Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Tilretas öröksége július 25.
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
Mechek párharca
(Könyv esemény)
Küldd el képeslapként!
A csatamechek egy ember által irányított harci egységek, a legfélelmetesebb fegyverek a Battletech világában.
Nézz szét a galériában!
HKK Legendás cél: Roxat céhei
XXXIX. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Termikrajzás - zárás
VIII. Kelet-Magyarországi HKK Találkozó
Nyári MondoCon 2022.07.30. 07.31. – Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2022. szeptember 24., Oldschool
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis

A lista folytatása...
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3206)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28413)
Lapötletek (64626)
HKK Legendás cél: Roxat céhei (6)
[HKK Piac] Eladó lapok (141623)
XXXIX. Alanori Mini Olimpia (13)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Pura Vecz, a mester + másik lényem + Csúfolódás

Pura Vecz képességét átadom a másik lényemnek, így minden nem bűbáj spell kétszer sül ki, az eredeti Pura Veczem pedig kapja a dermesztésjelzőket.
 
A Rongybaba alap Ép-je mindig annyi, mint a gazdájáé, és az alap Ép-je és alap sebzése felcserélődik, amíg a jelző rajta van.

Ebben nem tudom, mi a kombó, mert az alábbi dolog történik.

Kijátszod a Rongybabát, az ellenfél őrposztjába kerül.

0/X az alap, és 1/X+1 a védekezés bónusszal növelt statja.

Kap egy átrendezést, ami ráteszi a jelzőt.

X+1/1 lesz a statisztikája. Az ellenfél körében lehull, és puszi. Azért a "hogyan kerüljünk egy lap hátrányba" feladványnak vannak egyszerűbb megoldásai is.
 
Sajnos a "használ" szó nincs definiálva, ezért a józan észre tudunk csak hagyatkozni.

Ami biztos, hogy mit nem jelent:
(Zilak koma alatt lévő faq

Zilak-din főkancellárral megakadályozhatok automatikus hatásokat is, mellyel az ellenfelem VP-t vagy lapot kapna. Ha csak aktivizálást igénylő hatásokra működne, akkor az rá lenne írva a lapra, hogy aktivizálást igénylő, ahogyan pl. A Sors fintorán (új) is szerepel. A „használ” ige önmagában nem definiálja az aktivizálást igénylő hatásokat.

Azaz nem kell hogy döntést hozzon róla. A hátrányok, a Kódex korábbi módosítása óta forrásnak számítanak.

tehát a hátrány aktiválódása kiváltja a forráshoz kapcsolódó automatikus hatásokat.

Szerintem működik a "kombó".
 
Az új EE-s lapok sok új ötletet adnak, de nagyon sok kérdést is vetnek fel a lapok.
Működik a Rongybaba - Strukturális átrendezés ill.
a Jutalom hírnöke - Hatalom torzulása (10.) kombó (elvileg nincs meghatározva, hogy kinek a forrását használja)?
 
Idaig ezert nem jott ki olyan leny, ami siman 0-1 Vp-bol feltamad. A tesztelok ugy iteltek meg h ez mar veszelytelen...
 
A fájdalom szépsége:Csatornapatkány+Robbanó birkák
 
+ ontorvenyu krabber
 
Jelen esetben az (el)Átkozott követő nem tudom mivel kombózik, az ősmágiával meg a bűvös erdővel az a baj, hogy a saját lapjaid drágítását nem akadályozza az ősmágia, csak az ellenfél (téged) drágító hatásait. Szóval ugyanúgy +3 VP-be kerülnek a lapjaid, hiába van rajtuk az ősmágia.
 
Hali

Az jó kombó hogy:
3 bűvös erdő
Elátkozott követő
Ősmágiás ès laphúzós paklidba
?
 
ja tényleg!
nekem csak a reakció drágítás lebegett a szemem felett
 
nem tökéletes,de nem kell neki három lap+1 csont ...
nem mondom hogy túl jó de legalább nem körülményes
ha te keztdél pedig,nem tudja lereagálni az életenergia
 
Pedig de.
 
Pedig csak egy egyszerű állandóan működő képesség.
 
Szerintem a horgonyt nem lehet csak úgy ledermesztgetni.
 
Igaz 3 lapos kombó, de mindegyik lap önmagában is használható.

