Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Szörnycsábulás
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Egy jótanács kalandozóknak: jó ugyan, ha a befogott szörnyeid ragaszkodnak hozzád, de soha ne engedd, hogy túlzásba vigyék!
Nézz szét a galériában!
Tükördimenzió bemutató – 1. rész
Tükördimenzió beharangozó
Egylapos egyszínű – Versenybeszámoló
Alanori Olimpia kódbeváltás
Egyedi HKK verseny - 2019. október 12.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2019. október 18., Dungeon
Hatalom Kártyái verseny - 2019. október 11., Dungeon
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái verseny - 2019. szeptember 29., Pécs 9.

A lista folytatása...
Tükördimenzió bemutató – 1. rész (18)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28188)
Tükördimenzió beharangozó (24)
HKK kérdés? (44874)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9403)
Lapötletek (64259)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - kijátszás

(AK102) Ha az Ördögi mentorral visszahozok egy Illúziómester, a mester képességével visszavehetem-e az éppen kijátszott mentort? Vizsgáljuk meg lépésről lépésre a kérdést! Az első, burkolt probléma az, hogy a gyűjtőből visszarakva egyáltalán használhatom-e az Illúziómester képességét. Mivel a lap csak kijátszást említ, nem pedig kézből kijátszást, és mivel bármilyen játékba hozatal kijátszásnak számít, ezért használhatom a visszavevős képességet. A másik kérdés, hogy magát az éppen kijátszott Ördögi mentort visszavehetem-e? Ez hasonlít a klasszikus Múltidéző esetére: Visszavehetem-e a Múltidézővel saját magát? A válasz nem volt, mondván, hogy egy lap csak akkor kerül a gyűjtőbe, ha minden hatása, és minden általa kiváltott hatás lezajlott. Vagyis az Ördögi mentor is csak akkor, amikor már minden lény visszajött, és minden ekkor érvényesülő hatás, így az Illúziómester képessége is lezajlott.
(AK106) Nem rakhatok életjelzőt A halhatatlanok nagymesterével az Esszenciakapoccsal másolt lényre. A követővel akkor rakhatsz jelzőt, ha egy lényt sikeresen kijátszottál a kezedből. Az Esszenciakapocsnál a kezedből varázslatot játszol ki, ami játékba hoz egy lényt. Egy lény bármilyen módon történő játékba hozatala ugyan kijátszásnak minősül, de nem kézből történő kijátszásnak. Ugyanezért nem lehet megakadályozni a kapcsozást az Alattomos fekete csáp jelzőjével sem, mivel az is kézből történő kijátszásra vonatkozik.
(AK109) Mennyit sebződök akkor, ha egy azonnali varázslattal lelövöm az Átkozott mágiát (új)? A kérdést úgy lehet általánosítani, hogy ha egy lap kijátszása miatt egy asztalon levő lap csinálna valamit, az mikor jön létre pontosan. Nos, ez az asztalon levő lap szövegétől függ, amit alapjában véve három csoportra lehet bontani. Az első, amikor az szerepel a lapon, hogy „egy lap sikeres kijátszása után”. Ebben az esetben ugye tiszta a dolog, kijátszom a lapot, lezajlanak a reakciók, és a reakciók létrejötte után, minden sikeresen kijátszott lapért (akár az eredeti lap, akár a reakció), megtörténik a dolog. A második kategória az, amikor a lapon az szerepel, hogy „egy lap kijátszásakor”. Ekkor ugye a lapnak nem szükséges sikeresen létrejönnie. Amúgy a helyzet a fentihez hasonló. Kijátszom a lapot, lezajlanak a reakciók, majd a végén minden kijátszott lapért, függetlenül, hogy sikeres volt-e, vagy nem, eredeti lap, vagy reakció, létrejön az a bizonyos hatás. A harmadik eset az, amikor a lapon az szerepel valamilyen megfogalmazásban, hogy a „kijátszáskor azonnal”, pl. Orgling tanácsadó, Mestermágus stb. Ez esetben, amikor kijátszom a lapot, egyből, még a reakciók előtt létrejön a hatás, ugyanígy a kijátszott reakció lapoknál is létrejön mindig, még a következő reakció kijátszása előtt. Mivel a Átkozott mágiára (új) a második eset vonatkozik, abból lehet levezetni a választ a fenti esetre. Kijátszom az azonnali varázslatot, létrejön, az Átkozott mágia (új) a gyűjtőbe kerül, majd ezután jönne a képessége, amiből így csak a büntetés érvényesül, vagyis összesen hármat sebez.
