Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Elfeledett bűbájok szeptember 22.
HKK - Zén Legendái: Namír szántóföldek július 15.
A pillanat képe
Rúnapukkasztás
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
Hohó, ezt az ajtót különleges varázslat védi! Sebaj, a rúnapukkasztás, vagyis a hatékony védelem az ilyenek ellen, az elsők között van, amit megtanítanak a mágusiskolákban.
Nézz szét a galériában!
XXIV. Alanori Mini Olimpia
Élőholt invázió 5.
Argum City: A kedvencek
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő az Elfeledett bűbájok !
Új nemzedék - 2018. szeptember 22.

A lista folytatása...
Könyvismertető - Kurt Vonnegut: Időomlás
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Pajzshasználat IV. (556. tudati képesség)

A lista folytatása...
Elfeledett bűbájok – Beharangozó (26)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27836)
Élőholt invázió 5. (6)
TF help (6437)
Lapötletek (63831)
[HKK Piac] UR lapok (10360)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
A bárdversenyekről
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis

(AK121) Mire immúnis pontosan egy forrásra immúnis lény? Először is tisztázzuk mit is nevezünk forrásnak! Forrás minden varázslat és hatás. Menjünk tovább, mit nevezünk varázslatnak és hatásnak? Varázslatnak nevezzük összefoglalóan a bűbájokat, azonnali és általános varázslatokat. Egy lapra akkor hat varázslat, ha egy általános vagy azonnali varázslat hat rá, vagy közvetlenül rárakunk egy bűbájt. Az asztalra, nem pedig lapra rakott bűbájok már a hatások közé tartoznak. Hatás az, amikor egy asztalon levő lap vagy önálló jelző hat bármilyen más lapra, legyen az szó akár állandó hatásról (pl. +1/+1 minden lénynek), vagy aktivizálást igénylőről. A helyszínek által kifejtett képességek is ugyanilyen hatások, sőt tovább megyek: a követők és szabálylapok képességei is lehetnek hatások, amennyiben azok játékban levő lapra hatnak. Igaz ugyan, hogy követőre és szabálylapra nem hat semmilyen lap, de attól a hatásaik még ugyanolyan hatások mint bármely más lapé. Például, ha egy követő ad egy szintet minden kalandozónak, az ugyanolyan hatás, mint mondjuk az Alanori Krónika (új) vagy A közösség ereje (új) hatása. Ez a követő sem fog szintet adni annak a kalandozónak, ami hatásokra, vagy forrásokra immúnis. Sok embernek szoktak gondot okozni a tárgyak is. Egy asztalra rakandó tárgy képessége az hatás, legyen az akár egy Alanori Krónika (új), vagy egy Villámhárító. Ezzel nincs is gond. De mi van a KF-es tárgyakkal. Amikor egy tárgyat rakok egy lényre, az nem hatás, nem is varázslat, tehát nem is forrás. Emiatt forrásra, hatásra, varázslatra immúnis, vagy ezekkel nem célozható lényekre rá lehet rakni a tárgyat, és emiatt nem lehet megakadályozni egy galetkire rakott tárgyat testrész feláldozásával. Viszont, ha egy tárgy rajta van egy lényen, akkor az általa a lényre kifejtett képessége hatás. Hatás tehát az Izzó lemezpáncél által adott -4 ÉP, hatás a Göcsörtös bunkó (új) által adott plusz sebzés, a Királyi palást által adott két szint és büntetés, vagy a Szent pajzs által adott +4 ÉP, mágikus védekezés, és a sikeres kijátszásakor adott életjelző is. Válaszolva az eredeti kérdésre: a forrásra immúnis lényekre semmilyen varázslat és hatás nem hat, beleértve a helyszíneket, szabálylapokat és követőket.
(AK122) A sors fintorával (új) nem akadályozhatom meg Lord Korell (új) képességét. A forrásra immúnis lap képességére sem lehet reagálni. A teljes szabályt lásd itt.
