Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Varázslatot lövő fegyverek
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Korok múltával a Túlélők Földje világképe teljesen megváltozott. Miután a felfedezők az egész kontinenst feltérképezték, a számtalan régi ereklyék között olyan fegyverek is előkerültek, melyek a csatában varázslatok garmadáját képesek az ellenségre zúdítani. Ez a tulajdonságuk bizony nagyon hasznossá teszi őket.
Nézz szét a galériában!
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től
Szabályváltozások - 2019. november 14.
Argum City közös promóciója más játékainkkal
Tükördimenzió - bemutató verseny
Tükördimenzió bemutató – 4. rész

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2019. november 13., Excelsior
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis

A lista folytatása...
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től (42)
HKK kérdés? (44912)
Tükördimenzió bemutató – 1. rész (422)
HKK Országjáró Feladat (22)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6712)
Lapötletek (64285)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái kártyalap - Ördögi mentor

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 44 szavazat alapján 6.3)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 72 szavazat alapján 9.3)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 43 szavazat alapján 8.6)

(AK 35) Egy lap kijátszásakor először a kijátszott lapok alapján megállapítom módosított idézési költséget, ezután kifizetem, majd létrejön minden olyan hatás, amit a kifizetés eredményez. Csak ezek után jön létre a kijátszott varázslat, vagy kerül játéba a kijátszott lap. Ez alapján a T. Vlagyimir+ Ördögi mentor eredménye: először eldobom a kezem, majd létrejön a mentor hatása.
(AK102) Ha az Ördögi mentorral visszahozok egy Illúziómester, a mester képességével visszavehetem-e az éppen kijátszott mentort? Vizsgáljuk meg lépésről lépésre a kérdést! Az első, burkolt probléma az, hogy a gyűjtőből visszarakva egyáltalán használhatom-e az Illúziómester képességét. Mivel a lap csak kijátszást említ, nem pedig kézből kijátszást, és mivel bármilyen játékba hozatal kijátszásnak számít, ezért használhatom a visszavevős képességet. A másik kérdés, hogy magát az éppen kijátszott Ördögi mentort visszavehetem-e? Ez hasonlít a klasszikus Múltidéző esetére: Visszavehetem-e a Múltidézővel saját magát? A válasz nem volt, mondván, hogy egy lap csak akkor kerül a gyűjtőbe, ha minden hatása, és minden általa kiváltott hatás lezajlott. Vagyis az Ördögi mentor is csak akkor, amikor már minden lény visszajött, és minden ekkor érvényesülő hatás, így az Illúziómester képessége is lezajlott.
(AK105) Paszívan jönnek a játékba a Hullaféreg jelzők, vagy a mentorozott lények, ha kijátszottam egy Az utolsó csókot. Arra az esetre, ha két lap ellentmond egymásnak, három szabályunk létezik. Egyrészt, ha egy lapon szerepel a semmilyen módon, semmiképpen, mindenképpen, bármilyen módon, vagy bármi hasonló kitétel, az erősebb a másiknál. Másrészt az asztalon maradó lapok állandó hatásai mindig erősebbek az egyszeri varázslatokénál. Harmadrészt mindig az utoljára kijátszott lap lesz érvényes. Ezek alapján egyszerűen le lehet vezetni minden esetet. A fenti példáknál maradva mind a féreg jelzők, mind a mentorozott lények passzívan jönnek Az utolsó csók ellenére is. Sokan erre azt mondják, hogy amikor egy lényt simán kijátszok, az hogy jöhet aktívan a csókkal, ha egyszer később játszom ki, így felülírja a csókot. Ez azonban nem így van, mivel az, hogy egy lény passzívan jön, az egy szabály. A szabályokat pedig mindig felülbírálja az, ami egy lapon másképpen szerepel. Az Ördögi mentornál, meg a féreg jelzőknél már nem a szabály miatt jönnek passzívan a lények, hanem azért, mert a lapokra ez van írva.