(AK110) Nem húzhatok lapot a Zombi mesterrel, ha a Temetővel (új) hozok vissza élőholt lényt a gyűjtőből. A Zombi mesternél csak kézből kijátszáskor húzhatok. A Temetőn (új) valóban szerepel, hogy a gyűjtőből úgy játszom ki az élőholtakat, mintha a kezemből játszanám ki, de ez arra vonatkozik, hogy a kijátszott lapok hatásai úgy jönnek létre, illetve még azt is jelenti, hogy lehet rá reakcióval reagálni. Ettől azonban még nem lesz kézből kijátszás, így azok a dolgok, amik kézből kijátszásra vonatkoznak, ebben az esetben nem működnek.
(AK114) Olcsóbb lesz- e a Tükördémon kijátszása, ha thargodant másolok A torzak hercege mellett? Kapok-e érte szörnykomponenst? Nézzük meg pontosan mi is történik egy lap kijátszásakor. Először kiválasztom a kijátszandó lapot: ez a Tükördémon. Ezután megnevezem a lap célpontját, vagy egyéb megválasztandó hatását, vagyis itt megnevezem milyen lényt akarok másolni. Ezután megállapítom a lap idézési költségét. Mivel még mindig Tükördémont játszok ki, ezért A torzak hercege nem olcsóbbítja. Majd levonom az idézési költséget, és ha nincs reakció, létrejönnek a kijátszás utáni hatások. Ekkor a lap már thargodan, így a sikeres kijátszáskor létrejövő hatások is erre vonatkoznak (ld. Alanori Krónika 96. Kérdezz-felelek rovata), vagyis kapok érte komponenst.
(AK118) Az Ősi halálmágiával leszedek egy lényt, és feltámasztom vele egy újrahasznosítós lényemet. Újrahasznosíthatom-e az a lényt, amit leszedtem? Egy lap kijátszásánál a következő a sorrend: kijátszom a lapot, reagálunk rá, ezután jönnek az életmentő hatások, majd ezek után jönnek azok a hatások, amiket a lap kijátszása eredményezett. Kijátszom az Ősi halálmágiát, gyűjtőbe küldök vele egy lényt, feltámasztok vele egy lényt, nincs reakció, életmentő hatásként esetleg megmenti az ellenfél a lényét mondjuk egy Sebezhetetlen vérfarkassal, majd a gyűjtőbe kerül a lény, feltámad a másik lény, és jönnek a kapcsolódó hatások, mint pl. az újrahasznosítás. Ekkor már a leszedett lény a gyűjtőben van, vagyis újrahasznosíthatom.
(AK118) Sebződök-e a Rothadó borzalomtól, ha lelövöm egy Időcsapással? Egy lap kijátszásánál a következő a sorrend: kijátszom a lapot, reagálunk rá, ezután létrejönnek azok az automatikus hatások, amiket a lap kijátszása eredményezett, majd utána lehet életmentő hatásokat használni. Ennek tükrében a Kataklizma (új) esetében nem fog sebezni a borzalom, viszont amikor Időcsapással ölöm meg, akkor igen, hiszen az automatikus hatások létrejöttekor a borzalom még ott vár az asztalom az életmentő hatásokra.
(AK16) Lap kijátszásának, játékba hozatalának nevezzük, amikor egy lap akár kézből, akár valamilyen módon a gyűjtőből a játékba kerül. Ha valamely kártya csak a kézből játékba hozott lapokra hat, akkor ez külön rá van írva.
(AK69) Ha valaki lerakta a kijátszani készült lapot az asztalra, vagy a gyűjtőbe, akkor már nem veheti vissza, függetlenül attól, hogy levonta-e érte a varázspontot. Akkor sem táncolhat vissza, ha bejelentette hangosan, hogy mit játszik ki, és levonta érte a varázspontot. Persze az ellenfél megengedheti azt, hogy mégis visszavedd, de ez már az ő jóindulatán múlik.
(AK86) Nos, kicsit nagy a kavarodás abból a szempontból, hogy mi minősül kijátszásnak. Egyszerűsítjük a dolgot: egy lap bármilyen módon történő játékba hozatala kijátszásnak minősül. Ebből következik, hogy a kijátszási feltételt is mindig teljesíteni kell. Ez alól persze kivételt képez az, ha egy lapra rá van írva, hogy nem kell teljesíteni a kijátszási feltételt. Más a helyzet viszont a reakció varázslatokkal és hatásokkal. Ezeket csak, és kizárólag kézből történő kijátszás esetén lehet használni. Vagyis pl. az Ydvennel visszahozott bűbáj ellen nem. Ez alól is kivételt képeznek az olyan lapok, amikre az van írva, hogy tekintsd úgy, mintha kézből játszottad volna ki. Ezekre lehet reakcióval reagálni. Természetesen a víziók is kézből kijátszásnak számítanak.