(AK138) A Káoszsugarat kijátszhatom olyan lényre is, amit nem lehet varázslattal célozni. Uwalla (új) forrásra immúnis képessége magába foglalja a varázslattal nem lehet célozni képességet is, ezért a Káoszsugár lelövi.
(AK141) Mi történik akkor, ha Uwallára (új) egy Vadítást (új) játszok ki? Alaposabban átnézve a Kérdezz-felelekben erről a témáról eddig leírtakat, felfedeztünk némi ellentmondást. Az egésznek az alapja az, hogy Uwallán (új) nem az szerepel, hogy forrásra immúnis, hanem az, hogy források nem hatnak rá. Igazából nincs semmi értelme ezt a két dolgot megkülönböztetni, és mivel a forrásra immúnis már definiálva van, ezért Uwalla (új) szövegét módosítjuk: a „semmilyen forrás nem hat rá” helyett a „forrásra immúnis” szöveg kerül. Így már egyértelmű az AK138-ban leírt Káoszsugár példa is. Illetve a Vadításra (új) is egyértelmű választ kapunk, mivel a forrásra immúnis lényeket nem lehet forrással célozni, a bűbáj rárakása pedig egy varázslat, így forrás is egyben. Tehát nem lehet rá kijátszani a Vadítást (új).
(AK146) Kijátszhatok-e egy varázslatot olyan lényre, amire nem hatnak források vagy forrásra immúnis? Az Uwalláról (új) az AK137 és AK141-ben leírtak alapján az ilyen lapokra ki sem lehet játszani a varázslatokat. Sajnos a 8. kiadás szabálykönyve ellentmond ennek, mivel ott azt írtuk, hogy az immúnis lényekre ki lehet játszani varázslatot. Az egyszerűség, áttekinthetőség és a viták elkerülésének érdekében felülbíráljuk a szabálykönyvben leírtakat. Ha egy lény immúnis valamire, vagy nem hat rá valami, akkor azt ki sem lehet rá játszani, vagy nem lehet rá használni. Ezzel ezt a probléma kört végleg megoldottuk. Tehát pl. ha egy Sheran lázadása (új) vagy Gyenge pusztulása leszedné a legnagyobb vagy legkisebb idézési költségű lapot, akkor a forrásra immúnis lény nem számít ide, hiszen az nem lehet célpontja egyik varázslatnak sem.
(AK146) Vissza kell vennie az ellenfélnek az egyetlen lényét, ami nem lehet forrásnak célpontja, ha van a játékban egy Vörös felhőm, és az ellenfélnek nincs más lapja játékban, mivel a Vörös felhő nem célozza a lapot. A felhő képessége a kényszerített áldozásra vagy pl. Az Influenzára (új) hasonlít. Ha viszont az egyetlen lényem forrásra immúnis, vagy nem hatnak rá a források, akkor a Vörös felhő sem veteti vissza.
Az ítélet napja, Beszűkült látókör, Erősödő kántálás és Következő fokozat bűbájoknak az a képessége, hogy nem hat rájuk forrás forrásimmunitás. Emiatt nem is lehet rájuk kijátszani olyan lapot, ami célozná őket.
Az ítélet napja, Beszűkült látókör, Erősödő kántálás és Következő fokozat bűbájoknak az a képessége, hogy nem hat rájuk forrás forrásimmunitás. Emiatt, ha úgy játszok ki egy Urgod fétisét, hogy a játékban van valamelyikük, akkor az elveszti a forrásimmunitását.
Forrásimmúnis lapot nem lehet célozni, így a forrásimmúnis lapon levő jelzőket sem lehet leszedni róluk olyan forrással, ami a lapot célozza (pl. Megfelelő alkalom, Fogadó (új)). Az olyan források azonban, amik minden lapra hatnak, és leszedik a jelzőket is (pl. Csáp-istenség) leszedi a jelzőket a forrásimmúnis lapról, mivel ezek nem céloznak, és ugyan a forrásimmúnis lapra nem hatnak, de az azokon levő jelzőkre igen. Kivéve természetesen azokat a forrásimmúnis lapokat, amiknél külön ki van emelve, hogy a rajtuk levő jelzőkre semmilyen módon nem lehet hatni (pl. Az ítélet napja, Beszűkült látókör, Következő fokozat, Erősödő kántálás).
