Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Alanor bűnei május 12.
HKK - Zén Legendái: Ryuku szigetvilág március 24.
A pillanat képe
Barlangkaland
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Hatalmas barlangszáj ásítozik a hegyoldalban, előtte óriáscsontok hevernek. "Miféle fenevad élhet itt, amely óriásokkal táplálkozik? Talán egy sárkány - ide vele, százat öltem a Sötét Föld sárkánybarlangjainál!" - egy világot járt kalandozó gondolatai a helyi rém barlangjánál
Nézz szét a galériában!
XLIX. Alanori Olimpia
Pünkösdi letöltésfieszta
Élőholt invázió 2.
XLIX. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2018.06.16. PROGRAMJA
Alanor bűnei - lapelemzés

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Hatalom Kártyái verseny - 2018. május 27., Miskolci HKK Klub
Hatalom Kártyái verseny - 2018. május 27., Miskolci HKK Klub
Hatalom Kártyái verseny - 2018. május 26., Debrecen 6.

A lista folytatása...
Lapötletek (63648)
Támasszuk fel a közösséget! (18)
ŐV help (511)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27666)
[HKK Piac] Eladó lapok (140593)
[HKK Piac] UR lapok (10319)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Szörnyek és szörnyek és szörnyek...
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Egylapos kombó
Univ+9 mana
Érdemes sötét mágiát használni mivel 9 mana kicsit sok
Univ-Motyogó vérfarkas 7vp
Motyogó vérfarkas-univ vissza-univ-megrontott lélek keres 5vp
Megrontott a farkasból-áldoz farkas vissza-farkas-univ keres Lich élete 3vp
Lich-feltámad a megrontott a farkasból- farkas-univ csontfaragó keres 1vp
Maradt 1vp csontfaragó megrontott pörög végtelenszer végtelen mana
Innentől szinte ránk van bízva mivel nyerünk mert addig kereshetünk amíg nem fogy el a paklink a farkas nekronja miatt. Ha stílusosak akarunk lenni keresünk egy zombi mestert feltámad jön végtelenszer a csontfaragó megrontott páros majd keresünk egy harsonát és ütünk végtelent a mesterrel.
 
kirstálypraglonc+pozitív létsík
 
Illúzió + bármilyen cseh nyelvű lap.
 
Igen, mert van valami olyan lap, hogy ha az ellenfeled deckjében nincs lap, akkor nyertél.

Pedig szerintem ennek működnie kellene. Tábori adó ellen is szerintem a második körben simán működnie kéne annak, hogy 2 manából keresek, de nincs helyszín a deckemben.
Más kérdés, hogy ugye akkor nem húzhatok, tehát mérlegelni kell, hogy a laphátrány megéri-e azt, hogy ellenfélnek csak 2 manája legyen, ne 4, de szerintem működnie kellene.
 
nem hinném hogy pofára osztályzott Zsolti, csak rosszul tudta. Mondjuk így is kínos
 
Ugyanakkor ha jól emlékszem, volt egyszer olyan helyzet, talán Nemzetin, hogy valaki úgy akart helyszínt keresni, hogy nem volt a paklijában (nagyon kevés vagy talán csak 1 lap volt már a deckjében, és nem akarta valamiért felhúzni). Akkor az volt a döntés, hogy nem lehet ilyet. Ezt akkor is furcsának tartottam, pont azért, mert a helyszínkeresés szabály adta lehetőség, nem olyan, mint a Sivara/Kurtz/stb.
 
Varell altípusa lehet végzetúr, és emiatt meg is eheti az szk-t, ugyanakkor szintlépés-jelző csak kalandozóra kerülhet, avatárra nem.
Megjegyzem, helyesebb lenne, ha rákerülhetne, csak nem fejtené ki a hatását. Ez leginkább az alakváltó lapoknál fontos. Van egy hasonló elven működő, bár azért nem teljesen analóg döntés:
(AK57) Ha Pol-'de Formosha egy galetkimet torzszülötté alakítja, nem esnek le róla a torzszülöttek komponenséből kapott +1/+1-es jelzők. Miután az erősítő rákerül a galetkire, onnantól kezdve egy sima jelzőnek számít. A jelzőknek nincs "memóriájuk", nem kell jegyezni azt, hogy honnan származnak, csak sajátosságuk van. Ez a jelző pont olyan, mint a más forrásból származó +1/+1-es jelző. Csak abban az esetben veszti el hatását, ha a lény nem lénnyé alakul, pl. egy alakváltó lap (Kisebb Zan) esetében.
 