(AK90) Kell fizetnem fenntartási költséget a Zafír drakón után akkor is, ha a közvetlenül a pakliból kerül játékba, vagy a gyűjtőből hozom vissza. A lap szövege az, hogy kijátszás után rakjam rá a jelzőket, amik után fizetek. Mivel minden fajta játékba hozatal kijátszásnak számít, ezért ezekben az estekben is rákerül a jelző.
(AK97) A Hullarablással elvett lény a gyűjtőbe kerülés helyett hozzám kerül, vagyis a rárakott lapok és jelzők sem esnek le róla. Ha pl. átveszek egy izom jelzős lényt, akkor az ellenfelem húz a jelzők miatt, hiszen a lény gazdát cserél, de hozzám a lény az izom jelzőkkel együtt érkezik. Ha később megölik a lényt, akkor én húzhatok az izom jelzők miatt. A Hullarablás egy lopó lap, a lény már játékban van, még nem került a gyűjtőbe, csak átkerül hozzám. Vagyis nem számít lény kijátszásnak, így nem érvényesülnek sem a lény kijátszáskor történő képességei, sem a gyűjtőbe kerüléskor történők.
(AK98) Kijátszás: Az Ősök Városa 6. kiadás szabálykönyve azt mondja, hogy a kijátszás kézből történik. Ez ellentmond az AK86-ban megjelent szabállyal, hogy egy lap bármilyen módon történő játékba hozatala kijátszásnak minősül. E tekintetben a krónikás szabály felülírja a szabálykönyvet, hiszen ez a későbbi.
KijátszásKézből kijátszás: Az AK 119-ben tisztáztuk ezeket a fogalmakat, konkrét példákkal illusztrálva. Azóta azonban rengeteg lap esetében merültek fel kérdések, így tovább szeretnénk egyszerűsíteni ezt a dolgot. Ezentúl egy lap játékba kerülése két módon történhet: kézből kijátszással vagy sima kijátszással. 1. Kézből kijátszás az, ha egy lapot bármilyen módon a kezemből játszok ki. Kézből kijátszás a vízió és a feltámadás is, és mostantól minden olyan egyéb játékba hozatal, amin az szerepel, hogy „mintha a kezedből játszanád ki”. Ilyenek pl. a Temető (új), El Miacchi, Rhatt papja, Kifordított varázsdoboz stb. - Az ily módon kirakott lapokat úgy kell tekinteni, mintha a kezedből játszanád ki. - Lehet rájuk reagálni reakció lapokkal. - Kisülnek azok a hatások, melyek kézből kijátszáskor működnek. - Hat rájuk az Ősi béklyó és a háló. 2. Nem kézből való kijátszás az, amikor egy lapot nem a kezemből játszok ki, hanem bármilyen egyéb módon hozom játékba, pl. a gyűjtőből, pakliból vagy egy előre kikészített lapot rakok ki. - Az ilyen módon kijátszott lapokra nem lehet reagálni. - Nem akadályozza őket az Ősi béklyó, vagy a háló. - Nem sülnek ki azok a hatások, melyek azt mondják, hogy „ha egy lapot kijátszol a kezedből...”
A Csontkovács képességével visszarakott, vagy a Szinguláris gyengeséggel pakliból kijátszott lap - a Csontkovács és a Szinguláris gyengeség szövegével ellentétben - kijátszásnak számít, de nem kézből kijátszásnak. Tehát nem lehet rá reagálni, és nem sülnek ki rá azok a hatások, amik kézből kijátszásra működnek. Ráadásul ennek a két lapnak a használatánál a visszarakott/elővett lap kijátszáskori képesség sem jön létre, erre próbált utalni a szövegük.
Külön lehet reagálni egy asztalon maradó lap sikeres kijátszás utáni képességére, és külön a lap kijátszására. Először a lap kijátszására kell reagálni, majd ha a lap létrejön, akkor lehet a kijátszás utáni képességére. Ezen a módon meg lehet védeni testrészekkel egy Éjsárkánytól egy galetkit, vagy Zilak-din főkancellárral 0 VP-ért meg akadályozni, hogy Móg, a behemót varázspontot adjon vissza. Ezt a gondolatmenetet már akkor elkezdtük követni, amikor kimondtuk, hogy az asztalon maradó lapok sikeres kijátszása utáni képessége már egy asztalon levő lap képessége (ld. A mogokok szövetsége, vagy Lord Korell (új) és a Tömegátok esete).

Létrehozás: 2003. október 10. 23:45:05Utolsó frissítés: 2015. május 20. 18:53:36 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.