Forrásimmúnis lényt nem képes a Lovas stratéga támadásra kényszeríteni. Ha ilyen lény van játékban, akkor először a Lovas stratéga gazdája kijelöli a támadásokat, majd utána a forrásimmúnis lény gazdája kijelöli, hogy a forrásimmúnis lény kit támad.
A halandóság átlépésénél (új) az, hogy az ellenfél áldozhat, vagy dobhat lapokat, a halandóság hatásának megakadályozási költsége. Emiatt áldozhatok neki forrásra immúnis lapot, bármit, kivéve helyszíneket, és azokat a lapokat, amiket nem lehet áldozni.
A Hendiala szivárványköpenyével kapott forrásimmunitás nem akadályozza meg, hogy lap saját magára hasson. "Hatás az, amikor egy asztalon levő lap vagy önálló jelző hat bármilyen más lapra," tehát amikor egy lapnak van valamilyen saját képessége, az a saját maga szempontjából nem számít rá ható hatásnak. (Ha nem így lenne, a forrásimmunis lényeknek nem lehetne képességük, még a saját forrásimmunitásuk sem hatna rájuk.) A Hendiala szivárványköpenye egyszerre két képességgel ruházza fel a lényt: láthatatlansággal és forrásimmunitással. A lény tehát megkapja a láthatatlanságot is.
A Sziránusz bűbáj nem hat a forrásra immúnis lapokra (pl. Repro, vagy Az ítélet napja) akkor sem, ha előbb került a játékba. Két Sziránusz bűbáj esetén pedig mindig az az erősebb, amelyik előbb jött játékba, hiszen ilyenkor a másik képessége nem jön létre. Ellenben Kronobogár (új) mellett passzívan jönnek a forrásimmúnis lapok is, hiszen a bogár nem a lapra hat, hanem annak kijátszására, mint pl. amikor egy lap drágítja őket. Ráadásul mivel a passzív bűbáj nem fejti ki a hatását, így ilyenkor forrással le lehet szedni az amúgy forrásimmúnis bűbájokkal.
Az Urgod fétise elvesz minden immunitást, így a forrásimmunitást is, amennyiben később jön ki, mint a forrásra immúnis lény.
Az Ében klónmester nem tud másolni olyan lényt, amit nem lehet célozni, nem lehet rá hatni, forrásra immúnis stb. Bár forrásimmúnis lapot lehet másolni (mivel a másolás nem célozza a lapot), az Ében klónmester csak ugyanazt a lényt másolhatja, amit a képesség első részével már megcélzott. A forrásimmúnis lapot nem lehet célozni, ezért másolni sem fogja tudni.
Erősíti saját magát a Furmányos pegazus (új). A forrásimmúnis lapokról leírtuk, hogy amikor egy lapnak van valamilyen saját képessége, az a saját maga szempontjából nem számít rá ható hatásnak. (Ha nem így lenne, a forrásimmúnis lényeknek nem lehetne képességük, még a saját forrásimmunitásuk sem hatna rájuk.)
Nem drágítja a Rox, a csontok ura (új) képességét az Antimágikus rakshallion (új) vagy A mágia létsíkja (új), mivel helyszínek, követők, szabálylapok és forrásimmúnis lapok képességeire nem lehet reagálni, és ezeket nem lehet drágítani sem.
Olyan lap képességére, amire nem lehet hatni (követő, szabálylap, helyszín, forrásimmúnis lap), nem lehet reagálni és nem lehet azt drágítani. Kivéve, ha az adott reakción, vagy drágító forrás leírásában szerepel, hogy hat az adott lapra. Ha egy lap csak részleges immunitással bír (pl. immúnis Chara-din forrásokra), akkor értelemszerűen csak a megadott módon nem lehet rá reagálni/drágítani.

Létrehozás: 2006. február 16. 12:46:33Utolsó frissítés: 2018. szeptember 21. 06:27:24 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.