bonyolultabb lett a helyzet. A reakciók használatára vonatkozó szabály a következő: ha valaki kijátszik egy lapot, az ellenfél reagálhat rá egy reakcióval, majd ismét ő reagálhat, illetve ha az ellenfél nem reagált, akkor is reagálhat a saját lapjára. Majd amikor már senki sem akar reagálni, létrejönnek a varázslatok, mégpedig időrendi sorrendben először a legutoljára kijátszott reakció lap, majd az azelőtti, és így tovább. Nézzük például mi történik, ha én lövök egy Tisztítótüzet, az ellenfelem agybénítja, majd én ellenvarázslom az Agybénítást, és utána már egyikünk sem akar, vagy tud reagálni. Először létrejön az Ellenvarázslatom, ami megakadályozza az Agybénítást, vagyis létrejön az eredeti Tisztítótűz. Ez idáig nem túl bonyolult, de mi van azonban akkor, ha az ellenfelemnek még van a kezében egy Dornodon visszavág ? Fontos szabály, hogy amíg a reagálások zajlanak, addig bármelyik varázslatra lehet reagálni a sorban, akár az eredetire, akár valamelyik korábbi reakció lapra. Tehát ilyenkor az én Ellenvarázslatom után, az ellenfelem még kijátszhatja a Dornodon visszavágot a Tisztítótűzre. Ekkor a végeredmény az, hogy létrejön a visszavág, létrejön az én Ellenvarázslatom, nem jön létre az Agybénítás, és a Tisztítótűz sem. Ugyan az Agybénítás nem akadályozta meg a Tisztítótüzet, de a Dornodon visszavág igen. Tovább bonyolítva a helyzetet, én egy újabb Ellenvarázslattal meg tudom akadályozni a Dornodon visszavágot, amit az ellenfelem újból megakadályoz egy Megszakítással. Nekem van ugyan még egy Manacsapdám, de csak három VP-vel rendelkezem. Ekkor megtehetem azt, hogy manacsapdázom a Dornodon visszavágját, és a végeredmény a következő lesz: Létrejön a Manacsapdám létrejön a Megszakítás nem jön létre az Ellenvarázslatom a Megszakítás miatt nem jön létre a Dornodon visszavág a Manacsapdám miatt létrejön az első Ellenvarázslatom nem jön létre az Agybénítás létrejön a Tisztítótűz, mivel semmi sem akadályozta meg. Javaslom, hogy a könnyebb áttekinthetőség kedvéért mindig rakjátok ki a lapokat. Minden lapot jobbra attól, amelyikre vonatkozik. Ha egy lapra több is vonatkozik, akkor sorrendben egymás alá rakjátok őket. Ha minden lap kinn van, elindultok jobbról balra, és minden olyan lap létrejön, amitől jobbra nincs lap, vagy csak olyan van, ami nem jött létre. Az ellenfél lapjait tegyétek fejjel lefelé. Nézzük meg, mi van akkor, ha az egyik játékos nem akar reagálni már, de a másik még többször szeretne! A szabály erre korlátlan lehetőséget ad. Így lehetséges például, hogy egy varázslatomat az ellenfél kétszer manaégeti és még ellenvarázsolja is. Régen még mondtunk olyan dolgot, hogy először kell manaégetni, és csak utána lehet ellenvarázsolni, de jól átgondolva az eredeti szabályt, az a logikus, hogy ezt bármilyen sorrendben meg lehet tenni. Ugyanígy az is előfordulhat, hogy a saját varázslatomat ellenvarázsolom háromszor, például azért, hogy kevesebbet sebződjek A Mester büntetésétől. A Majd legközelebb, az Orrfricskázás és A hatalom torzulása újabb csavart hoztak a dologba, mivel ezeknek a lapoknak az ellenvarázsláson kívül más hatása is van. Például ha kijátszom egy Mágiatörést, az ellenfelem Majd legközelebbel reagál, akkor még én is reagálhatok Majd legközelebbel, mivel az első legközelebb még nem jött létre, ezért az egész reakció sorozatban használható a Majd legközelebb. Ha azonban egy is létrejön a legközelebbekből, akkor a kör további részében Majd legközelebbet már nem lehet kijátszani. Sok játékos úgy gondolja, hogy enged létrejönni egy Majd legközelebbet, vagy egy A hatalom torzulását, és az így kapott varázspontokból, vagy az így húzott lapokból akar tovább reagálni az eredeti varázslatra. Ez sajnos nem lehetséges, mivel a szabály az, hogy az összes reakció lap csak akkor jön létre, ha már senki nem akar reagálni, vagyis ha már húztam a torzulástól, akkor nem csak a torzulás, hanem az összes reakció lap és az eredeti varázslat is létrejön, nem lehet a továbbiakban reagálni rájuk. Az Orrfricskázás már ravaszabb kérdés, így annál a lehető legegyszerűbb döntést hoztuk. Amikor valaki kijátszik egy Orrfricskázást, az ellenfelének el kell dönteni, hogy költ-e rá varázspontot. Akár megteszi, akár nem, még mindkét játékos reagálhat bármilyen lappal bármire. Viszont ha nem költi el, később, amikor befejeződtek a reagálások, már nem költheti el.