(Ak106) Megakadályozhatom Az erős gyengéjével a 2. körben kijátszott Ördögi mentort. Az erős gyengéje a varázslattal vagy hatással játékba hozott egy vagy több lényt is megakadályozza az első három körben.
(AK106) Nem hozhatok vissza Holtak seregével testrészt a gyűjtőből, ha nincs a játékban galetki, de a gyűjtőben van. Ugyanaz a helyzet, mint az Ördögi mentornál, a lapok egyszerre kerülnek játékba, majd a hatások az általad választott sorrendben jönnek létre. Vagyis amikor a testrész játékba kerülne, még nincs galetki, amire rárakhatod.
(AK110) Kijátszok egy Nekromanta ítéletet, a kijátszási feltételként dobott lapok között van egy Nuk uzsorája. Reagálhatok ennek a Nuk uzsorájának a kisemmizésével a Nekromanta ítéletre történő ellenvarázslatra. Először kifizetem a lap idézési költéségét, aztán teljesítem a kijátszási feltételt, és csak ezután játszom ki a lapot, ekkor lehet rá reagálni. A Nuk uzsorája ekkor már a gyűjtőben van. A helyzetet legjobban talán az Ördögi mentorhoz lehet hasonlítani, ahol is az idézési költséghez áldozott lények is visszajönnek, ha sikeresen létrejön a mentor.
(AK120) Nem jön aktívan az Omladék képességével visszahozott másik Omladék, ha játékban van egy Föld síkja. Az Omladék szövege szerint passzívan rakhatom vissza a másikat. Hasonló a helyzet mint az AK105-ben leírt Ördögi mentor/Hullaféreg-Az utolsó csók esetében. Ha két lap ellentmond egymásnak, három szabályunk létezik. Egyrészt, ha egy lapon szerepel a semmilyen módon, semmiképpen, mindenképpen, bármilyen módon, vagy bármi hasonló kitétel, az erősebb a másiknál. Másrészt az asztalon maradó lapok állandó hatásai mindig erősebbek az egyszeri varázslatokénál. Harmadrészt mindig az utoljára kijátszott lap lesz érvényes. Ezek alapján egyszerűen le lehet vezetni a fenti esetet is. Jelen esetben a képesség használatát kell nézni, amikor használom az Omladékot, annak képessége felülírja A föld síkjának azon részét, hogy az épületek aktívan jönnek játékba.
(AK149) A Felfelé a lejtőn és a Bénító gyűrű az Ősi béklyó példája alapján a jövőben csak kézből kijátszásra vonatkozik. Így már egyértelmű, hogy nem drágítják sem az Apró kívánsággal kirakott lapot, sem mondjuk az Ördögi mentorral visszahozott lényeket. Sőt a nem kézből kijátszott lapok nem számítanak bele a kijátszott lapok számába a következő drágításnál.
(AK33) Ördögi mentornál, A holtak nyugalma mellett, minden lény után külön el kell költenem a +5 VP-t. Amelyikre nem akarom vagy nem tudom elkölteni, az nem jön vissza.
(AK33) Az Ördögi mentor minden szempontból lények játékba hozatalának számít, ezért teljesülnie kell a kijátszási feltételeknek. Aminek a kijátszási feltétele nem teljesül, az nem jön vissza a mentorral, hanem marad a gyűjtőben.
(AK33) Az Ördögi mentornál is a lények tulajdonosa dönti el, hogy milyen sorrendben jönnek vissza a gyűjtőből. Amikor a Notermanthit tulajdonosa visszarakja a játékba, akkor meg kell nézni, hogy hány lény van a gyűjtőjében, ez adja meg a Notermanthi erejét.