A mi biroi dontesunk nemreg, Behos versenyen az volt, amit irtal ("igy jartal, nem kapsz vissza semmit"). Ha esetleg ez is szamit valakinek, Mako Gergo szivta meg vele DK ellen.

(a Varelles dontes amugy messze nem ilyen trivialis szerintem)
 
Ennek pontosan így kellene működnie ahogy leírtad, de sajnos a tényleges ítéletet bírója válogatja.

Mint a helyszínkeresés failnél is.
Velem már történt meg az az eset, hogy kiélezett szituációban ellenfelem helyszínt keresett az előkészítő fázisában 2 vp-ért, de már nem volt helyszín a deckjében. Mondtam, hogy akkor sajnos ez van, a szabály használatának nem feltétele a helyszín megléte a pakliban. A bírói döntés pedig az lett, hogy visszakapja a manát, és húzhat lapot.
A legrosszabb az egészben az volt, hogy én tudtam, hogy a bíró tudja hogy ez helytelen ítélet, és ha nem én, hanem egy népszerűbb játékos az ellenfél, akkor nem ez a döntés született volna.

Pontosan ugyanaz a szituáció, amikor 2 éve behó talin Katulin Péter játszott Sallai Gábor ellen a pörgős versenyen, és egy varelles-végzeturas-csontmegevős szituációban született a szabályokkal szembemenő döntés a jelenlévő bíróktól, méghozzá egyhangúan.
Ez is olyan szituáció volt, hogy ha nem Péter az ellenfél, akkor valószínűleg a szabályoknak megfelelő döntés születik.

Szomorúan jegyezném meg, hogy amíg ilyen "pofára osztályozások" előfordulhatnak a hkk-ban, addig nem a broken kombókban szereplő lapok nerfelése a legnagyobb probléma.
 
Tegyük hozzá, hogy ez a manőver egyszer elmegy, mert azt mondjuk, hogy elnézte a player. De ezt a "kiskaput" nem használhatja senki arra, hogy kevergesse a pakliját, mert ez is szándékos csalás. Szóval pláne így, hogy jól felhívtad erre a dologra a figyelmet, nehéz lenne bedumálni bárkinek egy versenyen, hogy oh jaj, hát nem néztem meg a nekront, hogy kiment-e Sivara.
Ettől függetlenül a Vp-t nem vonhatod le, ha nincs a paklidban önmagát kereső lap, szóval ilyenkor a cselekvés megkísérlését vissza kell vonni, és a cselekvéstől jogától sem esik el a játékos (mivel effective nem csinált semmit).
Ez olyan, mintha megpróbálnád kijátszani a 3. lapodat kézből háló mellett, és visszavetetik veled. A mana ilyenkor sem veszik el, hiszen visszavontad a cselekvési szándékot.

Lásd még: Kódex 23. pont. (Ez ugyan csak a lapkijátszást említi, de ez mindenféle cselekvésre igaz).
 
köszönöm. természetesen szándékomban se állt csalni, csak szerettem volna tőled egy hozzászólást amire majd hivatkozhatok versenyen, amikor profi játékosok nem engedik visszaírni a manámat...
 
1. Ha eleve nem volt Sivara a deckedben, de elköltöd a Vp-t, és keresgélsz a paklidban...
Nos, ha ezt az én általam felügyelt versenyen adod elő, akkor össze is csomagolhatsz és el is húzhatsz haza, és többet nem is kell hogy elgyere.
Ez ugyanis szándékos csalás, pont olyan, mintha manipulálnád a paklidat, vagy a kézben lévő lapokat. Az ilyen figurákra meg nincs szükség sehol.
Persze - gondolom - képletesen vázoltad a verziót...

Egyébiránt meg igaza van a kollégának, ha egy képesség nincs, akkor azt nem lehet használni.
Ha nincs Sivara/Kurtz/Szekerce a deckben, akkor nincs képesség, amire el lehet költeni a Vp-t.
Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy ok, megfogom 2 Vp-ért a lényedet, a Fluxommal... pedig nincs is Flux az asztalodon... Nonszensz

2. Ha egyébként volt a deckedben Sivara, de pl. kimentek nekronba, akkor ez nem egy szándékos csalás, hanem egy figyelmetlenség. És igen, vissza kell írnia VP-t, lásd fentebb, egy nem létező képességre nem lehet elkölteni Vp-t.