Korrupt búzamester+Tűzrakás+Kékvérű oroszlán.

búzamester 6 ért, tűzrakás szikra, kékvérű dermeszti a mestert horgony oda, szikrával búzamester vissza kézbe, passz köv körben kékvérű építi a 6. zszt

végtelen kör
 
Ez aztán kombó. Mit csinálsz, ha bilincs van?
 
lépéselőny-sivara-szekerce
nem egy nagy kombó,de első körben fixen lent van
 
Egylapos kombó
Univ+9 mana
Érdemes sötét mágiát használni mivel 9 mana kicsit sok
Univ-Motyogó vérfarkas 7vp
Motyogó vérfarkas-univ vissza-univ-megrontott lélek keres 5vp
Megrontott a farkasból-áldoz farkas vissza-farkas-univ keres Lich élete 3vp
Lich-feltámad a megrontott a farkasból- farkas-univ csontfaragó keres 1vp
Maradt 1vp csontfaragó megrontott pörög végtelenszer végtelen mana
Innentől szinte ránk van bízva mivel nyerünk mert addig kereshetünk amíg nem fogy el a paklink a farkas nekronja miatt. Ha stílusosak akarunk lenni keresünk egy zombi mestert feltámad jön végtelenszer a csontfaragó megrontott páros majd keresünk egy harsonát és ütünk végtelent a mesterrel.
 
Illúzió + bármilyen cseh nyelvű lap.
 
Igen, mert van valami olyan lap, hogy ha az ellenfeled deckjében nincs lap, akkor nyertél.

Pedig szerintem ennek működnie kellene. Tábori adó ellen is szerintem a második körben simán működnie kéne annak, hogy 2 manából keresek, de nincs helyszín a deckemben.
Más kérdés, hogy ugye akkor nem húzhatok, tehát mérlegelni kell, hogy a laphátrány megéri-e azt, hogy ellenfélnek csak 2 manája legyen, ne 4, de szerintem működnie kellene.
 
Ugyanakkor ha jól emlékszem, volt egyszer olyan helyzet, talán Nemzetin, hogy valaki úgy akart helyszínt keresni, hogy nem volt a paklijában (nagyon kevés vagy talán csak 1 lap volt már a deckjében, és nem akarta valamiért felhúzni). Akkor az volt a döntés, hogy nem lehet ilyet. Ezt akkor is furcsának tartottam, pont azért, mert a helyszínkeresés szabály adta lehetőség, nem olyan, mint a Sivara/Kurtz/stb.
 
Varell altípusa lehet végzetúr, és emiatt meg is eheti az szk-t, ugyanakkor szintlépés-jelző csak kalandozóra kerülhet, avatárra nem.
Megjegyzem, helyesebb lenne, ha rákerülhetne, csak nem fejtené ki a hatását. Ez leginkább az alakváltó lapoknál fontos. Van egy hasonló elven működő, bár azért nem teljesen analóg döntés:
(AK57) Ha Pol-'de Formosha egy galetkimet torzszülötté alakítja, nem esnek le róla a torzszülöttek komponenséből kapott +1/+1-es jelzők. Miután az erősítő rákerül a galetkire, onnantól kezdve egy sima jelzőnek számít. A jelzőknek nincs "memóriájuk", nem kell jegyezni azt, hogy honnan származnak, csak sajátosságuk van. Ez a jelző pont olyan, mint a más forrásból származó +1/+1-es jelző. Csak abban az esetben veszti el hatását, ha a lény nem lénnyé alakul, pl. egy alakváltó lap (Kisebb Zan) esetében.
 
A mi biroi dontesunk nemreg, Behos versenyen az volt, amit irtal ("igy jartal, nem kapsz vissza semmit"). Ha esetleg ez is szamit valakinek, Mako Gergo szivta meg vele DK ellen.

(a Varelles dontes amugy messze nem ilyen trivialis szerintem)
 
Ennek pontosan így kellene működnie ahogy leírtad, de sajnos a tényleges ítéletet bírója válogatja.

Mint a helyszínkeresés failnél is.
Velem már történt meg az az eset, hogy kiélezett szituációban ellenfelem helyszínt keresett az előkészítő fázisában 2 vp-ért, de már nem volt helyszín a deckjében. Mondtam, hogy akkor sajnos ez van, a szabály használatának nem feltétele a helyszín megléte a pakliban. A bírói döntés pedig az lett, hogy visszakapja a manát, és húzhat lapot.
A legrosszabb az egészben az volt, hogy én tudtam, hogy a bíró tudja hogy ez helytelen ítélet, és ha nem én, hanem egy népszerűbb játékos az ellenfél, akkor nem ez a döntés született volna.

Pontosan ugyanaz a szituáció, amikor 2 éve behó talin Katulin Péter játszott Sallai Gábor ellen a pörgős versenyen, és egy varelles-végzeturas-csontmegevős szituációban született a szabályokkal szembemenő döntés a jelenlévő bíróktól, méghozzá egyhangúan.
Ez is olyan szituáció volt, hogy ha nem Péter az ellenfél, akkor valószínűleg a szabályoknak megfelelő döntés születik.

Szomorúan jegyezném meg, hogy amíg ilyen "pofára osztályozások" előfordulhatnak a hkk-ban, addig nem a broken kombókban szereplő lapok nerfelése a legnagyobb probléma.
 