(AK35) Az Ördögi mentornál egy varázslat hatására kerülnek vissza a lények a játékba. Ez lények játékba hozatalának számít, de csak egy lap (az Ördögi mentor) kijátszásának. Tehát a Hamis istenek ebben az esetben csak egyet sebez.
(AK55) Ha egy Ördögi mentorral, Az angyalok háborújával vagy hasonló varázslattal több olyan lény jön játékba, amelyen a \"kijátszásakor...\" szöveg szerepel, pontosan mi történik? A lények egyszerre jönnek játékba, majd a varázslatot kijátszó játékos által meghatározott sorrendben létrejönnek a fenti képességek. Dobsz lapokat a Lidércúrnak, lényt pusztít a Lohd Haven sáhkánya, áldozásra kényszerít Helvir stb. Sajnos, egy korábbi Krónikában ennek a szabálynak eléggé ellentmondó döntést hoztunk egy lappal kapcsolatban, ez a Notermanthi volt. Ott azt mondtuk, a kijátszás pillanatában kell megállapítani a Notermanthi sebzését és ÉP-jét. A fenti logikának ez ellentmond, a továbbiakban a Notermanthinál is, mint minden egyéb ilyen lapnál, az egyszerre játékba jövő lények kirakása után kell az életpontot megállapítani. Persze, ha pl. a mentor kijátszója azt mondja, hogy először dob lapot a Lidércúrnak, a Notermanthi könnyedén életben maradhat. Másik példa, amikor valaki Terccel kirak három Lohd Haven sáhkányát. A fentiek alapján a sárkányok egyszerre jönnek ki, de a hatásuk sorban hajtódik végre. Az első sárkány leszed két lapot, majd a második sárkány stb. Ha egy galetkin négy testrész van, akkor is el tudják pusztítani, hiszen az első két sárkány a végtagokat szedi le.
(AK89) Mi történik akkor, ha kijátszom a Holtak seregét, és az ellenfelem gyűjtőjében van egy Gyémántgólem? Az egyszerre több lapot játékba hozó, visszahozó stb. hatásoknál az a szabály, hogy a lapok egyszerre kerülnek a játékba, majd a visszajövő lapok által kiváltott hatások a visszahozó játékos által meghatározott sorrendben történnek meg. Kérdés persze, hogy mi van a kijátszási feltétellel. Nos, a kijátszási feltételt még a kijátszandó, vagy visszahozandó lap, kijátszása előtt kell teljesíteni. Vagyis ha még a Holtak serege, Ördögi mentor vagy egyéb lapok kijátszása előtt, nincs gólemem, akkor nem hozhatom vissza a Gyémántgólemet.
(AK95) Az AK86 Kérdezz-felelek rovata alapján egy lap bármilyen módon történő játékba hozatala kijátszásnak minősül. Ezt a gondolatmenetet követve az Ősi béklyó mellett nem működhetne az Apró kívánság, és a hasonló előkereső/visszahozó lapok. Az Ősi béklyó azt mondja, hogy minden játékos körönként csak egy lapot játszhat ki. Itt azonban a kijátszás a kézből való kijátszásra vonatkozik, csak a fogalmazás picit pontatlan. Vagyis az Ősi béklyó mellett a kezedből körönként egy lapot játszhatsz ki, így minden visszahozó, egyből kirakó lap (Kineport, Ördögi mentor, Kísérteties bajnok stb.) lap működik mellette.
Kiadás: Ezüsthajnal Gyakoriság: ritka Lapszín (isten): Leah Típus: általános Szöveg: Minden gyűjtőben levő lényt a gazdája a tartalékjába rak (ideértve a költség kifizetésekor feláldozott lényeket), passzívan, és ezek mindegyikére rak egy-egy méreg jelzőt. Szinesítő szöveg: "Amikor üvöltenek a farkasok és Leah templomának kapui szélesre tárulnak, jobb, ha nem mozdulsz ki otthonról, mert sétára indult a Mentor." Illusztráció: Csikós György

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2003. október 10. 20:04:45Utolsó frissítés: 2015. május 20. 18:53:17 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.