3. Ha van Sivara a deckben, de pl. bilincs miatt nem lehet lapot előkeresni, akkor elvben használhatod a képességét, és elköltheted rá a Vp-t, csak maga a keresés nem végezhető el. A bilincs nem a képesség használatát tiltja meg, hanem magát a keresést, mint fizikai tevékenységet.

114.2. A késleltetett erőforráshoz kapcsolódó hatások akkor vizsgálhatók, amikor a játékos az erőforrásból ténylegesen részesül, vagy részesült volna.

[Kiegészítés]
Ha a késleltetett erőforrást létrehozó cselekvés pillanatában valamilyen körülmény megtiltja vagy egyéb okból lehetetlenné teszi az erőforrás megszerzését (pl.: szabálylap tiltja a laphúzást, Vp szerzést, vagy pl. húzás esetén már nincs lap a pakliban, stb.), ez magának a cselekvésnek nem akadálya. Ha az erőforrás tényleges megszerzéséig az akadályozó körülmény megszűnik, az erőforrást a játékos megszerezheti.
114.3. Az erőforrásra és a késleltetett erőforrásra vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell a keresésre és a visszavételre is.
 
nekem is ez a tippem mindig, de minden ellenfelem ellenkezett
 
Bíró!
 
OK. Kijátszom egy Rémálmot, Kóborlót vagy Ysdrullt, esetleg használom a Szem szimbólumot...
Hagyjuk már!

Megjegyzem a segítség szándékával supportolom a HKK-t, ráadásul társadalmi munkában.
Van jobb dolgom is, mint magyarázkodni...
Leírtam a véleményem. Ha lenne róla írott döntés, mellékeltem volna. Mivel nincs, ezért ez továbbra is csak egy vélemény.
Ha nem tetszik, hívj bírót.
 
Erre az lesz a válasz, hogy pakliban lévő lap aktiválást kívánó képessége, ergo nem használhatod, ha nincs a paklidban.
 
ha már itt járunk. ha nincs Sivara a paklimban akkor elkölthetem az 1 manát keresésre? Pontosabban, ha azt hiszem hogy van sivara a paklimban, és elköltöm a manát majd kereséskor jövök rá hogy nincs, akkor visszaírhatom a manát?

kereshetek akkor is ha nincs a paklilistámon? Mert akkor találtam egy jó ellenszert a Tábori adóra...
 
"A keresés jellegéből fakad, hogy nem lehetséges előre megnevezni, hiszen majd a keresgélés közben fogom eldönteni"

Elnézést, de ez így nem igaz, ezt simán rámondhatjuk a gyűjtőből való visszavételre is (akár). A pakliban lévő lapok is ismertek, csak nem olyan könnyen (és mindkét játékos által) megismerhetőek, mint pl. a gyűjtőben lévők. De mondjuk ez is részprobléma, kereshetek olyan lapot is, ami nincs a pakliban. Szóval erre nem ér hivatkozni, azt lehet mondani, hogy a keresés kivétel, és punktum. (Csak akkor legyen valahol ez mondva.)
 
Read only OFF

khm... Zilak-din khm...

Mellesleg jó lenne kicsit a kódexet frissíteni és átgondolni, mostanában eléggé sok kérdés merül fel, amire konkrétumokkal alátámasztott érvelést keresve se találni a fórum oldalain...

Read only ON.
 
Javaslom kikapcsolni a "write-only" funkciót...
 
Talán még szerencsésebb az alábbi megfogalmazás:

Megakadályozza a forrást, és ellenfelednek el kell dobnia a kezéből egy véletlenszerűen választott lapot a semmibe.
 
A ködszita bármilyen kereső forrást fog.
Még az előtt, univerzálisan megfoghatod a forrást, hogy az ellenfél keresett volna.
Itt a kérdés ott merül fel, ha mondjuk azonnalit kereső forrást semlgesítesz.

Hangsúlyozom: ilyen lap jelenleg nincs, de elvben semmi nem akadályozza meg, hogy később legyen.

Így hangzana a lap képessége a régi szövegezési rendszer alapján:
0vp, Ne olyan hevesen!
Chara-din azonnali reakció
Közvetlenül azután játszhatod ki, hogy ellenfeled egy erre alkalmas forrásával a paklijából kikeresett és kézbe vett egy azonnali varázslatot.
Ellenfelednek vissza kell kevernie a kikeresett lapot, és el kell dobnia a kezéből egy véletlenszerűen választott lapot a semmibe.

Flavour - “lófaszt a seggedbe”

Ennél ugye az a probléma, hogy ha olyan forrással keres, amivel nem csak azonnalit lehet keresni, akkor meg kell várni amíg kikeresi, és csak ezután lehet aktiválni.