Tegyük hozzá, hogy ez a manőver egyszer elmegy, mert azt mondjuk, hogy elnézte a player. De ezt a "kiskaput" nem használhatja senki arra, hogy kevergesse a pakliját, mert ez is szándékos csalás. Szóval pláne így, hogy jól felhívtad erre a dologra a figyelmet, nehéz lenne bedumálni bárkinek egy versenyen, hogy oh jaj, hát nem néztem meg a nekront, hogy kiment-e Sivara.
Ettől függetlenül a Vp-t nem vonhatod le, ha nincs a paklidban önmagát kereső lap, szóval ilyenkor a cselekvés megkísérlését vissza kell vonni, és a cselekvéstől jogától sem esik el a játékos (mivel effective nem csinált semmit).
Ez olyan, mintha megpróbálnád kijátszani a 3. lapodat kézből háló mellett, és visszavetetik veled. A mana ilyenkor sem veszik el, hiszen visszavontad a cselekvési szándékot.

Lásd még: Kódex 23. pont. (Ez ugyan csak a lapkijátszást említi, de ez mindenféle cselekvésre igaz).
 
1. Ha eleve nem volt Sivara a deckedben, de elköltöd a Vp-t, és keresgélsz a paklidban...
Nos, ha ezt az én általam felügyelt versenyen adod elő, akkor össze is csomagolhatsz és el is húzhatsz haza, és többet nem is kell hogy elgyere.
Ez ugyanis szándékos csalás, pont olyan, mintha manipulálnád a paklidat, vagy a kézben lévő lapokat. Az ilyen figurákra meg nincs szükség sehol.
Persze - gondolom - képletesen vázoltad a verziót...

Egyébiránt meg igaza van a kollégának, ha egy képesség nincs, akkor azt nem lehet használni.
Ha nincs Sivara/Kurtz/Szekerce a deckben, akkor nincs képesség, amire el lehet költeni a Vp-t.
Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy ok, megfogom 2 Vp-ért a lényedet, a Fluxommal... pedig nincs is Flux az asztalodon... Nonszensz

2. Ha egyébként volt a deckedben Sivara, de pl. kimentek nekronba, akkor ez nem egy szándékos csalás, hanem egy figyelmetlenség. És igen, vissza kell írnia VP-t, lásd fentebb, egy nem létező képességre nem lehet elkölteni Vp-t.

3. Ha van Sivara a deckben, de pl. bilincs miatt nem lehet lapot előkeresni, akkor elvben használhatod a képességét, és elköltheted rá a Vp-t, csak maga a keresés nem végezhető el. A bilincs nem a képesség használatát tiltja meg, hanem magát a keresést, mint fizikai tevékenységet.

114.2. A késleltetett erőforráshoz kapcsolódó hatások akkor vizsgálhatók, amikor a játékos az erőforrásból ténylegesen részesül, vagy részesült volna.

[Kiegészítés]
Ha a késleltetett erőforrást létrehozó cselekvés pillanatában valamilyen körülmény megtiltja vagy egyéb okból lehetetlenné teszi az erőforrás megszerzését (pl.: szabálylap tiltja a laphúzást, Vp szerzést, vagy pl. húzás esetén már nincs lap a pakliban, stb.), ez magának a cselekvésnek nem akadálya. Ha az erőforrás tényleges megszerzéséig az akadályozó körülmény megszűnik, az erőforrást a játékos megszerezheti.
114.3. Az erőforrásra és a késleltetett erőforrásra vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell a keresésre és a visszavételre is.
 
Bíró!
 
OK. Kijátszom egy Rémálmot, Kóborlót vagy Ysdrullt, esetleg használom a Szem szimbólumot...
Hagyjuk már!

Megjegyzem a segítség szándékával supportolom a HKK-t, ráadásul társadalmi munkában.
Van jobb dolgom is, mint magyarázkodni...
Leírtam a véleményem. Ha lenne róla írott döntés, mellékeltem volna. Mivel nincs, ezért ez továbbra is csak egy vélemény.
Ha nem tetszik, hívj bírót.
 
Erre az lesz a válasz, hogy pakliban lévő lap aktiválást kívánó képessége, ergo nem használhatod, ha nincs a paklidban.
 
"A keresés jellegéből fakad, hogy nem lehetséges előre megnevezni, hiszen majd a keresgélés közben fogom eldönteni"

Elnézést, de ez így nem igaz, ezt simán rámondhatjuk a gyűjtőből való visszavételre is (akár). A pakliban lévő lapok is ismertek, csak nem olyan könnyen (és mindkét játékos által) megismerhetőek, mint pl. a gyűjtőben lévők. De mondjuk ez is részprobléma, kereshetek olyan lapot is, ami nincs a pakliban. Szóval erre nem ér hivatkozni, azt lehet mondani, hogy a keresés kivétel, és punktum. (Csak akkor legyen valahol ez mondva.)
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.