(AK81) A szabály egyértelmű, először mindig létrejön a lap hatása, majd utána következnek azok a dolgok, amiket más, asztalon levő lapok eredményeznek. Vagyis ha Alaptalan reményt, vagy A hatalom torzulását játszom ki Morgan tanítványa mellett, akkor először semmizek vagy húzok, és csak utána dobok a követő miatt.
(AK82) Nem kell elköltenem a Hajítógépre szánt csontokat, ha egy A hatalom torzulásával megakadályozzák a kijátszását. A Hajítógép idézési költsége három szörnykomponens, ezt kell elkölteni a kijátszásakor. A többi komponenst csak akkor kell elkölteni, ha a Hajítógép sikeresen játékba került.
(AK87) Minden lap alap idézési költsége a bal felső sarokba írt szám, vagyis A xirnoxok átkánál nyolc. Ez független attól, hogy mennyiért játszom ki. Amennyiért kijátszom, azt nevezzük módosított idézési költségnek, és ezt kell figyelembe venni pl. a Manacsapdánál, A hatalom torzulásánál, A hatalom szavánál és a hasonló lapoknál.
(AK88) A gyík lesújt hátrányra (pl. A hatalom torzulása, A tisztesség manifesztációja) nem működik.
(AK94) Mennyiért játszom ki a Megszakítást három Bűvös erdő mellett, ha eldobok neki két lapot? Gondolom minden vérbeli HKK-s rávágja, hogy nulláért. Azonban a kérdés nem ilyen egyszerű. A Megszakításon az szerepel, hogy az „idézési költségét helyettesítheted”, márpedig a HKK általános szabálya, hogy a lap szövegében az idézési költség mindig az alap idézési költségre vonatkozik. Ezért is hivatkoznak bizonyos lapok (pl. Manacsapda, A hatalom szava, A hatalom torzulása stb.) a módosított idézési költségre. Mi azonban tovább csavarjuk a dolgot, és azt mondjuk, hogy a helyettesítés mindig a módosított idézési költségre vonatkozik. Tulajdonképpen így is játszottuk eddig a Megszakításnál, Kisebb zannál és a hasonló lapoknál, csak nem jelentettük ezt így ki.
A 11. kiadásban megjelent Zarknod bilincse (2020) szabálylap szövegében a korábbi "ha egy lap hátránya az, hogy..." – szövegrészt "ha egy permanens hátránya az..." – szövegrészre cseréltük. A permanens definíciója szerint (Kódex 4.6.0.) ebbe a körbe nem tartoznak bele az azonnali és általános varázslatok. A módosítással néhány azonnali/általános varázslat laphúzást tartalmazó hátránya is kikerült a kivételek közül. (A legismertebb ilyen varázslat A hatalom torzulása (10.)), ezzel pedig a szabálylap erősödött, ami nem volt cél. Az új kiadás szövegét tehát úgy kell értelmezni, ahogyan a régiét. A "ha egy permanens hátránya az..." – szövegrészébe bele kell érteni a laphúzó/lapkereső hátránnyal rendelkező azonnali/általános varázslatokat is. (A teljesség igényével felsoroljuk azokat a varázslatokat, amiknek ilyen hátránya van: A hatalom torzulása (minden verzió), Bomtar vétója, Korhadás (minden verzió), Kürtszó (minden verzió), A mytokronitok átka (régi), Bomtar rendje (régi), Pajzszúzás)
Kiadás: Két világ közt, Alappakli, 6. kiadás (Ősök Városa), Alappakli, 7. kiadás (Ősök Városa) Gyakoriság: ritka Lapszín (isten): Halhatatlan Klán Típus: azonnali Altípus: reakció Szöveg: Közvetlenül azután játszhatod ki, hogy egy célpont ellenfél megpróbál kijátszani egy lapot, amely nem Tudós (Sheran) színű. A lap nem jön létre, csak a gyűjtőbe kerül, a lap kijátszója pedig húzhat annyi lapot, amennyi a lap módosított idézési költsége volt. Szinesítő szöveg: "Helytartó, nem is lett annyira csúnya! Meg aztán, csekélyke ár ez a hatalomért." Illusztráció: Havancsák Gyula

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2011. szeptember 17. 03:44:51Utolsó frissítés: 2020. augusztus 10. 14:26:51 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.