Gyűjtőből visszavételnél ilyen anomália nincs, mert a visszavenni kívánt lapot a forrás használatakor meg kell nevezni, és azonnal lehet rá reagálni, pl egy szintén fiktív tárgy visszavevő forrás semlegesítéssel.

Remélem érthető a problémám.
 
4.13.5. Amennyiben egy játékos egy bizonyos nevű, vagy bizonyos tulajdonsággal bíró lapot keres ki a paklijából, a kikeresett lapot mindig meg kell mutatnia.

ergo: ha bármilyen lapot kivehetsz, akkor nem kell megmutatnod.
 
Ha megkánterelték a keresést, akkor egyáltalán nem is kezdhetsz el keresgélni. Vagy ha el kezdesz keresni, akkor ott már nincs/nem lehet kánterelés, hiszen a kereső hatás sikeresen létrejött.

Szerintem a keresés logikáját, és funkcióját tekintve kivétel kell legyen a lent taglalt szabály alól. Egyrészt a keresgélés maga szerves része annak a döntésnek, hogy egyáltalán melyik konkrét lapot fogom elővenni az opciók közül, másrészt a keresés végeztével úgyis meg kell mutatni a lapot.
Ha mindig meg kellene neveznem azt a konkrét lapot, amit keresek, akkor egy általános keresésénél (ti. ami bármilyen lapot keres) is meg kellene nevezni, és ez eléggé nonszensz lenne. Ugyanis nem kell megmutatnom a kikeresett lapot, de meg kell előre neveznem? Mi vaaan? És ha egy másikat nevezek meg..? És még számos további kérdés felvetődik.

Szóval a keresésnél nem kell megnevezni a konkrét lapot.

Onnan is le lehet vezetni, hogy a kereső forrás használatakor minden LEHETSÉGES döntést meg kell hozni. A keresés jellegéből fakad, hogy nem lehetséges előre megnevezni, hiszen majd a keresgélés közben fogom eldönteni...
 
hasonló lap van, a Nevezési díj, és ott nem kell előre megnevezni a kikeresett lapot.
az indukátort meg lehet 9 vp-vel helyettesíteni
 
Igazából engem is érdekelne, hogy pontosan mit kell egy forrás használatakor meghatározni, különös tekintettel az azonnali illetve kör végi/késleltetett lapkeresésre és gyűjtőből visszavételre (a miért is érdekelne, de nem bízom benne, hogy van).

Gyanítom, hogy igazából mindig mindent el kell előre dönteni, kivéve keresésnél, mert ott magát a lapot nem kell kiválasztani (ez egy kicsit logikus, mert milyen lenne már, ha elkezdesz keresgélni, kiválasztod a lapot, aztán hopp, keverd is vissza, mert megkánterelték a keresést).

Amúgy van olyan lap, ami kereső forrást fog, a Ködszitálás.
 
Most, ez alapján a beszélgetés alapján felmerült bennem egy kérdés. Alapból a kérdés rovatba írnám, de itt került szóba....

Bevallom, nem kerestem rá, hogy ténylegesen van-e ilyen lap.
Ha használok egy forrást, ami alapján a KÖR VÉGÉN kikereshetek egy lapot a deckből (vagy akár csak egy kicsit késleltetve, lényeg, hogy nem a forrás használata után azonnal), akkor sem kell megmondani, hogy mit fogok keresni? És ha addig behúzom/kigomakozzák, akkor megszívtam?

Mert ugye azonnali keresésnél nem kell megmondani. De ott majdnem mindegy is, hogy meg kell-e mondani, mert nem nagyon jöhet közbe semmi.
Olyan lap jelenleg nincs, hogy "semlegesítés: azonnali varázslat kereső forrás".
De ha késleltetve keresek, akkor azért bele lehet köpni a levesbe.
 
Kezd egyre halálosabb lenni ez a kombó...
 
Tehát a kombó 2 Duplacsavarral működik, eggyel nem?...
 
A játékvezetés utolsó döntése szerint valóban így van. A források használatakor minden lehetséges döntést meg kell hozni, és az egyik ilyen lehetséges döntés, hogy mit veszel vissza.
Logikátlan, tudom, és volt idő, mikor másként működött, mi több, volt amikor ezzel pont ellentétes volt a játékvezetés döntése, és még egy faq is született erről... de most viszont így van.

Nem mondom, hogy ez így jó, vagy hogy rossz, csak azt, hogy ma már így kell játszani az ilyen forrásokat.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.